Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Piepen of joelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Devel

Piepen of joelen

Ongelezen bericht door Devel »

Wij hebben het volgende probleem. Als eerst de verbouwing. Diesel woont momenteel (nog) bij mijn schoonouders. Het is de bedoeling als het allemaal lukt en hij goed kan wennen hier komt wonen omdat hij hier meer ruimte heeft dan bij mijn schoonouders. Mijn schoonouders hebben hem eigenlijk gekocht omdat ze de leegte in huis erg miste na het inslapen van de hond, toen was Diesel al 1 jaar oud (volgens de papieren).

Diesel is een kruising Rottweiler met 1/8 beagle in zich. Misschien dat dit het gedrag kan verklaren; het alleen zijn!

Diesel kan als hij bij ons is, niet alleen zijn of iig zonder mij. We hebben dit al op verschillende manieren op te bouwen, maar we komen er gewoon niet uit. Diesel is hier iig 1x in de week een dag lang omdat ik ook met hem train zaterdags. Ik heb voor hem een bench aangeschaft zodat hij hier toch zijn eigen plekje heeft tussen de rommel, bij zijn vorige eigenaren heeft hij ook altijd in een bench gezeten, dus dat moest wel goed komen, en dat klopt ook wel, ik heb de bench klaar gemaakt met zijn deken en speeltjes en wat lekkers en meneer was al gauw vertrokken in dat ding. :I:

Als hij snachts op de slaapkamer in de bench ligt is dat ook geen probleem, dan gaat hij gewoon slapen, maar als hij eventjes alleen moet zijn 5 minuutjes begint hij te joelen en te piepen ook als hij niet in de bench is, resultaat is dat hij dan ook begint te krabben aan de deuren omdat hij dus alleen is. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Devel

Re: Piepen of joelen

We hebben het ook al geprobeerd met opbouwen. Eventjes 5 minuten weg en terug komen, belonen wanneer stil, enz maar het werkt gewoon niet.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Devel schreef:We hebben het ook al geprobeerd met opbouwen. Eventjes 5 minuten weg en terug komen, belonen wanneer stil, enz maar het werkt gewoon niet.
en ook al geprobeerd vanaf 1 seconde? 5 minuten kan al veel zijn, als de hond hier veel moeite mee heeft. dan gaat de hond soms al piepen, voordat je kan belonen.

en hoe is de hond verder als jij thuis bent? volgt hij je op de voet overal mee naar toe?
heb je een paar strikte regels voor de hond in huis?
Devel

Ja, als ik naar boven ga, wilt hij mee. Moet hij beneden blijven dan begint hij te piepen, ook als ik naar de WC o.i.d. ga. Niet echt regels, niet schooien en niet trekken aan de lijn, niet tegen je op springen. En doen wat ik zeg, we zijn nog met een verbouwing o.i.d. bezig dus op de bank enz, kan hij nog niet omdat het hier nog niet staat.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Devel schreef:Ja, als ik naar boven ga, wilt hij mee. Moet hij beneden blijven dan begint hij te piepen, ook als ik naar de WC o.i.d. ga.
Ik denk dat het hier al mis gaat. Eerst maar zelfstandiger worden. In dat geval is het belangrijk dat je hem niet fysiek beperkt om achter je aan te kuieren de hele dag, maar dat je hem terug blijft sturen naar de plek waar hij vandaan kwam, totdat hij gewoon blijft liggen als je even naar boven loopt.

Mijn moeder had dit ook zo met haar pup. Ze is de pup toen in huis zelfstandiger gaan maken. Pas toen hij rustig zijn ding bleef doen als mijn moeder een tijdje boven of in de tuin was, werd het 'echt' alleen zijn opgebouwd.
Het werkte fantastisch.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”