Brokken weet ik niks van
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ander voer, welk?
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Ander voer, welk?
Voer jij brokken? 
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Cavom
Ik geef naast de Smuldier een vis en rijst brok.
Als er wat minder vlees in zit wordt dat wel gecompenseerd door het vlees van de smuldier denk ik dan
Als er wat minder vlees in zit wordt dat wel gecompenseerd door het vlees van de smuldier denk ik dan
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier krijgen ze hoofdzakelijk vers, maar wil wel altijd een brok in huis hebben voor het geval dat. Pasha kan overal wel tegen, maar Ushi en Chuck niet. Orijen, acana; gaat 1 dag goed, daarna diarree. Nu krijgen ze heel af en toe prins en dat gaat goed! Is 43 euro ofzo.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Beau's maag kan helaas vers voer niet aan.
Ik heb een tijd Prins gevoerd, maar de vele granen en zo zaten me toch niet lekker. We zijn nu net een paar dagen overgestapt op Taste Of Wild.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Cavom ook goede ervaring mee. Wordt door redelijk truttige eter ook nog eens goed gegeten.fes/lou schreef:Cavom![]()
Let alleen wel op dat je de hoeveelheid aanpast (gewicht i.p.v. massa). Vergat ma bij Finn
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
hè bahTara schreef:Eh... ja, onder andere. Wat dan?Badu schreef:Voer jij brokken?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar als je gewoon voert na je laatste rondje, 's avonds laat, hoef je niks mee te nemen.
Als ik al iets geef aan brok (heel zelden dus) geef ik Prins trouwens. McDonalds eens per jaar is geen ramp, denk ik dan altijd
En verder kvv en barf ik heel wat af. Die brok tussendoor, nooit een probleem!

Als ik al iets geef aan brok (heel zelden dus) geef ik Prins trouwens. McDonalds eens per jaar is geen ramp, denk ik dan altijd
En verder kvv en barf ik heel wat af. Die brok tussendoor, nooit een probleem!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik zou graag een graanvrije brok voeren, maar dan kan ik 's ochtends diarree ruimen. Terwijl ze wel graanvrij vers krijgen..

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit snap ik echt niet hè... in iedere supermarkt kan je kippenpoten & runderlappen krijgen, waar ookTara schreef:Ja, maar wij voeren drie keer per dag hè?Marjoleine schreef:Maar als je gewoon voert na je laatste rondje, 's avonds laat, hoef je niks mee te nemen.
En verder kvv en barf ik heel wat af. Die brok tussendoor, nooit een probleem!![]()
Wij geven 's morgens voer, eind van de middag voer en na de avondplas nog een derde keer.
Daarnaast zitten wij iets te vaak met meerdere honden in het buitenland, en dan is het gewoon makkelijker om brokken te voeren.
Van wat ik er even zo in de gauwigheid van zie lijken Smuldier of Lotgering toch wel een eind voordeliger dan de brokken die we nu voeren. Welke KVV voerde jij nou ook alweer?
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Waarom moet er toch steeds weer begonnen worden over vers als iemand bewust gekozen heeft voor brok? Als Tara dat wil vraagt ze daar toch wel advies over?
Persoonlijk zal ik niet om advies over voer vragen hier omdat ik toch het antwoord al weet: ga toch over op vers. Als we dat wilden hadden we dat al gedaan.
Persoonlijk zal ik niet om advies over voer vragen hier omdat ik toch het antwoord al weet: ga toch over op vers. Als we dat wilden hadden we dat al gedaan.
- dagmar88
- Zeer actief
Met cavom kan ik wel met pedaalemmerzakken achter ze aan gaan lopen.
Welke brok voer je nu?
Welke brok voer je nu?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom wil je 3x per dag voeren Tara ? Honden hebben een voorkeur voor in één keer veel ipv meerdere keren weinig.
