Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy/Junior voer echt nodig?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Manu

Puppy/Junior voer echt nodig?

Ongelezen bericht door Manu »

Al een tijdje ben ik op zoek naar een alternatief voor Manu. Manu is een Siberische Husky reu van 30 april 2013.
Hij heeft tot nu toe altijd Royal Canin Maxi Junior gehad. Hier doet hij het in principe goed op, af en toe eens wat last gehad van diarree maar dat kan ook zijn omdat hij buiten los loopt en wel eens wat zal vinden.
In principe ben ik er van om niets te veranderen zolang het goed gaat, maar om heel eerlijk te zijn...
Ik vind het zo ontzettend duur worden. Hij moet nu zo ongeveer 450 gram volgens hun tabel en dit geven we ook, omdat hij best wat energie verbruikt en nu gewoon goed op gewicht is. Met zo'n zak doen we dus maar een maandje.
Zijn vacht glanst, hij is opgewekt, heeft veel energie. Maar na wat rond kijken ben ik er achter dat Royal Canin niet eens zulk heel goed voer is. Er zit nog steeds meer rijst dan vlees in.

Ik wilde eigenlijk over op vers vlees. Dit is (nog) niet te doen omdat we gewoonweg geen ruimte hebben voor een grote vriezer. Hopelijk gaan we na dit seizoen naar een groter huis waar dat wel kan.

Als ik rond kijk naar andere merken zie ik bij vele merken geen puppyvoer staan.
Stel dat ik over wil stappen op een goedkoper merk, is het dan echt zo'n ramp als het niet voor nog groeiende honden is?

Het is overigens niet zo dat we het niet willen betalen hoor. Als het beter is Maxi Junior te blijven voeren doen we dat gewoon nog even. Ik was alleen benieuwd of er eventueel een goedkoper alternatief voor ons bestaat.
Kunnen jullie ons alsjeblieft wat helpen? Ik kom er echt niet uit. Zoveel soorten :vaag:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Puppy/Junior voer echt nodig?

Ongelezen bericht door Pemba »

Ga maar gewoon over op brok voor volwassen honden :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind speciaal voer voor pups flauwekul, zeker als het niet om een reuzenras gaat. En dat is een Husky niet.
Gewoon een goed voer zoeken en daar de volwassen versie van geven ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Manu

Dat kan dus wel gewoon? Het werd namelijk door mijn dierenarts aangeraden tot 15 maanden Junior te blijven voeren. Vandaar dat ik zo zit te meuten. Het meeste is toch wel gegroeid lijkt me?
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

In principe zou je puppybrokken ook tot een maand of 6 a 8 kunnen geven.
Het verschilt niet veel met volwassen brokken.
Er zitten wat meer eiwitten in maar verder zie ik niet echt vershil?
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Manu

En ik heb toen we hem naar het pension brachten voor kerst nog zo hysterisch gedaan dat mevrouw geen puppybrok wilde geven... :LOL:
De dag daarna nog een zak voer er naar toe gebracht.

Hmm, ik ga dan eens kijken voor welk voer we dan gaan.
Heeft iemand een idee voor ons? Ik dacht aan Prins geperst maar ik heb dat merk nog niet kunnen vinden hier.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

En had je dierenarts er ook een onderbouwing voor? Want die mis ik even namelijk, op de commerciële onderbouwing na dan.

Ik voer zelf kvv en mijn pups krijgen hetzelfde als de volwassen honden qua samenstelling hoor. Nooit problemen gehad.
En kijk eens naar mensenkinderen. Krijgen die ander eten dan volwassenen?

Afbeelding

mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Kijk anders eens op www.zooplus.fr om te kijken wat er wel verkocht wordt.
Laatst gewijzigd door Safari op 07 jan 2014 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Die zei me dat ze het nodig hebben voor de gewrichten, omdat dit meer belast zou worden bij grote honden. Er zouden stoffen in zitten die ook groeipijn verminderen en hij had nog wat argumenten.

Maar goed, ik ben echt een groentje op gebied van hondenvoer. Vraag me alles over paardenvoer en ik weet het, maar dit is nieuw voor me. Jonge paarden geef je ook ander voer dan volwassen, maar ook maar tot een jaar of 2. Dan krijgen ze ook volwassen brok. Vandaar dat ik me nu af vroeg of Junior brok nou echt nog wel nodig was voor Manu.
Manu

Safari, dankje! Daar had ik al gekeken ja. Er staan alleen zó veel soorten op.
Europremium zag er wel oké uit. Taste of the Wild ook maar er staat niet bij vermeld hoeveel gram je per dag moet geven. Daar zit dan geen graan in maar aardappel? Dat is beter? Taste of the Wild is ook wel een duurder voer maar als hij er minder van nodig heeft is het goed te doen.

Heeeelp :jank:
Laatst gewijzigd door Manu op 07 jan 2014 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

mmartinn schreef:Orijen http://www.orijen.ca/
Dat ziet er super uit zeg! En daar hoef je ook maar de helft dan van RC te geven :80: Dankje! Is ook op zooplus te bestellen zie ik.
mmartinn
Zeer actief

Husky_Manu schreef:
Dat ziet er super uit zeg! En daar hoef je ook maar de helft dan van RC te geven :80: Dankje! Is ook op zooplus te bestellen zie ik.
Omdat er alleen maar stoffen in zitten die ze echt nodig hebben.
Castor staat op KVV maar de katten krijgen altijd Orijen.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi heeft, vanaf dat ze met 9 weken bij ons kwam, prins voor voor volwassen honden gekregen. Ze heeft het daar altijd prima op gedaan.

Er zullen in sommige gevallen best voordelen zitten aan speciaal pup-brok, maar ik heb die voordelen zelf eigenlijk nooit zo gezien.

