Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Losloopplek en hondagressieve hondens
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Aantal honden: 1
Losloopplek en hondagressieve hondens
Ik ben al een tijd benieuwd wat mensen van deze stelling vinden:
Aangelijnd of niet, hondagressieve honden zouden niet in een loslooppark mogen, want je weet nooit wat je aantreft
Aangelijnd of niet, hondagressieve honden zouden niet in een loslooppark mogen, want je weet nooit wat je aantreft
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Re: Losloopplek en hondagressieve hondens
Wat een onzin zeg.Mariss schreef:Ik ben al een tijd benieuwd wat mensen van deze stelling vinden:
Onze overleden Rottweiler kon beslist niet met alle honden, dus dan kon ze flink hond agressief zijn.
Maar daarom namen wij onze maatregelen, dus zo goed als altijd aan de lijn, ogen ik je voor- en achterhoofd hebben, alsmaar andere paden inslaan om conflicten te voorkomen. Dus als je een verantwoordelijke baas bent, dan kan dat heel goed in een losloop gebied.

-
- Zeer actief
tja ik heb iemand hier op t forum wel eens horen zeggen dat die maar naar Canada moeten remigrerenMariss schreef:Ik ben al een tijd benieuwd wat mensen van deze stelling vinden:

maar even alle gekheid op een stokje, waar zoude die dan heen moeten volgens jou

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
En, wat dan met al die honden en hun eigenaren, die hun honden maar ongevraagd laten buurten bij jouw hond die wel aan de lijn zit ?

-
- Vaste gebruiker
Ik ga nooit naar een losloopgebied met mijn honden,niet zozeer voor mijn honden,maar omdat sommige mensen denken och mijn hond doet niks en laat ze maar lopen........luisteren doen ze ook meestal niet.

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat versta je onder losloopplek?
Als dat de 15 x 30 vierkante meter "speelweide" in een gewoon (stads/dorps) parkje is, tja, dan kan ik me er wel in vinden dat dat misschien niet de beste plek is om een hond-agressieve hond uit te laten. Maar dan nog, als er even niemand is...kan die hond toch ook even lekker uitgelaten worden?
Maar in een losloopgebied als bos, hei strand....als de eigenaar verantwoording neemt zoals Thom al schrijft, waarom niet.
Ik vind sowieso dat je op dergelijke plekken allemáál een beetje op moet letten. Dus niet je hondgezellige puber op aangelijnde honden af laten stuiven bijvoorbeeld.
Als dat de 15 x 30 vierkante meter "speelweide" in een gewoon (stads/dorps) parkje is, tja, dan kan ik me er wel in vinden dat dat misschien niet de beste plek is om een hond-agressieve hond uit te laten. Maar dan nog, als er even niemand is...kan die hond toch ook even lekker uitgelaten worden?
Maar in een losloopgebied als bos, hei strand....als de eigenaar verantwoording neemt zoals Thom al schrijft, waarom niet.
Ik vind sowieso dat je op dergelijke plekken allemáál een beetje op moet letten. Dus niet je hondgezellige puber op aangelijnde honden af laten stuiven bijvoorbeeld.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Kan prima, maar aan de lijn, plus muilkorf, en andere honden en mensen vermijden.Mariss schreef:Ik ben al een tijd benieuwd wat mensen van deze stelling vinden:
Dat heb je nou meestal in een losloopgebied, de meeste honden willen wel even snuffelen, normaal gesproken kan dat ook geen kwaad als hondjes normaal kennis maken en spelen als ze elkaar leuk vindenthom schreef:En, wat dan met al die honden en hun eigenaren, die hun honden maar ongevraagd laten buurten bij jouw hond die wel aan de lijn zit ?
Laatst gewijzigd door Marco88 op 19 jan 2014 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Precies.Madelief schreef:Wat versta je onder losloopplek?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik ben het er niet helemaal mee eens als in verboden worden. Wat Thom zegt, maatregelen nemen. Met maatregelen nemen kom je een heel eind.
Bijvoorbeeld buurjongen heeft met zijn vriendin een stafford wat agressief is naar mensen en andere honden. Zij houden hem net aan de lijn. Ik ben dan wel voor bijvoorbeeld een muilkorf als ze naar buiten gaan, voor t geval dat hij losschiet. Hij heeft al een kruisje achter zijn naam.
Bijvoorbeeld buurjongen heeft met zijn vriendin een stafford wat agressief is naar mensen en andere honden. Zij houden hem net aan de lijn. Ik ben dan wel voor bijvoorbeeld een muilkorf als ze naar buiten gaan, voor t geval dat hij losschiet. Hij heeft al een kruisje achter zijn naam.
- kipo
- Zeer actief
Dit dus. Als men zich eens zou realiseren dat loslopen een privilege is, geen recht en ook nog aan voorwaarden verbonden, namelijk dat je wel geacht wordt om controle over je hond te hebben en als iedereen dan ook nog eens een beetje rekening met elkaar zou houden, zou deze discussie overbodig zijn.Madelief schreef:Wat versta je onder losloopplek?
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Waarom? O ja, omdat andere mensen hun eigen hond niet opvoeden en die wel eens bij jouw aangelijnde hond zouden kunnen komen buurten
Ik ben van mening dat het misschien voor jezelf met een echt behoorlijk hond agressieve hond veel relaxter is om niet in een druk losloopbos te gaan lopen, maar als je je verantwoordelijkheid neemt en je hond bij je houdt, dit zeker moet kunnen.
Boyke is niet puur hondagressief, maar wel lelijk naar sommige intakte reuen. Hij zal een knokpartijtje dan niet uit de weg gaan. Ik laat hem dus loslopen op overzichtelijke stukken en lijn hem aan als er een andere hond nadert. Hij luistert uitstekend en komt meteen bij me. Waarom zou ik hem dan daar niet mee mogen nemen??
Sidney blijft praktisch altijd los, zij is nooit agressief, maar die roep ik naast me als ik niet wil dat ze op andere honden afgaat. Denk ik dat dit niet gaat lukken, dan lijn ik ook haar even aan tot we gepasseerd zijn. Zo ook Freddy, gekke jonge meid die nog overal op af wil stormen
Dat mag dus niet, ook niet in losloopgebied
Ze moet maar leren dat ze bij me blijft en dat alleen als ik het goed vind er gespeeld wordt. Zo loop ik niet het risico dat ze speels naar een hond agressieve hond loopt en te grazen wordt genomen.
Gewoon verantwoording nemen voor het gedrag van je eigen honden dus, aan welke "kant" je ook zit

