Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tips gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

tips gezocht

Ongelezen bericht door Demi »

Ivy heeft leishmania en is erg ziek. Haar lever is helaas behoorlijk aangetast, maar kan weer herstellen. Het is nu belangrijk dat haar voeding zo min mogelijk vet heeft en alleen hoogwaardige eiwitten en dan niet teveel.
Nu weet ik dat er veel mensen op barf.nl oid zitten en zelf vers geven, dus ik vroeg me af of iemand misschien iets weet wat niet vet is en niet teveel hoogwaardige eiwitten heeft.
Ik heb mij (gisteren) aangemeld op barf, maar ik heb nog geen bevestigingsmail gehad en ik had er gisteren al mee moeten beginnen.

Mijn dierenarts had wel een tip, geef haar maar gekookte kvv. Nou dat heb ik geweten, ik proef nu nog pens :ugh: Ivy vond het gekookt wel erg lekker, alleen begreep ik als je vlees kookt je dan ook de goede voedingsstoffen laat verdwijnen?
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: tips gezocht

Ongelezen bericht door Laura84 »

misschien is het een vraag die Tannetje Koning kan beantwoorden?

http://www.centrumoase.nl/
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/view ... ever+dieet
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Paard, zo mager als wat en volgens mij niet zo hoog in de eiwitten.Ik ga even voor je zoeken.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ondertussen ben ik er achtergekomen dat ik al een account had bij barfplaats, maar onder mijn eigen naam :ugh:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik zou een gericht leverdieet geven op basis van zelf samengestelde voeding. Magere diersoorten en gemalen karkassen van kleine prooidieren, geen of niet teveel 'rood vlees' omdat die meer afvalstoffen opleveren. Het deel 'overige' dan niet met witte rijst, maar met koolhydraten van een hogere voedingswaarde zoals quinoa, amarant, leverondersteunende groentes, bataat etc. En bij een hond met leverfalen gaf ik meteen mariadistel bij, eventueel in combi met artisjok. Er zijn overigens ook leverondersteunende diëten op basis van gekookte voeding. Dan zal je gerichter moeten supplementeren, maar is prima te doen. Sterkte.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”