Brokken weet ik niks van

Moderator: moderatorteam
Cavom ook goede ervaring mee. Wordt door redelijk truttige eter ook nog eens goed gegeten.fes/lou schreef:Cavom![]()
Ik geef naast de Smuldier een vis en rijst brok.
Als er wat minder vlees in zit wordt dat wel gecompenseerd door het vlees van de smuldier denk ik dan
hè bahTara schreef:Eh... ja, onder andere. Wat dan?Badu schreef:Voer jij brokken?
Dit snap ik echt niet hè... in iedere supermarkt kan je kippenpoten & runderlappen krijgen, waar ookTara schreef:Ja, maar wij voeren drie keer per dag hè?Marjoleine schreef:Maar als je gewoon voert na je laatste rondje, 's avonds laat, hoef je niks mee te nemen.
Als ik al iets geef aan brok (heel zelden dus) geef ik Prins trouwens. McDonalds eens per jaar is geen ramp, denk ik dan altijd
En verder kvv en barf ik heel wat af. Die brok tussendoor, nooit een probleem!![]()
Wij geven 's morgens voer, eind van de middag voer en na de avondplas nog een derde keer.
Daarnaast zitten wij iets te vaak met meerdere honden in het buitenland, en dan is het gewoon makkelijker om brokken te voeren.
Van wat ik er even zo in de gauwigheid van zie lijken Smuldier of Lotgering toch wel een eind voordeliger dan de brokken die we nu voeren. Welke KVV voerde jij nou ook alweer?
Tara schreef:Greenhearts, en daarnaast smuldier compleet.dagmar88 schreef:Met cavom kan ik wel met pedaalemmerzakken achter ze aan gaan lopen.
Welke brok voer je nu?
Goed hoorTara schreef:Ik zou het erg fijn vinden om nu niet weer een discussie brok of vers te voeren.
Wij hebben zo onze motivaties om het te doen zoals we het doen, onze honden doen het fantastisch en daar wil ik het graag even bij laten.
Oh, en de reden dat wij drie keer per dag voeren is omdat het de enige manier is gebleken om onze oudste hond op gewicht te krijgen.
Of honden dat zo prefereren of niet weet ik ook niet, maar wederom: onze honden doen het er zo uitstekend op, en die hebben er ook wel echt behoefte aan.
ik heb -wel lang geleden- een tijdlang meradog gevoerd, geen idee van de prijs op dit moment maar gina deed het er prima op.Tara schreef:Ik ken die merken helemaal niet, is dat een beetje algemeen verkrijgbaar?yuki schreef:Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Dogloversgold heeft sinds kort een goed geprijsde geperste brok die prima zou zijn voor honden die deels kvv krijgen
Voor de brokken die wij nu voeren moeten we nu telkens in Utrecht zijn, en dat is niet erg, maar wel ongemakkelijk omdat het niet even iets is dat we tussendoor kunnen doen. Het zou ook wel fijn zijn als we het wat dichter bij huis zouden kunnen krijgen.
Smuldier halen we hier op het dorp bij de Jumbo, dat is geen probleem.
Edit: die Bozita is per kilo nog duurder (uitgaand van de energy-variant) dan wat we nu voeren, dus dat is geen optie.
Ja, dat snap ik wel. Maar is het een idee om bijvoorbeeld een goeie brok te kiezen voor als je onderweg bent (Orijen bijvoorbeeld) en thuis kvv te voeren?Tara schreef:Nou, daar zit ik me dus nu ook een beetje op te oriënteren. Het lijkt er op dat dat inderdaad voordeliger is, alleen wil ik niet helemaal stoppen met brokken voeren, omdat ik - zoals gezegd- te vaak met meerdere honden van huis ben, en dan is brokken voeren gewoon makkelijker.Rami schreef:Maar hoe veel duurder is het om geen brokken te voeren en diverse kvv soorten af te wisselen, bijvoorbeeld?
Meradog is via zooplus makkelijk verkrijgbaar, DLG via de site ook makkelijk.Tara schreef:Ik ken die merken helemaal niet, is dat een beetje algemeen verkrijgbaar?yuki schreef:Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Dogloversgold heeft sinds kort een goed geprijsde geperste brok die prima zou zijn voor honden die deels kvv krijgen
Voor de brokken die wij nu voeren moeten we nu telkens in Utrecht zijn, en dat is niet erg, maar wel ongemakkelijk omdat het niet even iets is dat we tussendoor kunnen doen. Het zou ook wel fijn zijn als we het wat dichter bij huis zouden kunnen krijgen.
Smuldier halen we hier op het dorp bij de Jumbo, dat is geen probleem.
Edit: die Bozita is per kilo nog duurder (uitgaand van de energy-variant) dan wat we nu voeren, dus dat is geen optie.
Als je flinke vriezer ruimte hebt (en dus groot kunt inkopen) ben ik van mening dat je goedkoper - en beterTara schreef:
Jawel, maar dan hou ik het wel net zo lief bij Greenhearts, want die bevalt op zich prima.Alleen vind ik het wel een beetje duur geworden.
Als we alleen brokken zouden voeren zouden we momenteel zes euro per dag aan brokken kwijt zijn, en dat is gewoon best wel heel veel. Per maand zijn we dus 180 euro kwijt aan hondenvoer.
We zijn dus gewoon puur aan het kijken naar de mogelijkheden, als het 95% KVV gaat worden en daarnaast brokken voor als we vergeten te ontdooien of als we van huis zijn vind ik ook helemaal prima als dat voordeliger is, maar helemaal stoppen met brokken gaat gewoon niet gebeuren.
Jaha, we zijn het eens, Tara!Tara schreef:Maar dat zég ik toch ook? Alleen wil ik die brokken gewoon blijven voeren om niet ineens in een buitenlands hotel tot de conclusie te moeten komen dat ze niet lekker vallen. Snappu?Rami schreef:Als je flinke vriezer ruimte hebt (en dus groot kunt inkopen) ben ik van mening dat je goedkoper - en beterTara schreef:
Jawel, maar dan hou ik het wel net zo lief bij Greenhearts, want die bevalt op zich prima.Alleen vind ik het wel een beetje duur geworden.
Als we alleen brokken zouden voeren zouden we momenteel zes euro per dag aan brokken kwijt zijn, en dat is gewoon best wel heel veel. Per maand zijn we dus 180 euro kwijt aan hondenvoer.
We zijn dus gewoon puur aan het kijken naar de mogelijkheden, als het 95% KVV gaat worden en daarnaast brokken voor als we vergeten te ontdooien of als we van huis zijn vind ik ook helemaal prima als dat voordeliger is, maar helemaal stoppen met brokken gaat gewoon niet gebeuren.- uit bent met de combinatie kvv voor 'thuis' en brok voor onderweg.
We willen dus gewoon blijven afwisselen. Dan is de keus zoals het er nu naar uitziet dus óf goedkopere brokken gaan voeren, of de verhoudingen aanpassen door vaker KVV te gaan voeren. Is ook geen punt, maar dat moeten we dus even allemaal op een rijtje zetten. En die grote vriezer is wel aanwezig, alleen moet ik dan eerst even al mijn trainingswild opmaken.
Wat waren trouwens ook alweer de ervaringen met lotgering?