Ik ben van mening dat het misschien voor jezelf met een echt behoorlijk hond agressieve hond veel relaxter is om niet in een druk losloopbos te gaan lopen, maar als je je verantwoordelijkheid neemt en je hond bij je houdt, dit zeker moet kunnen.
Boyke is niet puur hondagressief, maar wel lelijk naar sommige intakte reuen. Hij zal een knokpartijtje dan niet uit de weg gaan. Ik laat hem dus loslopen op overzichtelijke stukken en lijn hem aan als er een andere hond nadert. Hij luistert uitstekend en komt meteen bij me. Waarom zou ik hem dan daar niet mee mogen nemen??
Sidney blijft praktisch altijd los, zij is nooit agressief, maar die roep ik naast me als ik niet wil dat ze op andere honden afgaat. Denk ik dat dit niet gaat lukken, dan lijn ik ook haar even aan tot we gepasseerd zijn. Zo ook Freddy, gekke jonge meid die nog overal op af wil stormen

Gewoon verantwoording nemen voor het gedrag van je eigen honden dus, aan welke "kant" je ook zit

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelost
Muilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.

- Ήυs
- Zeer actief
Ik vind het even grote flauwekul als de 's' achter 'honden' in de titel van je topic 

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelostMuilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.

- Marco88
- Zeer actief
Als je weet dat je hond hondagresief is, en je gaat lopen in een losloop gebied, vind ik een muilkorf wel moeten, je wilt toch niet dat jouw hond een andere hond bijt/dood terwijl die gewoon even kwam snuffelen..Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelostMuilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.
Maar goed, het zou nog slimmer zijn om zo'n gebied te vermijden met zo'n hond en op plekken lopen waar geen kip komt.
-
- Zeer actief
als jij die tegenwoordig nog weet te vinden dan houdt ik me aanbevolen, niet omdat mijn hond agressief is maar ik ben zelluf niet zo sociaal dat ik veel mensen wil tegen komenMarco88 schreef:Als je weet dat je hond hondagresief is, en je gaat lopen in een losloop gebied, vind ik een muilkorf wel moeten, je wilt toch niet dat jouw hond een andere hond bijt/dood terwijl die gewoon even kwam snuffelen..Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelostMuilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.
Maar goed, het zou nog slimmer zijn om zo'n gebied te vermijden met zo'n hond en op plekken lopen waar geen kip komt.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik de omgekeerde wereld. Die honden zijn geen criminelen he, alleen niet zo sociaal als wij mensen gewenst vinden. Nu gaan mijn honden sowieso niet op honden af die daar overduidelijk geen zin in hebben, dat hebben ze heus wel door. Maar als je hond dat niet snapt is het aan jou als baas om hem daar weg te houden, het is een beetje geven en nemen. En waarom verdient die hond het niet om in een losloopgebied te kunnen struinen en snuffelen, dat verdient jouw hond toch ook? Op plaatsen waar geen kip komt zijn honden verboden of ze vinden het niks aan want anders was het er wel drukkerMarco88 schreef:Als je weet dat je hond hondagresief is, en je gaat lopen in een losloop gebied, vind ik een muilkorf wel moeten, je wilt toch niet dat jouw hond een andere hond bijt/dood terwijl die gewoon even kwam snuffelen..Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelostMuilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Naar mijn idee, volkomen flauwekul.Marco88 schreef:Als je weet dat je hond hondagresief is, en je gaat lopen in een losloop gebied, vind ik een muilkorf wel moeten, je wilt toch niet dat jouw hond een andere hond bijt/dood terwijl die gewoon even kwam snuffelen..Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelostMuilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.
