Mooie honden gezien , voor iedereen hele mooie resultaten al zullen sommige mensen daar anders over denken

Het werd in een manege gehouden en sommige honden hebben daar toch wel moeite mee ( normale clubmatches zijn altijd buiten )
Een aantal van jullie zal mijn topic van vorige week wel hebben gelezen met het verhaal van Ziva.
Dus ik heb haar meteen daar mee naar binnen genomen en wat ik verwachtte kwam helemaal niet uit.
Niks geen bang hondje, ze vond het wel spannend maar ze liep keurig mee en wilde ook wel wat appel oefeningetjes doen.
Aanmelden was in de kantine , dus daar ook mee naartoe genomen.
Ook daar een neutraal hondje die best wel wilde knuffelen met al die mensen die haar aandacht gaven.
Daarna even terug in de kar gedaan zodat ze alles kon verwerken en toen het wat drukker werd haar weer een paar keer mee naar binnen genomen.
Hoe meer ze binnen kwam hoe meer ik de Ziva van thuis ging zien.
De catalogus bekijkend leerde ons dat zij het enige africhtingshondje tussen 12 kynologische honden zou zijn.
Dan weet je meteen al dat je achteraan loopt ,en dat was ook zo.
Maar wat heeft ze het super gedaan , de schotproef buiten reageerde ze zoals verwacht totaal niet op.
Loopwerk was super , ze liep zelfs beter dan de 2 hondjes die voor haar liepen.
Maar bij het draven liet ze zich pas echt zien , en ik had het makkelijk.
Waar de eigenaren rond de ring renden met fluitjes en weet ik veel wat om de aandacht vd hond te krijgen kon ik op 1 plaats blijven staan ( wel verstopt ) en ik heb maar 4x hoeven roepen
We behaalden een G ( was verwacht en daar had ik ook op gehoopt ) met een keurbericht waar ik heel blij mee ben ;
Mittelgross , mittelkräftig , sehr gute verhältnis , sehr typvoll, sehr gute pigmentierung , etwas schwache unterkiefer, hoher widderrist , gerade rucken, etwas kurze etwas abfallende kruppe, gutter hinterhand wikkelung , guter vorhand, korrekte schrittfolge,
Sehr dynamisch gangwerk
Na een zeer lange dag ( 5 uur op , 6 uur vertrekken ) waren we om 21.45 weer thuis.
Mn knappe meisje nog even uitgelaten , een dikke knuffel gegeven en met een bak voer de kennel in.
Ze was zo moe dat ze niet eens wilde spelen met Kyto

Voor mij een zeer geslaagde dag dus, al mijn harde werk ik in alle opzichten meer dan beloont geworden vandaag