Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup: benchproblenen
Moderator: moderatorteam
-
Foxen
- Actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Aantal honden: 2
Pup: benchproblenen
In het begin hebben we onze pup geleidelijk aan de bench laten wennen en steeds hele korte stukjes alleen gelaten, en 's avonds ook in de bench. De eerste nachten heb ik in de woonkamer op de bank geslapen en heb ik hem 's nachts ook uitgelaten. Daarna ben ik in de slaapkamer gaan slapen en ben ik wel nog 's nachts opgestaan om hem zijn behoefte te laten doen.
Nu is het van het begin af aan janken, janken, janken. Hij gaat wel gewoon in de bench maar zodra het deurtje dichtgaat begint hij te piepen (niet altijd trouwens maar vaak wel). Nu zijn wij de eerste week gewoon thuis geweest maar daarna moetsen we weer aan het werk. Hij is nu drie dagen per week 5 uur alleen (samen met de oudere hond).
Probleem is ook dat hij zijn behoefte gewoon in de bench doet. Hij houd het niet op tot ik het deurtje open doe. Ik moet elke dag wel de lakens vervangen die in de bench liggen.
Nu heb ik gehoord dat het janken wel stopt na een tijdje, maar we hebben de pup nu al twee weken en er is weinig verbetering.
Ook met de zindelijkheid vlot het niet zo. Naast dat hij gewoon in bench poept en plast vinden we ook regelmatig iets in huis, terwijl we hem wel heel veel de kans geven om het ook buiten te doen. Hij doet het buiten gelukkig ook, maar binnen net zo goed.
Een oppas tijdens het weg zijn is geen optie en los in de kamer ook niet want ik kan de kamer niet geheel puppyproof maken en hij is een beginnende sloper.
Heeft iemand een goed advies?
Edit: taalfouten
Nu is het van het begin af aan janken, janken, janken. Hij gaat wel gewoon in de bench maar zodra het deurtje dichtgaat begint hij te piepen (niet altijd trouwens maar vaak wel). Nu zijn wij de eerste week gewoon thuis geweest maar daarna moetsen we weer aan het werk. Hij is nu drie dagen per week 5 uur alleen (samen met de oudere hond).
Probleem is ook dat hij zijn behoefte gewoon in de bench doet. Hij houd het niet op tot ik het deurtje open doe. Ik moet elke dag wel de lakens vervangen die in de bench liggen.
Nu heb ik gehoord dat het janken wel stopt na een tijdje, maar we hebben de pup nu al twee weken en er is weinig verbetering.
Ook met de zindelijkheid vlot het niet zo. Naast dat hij gewoon in bench poept en plast vinden we ook regelmatig iets in huis, terwijl we hem wel heel veel de kans geven om het ook buiten te doen. Hij doet het buiten gelukkig ook, maar binnen net zo goed.
Een oppas tijdens het weg zijn is geen optie en los in de kamer ook niet want ik kan de kamer niet geheel puppyproof maken en hij is een beginnende sloper.
Edit: taalfouten
Laatst gewijzigd door Foxen op 01 dec 2013 00:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Pup: benchproblenen
Als jullie de pup nu twee weken hebben, zal hij nu een week of 10 zijn? Dan is vijf uur alleen gewoon nog veel te lang vrees ik. Op die leeftijd hebben ze ook nog niet genoeg controle over de sluitspieren en kunnen ze het gewoon nog niet ophouden. Wat betreft de zindelijkheid zijn je verwachten denk ik veel te hoog en hoe meer een pup zijn behoeftes wel in de bench moet doen, hoe moeilijker de zindelijkheidstraining wordt.
Waarom is oppas geen optie? Dat lijkt me hier toch de beste oplossing.
Waarom is oppas geen optie? Dat lijkt me hier toch de beste oplossing.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Je verwacht veel te veel van je pup, 2 weken is echt nog te kort om en gewend te zijn aan de bench en zindelijk te zijn.
Wanneer moet de pup in de bench? Is dat alleen als jullie weg gaan/gaan slapen, of laat je hem ook overdag rusten in de bench? Krijgt hij daar ook wel eens iets lekkers, of zijn eten misschien?
En met betrekking tot zindelijkheid; wanneer ga je met hem naar buiten? Heb je vaste tijden, ga je naar buiten na het eten, na het spelen? Beloon je na een plas/poep buiten? En wat doe je als je pup binnen of in de bench zijn behoefte doet?
Allemaal vragen die wel eens handig kunnen zijn om advies te kunnen geven
Wanneer moet de pup in de bench? Is dat alleen als jullie weg gaan/gaan slapen, of laat je hem ook overdag rusten in de bench? Krijgt hij daar ook wel eens iets lekkers, of zijn eten misschien?
En met betrekking tot zindelijkheid; wanneer ga je met hem naar buiten? Heb je vaste tijden, ga je naar buiten na het eten, na het spelen? Beloon je na een plas/poep buiten? En wat doe je als je pup binnen of in de bench zijn behoefte doet?