Habibi krijgt Prins pro-care super, en doet het daar meer dan prima op.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Husky_Manu schreef:Die zei me dat ze het nodig hebben voor de gewrichten, omdat dit meer belast zou worden bij grote honden. Er zouden stoffen in zitten die ook groeipijn verminderen en hij had nog wat argumenten.
Maar Manu is geen groot ras.
Een Hus is een middenmaatje, hoor, niks bijzonders.
En die groeipijn komt juist door relatief snel groeien, wat ze doen door puppybrok.

Dat je geen kvv doet snap ik, dat is best lastig waar jij woont. Maar dan zou ik toch voor een goede volwassen brok gaan. Orijen, Taste of the Wild, zoiets. Ook even kijken wat haalbaar is voor waar jij woont.

Afbeelding

Manu

Zowel Orijen als Taste of the Wild is hier te verkrijgen.
Ik vind die Orijen wel een hele goede, die ga ik eens proberen. Daar heb je een 6 Fish zak van en Manu is dól op vis. Ook Orijen heeft een puppybrok zie ik. Gewoon toch maar de Adult 6 Fish doen?

Het liefst wil ik KVV, dat gaan we ook zeker uiteindelijk doen. Het valt nog best mee hoeveel moeite het zou kosten. Het is vooral het bewaren wat we niet kunnen. Wij hebben een simpel tafelkoelkastje met mini vriesvakje.

En inderdaad, het is een middenmaat hond. Al is hij inmiddels wel bijna 30 kg :lol1: We kregen Maxi aangeraden terwijl ik zelf uitgegaan was van Medium, maar ach hij leeft nog.

Bedankt voor al jullie tips, ik ben weer wat wijzer!
Manu

Kells schreef:
Husky_Manu schreef:
Ik voerde Orijen, maar vanwege het prijskaartje ben ik overgestapt op Taste of the Wild. Er zit geen verschil in de hoeveelheid die ik voer. Mijn pups van bijna 7 weken eten nu ook al TotW en dan gewoon de volwassen brok.
Ik kan dat dus nergens vinden, hoeveel je nu moet voeren. Fijn te weten! Nu zijn ze dus allebei in de race.
Orijen kost per 13 kg €86,90 maar dan geef ik de helft minder dan bij RC dus ben ik iets minder dan de helft goedkoper uit zelfs.
TotW kost per 13,6kg €62,90. Als je daar hetzelfde van geeft denk ik dat ik dan toch eerst die probeer....
mmartinn
Zeer actief

Bij de Orijen kun je gewoon de adult nemen.
Taste of the wild krijgen onze katten ook wel eens.
Toch vind ik Orijen persoonlijk nog een net iets fijner product
Afbeelding
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik heb hier nog een halve zak Orijen staan, als je die wilt proberen?
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Wat mij persoonlijk stoort aan orijen is dat als ik de vis bestelt er altijd nog kipvet in zit.Moet ik wel zeggen dat ik een allergische hond heb.
Mij lijkt dit http://www.zooplus.fr/shop/chiens/croqu ... ult/315502 persoonlijk een fijn voer.
Ik wil die eens proberen en hij is betaalbaar ook.
mmartinn
Zeer actief

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

beatje schreef:Wat mij persoonlijk stoort aan orijen is dat als ik de vis bestelt er altijd nog kipvet in zit.Moet ik wel zeggen dat ik een allergische hond heb.
Mij lijkt dit http://www.zooplus.fr/shop/chiens/croqu ... ult/315502 persoonlijk een fijn voer.
Ik wil die eens proberen en hij is betaalbaar ook.

:ok: ben tot nu toe met Charlie erg tevreden
Manu

marloes_2406 schreef:Ik heb hier nog een halve zak Orijen staan, als je die wilt proberen?
Welke? Ik vind het heel lief, maar dat moet dan verzonden naar Frankrijk.. Dan moet ik even kijken wat het verzenden gaat kosten. Ik zal je even PB'en!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik kreeg puppybrok mee van de fokker, met de opmerking dat als die opwaren we over moesten naar volwassenen brok. Dat was met 4 maanden al. Daarnaast kreeg hij al kvv vanaf dag 1 bij ons. En hij kreeg puppybrok omdat we het meekregen, anders had ik het niet gevoerd. ;)
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Hier ook een puppybrok meegekregen en inderdaad met de mededeling om daarna gelijk over te stappen op een volwassen brok. Helaas kreeg mijn hond wel groeipijnen en zijn we op advies vd fokker vers gaan voeren. Na 2/3 dagen had hij geen groeipijn meer. De DA waar we toen zijn geweest had ons ook een zak Royal Canin mee gegeven en dit moesten we tot 18 maand voeren.
De zak kostte 80,- voor 12,5 kilo. :80:

Ik voer trouwens gewoon op het oog, wordt hij te dik krijgt hij minder en te licht weer wat meer.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Husky_Manu schreef:
marloes_2406 schreef:Ik heb hier nog een halve zak Orijen staan, als je die wilt proberen?
Welke? Ik vind het heel lief, maar dat moet dan verzonden naar Frankrijk.. Dan moet ik even kijken wat het verzenden gaat kosten. Ik zal je even PB'en!
Ik heb een pb terug gestuurd. Stuur vaker wat naar Frankrijk ;)
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Simone88 »

Regional red van Orijen wordt hier erg lekker gevonden.. vis vinden ze vies :P
Manu

Doordat er in Orijen minder enge namen in de samenstelling staan dan bij Taste of The Wild heb ik besloten voor de 6 fish te gaan. Ik ben benieuwd!
Bedankt voor alle tips!
Manu

Ik zie nu ook Simpsons Premium voer, iemand ervaring mee? Ook graanvrij, maar heb er werkelijk nog nooit van gehoord.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”