Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Per direct opvang gezocht voor Dobermann reu

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Per direct opvang gezocht voor Dobermann reu

Ongelezen bericht door moosje »

Per direct opvang (of definitief huis) voor mooie bruine Dobermann reu van 6,5 jaar gezocht.
Hij is geboren op 7-5-2007, en hij is gecastreerd. Hij is niet gecoupeerd.

Na een mislukte herplaatsing (blinde Sharpei-teef en hij klikken niet samen), moet er met spoed een tijdelijk of vast plekje voor Goochem gevonden worden.
Hij is vandaag opgehaald en zit weer bij zijn vorige bazin, maar zij kan wegens o.a. gezondheidsredenen niet meer voor hem zorgen, en het is voor zowel haar als Goochem niet goed om weer terug te zijn. Onderstaand stuk is door haar geschreven.

Hij kan niet met katten, kan met andere honden, teven eigenlijk altijd, reuen meestal ook.
Hij kan met grote kinderen prima overweg, voor kleine kinderen is hij wellicht iets te onstuimig.
In de auto en alleen thuis blijven is geen probleem.

Goochem is zeer recentelijk uitgebreid onderzocht door de dierenarts en is gezond verklaard.

Goochem gebruikt medicijnen voor zijn allergie en tegen overgevoeligheid. In overleg ben ik bereid deze medicijnen te blijven betalen.
Om bovenstaande reden eet hij Provet Ultimate, hier reageert goed. Het voer is in mijn winkel tegen inkoopsprijs verkrijgbaar (evenals alle andere benodigdheden).

Goochem kent alle basis commando’s. Ik heb hem getraind met een clicker (positieve beloning). Goochem is een gevoelige hond, waarbij schreeuwen of straffen onnodig en zinloos is.

Goochem is dol op het bos, en gaat door mijn drukke werk al jaren met de uitlaatservice mee. Hij speelt hier heerlijk met de andere honden, ook met reuen.
Zelf fiets ik veel met hem, hij loopt keurig naast de fiets en als ik hem los laat blijft hij naast of voor mij lopen (behalve als hij een konijn ziet natuurlijk).

Als ik loop met Goochem blijft hij meestal in de buurt en snuffelt lekker aan alles wat hij tegenkomt. Vreemde honden passeren is geen probleem. Uitkijken voor mensen die met speelgoed gooien, want gestolen speelgoed geeft hij niet goed af.
Pootje baden vindt hij leuk, zwemmen durft hij niet zo goed.
Als Goochem dingen te spannend vindt, uit hij zich door te blaffen. Wanneer je Goochem leert kennen zal je zien dat dit snel overgaat, hij is makkelijk af te leiden, door hem even aan te lijnen, te laten volgen, een snoepje te geven enz.
Als er te veel prikkels zijn lijn ik hem aan, dat vind hij zelf ook prettig.
(In de zomer naar een strand met veel gillende kinderen, ballen en surfers zal ik niet adviseren)

Bij mij in de straat aan de riem stelt Goochem zicht verdedigend op, een borstel en blaffen. Door de andere kant op te lopen is dit snel opgelost.

Goochem trekt niet aan de lijn, tenzij er iets erg lekker ruikt, neem wat snoepjes mee onderweg en je hebt direct resultaat!

Mits Goochem voldoende gewandeld heeft is hij heel erg relaxed binnen. Een echte knuffel kont die graag bij de baas wil zijn, het liefst op schoot. Hij is erg lief en dol op veel aandacht.
Goochem mag op de bank, maar laat zich hier ook probleemloos afsturen. Hij is gewend aan een bench ook om in te slapen, al hoeft hij dit bij mij niet meer.
In de zomer ligt hij de hele dag in de tuin, hij is een echte zonaanbidder. Hij geniet hier vreselijk van.
Goochem blaft niet als de bel gaat, maar draait zijn bekende Dober-rondjes en is erg enthousiast naar bezoekers. Als mensen niet van honden houden moeten ze de hond negeren, dan gaat hij weer lekker liggen, maar als men Goochem aandacht geeft krijgt haalt hij alles uit de kast om meer te krijgen! Mensen moeten altijd erg om hem lachen.
Vuurwerk is geen probleem. Ook is hij twee keer naar een hondenopension geweest, dat ging prima.

Goochem is een lieve mooie tophond waarvan iemand die er de tijd voor heeft, volop van zal kunnen genieten.

Meer informatie via mij of Femke Verhagen: femke@4dogsdelight.nl
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Per direct opvang gezocht voor Dobermann reu

Ongelezen bericht door moosje »

Is geregeld! :ok:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Gesloten

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”