Als wij alle moeite doen om andere honden te ontlopen, dan lijkt het me voor andere eigenaren een kleine moeite om loslopende honden juist niet op een hond die vastzit, om wat voor reden ook, af te laten gaan.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zo is dat!Marco88 schreef:Als je weet dat je hond hondagresief is, en je gaat lopen in een losloop gebied, vind ik een muilkorf wel moeten, je wilt toch niet dat jouw hond een andere hond bijt/dood terwijl die gewoon even kwam snuffelen..Maeve schreef:Wat een onzin. Niet elke hond is even sociaal. Als men de hond aangelijnd heeft (eventueel aan een flex) hou ik mijn honden er gewoon bij weg, probleem opgelostMuilkorf vind ik ook overdreven. Als mensen hun honden gewoon bij zich houden is er niets aan de hand. Laat die hond dan toch ook lekker snuffelen zonder zo'n ding om z'n hoofd. Bij mensagressie vind ik een muilkorf overigens wel een beter idee.
omdat andere mensen hun hond maar laten gaan, mag een wat minder makkelijke hond alleen maar in de achtertuin

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marco88
- Zeer actief
Ze mogen er wel komen hoor, maar met muilkorf, ik kan me niet voorstellen dat mensen die een hond hebben zin hebben dat hun hond een andere hond bijt of zelfs vermoord..
Wat wil je dan zeggen? Ja sorry hoor dat mijn hond die van jullie heeft afgemaakt, had ie maar niet in de buurt moeten komen van mijn hond in een losloopgebied, want ik had hem aangelijnt.
Wat wil je dan zeggen? Ja sorry hoor dat mijn hond die van jullie heeft afgemaakt, had ie maar niet in de buurt moeten komen van mijn hond in een losloopgebied, want ik had hem aangelijnt.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Het ligt er maar net aan wat TS bedoelt met hondagressief.
Een hond die voor de kill gaat hoort niet thuis in een losloopgebied. Een hond die andere honden niet (altijd) mag en een gevecht niet uit de weg gaat, kan met een paar voorzorgsmaatregelen best in zo'n gebied lopen.
Een hond die voor de kill gaat hoort niet thuis in een losloopgebied. Een hond die andere honden niet (altijd) mag en een gevecht niet uit de weg gaat, kan met een paar voorzorgsmaatregelen best in zo'n gebied lopen.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, jij hebt gewoon de verantwoordelijkheid over je eigen hondMarco88 schreef:Ze mogen er wel komen hoor, maar met muilkorf, ik kan me niet voorstellen dat mensen die een hond hebben zin hebben dat hun hond een andere hond bijt of zelfs vermoord..

- Marco88
- Zeer actief
Ik heb het ook niet over mijzelf Meave, mijn hond blijft bij me als ik dat van hem wil 
Maar als mijn hond hondagressie zou hebben, zou ik hem echt niet zonder muilkorf laten lopen in een losloopgebied, dat is vragen om omgelukken.
Je kan niet verwachten dat iedereen die loopt in een losloopgebied hun hond 100% onder controle heeft, het zijn geen robots.

