Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ander voer, welk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ander voer, welk?

Ongelezen bericht door Suske »

Ipv smuldier lotgering.
Brokken weet ik niks van :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Voer jij brokken? :80:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Cavom :lol1:
Ik geef naast de Smuldier een vis en rijst brok.
Als er wat minder vlees in zit wordt dat wel gecompenseerd door het vlees van de smuldier denk ik dan :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier krijgen ze hoofdzakelijk vers, maar wil wel altijd een brok in huis hebben voor het geval dat. Pasha kan overal wel tegen, maar Ushi en Chuck niet. Orijen, acana; gaat 1 dag goed, daarna diarree. Nu krijgen ze heel af en toe prins en dat gaat goed! Is 43 euro ofzo.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau's maag kan helaas vers voer niet aan. :( Ik heb een tijd Prins gevoerd, maar de vele granen en zo zaten me toch niet lekker. We zijn nu net een paar dagen overgestapt op Taste Of Wild.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

fes/lou schreef:Cavom :lol1:
Ik geef naast de Smuldier een vis en rijst brok.
Als er wat minder vlees in zit wordt dat wel gecompenseerd door het vlees van de smuldier denk ik dan :D
Cavom ook goede ervaring mee. Wordt door redelijk truttige eter ook nog eens goed gegeten.
Let alleen wel op dat je de hoeveelheid aanpast (gewicht i.p.v. massa). Vergat ma bij Finn :schrik:
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Badu schreef:Voer jij brokken? :80:
Eh... ja, onder andere. Wat dan? :D
hè bah :schrik: :mann: :tongue:
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Maar als je gewoon voert na je laatste rondje, 's avonds laat, hoef je niks mee te nemen.

Als ik al iets geef aan brok (heel zelden dus) geef ik Prins trouwens. McDonalds eens per jaar is geen ramp, denk ik dan altijd ;)
En verder kvv en barf ik heel wat af. Die brok tussendoor, nooit een probleem! :ok: :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik zou graag een graanvrije brok voeren, maar dan kan ik 's ochtends diarree ruimen. Terwijl ze wel graanvrij vers krijgen..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Marjoleine schreef:Maar als je gewoon voert na je laatste rondje, 's avonds laat, hoef je niks mee te nemen.

Als ik al iets geef aan brok (heel zelden dus) geef ik Prins trouwens. McDonalds eens per jaar is geen ramp, denk ik dan altijd ;)
En verder kvv en barf ik heel wat af. Die brok tussendoor, nooit een probleem! :ok: :mrgreen:
Ja, maar wij voeren drie keer per dag hè?
Wij geven 's morgens voer, eind van de middag voer en na de avondplas nog een derde keer.
Daarnaast zitten wij iets te vaak met meerdere honden in het buitenland, en dan is het gewoon makkelijker om brokken te voeren.
Van wat ik er even zo in de gauwigheid van zie lijken Smuldier of Lotgering toch wel een eind voordeliger dan de brokken die we nu voeren. Welke KVV voerde jij nou ook alweer?
Dit snap ik echt niet hè... in iedere supermarkt kan je kippenpoten & runderlappen krijgen, waar ook :U:
Afbeelding

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Waarom moet er toch steeds weer begonnen worden over vers als iemand bewust gekozen heeft voor brok? Als Tara dat wil vraagt ze daar toch wel advies over?

Persoonlijk zal ik niet om advies over voer vragen hier omdat ik toch het antwoord al weet: ga toch over op vers. Als we dat wilden hadden we dat al gedaan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Met cavom kan ik wel met pedaalemmerzakken achter ze aan gaan lopen.

Welke brok voer je nu?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Waarom wil je 3x per dag voeren Tara ? Honden hebben een voorkeur voor in één keer veel ipv meerdere keren weinig.
En dat van dat vlees op vakantie wat Badu zegt klopt ;)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Tara schreef:
dagmar88 schreef:Met cavom kan ik wel met pedaalemmerzakken achter ze aan gaan lopen.

Welke brok voer je nu?
Greenhearts, en daarnaast smuldier compleet. :wink:
:mann: Ja, dat zag ik. Maar zie dat je ook in de "high energy" categorie van dat merk nogal wat keus hebt.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Dogloversgold heeft sinds kort een goed geprijsde geperste brok die prima zou zijn voor honden die deels kvv krijgen
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Maar hoe veel duurder is het om geen brokken te voeren en diverse kvv soorten af te wisselen, bijvoorbeeld?