Allemaal vragen die wel eens handig kunnen zijn om advies te kunnen geven

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, dat heb ik wel, maar wil je niet horen vrees ik...... ;-(Foxen schreef:In het begin hebben we onze pup geleidelijk aan de bench laten wennen en steeds hele korte stukjes alleen gelaten, en s'avonds ook in de bench. De eerste nachten heb ik in de woonkamer op de bank geslapen en heb ik hem s'nachts ook uitgelaten. Daarna ben ik in de slaapkamer gaan slapen en ben ik wel nog s'nachts opgestaan om hem zijn behoefte te laten doen.
Nu is het van het begin af aan janken, janken, janken. Hij gaat wel gewoon in de bench maar zodra het deutje dichtgaat begint hij te piepen (niet altijd trouwens maar vaak wel). Nu zijn wij de eerste week gewoon thuis geweest maar daarna moetsen we weer aan het werk. Hij is nu drie dagen per week 5 uur alleen (samen met de oudere hond).
Je hebt je niet voldoende gerealiseerd dat een pup met een week of 10 nog absoluut niet zolang alleen kan zijn. In het kader van 'eerlijk zijn naar je pup' en een goede relatie met de buren
Je moet nu nog waarschijnlijk om de 1,5 a 2 uur naar buiten met pup en als je pech hebt ook in de nacht. Tsja.. hoort erbij, bij de zindelijkheidstraining
Naast dat het nodig is voor de zindelijkheid is het pupke nu nog veel te jong om zolang alleen te zijn, zelfs als er een andere hond bij is; pup heeft jullie aandacht en liefde nodig. Deze eerste paar weken zul je in pup moeten investeren om het er late ruit te krijgen.
Als vrij nemen geen optie is (en dat vind ik dan te wijten aan een foute planning aan jullie kant) zul je voor pup iets moeten doen. MOETEN doen! Dus: of een oppas of een dagopvang. Het zo laten is eh.... puppiekwelling ;-(
En, om het maar meteen gezegd te hebben; als je dit niet kunt of wilt investeren in je pup: terugbrengen naar de fokker dan maar. Ik zeg dus niet dat je er perse zelf bij moet zijn, al heeft dat de voorkeur, maar dan moet je dus iets anders regelen aan oppas / opvang.
Suzanne
-
lets have fun
Hoe oud is de pup? Jonge pups hebben geen controle over hun sluitspier. Als ze moeten dan moeten ze en hebben ze niet de tijd te wachten tot jij het deurtje open maakt. Sluit je hem te lang op dwing je hem als het ware om zijn behoeftes in de bench te doen. Bovendien, als dat vaak gebeurt, raakt hij eraan gewend om in zijn eigen viezigheid te zitten. En krijg je helemaal een harde dobber aan de zindelijkheidstraining. Elk uur met hem naar buiten dus.
- dagmar88
- Zeer actief
Foxen schreef:In het begin hebben we onze pup geleidelijk aan de bench laten wennen en steeds hele korte stukjes alleen gelaten, en s'avonds ook in de bench. De eerste nachten heb ik in de woonkamer op de bank geslapen en heb ik hem s'nachts ook uitgelaten. Daarna ben ik in de slaapkamer gaan slapen en ben ik wel nog s'nachts opgestaan om hem zijn behoefte te laten doen.
Nu is het van het begin af aan janken, janken, janken. Hij gaat wel gewoon in de bench maar zodra het deutje dichtgaat begint hij te piepen (niet altijd trouwens maar vaak wel). Nu zijn wij de eerste week gewoon thuis geweest maar daarna moetsen we weer aan het werk. Hij is nu drie dagen per week 5 uur alleen (samen met de oudere hond).
Daarna nog uren naast de poep/plas in de bench moeten liggen maakt het er alleen maar moeilijker op.
Ik zou inderdaad zorgen voor een oppas, en de bench naast je bed neerzetten.
Dan kun je bij ieder geluidje dat je pup maakt meteen op en naar buiten.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ach die hummel 
wat heeft het voor nut om een paar nachten bij hem te slapen als je dat niet volhoudt tot ie gewend is.
kan ie niet naast je bed?
kweenie hoor, maar dit hele gebeuren is een prima scenario om verlatingsangst te kweken en als ie dat eenmaal heeft ben je nog niet zo een, twee, drie klaar.
ik zou mijn verwachtingen maar een beetje bijstellen, het hondje behandelen als de pup die het is en zorgen dat je de zaakjes wat beter regelt.
wat heeft het voor nut om een paar nachten bij hem te slapen als je dat niet volhoudt tot ie gewend is.
kweenie hoor, maar dit hele gebeuren is een prima scenario om verlatingsangst te kweken en als ie dat eenmaal heeft ben je nog niet zo een, twee, drie klaar.