Maar als mijn hond hondagressie zou hebben, zou ik hem echt niet zonder muilkorf laten lopen in een losloopgebied, dat is vragen om omgelukken.
Je kan niet verwachten dat iedereen die loopt in een losloopgebied hun hond 100% onder controle heeft, het zijn geen robots.
Laatst gewijzigd door Marco88 op 19 jan 2014 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ήυs
- Zeer actief
Soms vind ik de gedachtespinsels van anderen bijna interessant.Marco88 schreef:Ze mogen er wel komen hoor, maar met muilkorf, ik kan me niet voorstellen dat mensen die een hond hebben zin hebben dat hun hond een andere hond bijt of zelfs vermoord..
Mijn hond is 'hond agressief'. Ik laat hem sowieso niet los lopen met andere honden in de buurt, maar het is ook niet zo dat als er 1 hond aan komt lopen hij die meteen aanvalt. Wel als het een onopgevoede grenzeloze ik-heb-een-plaat-voor-mijn-kop hond is. Ik jaag ze meestal zelf weg of roep naar de eigenaar, en dan is het vaak opgelost. Maar helaas heb je er genoeg die hun hond niet opvoeden en denken dat hondjes er alleen maar zijn om met elkaar te spelen en continu elkaar lastig de vallen enzo. En als de hond niet weg gaat, dan kan het zijn dat mijn hond uitvalt. Wiens schuld is dat dan? Volgens jou dus mijn schuld, en niet de schuld van de eigenaar die te lui is om de hond op te voeden.
- Ήυs
- Zeer actief
Ooit een hond gehad die agressie vertoont naar andere honden?Marco88 schreef:Ik heb het ook niet over mijzelf Meave, mijn hond blijft bij me als ik dat van hem wil
Maar als mijn hond hondagressie zou hebben, zou ik hem echt niet zonder muilkorf laten lopen in een losloopgebied, dat ik vragen om omgelukken.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dan ben je het toch met me eens dat het stukken makkelijker is als jij (en anderen) dus gewoon de hond bij de andere weg houdt?Marco88 schreef:Ik heb het ook niet over mijzelf Meave, mijn hond blijft bij me als ik dat van hem wil
Maar als mijn hond hondagressie zou hebben, zou ik hem echt niet zonder muilkorf laten lopen in een losloopgebied, dat ik vragen om omgelukken.
Ik gun mijn honden ook gewoon hun ontspanning hoor, ook als ze niet zo sociaal zouden zijn. Dan zou ik niet de verantwoordelijk van ieder ander op me nemen.
- Ήυs
- Zeer actief
Jeetje wat een omgekeerde wereld bij jou zeg. Dus mensen die wel verantwoording nemen en hun hond aan de lijn houden die moeten ook de hond nog muilkorven van jou én zijn ten alle tijde verantwoordelijk.Marco88 schreef:Ik heb het ook niet over mijzelf Meave, mijn hond blijft bij me als ik dat van hem wil
Maar we kunnen niet verwachten van anderen dat zij hun hond hebben opgevoed en dat die luisteren?
Ik zou zeggen, ga eerst je hond opvoeden en kom pas in een losloop gebied als je je hond onder controle kunt houden

- Marco88
- Zeer actief
Ik zou niet eens in een drukbezocht losloopgebied gaan lopen met een hond die zeer agressief is, ik zou een plek zoeken waar geen andere honden komen en hem daar lekker laten uitrazen 
Met een zeer agresieve gaan hond lopen in een drukbezocht losloopgebied, en verwachten dat er geen andere honden komen snuffelen is wel heel naief hahaha

Met een zeer agresieve gaan hond lopen in een drukbezocht losloopgebied, en verwachten dat er geen andere honden komen snuffelen is wel heel naief hahaha
Laatst gewijzigd door Marco88 op 19 jan 2014 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ήυs
- Zeer actief
Waarom? Ik heb ook zin om op mijn vrije dag over het strand te gaan met mijn hond. Net zo goed als dat andere daar zin in hebben. Mijn hond valt niemand lastig hoor. Die loopt gewoon netjes met mij mee. En als anderen lekker ook hun eigen ding doen en mij met rust laten is er niets aan de hand.Marco88 schreef:Ik zou niet eens in een drukbezocht losloopgebied gaan lopen met een hond die zeer agressief is, ik zou een plek zoeken waar geen andere honden komen en hem daar lekker laten uitrazen
Gelukkig denken meer mensen niet zoals jij doet in mijn omgeving, en als ze een aangelijnde hond zien dan houden ze hun hond gewoon bij.
Hopen dat ik jou niet tegen kom dan maar

- Marco88
- Zeer actief
Fafo schreef:Waarom? Ik heb ook zin om op mijn vrije dag over het strand te gaan met mijn hond. Net zo goed als dat andere daar zin in hebben. Mijn hond valt niemand lastig hoor. Die loopt gewoon netjes met mij mee. En als anderen lekker ook hun eigen ding doen en mij met rust laten is er niets aan de hand.Marco88 schreef:Ik zou niet eens in een drukbezocht losloopgebied gaan lopen met een hond die zeer agressief is, ik zou een plek zoeken waar geen andere honden komen en hem daar lekker laten uitrazen
Gelukkig denken meer mensen niet zoals jij doet in mijn omgeving, en als ze een aangelijnde hond zien dan houden ze hun hond gewoon bij.
Hopen dat ik jou niet tegen kom dan maar
Fafo, ik houd mijn hond altijd bij me als ik andere aangelijnde honden zie, dus ik snap deze opmerking van jou naar mij niet. forumtroll?
Ik zeg alleen dat het heeel erg naief is om te denken dat iedereen dat doet.