Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

over op volledig KVV, hij straalt helemaal

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

over op volledig KVV, hij straalt helemaal

Ongelezen bericht door cornelia »

Als onze honden zijn oud geworden met 50/50 RODI en brokken.
Onze Ezio echter is een beetje een moeilijk eter. Enfin, RODI moet hij niet (vinden wij zelf ook wat minder geworden zijn sinds verandering van eigenaar ???!!!) DUCK ging er met lange tanden in etc. etc.
Brokken ging wel wat beter maar hij poepte echt wel 4 x per dag bergen van heb ik jou daar en altijd en beetje derrie-achtig.
Meneer was alleen helemaal weg van Renske (onze portemonnee iets minder)

Sinds bijna 2 mnd overgestapt op volledig KVV (Naturis en Smuldier).

Geweldig, hij staat nu dus echt te trappelen voor zijn eten, likt de bodem bijna uit zijn bak etc. Poep ziet er goed uit en vooral weinig.

Maar daarnaast lijkt hij me opeens nog vrolijker en prachtiger in zijn vel zitten.
Enfin, Ezio was al een vrolijke en prachtige hond en ik kan het ook niet echt bewijzen maar toch........ik heb echt het
idee dat hij loopt te stralen. Letterlijk en figuurlijk.
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: over op volledig KVV, hij straalt helemaal

Ongelezen bericht door Joey.K »

Wij merken het echt aan onze katten, op brokjes zijn het niet zulke mooie katten als op KVV, dan glanzen ze helemaal :)

En van Bram geen idee die is al 8 weken oude pup meteen overgezet op KVV de dag dat hij bij ons thuiskwam .
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Mooi is dat he! Destijds met Finn die alleen brok gewent was overgestapt beetje bij beetje naar rauw voer. Ook omdat Bluf dat meestal kreeg. Haar kreeg ik er later bij.
Jollie van mijn vriend zag er ook prima uit, maar die kreeg 1x op een dag een kuipje van de lidl. Dat ging er vaak in met lange tanden.
Toen ze meer en meer hier kwamen vond ik dat zij ook gewoon maar moest gaan eten wat de pot voor de honden schafte :wink: Hij zag dat niet zo zitten, rauw voer en pens :80: dat moet ze vast niet!

Maar goed de dames glimmen je tegemoet en staan te trappelen bij de voerbakken. Pens moest ze even leren eten, maar inmiddels scheurt ze de penslapjes ook wat makkelijker weg en hoef ik het niet meer zo klein te maken :lol1:

Af en toe krijgen ze nog wel een kuipje pate, maar ik vind het vers geven toch wat fijner voor ze dan brok of kuipjes. Hier overigens lotgering en als dat op is smuldier.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Fijn dat je dit zo zichtbaar kan zien :ok: Mijn vriendin haar hond staat op Smolke en ondanks dat ik vind dat ze veels teveel stront eruit gooit..glimt de hond mooier dan mijn kvv/ barf hond :F: ..en zo ken ik er nog wel een paar...Je zou er grijze haren van krijgen :boos:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Pepie schreef:Fijn dat je dit zo zichtbaar kan zien :ok: Mijn vriendin haar hond staat op Smolke en ondanks dat ik vind dat ze veels teveel stront eruit gooit..glimt de hond mooier dan mijn kvv/ barf hond :F: ..en zo ken ik er nog wel een paar...Je zou er grijze haren van krijgen :boos:
Het gras is altijd groener... hahah
Toen mijn ene hond een goede brok had glom hij ook als een spiegel en had goede ontlasting. Het is ook het idee denk ik, dat wij mensen vaak hebben. Ik geniet zelf van afwisselend eten, iedere dag een zelfde brok in de bak gooien vond ik gewoon nadat ik had gezien hoe fijn ze genoten van vers niet meer leuk. Plus dat ze wat langer met eten bezig zijn als je wat eendennekken of andere zaken in de tuin gooit waar ze lekker naar kunnen zoeken en op kunnen peuzelen.
Het gekluif en gekraak en de oogjes die dan heen en weer gaan vond ik altijd prachtig om te zien en horen.
En de gezonde harde drol opruimen is overigens ook fijner dan de frolic drap die ik wel eens zie liggen :wink:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Dol glim ook hoor maar niet zoals Banjer deed :zweep:
Maar fijn hoor Ts :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”