ik zou mijn verwachtingen maar een beetje bijstellen, het hondje behandelen als de pup die het is en zorgen dat je de zaakjes wat beter regelt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Foxen
- Actief
Hij gaat in de bench als we slapen en we weg zijn. Overdag ligt hij zowel in de bench als in de mand te slapen. Dan gaat het deurtje ook wel eens een kwartiertje dicht. Hij krijgt zijn speeltjes en lekkernijen in de bench. Zijn eten niet. Hij gaat drie keer per dag echt wandelen. Daarnaast gaat hij even naar buiten na het slapen, eten en het spelen, en ook als hij voor de deur staat en het zelf aangeeft. Als hij het buiten doet wordt het uiteraard beloond. Binnen wordt niet gestraft als er iets ligt.Inez87 schreef:Wanneer moet de pup in de bench? Is dat alleen als jullie weg gaan/gaan slapen, of laat je hem ook overdag rusten in de bench? Krijgt hij daar ook wel eens iets lekkers, of zijn eten misschien?
Hij is nu 10,5 week.
Drie dagen vijf uur vind ik niet zo verschrikkelijk lang eerlijk gezegd. En zoals gezegd hebben we ons wel degelijk voorbereid en iets aan planning gedaan. En we hebben het alleen zijn opgebouwd. Maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om 4 weken vakantie te nemen. Ik probeer wanneer het gaat vrij te vragen van mijn werk. Ik probeer dus zoveel mogelijk thuis te zijn. We doen wat binnen onze mogelijkheden ligt.~Suzanne~ schreef:Ja, dat heb ik wel, maar wil je niet horen vrees ik...... ;-(
Suzanne
We willen liever dat hij eraan went om in de huiskamer te liggen.renee-uk schreef:ach die hummel
Wat zou jij dan doen in deze situatie?
We hebben er ook aan gedacht om hem los te laten in de huiskamer, want dan is hij rustiger en slaapt hij ook wel bij de oudere hond. Probleem is echter dat we bang zijn dat hij de meubels kapot maakt.
- renee-uk
- Zeer actief
dat hondje met bench en al naast mijn bed zetten.Foxen schreef:Wat zou jij dan doen in deze situatie?
ten eerste is ie dan niet alweer alleen en ten tweede word je dan wakker als ie aangeeft dat ie uit moet.
als hij hele nachten droog is en het alleen zijn aankan kan ie altijd nog naar beneden.
verder vind ik drie dagen 5 uur lang alleen zijn wel veel te lang voor een zo jonge pup die er ook nog maar net is.
ten eerste kan ie zijn sluitspieren nooit zo lang onder controle houden en ten tweede is ie niet gemaakt om zo jong al zo vaak en zo lang alleen te zijn.
zulke dingen leer je stapsgewijs aan en dat red je niet in een week tijd zeker niet als je hem buiten die jullie werktijd ook nog 's nachts aan zijn lot overlaat.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Belle
- Zeer actief
Ik denk niet dat de 3 dagen perse teveel is, maar de tijdsperiode van 5 uur is te lang. Heb je geen mogelijkheid je werkuren meer over de week te verdelen?
Heb je al eens geprobeerd hoe de hond het doet als hij los in de kamer is? Bij mij is het tot nog toe altijd 100% meegevallen. (Er is maar een kast beschadigd
).
Ook heb ik bij elke pup beneden geslapen zo lang als het nodig was. Dat vond ik handiger dan de pup mee naar boven nemen, omdat ze dan gelijk aan in de huiskamer slapen wennen en aan het samen zijn met de andere honden.
Heb je al eens geprobeerd hoe de hond het doet als hij los in de kamer is? Bij mij is het tot nog toe altijd 100% meegevallen. (Er is maar een kast beschadigd
Ook heb ik bij elke pup beneden geslapen zo lang als het nodig was. Dat vond ik handiger dan de pup mee naar boven nemen, omdat ze dan gelijk aan in de huiskamer slapen wennen en aan het samen zijn met de andere honden.
- renee-uk
- Zeer actief
ik heb pup jan maanden naast mijn bed gehad en daarna beneden laten slapen en nooit problemen gehad met de huiskamer en/of de andere honden toen ie eenmaal beneden sliep.
als je ze naast je bed laat slapen heb je ook niet zo te maken met de tijdsdruk voor jezelf omdat je eigenlijk wel graag weer naar je eigen bedje wil en kun je je makkelijker neerleggen bij de tijd die de pup neemt om 'kamerklaar' te raken
als je ze naast je bed laat slapen heb je ook niet zo te maken met de tijdsdruk voor jezelf omdat je eigenlijk wel graag weer naar je eigen bedje wil en kun je je makkelijker neerleggen bij de tijd die de pup neemt om 'kamerklaar' te raken

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Toch is het dat wel. Niet zozeer die 3 dagen als wel die 5 uur. Dat is gewoonweg te lang voor een hummeltje op deze leeftijd. Je moet er terdege aan denken dat zijn blaas nog maar een uur of 2 aankan, dus tsja... dan is 5 uur te lang. Het is nog maar een "baby"... hij heeft steun, liefde en aandacht van zijn menselijke roedelgenoten nodig, los van het feit dat hij gewoon veel vaker uit moet nog.Foxen schreef: Hij is nu 10,5 week.