Ik heb altijd barf/nrv aan mijn honden gegeven (dus botten, vlees, orgaan), maar sinds Billy er niet meer is en Sam dus echt niet graag botten 'kraakt' ben ik over gestapt op kvv. Ik koop dure en goedkope varianten en wissel af. Zo heb ik toch het idee dat de honden genoeg variatie (qua diersoorten en samenstelling) krijgen.

Ik ben echt niet tegen brokken hoor, ik heb ook een tijd afgewisseld met Orijen, totdat het, voor mij, onbetaalbaar werd, maar ik vind het geven van alleen kvv's (diverse soorten, varianten) niet heel erg kostbaar. Daarbij eten Sam en Sil het graag, voedertijd is toch een hoogtepunt van de dag, en ze 'doen het er goed op'. (Dooddoener, maar het is toch echt zo :wink: ).
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Ik zou het erg fijn vinden om nu niet weer een discussie brok of vers te voeren.
Wij hebben zo onze motivaties om het te doen zoals we het doen, onze honden doen het fantastisch en daar wil ik het graag even bij laten.
Oh, en de reden dat wij drie keer per dag voeren is omdat het de enige manier is gebleken om onze oudste hond op gewicht te krijgen.
Of honden dat zo prefereren of niet weet ik ook niet, maar wederom: onze honden doen het er zo uitstekend op, en die hebben er ook wel echt behoefte aan.
Goed hoor :ok:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:
yuki schreef:Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Dogloversgold heeft sinds kort een goed geprijsde geperste brok die prima zou zijn voor honden die deels kvv krijgen
Ik ken die merken helemaal niet, is dat een beetje algemeen verkrijgbaar?
Voor de brokken die wij nu voeren moeten we nu telkens in Utrecht zijn, en dat is niet erg, maar wel ongemakkelijk omdat het niet even iets is dat we tussendoor kunnen doen. Het zou ook wel fijn zijn als we het wat dichter bij huis zouden kunnen krijgen.
Smuldier halen we hier op het dorp bij de Jumbo, dat is geen probleem.

Edit: die Bozita is per kilo nog duurder (uitgaand van de energy-variant) dan wat we nu voeren, dus dat is geen optie.
ik heb -wel lang geleden- een tijdlang meradog gevoerd, geen idee van de prijs op dit moment maar gina deed het er prima op.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

en alleen brokken voeren als je van huis bent, is dat geen idee?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rami
Zeer actief

Tara schreef:
Rami schreef:Maar hoe veel duurder is het om geen brokken te voeren en diverse kvv soorten af te wisselen, bijvoorbeeld?
Nou, daar zit ik me dus nu ook een beetje op te oriënteren. Het lijkt er op dat dat inderdaad voordeliger is, alleen wil ik niet helemaal stoppen met brokken voeren, omdat ik - zoals gezegd- te vaak met meerdere honden van huis ben, en dan is brokken voeren gewoon makkelijker.
Ja, dat snap ik wel. Maar is het een idee om bijvoorbeeld een goeie brok te kiezen voor als je onderweg bent (Orijen bijvoorbeeld) en thuis kvv te voeren?
Laatst gewijzigd door Rami op 06 dec 2013 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Rodi heeft allerlei soorten en verschillende prijzen.Als je een dagje weg wilt kun je de gewone worst mee nemen die hoeft niet in de koeling.

Ik doe de gewone worst is kleine blokjes als beloning,zo heb ik alles in een van het zelfde soort.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ik heb laatst farmfood gegeven tot ik weer vers kon voeren
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Tara schreef:
yuki schreef:Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Ik ken die merken helemaal niet, is dat een beetje algemeen verkrijgbaar?
Voor de brokken die wij nu voeren moeten we nu telkens in Utrecht zijn, en dat is niet erg, maar wel ongemakkelijk omdat het niet even iets is dat we tussendoor kunnen doen. Het zou ook wel fijn zijn als we het wat dichter bij huis zouden kunnen krijgen.
Smuldier halen we hier op het dorp bij de Jumbo, dat is geen probleem.

Edit: die Bozita is per kilo nog duurder (uitgaand van de energy-variant) dan wat we nu voeren, dus dat is geen optie.
Meradog is via zooplus makkelijk verkrijgbaar, DLG via de site ook makkelijk.
http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel- ... perst.html
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
dagmar88
Zeer actief

Deze?

24% vlees en dierlijke bijproducten uit kip, rund en varken, 14% plantaardige bijproducten, 14% oliën en vetten uit kip en rund, 43% Granen uit maïs gerst en rijst min. 10%.

Zie hem op hun eigen site niet staan, maar dat zou dan niet de glutenvrije zijn en een beetje lagere middenmoot.

