Hij heeft tot nu toe altijd Royal Canin Maxi Junior gehad. Hier doet hij het in principe goed op, af en toe eens wat last gehad van diarree maar dat kan ook zijn omdat hij buiten los loopt en wel eens wat zal vinden.
In principe ben ik er van om niets te veranderen zolang het goed gaat, maar om heel eerlijk te zijn...
Ik vind het zo ontzettend duur worden. Hij moet nu zo ongeveer 450 gram volgens hun tabel en dit geven we ook, omdat hij best wat energie verbruikt en nu gewoon goed op gewicht is. Met zo'n zak doen we dus maar een maandje.
Zijn vacht glanst, hij is opgewekt, heeft veel energie. Maar na wat rond kijken ben ik er achter dat Royal Canin niet eens zulk heel goed voer is. Er zit nog steeds meer rijst dan vlees in.
Ik wilde eigenlijk over op vers vlees. Dit is (nog) niet te doen omdat we gewoonweg geen ruimte hebben voor een grote vriezer. Hopelijk gaan we na dit seizoen naar een groter huis waar dat wel kan.
Als ik rond kijk naar andere merken zie ik bij vele merken geen puppyvoer staan.
Stel dat ik over wil stappen op een goedkoper merk, is het dan echt zo'n ramp als het niet voor nog groeiende honden is?
Het is overigens niet zo dat we het niet willen betalen hoor. Als het beter is Maxi Junior te blijven voeren doen we dat gewoon nog even. Ik was alleen benieuwd of er eventueel een goedkoper alternatief voor ons bestaat.
Kunnen jullie ons alsjeblieft wat helpen? Ik kom er echt niet uit. Zoveel soorten