Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vis voeren

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

beatje

Vis voeren

Ongelezen bericht door beatje »

Mijn hond krijgt heel zijn leven kvv ,lotgering degomeat en een ander merk ,ben ik even de naam van kwijt.Wissellende soorten in ieder geval ,van zowel merk als vleessoort.Ivm allergie ,wil ik hem nu een tijd vis voeren,enkel vis dat krijgt hij nooit en eens zien of hij minder gaat krabben eens zien of zijn jeuk aan voedsel ligt of toch iets anders.Maar zou ik gewoon rauwe diepvries vis kunnen geven?En wat als er graatjes is zitten?De DA zegt dat vaak kip de grote boosdoender is van voedsel allergie,iemand ervaring?
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Vis voeren

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Krijgt hij bij alleen vis wel voldoende voedingsstoffen?

Wij voeren trouwens regelmatig vis. Zomers vaker dan in de winter. Van die grote sardines (zijn zo'n 15 cm) geven we meestal rauw en bevroren als ijsje in de winter. Ze krijgen ook wel eens een zalmkop ofzo.
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Nee met alleen vis krijgt hij niet voldoende voedingstoffen binnen.Maar het is de bedoeling eerst alleen vis en dan iedere keer een voedingsstof bij te voegen,tot we kunnen zien waarop hij reageert.
Voor het zelfde geld heeft zijn krabben niks met voeding te maken maar met wat anders.Hij heeft ig geen vlooien mijten of ander ongedierte,het is ook de enige van de 4 honden en katten die krabt.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Ik zou deze vraag even op barfplaats stellen. Vis is bv door de metalen die er inzitten niet een aanrader om vaak te voeren en volgens mij voegt het ook niet veel toe aan een hondendieet, dus ze zullen er niet al hun voedingsstoffen uit kunnen halen. Zeker niet op de manier zoals jij wilt gaan voeren.

Is er geen andere diersoort zoals konijn/hert of weet ik wat waarmee je kunt gaan elimineren? Kip en rund zijn idd vaak de boosdoeners.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Een eliminatiedieet op basis van vette vis wordt niet aangeraden. Juist vis bevat naast eventuele metalen (vis uit de lage voedselketen is niet zo erg vervuild als grote roofvissen) behoorlijk wat histamine. Om uit te sluiten doe je dat met diersoorten die nog niet eerder zijn gegeven (spiervlees/orgaan/bot) van een laag histaminegehalte. In eerste instantie zou ik van merk gaan wisselen als je KVV blijft voeren en wilt elimineren. Een betrouwbaar merk van redelijke kwaliteit. Bij een leverdieet wordt nog wel eens aangeraden om licht gestoomde witvis zoals koolvis te geven. Maar hierbij dien je al snel te supplementeren en dan is je eliminatiedieet niet meer aan de orde. Voer in balans, zodat je hond alle voedingsstoffen binnen krijgt die het nodig heeft tijdens het elimineren.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”