Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorgzame reu

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Zorgzame reu

Ongelezen bericht door sirene »

Kennen jullie dat ? Een reu die helemaal zwijmelt bij een nest puppen ? Die ze verzorgt, beschermt en opvoed ?
Atoq is zo super met de pups. Zo lomp en wild als hij kan zijn, zo voorzichtig is hij met de pups. Helemaal voergericht maar als pupjes eten, is het voor de pups, hij ging zelfs achteruit :80:
Ik vind het zo bijzonder :I:
Voor Brio was hij al zo super maar het lijkt wel of hij ieder nest meer "moedergevoelens" krijgt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Re: Zorgzame reu

Ongelezen bericht door Bons »

ooooh wat lief!!! Ik vond hem al geweldig maar dit soort dingen maakt hem alleen maar leuker.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

ehm nee, maar hier hebben we nooit puppen natuurlijk. Ik zou er gewoon maar van genieten. De meeste reuen snappen puppen geloof ik nooit zo.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Hier is onze altijd drukke Bobby ook zo lief met de pupjes. Ontroerend vind ik dat toch van die stoere mannekes :I:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ken het niet van een reu van hier, want die heb ik niet, maar heb van de eigenaar van een broer van Tapas wel gehoord dat Milow ook zo super zorgzaam en lief is als er bij haar een nest is.

Tapas was ook zo'n moedertje voor de pups, die gaf zelfs haar eten wer op voor de pups. Heel bijzonder was dat. Nozem deed dat ook, maar het waren natuurlijk ook haar eigen puppen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zoet :I:
Ik verwacht het van Nilo ook wel. Hij heeft Coda en nestgenootjes gezien toen ze drie weken oud waren. Ze lagen op een aparte kamer en mams was erbij, dus niemand verwachtte dat Nilo die kamer in stormt en met een gelukzalige glimlach op z'n gezicht boven die werpkist gaat staan :LOL: Zelfs mams vond het goed, al werd hij na een minuutje wel gehint dat hij beter kon gaan haha. Volgens mij krijgt die hond de tijd van z'n leven als we hier zelf pups hebben.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mijn mannen vinden ze eng :engel: pas als ze een week of 5/6 zijn en er wat gespeeld kan worden, dan gaat het wel, maar dan nog blijven het gekke dingen. dus nee, geen echt zorgzame reuen hier, maar ik ken ze wel hoor, de reuen zelf en de verhalen :lol1:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bons schreef:ooooh wat lief!!! Ik vond hem al geweldig maar dit soort dingen maakt hem alleen maar leuker.
Hij is ook geweldig :I:
Lief schreef:ehm nee, maar hier hebben we nooit puppen natuurlijk. Ik zou er gewoon maar van genieten. De meeste reuen snappen puppen geloof ik nooit zo.
Xuko, Atoq zijn vader, was ook lief met pups maar hij deed er niet zo veel mee. Als ze te wild werden werd hij chagrijnig. Mullu haat puppies, wij noemen hem altijd Gargamullu :LOL: hij doet ze niks maar gromt wel en trekt een heel vies gezicht. Mullu weet zogenaamd nog steeds niet dat we pups hebben. Hij is heel vrolijk en heeft nog niets gezien :Q:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Haha, wat zoet!
Ik heb tweemaal een reu in huis gehad met een nest die liepen allebei telkens langs die kist met een gezicht dat duidelijk zei: "Ik weet hier dus NIKS van, he" :O:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:Ik ken het niet van een reu van hier, want die heb ik niet, maar heb van de eigenaar van een broer van Tapas wel gehoord dat Milow ook zo super zorgzaam en lief is als er bij haar een nest is.

Tapas was ook zo'n moedertje voor de pups, die gaf zelfs haar eten wer op voor de pups. Heel bijzonder was dat. Nozem deed dat ook, maar het waren natuurlijk ook haar eigen puppen.
Eten opgeven heb ik ze hier nog niet zien doen. Gek, ik hoor het wel vaak. Hoort eigenlijk ook wel.
Dat Tapas ook zo'n lieve tante is :I:
Maeve schreef:Zoet :I:
Ik verwacht het van Nilo ook wel. Hij heeft Coda en nestgenootjes gezien toen ze drie weken oud waren. Ze lagen op een aparte kamer en mams was erbij, dus niemand verwachtte dat Nilo die kamer in stormt en met een gelukzalige glimlach op z'n gezicht boven die werpkist gaat staan :LOL: Zelfs mams vond het goed, al werd hij na een minuutje wel gehint dat hij beter kon gaan haha. Volgens mij krijgt die hond de tijd van z'n leven als we hier zelf pups hebben.
Oh, geweldig. Hier ook. De rest werd weggegromd maar Atoq mocht wel kijken of de werpkist bewaken.
yamie schreef:mijn mannen vinden ze eng :engel: pas als ze een week of 5/6 zijn en er wat gespeeld kan worden, dan gaat het wel, maar dan nog blijven het gekke dingen. dus nee, geen echt zorgzame reuen hier, maar ik ken ze wel hoor, de reuen zelf en de verhalen :lol1:
Haha, Mullu kan ook zo kijken van "haal dat weg ! :80: " als ze heel klein zijn. Als ze gaan bewegen veranderen ze van eng in irritant volgens hem :wink:
Met een maand of 4 worden de teefjes leuk :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Haha, wat zoet!
Ik heb tweemaal een reu in huis gehad met een nest die liepen allebei telkens langs die kist met een gezicht dat duidelijk zei: "Ik weet hier dus NIKS van, he" :O:
Haha! Alleen de lusten dus :)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

jaaa, fritzie :I: . wat leuk dat atoq ook zo lief is :lief:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