Dit heb ik lang gevoerd. http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... club/22894

Deze ook een paar maanden geprobeerd. http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/27334

Die zullen wel aardig vergelijkbaar zijn. Maar Niko heeft erg gevoelige darmen en was met hem niet 100% tevreden, dus ben overgestapt naar een wat duurdere brok (almo nature) met meer vlees (en van 1 naar 2 x per dag voeren :F: )
Pjotr en Tibbe deden het op beiden prima. Voer 50/50 brok en smuldier.

Lukullus, dog lovers gold en markus muhle zijn in die prijsklasse wel goed, maar daar moest ik dan weer meer van voeren.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 06 dec 2013 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Rami
Zeer actief

Tara schreef:
Jawel, maar dan hou ik het wel net zo lief bij Greenhearts, want die bevalt op zich prima. :wink: Alleen vind ik het wel een beetje duur geworden.
Als we alleen brokken zouden voeren zouden we momenteel zes euro per dag aan brokken kwijt zijn, en dat is gewoon best wel heel veel. Per maand zijn we dus 180 euro kwijt aan hondenvoer.
We zijn dus gewoon puur aan het kijken naar de mogelijkheden, als het 95% KVV gaat worden en daarnaast brokken voor als we vergeten te ontdooien of als we van huis zijn vind ik ook helemaal prima als dat voordeliger is, maar helemaal stoppen met brokken gaat gewoon niet gebeuren.
Als je flinke vriezer ruimte hebt (en dus groot kunt inkopen) ben ik van mening dat je goedkoper - en beter :tongue: - uit bent met de combinatie kvv voor 'thuis' en brok voor onderweg. :wink:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik voer ook 2 keer per dag smuldier en s avonds voor het slapen krijgt buster een handvol Meradog .

Dat is tegen het gal spugen s morgens vroeg
Fenneke en Baloe
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik zou gewoon volledig op Lotgering gaan en dan voor als je weggaat eventueel brok...
Zelf neem ik gewoon een klein vriezertje mee als ik langer dan 3 dagen wegga en dat werkt ook prima.
Voor 3 dagen of korter gewoon in een koelbox gaat uitstekend. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief

Tara schreef:
Rami schreef:
Tara schreef:
Jawel, maar dan hou ik het wel net zo lief bij Greenhearts, want die bevalt op zich prima. :wink: Alleen vind ik het wel een beetje duur geworden.
Als we alleen brokken zouden voeren zouden we momenteel zes euro per dag aan brokken kwijt zijn, en dat is gewoon best wel heel veel. Per maand zijn we dus 180 euro kwijt aan hondenvoer.
We zijn dus gewoon puur aan het kijken naar de mogelijkheden, als het 95% KVV gaat worden en daarnaast brokken voor als we vergeten te ontdooien of als we van huis zijn vind ik ook helemaal prima als dat voordeliger is, maar helemaal stoppen met brokken gaat gewoon niet gebeuren.
Als je flinke vriezer ruimte hebt (en dus groot kunt inkopen) ben ik van mening dat je goedkoper - en beter :tongue: - uit bent met de combinatie kvv voor 'thuis' en brok voor onderweg. :wink:
Maar dat zég ik toch ook? Alleen wil ik die brokken gewoon blijven voeren om niet ineens in een buitenlands hotel tot de conclusie te moeten komen dat ze niet lekker vallen. Snappu?
We willen dus gewoon blijven afwisselen. Dan is de keus zoals het er nu naar uitziet dus óf goedkopere brokken gaan voeren, of de verhoudingen aanpassen door vaker KVV te gaan voeren. Is ook geen punt, maar dat moeten we dus even allemaal op een rijtje zetten. En die grote vriezer is wel aanwezig, alleen moet ik dan eerst even al mijn trainingswild opmaken. :wink:

Wat waren trouwens ook alweer de ervaringen met lotgering?
Jaha, we zijn het eens, Tara! :wink:
Lotgering wordt op een of andere manier niet zo graag gegeten. Wat wel: Haaksbarf, Tinlo, Bandit, Carnibest, Smuldier (vooral de pens variant).
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Voor de keren dat ze hier brok krijgen is dat gewoon goedkope zooi. Die paar dagen dan... Ik voer alleen maar 1x per dag. Vind ik genoeg :F: Thuis krijgen ze vlees.Over het algemeen herby want dat vind ik kwaliteit/prijs van goede verhouding.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik speur met brok en dat is simpele brok van de jumbo.
Lotgering gaat hier uitstekend.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”