Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Runderkraakbeen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Runderkraakbeen

Ongelezen bericht door blondie »

Even toch een kort vraagje. Die herders van mij waren het altijd wel gewend botten eten. Jol echter niet. Nu heb ik zojuist runderkraakbeen gegeven met vlees erop.
Bluf is het heerlijk aan het verorberen hier, en Jol na wat gesnuffel is er ook aan begonnen.
Nu vraagt vriend zich af of het geen kwaad kan, hij merkt nu dat Bluf flink aan het knagen is en dus ook het bot op eet.

En ik twijfel niet echt, maar wel een beetje. Jol vind het wel verrukkelijk, toen vriend polshoogte ging nemen werd ze nog behoorlijk pissig ook :schrik:
Gewoon alles op laten eten? Weet niet of zij ook bot op eet. Maar wat is wijsheid? Verder is ze wel al lotgering gewend, ook met bot. En ook heeft ze wel al eens eendennek gegeten.
dagmar88
Zeer actief

Re: Runderkraakbeen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kraakbeen is zacht genoeg om op te eten ja.
Hier poepen ze de volgende dag wel krijt.
blondie
Zeer actief

Ja daar heb ik vriend wel voor gewaarschuwd, dat dat normaal is en ook wel goed. Toen ik begon over dat persen het anaalklieren legen bevorderde haakte hij echter af :mrgreen:
Bluf heeft haar deel nu op, en heb net Jol ook naar boven geroepen. Die kwam maar is extreem bezitterig dus blijkbaar. Grommen is niet van de lucht nu naar Bluf toe. Hij is nu met de honden weg en ik heb Jol haar stuk maar even veilig weggelegd. Dat krijgt ze morgen wel weer. Veel van het bot heeft ze nog niet op geloof ik, die heeft aan het vlees geknabbeld gok ik zo maar :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blondie schreef:Toen ik begon over dat persen het anaalklieren legen bevorderde haakte hij echter af :mrgreen: :

:LOL: was nog aan het twijfelen of ik dat er bij zou zetten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat krijgen ze hier zeer regelmatig... ook van Lotgering? Die hebben ze met een half uurtje hier helemaal weg hoor :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie
Zeer actief

malinois schreef:Dat krijgen ze hier zeer regelmatig... ook van Lotgering? Die hebben ze met een half uurtje hier helemaal weg hoor :F:
Bluf ook. Sneller nog zelfs haha. Finn en Bluf kregen het ook beiden vaker. Maar Jol is niet gewend dat soort dingen allemaal te krijgen, of in bijzijn te eten :roll:
Sinds kort hoef ik de pens niet helemaal in kleine stukjes meer te snijden voor haar, en scheurt ze nu ook meer. En kan ik de pens in de tuin geven met haar en Bluf. Dat deed ik ook eerst apart, omdat Jol behoorlijk fel op haar eten kan zijn. En net moest de baas wat haar betreft ook oprotten :roll: , laat staan dat Bluf erbij zou staan...

Ze heeft het bot dus niet op. Bluf wel. Maar ik geef het haar morgenavond wel weer, kijken wat ze er verder mee doet. Voorlopig in ieder geval geen botten samen in 1 ruimte, dat gaat echt niet werken.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Shendor raakte er van verstopt, dus ik geef het niet meer.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”