sirene schreef: Dat Tapas ook zo'n lieve tante is :I:
Ja echt hoor, ze is enorm dol op pups. Met haar halfbroertjes en zusjes uit 2011 heeft ze laten zien hoe lief en voorzichtig ze kan zijn, ze speelde en verzorgde ze meer dan Nozem vanaf een week of 5. Nozem vond het wel best, die nam lekker haar rust en liet het spelen aan haar dochter over. :wink:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ow, schattig. :I:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:jaaa, fritzie :I: . wat leuk dat atoq ook zo lief is :lief:
Oja, FritZ, daar heeft Atoq het van geleerd :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding :mrgreen:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
sirene schreef: Dat Tapas ook zo'n lieve tante is :I:
Ja echt hoor, ze is enorm dol op pups. Met haar halfbroertjes en zusjes uit 2011 heeft ze laten zien hoe lief en voorzichtig ze kan zijn, ze speelde en verzorgde ze meer dan Nozem vanaf een week of 5. Nozem vond het wel best, die nam lekker haar rust en liet het spelen aan haar dochter over. :wink:
Slimme Nozem!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

sirene schreef:
Maeve schreef:Zoet :I:
Oh, geweldig. Hier ook. De rest werd weggegromd maar Atoq mocht wel kijken of de werpkist bewaken.
En Coda's moeder is echt geen zachtaardige dame hoor. We hadden nooit verwacht dat ze een andere hond zo dicht bij de werpkist zou laten komen. Waarschijnlijk zag zelfs zij dat het een doetje van een reu is :mrgreen:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik vind het wel bijzonder ja want lomp vind ik hem zeker, hij weet me zelfs blauwe plekken te bezorgen met zijn begroetingen en die heb ik verder echt nooit! :LOL: Het klinkt wel heel zoet en aandoenlijk :I: :I:
sirene schreef:Mullu haat puppies, wij noemen hem altijd Gargamullu :LOL: hij doet ze niks maar gromt wel en trekt een heel vies gezicht. Mullu weet zogenaamd nog steeds niet dat we pups hebben. Hij is heel vrolijk en heeft nog niets gezien :Q:
Mullu is echt supergrappig!! :LOL: :I:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

:I:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Geweldig Maart :I:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

Zàlig hé zo'n reu :ok:
Giorgio gaat steeds kijken bij zijn kroost, vorige keer werd hij op dag één weggesnauwd, maar daarna ging het beter...eens de pupsels de tuin in gaan begint zijn taak, hij voed hen op, ligt er tussen, leert hen graven enz enz...moeder bekijkt alles op een afstandje, corrigeert hij te sterk naar haar zin zet ze hem op z'n plaats, want zij is dan weer van het niet corrigerende type...ze denkt in zichzelf van ik doe de was, de plas en het eten jij mag ook wat doen, je hebt er tenslotte ook plezier aan gehad :pffff:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Tristan wilde al vroeg met ze spelen:

https://www.facebook.com/photo.php?v=34 ... =3&theater

Chad heeft alle puppies op de aarde begroet en Lance heeft daarna meegepoetst, gewaakt en opgevoed
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

hier ook zo'n softie :I:
prachtig vind hij het, op een gegeven moment trokken de pups zelfs meer naar hem dan naar mams, mama vind niks goed en van papa mag alles :pffff:
Het schijnt bij zijn vader weg te komen, zijn half broer in Duitsland is precies zo (die zorgt nu voor Ravi's buitenechtelijke baby's :mrgreen:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Ik ken het van onze reuen Lancelot en Jetset, die hielpen altijd samen mee om de pupjes schoon te likken , zo lief.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh wat lief :I: wat een geweldig mannetje is hij toch :I:

Die foto's allemaal zijn ook geweldig, helemaal die van Maart met een mand vol pupjes. Haha.

Puchu is ook dol op pupjes. Nu hebben we natuurlijk nooit pups hier gehad, maar als we op straat pups tegenkomen dan
gaat hij helemaal piepen en wil zooo graag even naar ze toe en dat terwijl hij van volwassen honden (nou ja reuen) dus weinig moet hebben,
maar puppies dat is het einde blijkbaar :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

duc was de enige hond die erbij mocht zijn van kaylee toen ze aan het bevallen was. ook in de weken erna mocht duc als enige bij de puppen komen. zodra gilly (kaylee haar moeder) al naar de puppen keek kwam kaylee aangerend om haar moeder te blokken.
ellen
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat ontzettend schattig zeg, die foto's en dat filmpje :I:
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Wij hebben ooit een teefje verloren na een dracht en onze Mannie (Franse Bull reu) heeft vanaf dag 2 de pups verzorgd. Wij flesde en hij deed de rest :I: Het was heel bijzonder hoe hij dat over gepakt heeft. Hij mocht ook altijd vanaf dag 1 bij elk nest van de teven terwijl de rest zowat vermoord werd. het was een bijzondere kerel, die Mannie.
Afbeelding
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Wat zoet! Mijn Ol begrijpt puppies niet :') Die zijn klein en breekbaar en daar blijf je gewoon uit de buurt :P Hij gaat ze pas leuk vinden vanaf een maand of 4, dan kun je er leuk mee spelen! En dan is ie er ook echt heel leuk mee hoor, gaat er helemaal plat voor en ze mogen over 'm heenklimmen en in z'n oren hangen en rondjes achter 'm aan rennen (en dan houdt ie ook echt in, dat ze 'm bij kunnen houden enzo, superzoet) maar voor die tijd vindt ie ze maar raar :P

Afbeelding
Ol met een van zijn zonen op 7,5 week, hoofd spreekt boekdelen :LOL:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zijn vrouwelijke kant is gewoon goed ontwikkeld :lol1: De lieverd :I:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Plaats reactie