En dat van dat vlees op vakantie wat Badu zegt klopt
En dat van dat vlees op vakantie wat Badu zegt klopt
- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef:Greenhearts, en daarnaast smuldier compleet.dagmar88 schreef:Met cavom kan ik wel met pedaalemmerzakken achter ze aan gaan lopen.
Welke brok voer je nu?
- yuki
- Zeer actief
Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Dogloversgold heeft sinds kort een goed geprijsde geperste brok die prima zou zijn voor honden die deels kvv krijgen
Dogloversgold heeft sinds kort een goed geprijsde geperste brok die prima zou zijn voor honden die deels kvv krijgen
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Maar hoe veel duurder is het om geen brokken te voeren en diverse kvv soorten af te wisselen, bijvoorbeeld?
Ik heb altijd barf/nrv aan mijn honden gegeven (dus botten, vlees, orgaan), maar sinds Billy er niet meer is en Sam dus echt niet graag botten 'kraakt' ben ik over gestapt op kvv. Ik koop dure en goedkope varianten en wissel af. Zo heb ik toch het idee dat de honden genoeg variatie (qua diersoorten en samenstelling) krijgen.
Ik ben echt niet tegen brokken hoor, ik heb ook een tijd afgewisseld met Orijen, totdat het, voor mij, onbetaalbaar werd, maar ik vind het geven van alleen kvv's (diverse soorten, varianten) niet heel erg kostbaar. Daarbij eten Sam en Sil het graag, voedertijd is toch een hoogtepunt van de dag, en ze 'doen het er goed op'. (Dooddoener, maar het is toch echt zo
).
Ik heb altijd barf/nrv aan mijn honden gegeven (dus botten, vlees, orgaan), maar sinds Billy er niet meer is en Sam dus echt niet graag botten 'kraakt' ben ik over gestapt op kvv. Ik koop dure en goedkope varianten en wissel af. Zo heb ik toch het idee dat de honden genoeg variatie (qua diersoorten en samenstelling) krijgen.
Ik ben echt niet tegen brokken hoor, ik heb ook een tijd afgewisseld met Orijen, totdat het, voor mij, onbetaalbaar werd, maar ik vind het geven van alleen kvv's (diverse soorten, varianten) niet heel erg kostbaar. Daarbij eten Sam en Sil het graag, voedertijd is toch een hoogtepunt van de dag, en ze 'doen het er goed op'. (Dooddoener, maar het is toch echt zo
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed hoorTara schreef:Ik zou het erg fijn vinden om nu niet weer een discussie brok of vers te voeren.
Wij hebben zo onze motivaties om het te doen zoals we het doen, onze honden doen het fantastisch en daar wil ik het graag even bij laten.
Oh, en de reden dat wij drie keer per dag voeren is omdat het de enige manier is gebleken om onze oudste hond op gewicht te krijgen.
Of honden dat zo prefereren of niet weet ik ook niet, maar wederom: onze honden doen het er zo uitstekend op, en die hebben er ook wel echt behoefte aan.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb -wel lang geleden- een tijdlang meradog gevoerd, geen idee van de prijs op dit moment maar gina deed het er prima op.Tara schreef:Ik ken die merken helemaal niet, is dat een beetje algemeen verkrijgbaar?yuki schreef:Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Voor de brokken die wij nu voeren moeten we nu telkens in Utrecht zijn, en dat is niet erg, maar wel ongemakkelijk omdat het niet even iets is dat we tussendoor kunnen doen. Het zou ook wel fijn zijn als we het wat dichter bij huis zouden kunnen krijgen.
Smuldier halen we hier op het dorp bij de Jumbo, dat is geen probleem.