~Suzanne~ schreef:Ja, dat heb ik wel, maar wil je niet horen vrees ik...... ;-(
Suzanne
Drie dagen vijf uur vind ik niet zo verschrikkelijk lang eerlijk gezegd. En zoals gezegd hebben we ons wel degelijk voorbereid en iets aan planning gedaan. En we hebben het alleen zijn opgebouwd. Maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om 4 weken vakantie te nemen. Ik probeer wanneer het gaat vrij te vragen van mijn werk. Ik probeer dus zoveel mogelijk thuis te zijn. We doen wat binnen onze mogelijkheden ligt.
Het alleen zijn is dus niet voldoende opgebouwd en zal het op deze manier ook niet worden.
Als jij 2 weken vrij bent en je partner ook, dan is dat samen ook 4 weken he? Ik vind dat voor jonge pups die met 8 weken komen gewoon echt een minimaal aantal weken, al weet ik dat dat de meningen daarover uiteen lopen. 1 week is hoe dan ook te weinig!
Suzanne
-
Foxen
- Actief
Naast het bed lijkt mij persoonlijk juist geen goede optie. Hij moet leren dat de huiskamer zijn plek is. We horen hem wel als hij 's nachts wat van zich laat horen.
Hij zal toch een paar uur alleen moeten leren blijven. Stapsgewijs probeer ik het dus al zo goed als binnen mijn mogelijkheden ligt. Helemaal alleen is hij trouwens niet want de oudere hond is er ook.
Graag zou ik mijn pup een modelopvoeding geven, maar dit is gewoon praktisch niet helemaal mogelijk. Misschien zijn er ook mensen op dit forum die tips hebben die iets beter aansluiten op de realiteit van veel gezinnen/werkende stellen?
Hij zal toch een paar uur alleen moeten leren blijven. Stapsgewijs probeer ik het dus al zo goed als binnen mijn mogelijkheden ligt. Helemaal alleen is hij trouwens niet want de oudere hond is er ook.
Graag zou ik mijn pup een modelopvoeding geven, maar dit is gewoon praktisch niet helemaal mogelijk. Misschien zijn er ook mensen op dit forum die tips hebben die iets beter aansluiten op de realiteit van veel gezinnen/werkende stellen?
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Vijf uur alleen voor zo'n hummel is echt te lang hoor.
Dat gaat hem niet worden
Dat gaat hem niet worden
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Ditrenee-uk schreef:dat hondje met bench en al naast mijn bed zetten.Foxen schreef:Wat zou jij dan doen in deze situatie?
ten eerste is ie dan niet alweer alleen en ten tweede word je dan wakker als ie aangeeft dat ie uit moet.
als hij hele nachten droog is en het alleen zijn aankan kan ie altijd nog naar beneden.
verder vind ik drie dagen 5 uur lang alleen zijn wel veel te lang voor een zo jonge pup die er ook nog maar net is.
ten eerste kan ie zijn sluitspieren nooit zo lang onder controle houden en ten tweede is ie niet gemaakt om zo jong al zo vaak en zo lang alleen te zijn.
zulke dingen leer je stapsgewijs aan en dat red je niet in een week tijd zeker niet als je hem buiten die jullie werktijd ook nog 's nachts aan zijn lot overlaat.
Niets aan toe te voegen

- renee-uk
- Zeer actief
dat kan ie altijd later nog lerenFoxen schreef:Naast het bed lijkt mij persoonlijk juist geen goede optie. Hij moet leren dat de huiskamer zijn plek is. We horen hem wel als hij 's nachts wat van zich laat horen.
en je hoort hem duidelijk niet snel genoeg anders bevuilde hij zijn bench niet,
alleen leren blijven doe je stapsgewijs, in de snelheid die de hond in kwestie aankan
een pup van die leeftijd kan geen 5 uur in een keer aan, zeker niet als ie niet de tijd heeft gehad om aan alleen zijn te wennen.
die oudere hond kan hem niet uitlaten he en hij kan ook niet bij die oudere hond komen voor steun want hij zit vast in die bench, waar ie dan ook zit te huilen.
dat doet ie niet omdat het daar zo naar zijn zin heeft hoor.
dé tip:
je hóéft geen pup te nemen en als je het wel doet verdiep je dan eerst eens in wat zo'n beest nodig heeft en kijk of je hem dat te bieden hebt!
zo nee, neem je geen pup.
makkelijker kan het al niet!

-
Foxen
- Actief
Wanneer het kan probeer ik iets minder lang te werken. Maar dit is gewoon niet vaak mogelijk.Belle schreef:Ik denk niet dat de 3 dagen perse teveel is, maar de tijdsperiode van 5 uur is te lang. Heb je geen mogelijkheid je werkuren meer over de week te verdelen?
Heb je al eens geprobeerd hoe de hond het doet als hij los in de kamer is? Bij mij is het tot nog toe altijd 100% meegevallen. (Er is maar een kast beschadigd).
De pup loopt overdag gewoon los rond in de huiskamer. Hij is heel nieuwsgierig en wilt alles onderzoeken. Hij neemt ook graag dingen in de bek maar heeft tot nu toe niets kapotgemaakt. Helaas kunnen we de kamer niet helemaal puppyproof maken en liggen er een paar kabels binnen het bereik van de pup, dus ik ben een beetje bang dat hij hierop gaat knagen. Ik wil het wel proberen om hem los alleen te laten. Maar dan eerst voor een half uurtje bijvoorbeeld.
Beneden slapen heb ik een aantal nachten gedaan. Maar op een gegeven moment vond ik dat het wel tijd was om gewoon boven te slapen.
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Tja ook ik moet met de rest mee gaan. 5 uur is gewoon te lang een hond doet het liever niet in de bench hoor maar schijnbaar kan hij dus niet anders.
Als je gaat lezen over opbouwen met de bench dan ben je na een week als je een makkelijke hond hebt denk ik ongeveer op een uur 1,5 alleen laten? Je moet dus echt langer de tijd nemen om op te bouwen blijkbaar.
Hier ging de pup vanaf het begin dat wij moesten werken en dat zijn 2 ochtenden van 6 uur alleen naar een oppas en voor de rest is hij nu max 2-3 uurtjes alleen wel los in huis.
Kun je niet iets van een ren afzetten dat hij meer ruimte heeft?
Als je gaat lezen over opbouwen met de bench dan ben je na een week als je een makkelijke hond hebt denk ik ongeveer op een uur 1,5 alleen laten? Je moet dus echt langer de tijd nemen om op te bouwen blijkbaar.
Hier ging de pup vanaf het begin dat wij moesten werken en dat zijn 2 ochtenden van 6 uur alleen naar een oppas en voor de rest is hij nu max 2-3 uurtjes alleen wel los in huis.
Kun je niet iets van een ren afzetten dat hij meer ruimte heeft?
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- *Esther
- Zeer actief
Dat dikgedrukte, dat stuit mij tegen de borst.Foxen schreef:Naast het bed lijkt mij persoonlijk juist geen goede optie. Hij moet leren dat de huiskamer zijn plek is. We horen hem wel als hij 's nachts wat van zich laat horen.
Jij kunt wel veel zaken vinden die de pup zou moeten maar als een hondje van die leeftijd dat nu helemaal niet kan?
Dan houdt het toch hard op of niet dan?
Een pup is een babyhond, zoekt rust en regelmaat, een veilige plek en die moet jij hem bieden.
Wat binnen jouw mogelijkheden ligt schrijf je, dan ben ik bang dat je je flink hebt verkeken op wat een pup grootbrengen gaat inhouden.
Mijn zus heeft ook een pup van dezelfde leeftijd als die van jou, vrije dagen opgenomen en als die van haar op zijn, gaat haar vriend vrije dagen opnemen. En dan zijn er thuiswerkdagen, een hondenoppas ingeschakeld etc.
Honden zijn nu eenmaal sociale dieren, houden niet van alleen zijn. Zorg dat je aan die behoeften kan voldoen, dat zal je een hoop op gaan leveren!
Dus niet denken dat moet de hond maar wat kan er nu eigenlijk met zo'n klein guppie?
Neem hem mee naar boven, zorg dat hij zich veilig voelt en vanuit die basis ga je verder bouwen. Geloof me dat dat veel beter zal werken!
- Belle
- Zeer actief
De tips die zijn gegeven houden allemaal een aanpassing van jullie in, en dat wil/kan je niet. Ik snap niet helemaal wat je dan wel voor tips zou verwachten, de pup kan zich nog niet aanpassen, dat ligt gewoonweg nog niet binnen zijn mogelijkheden, hij kan zijn plas/poep nog niet zo lang ophouden en hij kan ook nog niet zo lang alleen zijn. Nogmaals: waarom is oppas geen optie? Dat lijkt me nog de makkelijkste oplossing.Foxen schreef:Misschien zijn er ook mensen op dit forum die tips hebben die iets beter aansluiten op de realiteit van veel gezinnen/werkende stellen?
- *Esther
- Zeer actief
Hier ook weer, jij vond dat.Foxen schreef: Beneden slapen heb ik een aantal nachten gedaan. Maar op een gegeven moment vond ik dat het wel tijd was om gewoon boven te slapen.
