Samen hebben we al heel veel bereikt. Dit is ook niet een probleemtopic, ik wil alleen zeker weten dat ik hem goed begeleid ofzo
Hij blaft 's nachts niet meer, kan inmiddels paar uurtjes alleen thuis zijn en is dan niet gestrest en keurig stil.
Hij wacht netjes als hij zijn eten krijgt, loopt me niet meer omver als de deur omgaat, blaft niet meer als niemand met hem wil spelen, springt niet meer op tafel en tegen aanrecht etc.
Ik train nu met hem in een gevorderdengroep en hij kan het supergoed!
Zit en blijf, af en blijf, keertwending, links volgen, rechts volgen, aan de voet, kom voor... Dat soort dingen kan hij supergoed!
(Alleen het plaats sturen en het blaffen als hij niet aan de beurt is werk ik nog aan).
Ik merk aan Max dat hij binnen steeds vaker een knuffel komt halen en steeds vaker lekker bij mij of vriend komt liggen. Hij lijkt ook steeds meer zijn rust te vinden hier in huis.
Ik vind het alleen moeilijk om contact met Max te maken.
Max is soms een beetje in zijn eigen wereld zeg maar..
Of ik nu heel blij doe, superlekkere snacks bij heb of leuke speeltjes heb Max werkt alleen met mij als hij daar zin in heeft.
Ik heb ook geprobeerd met de voerdummy te werken maar omdat hij toch zijn eigen plan trok ben ik daar (te vroeg?) mee gestopt. Werkte ook niet omdat hij de voerdummy niet pakt met Bo erbij (ook niet als Bo aan de lijn zit) en ik niet de tijd heb om de lange wandelingen dagelijks apart te doen.
Ik heb ook geprobeerd met de clicker het commando 'kijk eens' aan te leren en dat kent hij prima, maar ook dat doet hij alleen als hij daar zin in heeft.
Misschien wil ik veels te veel en veels te snel, misschien ben ik gewoon superverwend met Bo die altijd supergraag met mij werkt en als ik een beetje blij doe meters de lucht in springt van enthousiasme en misschien zie ik wel gewoon iets heel belangrijks over het hoofd.
Wij zijn natuurlijk zijn derde baasjes en ik ben hartstikke blij met hem, hij doet het hartstikke knap en ik heb ook geen haast maar ik merk dat we nu een beetje stagneren.
Een frisse objectieve kijk van medeforummers is welkom.
Een schop onder m'n kont dat ik niet zo moet zeuren en blij mag zijn met wat we bereikt hebben kan ook haha.
Het is een heel verhaal geworden, ik hoop dat het niet te vaag is.