Edit: die Bozita is per kilo nog duurder (uitgaand van de energy-variant) dan wat we nu voeren, dus dat is geen optie.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
en alleen brokken voeren als je van huis bent, is dat geen idee?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Rami
- Zeer actief
Ja, dat snap ik wel. Maar is het een idee om bijvoorbeeld een goeie brok te kiezen voor als je onderweg bent (Orijen bijvoorbeeld) en thuis kvv te voeren?Tara schreef:Nou, daar zit ik me dus nu ook een beetje op te oriënteren. Het lijkt er op dat dat inderdaad voordeliger is, alleen wil ik niet helemaal stoppen met brokken voeren, omdat ik - zoals gezegd- te vaak met meerdere honden van huis ben, en dan is brokken voeren gewoon makkelijker.Rami schreef:Maar hoe veel duurder is het om geen brokken te voeren en diverse kvv soorten af te wisselen, bijvoorbeeld?
Laatst gewijzigd door Rami op 06 dec 2013 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nathalie71
Rodi heeft allerlei soorten en verschillende prijzen.Als je een dagje weg wilt kun je de gewone worst mee nemen die hoeft niet in de koeling.
Ik doe de gewone worst is kleine blokjes als beloning,zo heb ik alles in een van het zelfde soort.
Ik doe de gewone worst is kleine blokjes als beloning,zo heb ik alles in een van het zelfde soort.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- yuki
- Zeer actief
Meradog is via zooplus makkelijk verkrijgbaar, DLG via de site ook makkelijk.Tara schreef:Ik ken die merken helemaal niet, is dat een beetje algemeen verkrijgbaar?yuki schreef:Meradog of bozita vind ik niet echt verkeerd en bij zooplus met allerlei kortingsvormen stuk goedkoper.
Voor de brokken die wij nu voeren moeten we nu telkens in Utrecht zijn, en dat is niet erg, maar wel ongemakkelijk omdat het niet even iets is dat we tussendoor kunnen doen. Het zou ook wel fijn zijn als we het wat dichter bij huis zouden kunnen krijgen.
Smuldier halen we hier op het dorp bij de Jumbo, dat is geen probleem.
Edit: die Bozita is per kilo nog duurder (uitgaand van de energy-variant) dan wat we nu voeren, dus dat is geen optie.
http://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel- ... perst.html
Eventhough you're gone, we're still a team'.
Esther
Esther
- dagmar88
- Zeer actief
Deze?
24% vlees en dierlijke bijproducten uit kip, rund en varken, 14% plantaardige bijproducten, 14% oliën en vetten uit kip en rund, 43% Granen uit maïs gerst en rijst min. 10%.
Zie hem op hun eigen site niet staan, maar dat zou dan niet de glutenvrije zijn en een beetje lagere middenmoot.
Dit heb ik lang gevoerd. http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... club/22894
Deze ook een paar maanden geprobeerd. http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/27334
Die zullen wel aardig vergelijkbaar zijn. Maar Niko heeft erg gevoelige darmen en was met hem niet 100% tevreden, dus ben overgestapt naar een wat duurdere brok (almo nature) met meer vlees (en van 1 naar 2 x per dag voeren
)
Pjotr en Tibbe deden het op beiden prima. Voer 50/50 brok en smuldier.
Lukullus, dog lovers gold en markus muhle zijn in die prijsklasse wel goed, maar daar moest ik dan weer meer van voeren.
24% vlees en dierlijke bijproducten uit kip, rund en varken, 14% plantaardige bijproducten, 14% oliën en vetten uit kip en rund, 43% Granen uit maïs gerst en rijst min. 10%.
Zie hem op hun eigen site niet staan, maar dat zou dan niet de glutenvrije zijn en een beetje lagere middenmoot.
Dit heb ik lang gevoerd. http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... club/22894
Deze ook een paar maanden geprobeerd. http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/27334
Die zullen wel aardig vergelijkbaar zijn. Maar Niko heeft erg gevoelige darmen en was met hem niet 100% tevreden, dus ben overgestapt naar een wat duurdere brok (almo nature) met meer vlees (en van 1 naar 2 x per dag voeren
Pjotr en Tibbe deden het op beiden prima. Voer 50/50 brok en smuldier.