Maar wat waren de behoeften van de pup?
Dáár zou het om moeten draaien, niet om jouw ego.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hier werkend en ook wel eens toen ik alleen was een pup genomen / aangehouden. Tot minimaal 6 maanden gaan ze hier mee naar het werk om de tijd tussen uitlaten op te bouwen. Zou dat niet kunnen zouden ze een ren (in mijn geval buiten, maar kan ook binnen natuurlijk ivm bescherming meubels) krijgen zodat ze droog en schoon kunnen liggen en bij nood niet hun slaapplaats hoeven te bevuilen.
-
Foxen
- Actief
Aan geagiteerde reacties zoals deze heb ik natuurlijk niets. Ik heb me juist uitvoerig verdiept en ingelezen hierover! Zoals ik al zei is het gewoon net niet mogelijk om een perfecte modelopvoeding te geven, al zou ik dat wel willen. En ik vind dat ik juist wel veel te bieden heb voor een pup! Ik vind het jammer dat je niet reageert op het feit dat ik het zo goed mogelijk doe. Nu wordt ik bijna in de hoek gedreven van een dierenmishandelaar. Jammer hoor. Want ik wil juist het beste voor mijn dieren. Ik kan gewoon niet mijn hele leven om mijn pup laten draaien. En volgens mij werkt juist dát verlatingsangst in de hand als je dan uiteindelijk toch eens weg moet. Maar goed, hierover verschillen we van mening.renee-uk schreef: dé tip:
je hóéft geen pup te nemen en als je het wel doet verdiep je dan eerst eens in wat zo'n beest nodig heeft en kijk of je hem dat te bieden hebt!
Ik was al beducht voor dit soort reacties toen ik dit topic begonnen ben, want ik had al eerdere topics gelezen hierover. Ik had wel gehoopt op iets meer realisme en begrip.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Foxen schreef:Wanneer het kan probeer ik iets minder lang te werken. Maar dit is gewoon niet vaak mogelijk.Belle schreef:Ik denk niet dat de 3 dagen perse teveel is, maar de tijdsperiode van 5 uur is te lang. Heb je geen mogelijkheid je werkuren meer over de week te verdelen?
Heb je al eens geprobeerd hoe de hond het doet als hij los in de kamer is? Bij mij is het tot nog toe altijd 100% meegevallen. (Er is maar een kast beschadigd).
De pup loopt overdag gewoon los rond in de huiskamer. Hij is heel nieuwsgierig en wilt alles onderzoeken. Hij neemt ook graag dingen in de bek maar heeft tot nu toe niets kapotgemaakt. Helaas kunnen we de kamer niet helemaal puppyproof maken en liggen er een paar kabels binnen het bereik van de pup, dus ik ben een beetje bang dat hij hierop gaat knagen. Ik wil het wel proberen om hem los alleen te laten. Maar dan eerst voor een half uurtje bijvoorbeeld.
Beneden slapen heb ik een aantal nachten gedaan. Maar op een gegeven moment vond ik dat het wel tijd was om gewoon boven te slapen.
JIJ wel.. .maar pup dus niet... Je zult je echt, in het belang van de pup en jullie (toekomstige relatie) VEEL beter moeten inlezen en inleven in dat wat hij nodig heeft. Deze pup heeft het misschien nodig dat je 14 dagen bij 'm slaapt .. of dat hij zo lang bij jullie op de slaapkamer slaapt.
Je hebt voor een pup gekozen; dit hoort er allemaal bij. Kun je daaraan niet voldoen.. dan moet de pup terug naar de fokker en daar ben ik idd keihard in. Zoals het nu gaat is het zielig voor het dier, triest en jammer!
Het komende halfjaar tot jaar staat je leven 100% in het teken van de pup, of zou dat althans in mijn ogen moeten staan; pup moet nu gewoon op alles voorrang krijgen (is mijn mening).
Suzanne
- Jeannettebo
- Zeer actief
Misschien moet je zelf ook wat realistischer zijn... Je hebt gewoon simpelweg langer nodig dan een week om alleen zijn op te bouwen en eigenlijk pas aan een pup beginnen als je zeker weet dat je een aantal weken thuis kan zijn of oppas kan regelen. En nou niet beginnen over dat er toch gewerkt moet worden etc en dat dat bij sommige nou eenmaal nodig is om brood op de plank te krijgen. Natuurlijk is dat zo en er zijn hier ook genoeg mensen die gewoon werken en honden hebben. Ik werk zelf ook 42 uur in de week. Maar voor een pup heb je gewoon meer tijd nodig dan een week om iets op te bouwen.
Zelfs met mijn volwassen honden heb ik het hier in mijn nieuwe huis ook weer opgebouwd zodat ze eerst konden wennen.
Zelfs met mijn volwassen honden heb ik het hier in mijn nieuwe huis ook weer opgebouwd zodat ze eerst konden wennen.

- renee-uk
- Zeer actief
degene die het ontbreekt aan realisme ben jij.Foxen schreef:Aan geagiteerde reacties zoals deze heb ik natuurlijk niets. Ik heb me juist uitvoerig verdiept en ingelezen hierover! Zoals ik al zei is het gewoon net niet mogelijk om een perfecte modelopvoeding te geven, al zou ik dat wel willen. En ik vind dat ik juist wel veel te bieden heb voor een pup! Ik vind het jammer dat je niet reageert op het feit dat ik het zo goed mogelijk doe. Nu wordt ik bijna in de hoek gedreven van een dierenmishandelaar. Jammer hoor. Want ik wil juist het beste voor mijn dieren. Ik kan gewoon niet mijn hele leven om mijn pup laten draaien. En volgens mij werkt juist dát verlatingsangst in de hand als je dan uiteindelijk toch eens weg moet. Maar goed, hierover verschillen we van mening.renee-uk schreef: dé tip:
Ik was al beducht voor dit soort reacties toen ik dit topic begonnen ben, want ik had al eerdere topics gelezen hierover. Ik had wel gehoopt op iets meer realisme en begrip.
niet alles is maakbaar in het leven en verwachten dat een pup wel kan zonder de zorg die je aan zo'n hummel moet, ja moet, geven is egoïstisch en in mijn ogen inderdaad misdadig.
je hebt een pup veiligheid te bieden, een hond die zich veilig voelt zal niet huilen en ontwikkelt geen verlatingsangst.
en om een hond te leren dat ie zich veilig kan voelen bij je, heb je tijd nodig en die geven jullie jezelf en je hondje niet.
je draait de dingen om om ze in jouw straatje te laten passen, maar zo werkt het niet en dat kun je zelf ook al zien aan je huilende pup.
zoals ik al eerder zei, dat doet ie echt niet omdat ie zich zo fijn voelt.
maar als dat al te moeilijk te begrijpen is denk ik niet dat wie dan ook, met welk advies dan ook, tot je door kan dringen.
persoonlijk zou ik me toch eens achter mijn oren krabben als ik van iedereen hetzelfde te horen kreeg.

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom is oppas geen optie?
Natuurlijk kan niet iedereen zomaar 6 weken vrij pakken, maar dan zul je toch een andere optie moeten bedenken. Zo'n kleintje kan nu eenmaal niet meteen 5 uur alleen zijn.
Natuurlijk kan niet iedereen zomaar 6 weken vrij pakken, maar dan zul je toch een andere optie moeten bedenken. Zo'n kleintje kan nu eenmaal niet meteen 5 uur alleen zijn.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Tsja.. het is een hondenforum he?Foxen schreef:Aan geagiteerde reacties zoals deze heb ik natuurlijk niets. Ik heb me juist uitvoerig verdiept en ingelezen hierover! Zoals ik al zei is het gewoon net niet mogelijk om een perfecte modelopvoeding te geven, al zou ik dat wel willen. En ik vind dat ik juist wel veel te bieden heb voor een pup! Ik vind het jammer dat je niet reageert op het feit dat ik het zo goed mogelijk doe. Nu wordt ik bijna in de hoek gedreven van een dierenmishandelaar. Jammer hoor. Want ik wil juist het beste voor mijn dieren. Ik kan gewoon niet mijn hele leven om mijn pup laten draaien. En volgens mij werkt juist dát verlatingsangst in de hand als je dan uiteindelijk toch eens weg moet. Maar goed, hierover verschillen we van mening.renee-uk schreef: dé tip:
Als je je uitvoerig hebt ingelezen.. hoe kan het dan zijn dat je verwacht dat de pup met 10 weken zindelijk is EN 5 uur alleen kan blijven? Misschien heb je een volwassen hond genoeg te bieden maar op dit moment schiet je met de pup behoorlijk tekort in zorg en aandacht.
Je moet je echt veel beter realiseren dat voor de komende maanden je leven WEL om de pup draait.. JIJ hebt ervoor gekozen.. pup niet! Natuurlijk moet pup wennen aan alleen zijn... maar niet in dit tempo. Deze pup kan dat niet aan. Mogelijk een andere pup wel, maar deze niet. En dus.. zul je je planning moeten aanpassen.
Dus, als je geen vrij kunt krijgen regel je maar een oppas en zeg niet dat je dat niet kunt betalen aub. Dat is geen argument waar ik begrip voor op kan brengen. Ook DAT had je dan eerder moeten bedenken!
Suzanne
-
lets have fun
Foxen schreef:Aan geagiteerde reacties zoals deze heb ik natuurlijk niets. Ik heb me juist uitvoerig verdiept en ingelezen hierover! Zoals ik al zei is het gewoon net niet mogelijk om een perfecte modelopvoeding te geven, al zou ik dat wel willen. En ik vind dat ik juist wel veel te bieden heb voor een pup! Ik vind het jammer dat je niet reageert op het feit dat ik het zo goed mogelijk doe. Nu wordt ik bijna in de hoek gedreven van een dierenmishandelaar. Jammer hoor. Want ik wil juist het beste voor mijn dieren. Ik kan gewoon niet mijn hele leven om mijn pup laten draaien. En volgens mij werkt juist dát verlatingsangst in de hand als je dan uiteindelijk toch eens weg moet. Maar goed, hierover verschillen we van mening.renee-uk schreef: dé tip:
Je kunt een pup nu eenmaal niet in een schema persen dat jou het beste past
Echt hoor, jij bent degene die zich realistiser op moet stellen. Beetje aanpassen bij wat je pup kan en later als hij wat ouder is kan dat wel weer verschoven worden in iets wat jou meer past.
Nu naast het bed betekent niet altijd naaast het bed. Nu een oppas betekent niet altijd een oppas.
- Hylos
- Zeer actief
Tsja, kan me voorstellen dat je het niet leuk vind om te horen. De reacties zijn op jou gericht ipv je hond omdat die alles nog moet leren en jij degene bent die er op een positieve manier mee aan de slag moet!
Dat beestje doet het echt niet om jou te pesten. Je hebt een baby in huis (nog maar 2 weken!!!!) en je verwacht nu al dat je pup zindelijk is?? Weet je dat dit ook een meerder maanden plan kan worden? Niet elke hond is zomaar zindelijk, sommige doen hier maanden over.
Daarnaast zeg je bang te zijn dat hij verlatingsangst krijg als je hem bij je houd nachts. Ik denk dat het eerder andersom is.. hij is nu alleen en vind dat duidelijk eng. Hij uit dit door behoeftes in zijn bench te doen en door te jammeren. Dat kleintje moet wel erg bang zijn.
Zindelijk worden lukt blijkbaar niet in de bench. Het is hier een kwestie geweest van er bovenop zitten. Gaat de pup een rondje snuffelen door het huis? Hup, de tuin in! Dat moest soms elke uur. Na elk slaapje, elk speeltje, elk hapje, elk snuffeltje. Resultaat: in 2 weken zag ík aan hem dat hij naar buiten moest en kort daarna snapte hij dat hij dan bij de deur naar buiten moest gaan staan. Dit lukt echter niet als je 5 uren lang niet de gelegenheid hebt om dit te doen of als hij steeds in de bench moet. De blaas van een pup is niet sterk, ze kunnen hun plas nog niet lang op houden.
Over het jammeren; hij is bang en wil bij jullie zijn. Wat vind je zo erg aan een bench op de kamer? Misschien is het dan zomaar dagen klaar! Zet je de bench een klein stukje van de kamer vandaan.. zo steeds wat verder tot hij zelf beneden durft te slapen.
Natuurlijk moet men werken, niks mis mee werken en een hond combineren. Je kunt dit echter niet meteen van een pup verwachten en ik vind dat je dat eigenlijk ook niet moet willen want dat is niet eerlijk en ook niet realistisch..
Dat beestje doet het echt niet om jou te pesten. Je hebt een baby in huis (nog maar 2 weken!!!!) en je verwacht nu al dat je pup zindelijk is?? Weet je dat dit ook een meerder maanden plan kan worden? Niet elke hond is zomaar zindelijk, sommige doen hier maanden over.
Daarnaast zeg je bang te zijn dat hij verlatingsangst krijg als je hem bij je houd nachts. Ik denk dat het eerder andersom is.. hij is nu alleen en vind dat duidelijk eng. Hij uit dit door behoeftes in zijn bench te doen en door te jammeren. Dat kleintje moet wel erg bang zijn.
Zindelijk worden lukt blijkbaar niet in de bench. Het is hier een kwestie geweest van er bovenop zitten. Gaat de pup een rondje snuffelen door het huis? Hup, de tuin in! Dat moest soms elke uur. Na elk slaapje, elk speeltje, elk hapje, elk snuffeltje. Resultaat: in 2 weken zag ík aan hem dat hij naar buiten moest en kort daarna snapte hij dat hij dan bij de deur naar buiten moest gaan staan. Dit lukt echter niet als je 5 uren lang niet de gelegenheid hebt om dit te doen of als hij steeds in de bench moet. De blaas van een pup is niet sterk, ze kunnen hun plas nog niet lang op houden.
Over het jammeren; hij is bang en wil bij jullie zijn. Wat vind je zo erg aan een bench op de kamer? Misschien is het dan zomaar dagen klaar! Zet je de bench een klein stukje van de kamer vandaan.. zo steeds wat verder tot hij zelf beneden durft te slapen.
Natuurlijk moet men werken, niks mis mee werken en een hond combineren. Je kunt dit echter niet meteen van een pup verwachten en ik vind dat je dat eigenlijk ook niet moet willen want dat is niet eerlijk en ook niet realistisch..