Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zoutgehalte brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

billy20
Actief
Aantal honden: 2

zoutgehalte brok

Ongelezen bericht door billy20 »

Wat ik me nu al een tijdje afvraag. Ik voer sinds kort TOTW Pacific. Ik heb hier mede door gekozen vanwege het lage gehalte aan natrium 0,25%. Echter op dit voer drink onze hond meer dan op haar vorige voer met 0,33% natrium. Ik heb niet zoveel verstand van diervoer dus daarom aan jullie de vraag hoe kan dat? Zijn er nog andere ingrediënten die dorst veroorzaken en zo ja, welke? Onderstaande is de ingrediëntenlijst van TOTW

zalm, oceaanvismeel, zoete aardappelen, canolaolie, zalmmeel, gerookte zalm, aardappelvezels, natuurlijk aroma, cholinechloride, gedroogde chicoree-blokjes, tomaten, blauwe bessen, frambozen,Yucca Schidigera extract, Enterococcus Faecium, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei, Lactobacillus casei en Lactobacillus plantarum, gedroogde Trichoderma longierbrachiatum gefermenteerde extracten, hoogwaardige vitaminen (vitamine A, B1, B2, B6, B12, C, D, E), mineralen (ijzerproteïnaat, zinkproteïnaat, koperproteïnaat, mangaanproteïnaat, ijzersulfaat, zinksulfaat, kopersulfaat, mangaansulfaat), kaliumjodide, mangaanoxyde, biotine, calciumpantothenaat, natriumseleniet, foliumzuur.
Afbeelding
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 1

Re: zoutgehalte brok

Ongelezen bericht door Ayronna »

Het kan zijn dat ze gewoon meer speeksel nodig heeft om deze brok te kauwen/verteren, en daardoor een droge bek krijgt en meer wil drinken..
angelseye2000
Actief

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

billy20 schreef:Wat ik me nu al een tijdje afvraag. Ik voer sinds kort TOTW Pacific. Ik heb hier mede door gekozen vanwege het lage gehalte aan natrium 0,25%. Echter op dit voer drink onze hond meer dan op haar vorige voer met 0,33% natrium. Ik heb niet zoveel verstand van diervoer dus daarom aan jullie de vraag hoe kan dat? Zijn er nog andere ingrediënten die dorst veroorzaken en zo ja, welke? Onderstaande is de ingrediëntenlijst van TOTW

zalm, oceaanvismeel, zoete aardappelen, canolaolie, zalmmeel, gerookte zalm, aardappelvezels, natuurlijk aroma, cholinechloride, gedroogde chicoree-blokjes, tomaten, blauwe bessen, frambozen,Yucca Schidigera extract, Enterococcus Faecium, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei, Lactobacillus casei en Lactobacillus plantarum, gedroogde Trichoderma longierbrachiatum gefermenteerde extracten, hoogwaardige vitaminen (vitamine A, B1, B2, B6, B12, C, D, E), mineralen (ijzerproteïnaat, zinkproteïnaat, koperproteïnaat, mangaanproteïnaat, ijzersulfaat, zinksulfaat, kopersulfaat, mangaansulfaat), kaliumjodide, mangaanoxyde, biotine, calciumpantothenaat, natriumseleniet, foliumzuur.
"Zout en natrium zijn niet hetzelfde. Zout bestaat uit twee componenten: natrium en chloride. Samen bepalen ze het gewicht van zout. Zout is 2,5 keer zo zwaar als natrium."

Natrium zit van nature in bepaalde grondstoffen.
Sommige grondstoffen kunnen het drinken van water beïnvloeden.
Dat ie (wat) meer drinkt is op zich niets mis mee.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Natriumseleniet is ook natrium
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

angelseye2000 schreef:
"Zout en natrium zijn niet hetzelfde. Zout bestaat uit twee componenten: natrium en chloride. Samen bepalen ze het gewicht van zout. Zout is 2,5 keer zo zwaar als natrium."
Er zijn veel meer zouten dan alleen natriumchloride, en er zitten heel veel verschillende zouten in voer. Gelukkig maar, je hebt ze nodig.
Afbeelding
angelseye2000
Actief

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

Paisley schreef:
angelseye2000 schreef:
Er zijn veel meer zouten dan alleen natriumchloride, en er zitten heel veel verschillende zouten in voer. Gelukkig maar, je hebt ze nodig.
Degene die deze topic begon heeft het in de aanhef over "zoutgehalte" en daarna in het bericht over "natrium".
Ik heb vervolgens alleen aangegeven dat er verschil is tussen zout en natrium.
Nergens beweer ik dat er niet meer "zouten" bestaan.....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zouten
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”