Lukullus, dog lovers gold en markus muhle zijn in die prijsklasse wel goed, maar daar moest ik dan weer meer van voeren.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 06 dec 2013 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
Als je flinke vriezer ruimte hebt (en dus groot kunt inkopen) ben ik van mening dat je goedkoper - en beterTara schreef:
Jawel, maar dan hou ik het wel net zo lief bij Greenhearts, want die bevalt op zich prima.Alleen vind ik het wel een beetje duur geworden.
Als we alleen brokken zouden voeren zouden we momenteel zes euro per dag aan brokken kwijt zijn, en dat is gewoon best wel heel veel. Per maand zijn we dus 180 euro kwijt aan hondenvoer.
We zijn dus gewoon puur aan het kijken naar de mogelijkheden, als het 95% KVV gaat worden en daarnaast brokken voor als we vergeten te ontdooien of als we van huis zijn vind ik ook helemaal prima als dat voordeliger is, maar helemaal stoppen met brokken gaat gewoon niet gebeuren.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ik voer ook 2 keer per dag smuldier en s avonds voor het slapen krijgt buster een handvol Meradog .
Dat is tegen het gal spugen s morgens vroeg
Dat is tegen het gal spugen s morgens vroeg
Fenneke en Baloe

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik zou gewoon volledig op Lotgering gaan en dan voor als je weggaat eventueel brok...
Zelf neem ik gewoon een klein vriezertje mee als ik langer dan 3 dagen wegga en dat werkt ook prima.
Voor 3 dagen of korter gewoon in een koelbox gaat uitstekend.
Zelf neem ik gewoon een klein vriezertje mee als ik langer dan 3 dagen wegga en dat werkt ook prima.
Voor 3 dagen of korter gewoon in een koelbox gaat uitstekend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rami
- Zeer actief
Jaha, we zijn het eens, Tara!Tara schreef:Maar dat zég ik toch ook? Alleen wil ik die brokken gewoon blijven voeren om niet ineens in een buitenlands hotel tot de conclusie te moeten komen dat ze niet lekker vallen. Snappu?Rami schreef:Als je flinke vriezer ruimte hebt (en dus groot kunt inkopen) ben ik van mening dat je goedkoper - en beterTara schreef:
Jawel, maar dan hou ik het wel net zo lief bij Greenhearts, want die bevalt op zich prima.Alleen vind ik het wel een beetje duur geworden.
Als we alleen brokken zouden voeren zouden we momenteel zes euro per dag aan brokken kwijt zijn, en dat is gewoon best wel heel veel. Per maand zijn we dus 180 euro kwijt aan hondenvoer.
We zijn dus gewoon puur aan het kijken naar de mogelijkheden, als het 95% KVV gaat worden en daarnaast brokken voor als we vergeten te ontdooien of als we van huis zijn vind ik ook helemaal prima als dat voordeliger is, maar helemaal stoppen met brokken gaat gewoon niet gebeuren.- uit bent met de combinatie kvv voor 'thuis' en brok voor onderweg.
We willen dus gewoon blijven afwisselen. Dan is de keus zoals het er nu naar uitziet dus óf goedkopere brokken gaan voeren, of de verhoudingen aanpassen door vaker KVV te gaan voeren. Is ook geen punt, maar dat moeten we dus even allemaal op een rijtje zetten. En die grote vriezer is wel aanwezig, alleen moet ik dan eerst even al mijn trainingswild opmaken.
Wat waren trouwens ook alweer de ervaringen met lotgering?
Lotgering wordt op een of andere manier niet zo graag gegeten. Wat wel: Haaksbarf, Tinlo, Bandit, Carnibest, Smuldier (vooral de pens variant).
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Voor de keren dat ze hier brok krijgen is dat gewoon goedkope zooi. Die paar dagen dan... Ik voer alleen maar 1x per dag. Vind ik genoeg
Thuis krijgen ze vlees.Over het algemeen herby want dat vind ik kwaliteit/prijs van goede verhouding.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik speur met brok en dat is simpele brok van de jumbo.
Lotgering gaat hier uitstekend.
Lotgering gaat hier uitstekend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi