Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer los laten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Wanneer los laten

Ongelezen bericht door Connie »

Faye reageert nu erg goed op de fluit Ze komt dan voor en gaat zitten (ik geef dan een heerlijk stukje Frikadel aan haar) maar nu zit ze nog aan de lange lijn
wanneer zie ik dat ze klaar is om echt los te gaan Ik merk dat ik nu nog wat ''bang'' ben zie alle enge dingen gebeuren :roll:

Faye is nu 10 maanden en is een jagertje als ze een vogel ziet heeft ze bananen in haar oren en dan heb ik het over kauwtjes en kraaien die vliegen niet weg die landen en vliegen wat weg
dit is voor haar een trigger om daar achter aan te blijven gaan
ik ben al maanden druk bezig ook privé les gehad en handvaten mee gekregen

Aan de lange lijn komt ze wel terug als ik fluit als ze een vogel spot maar gaat daarna weer fixeren Ze komt ook terug als ze een hond ziet die ze leuk ziet etc. zodra ik fluit komt ze meteen voor
maar na haar beloning gaat ze er wel meteen weer vandoor
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Wanneer los laten

Ongelezen bericht door ranetje »

Connie schreef:Faye reageert nu erg goed op de fluit Ze komt dan voor en gaat zitten (ik geef dan een heerlijk stukje Frikadel aan haar) maar nu zit ze nog aan de lange lijn
wanneer zie ik dat ze klaar is om echt los te gaan Ik merk dat ik nu nog wat ''bang'' ben zie alle enge dingen gebeuren :roll:

Faye is nu 10 maanden en is een jagertje als ze een vogel ziet heeft ze bananen in haar oren en dan heb ik het over kauwtjes en kraaien die vliegen niet weg die landen en vliegen wat weg

Aan de lange lijn komt ze wel terug als ik fluit als ze een vogel spot maar gaat daarna weer fixeren Ze komt ook terug als ze een hond ziet die ze leuk ziet etc. zodra ik fluit komt ze meteen voor
Dat komt vermoedelijk omdat je de beloning identiek hebt gemaakt aan "vrij".

Als je haar beloont voor het komen,......> even aanlijnen,...............> samen spelen,.................> laten zitten, ..........> lijn los maken en dan puur op stem "vrij" geeft, gaat het beter denk ik.
Je hebt door een voertje zonder verder vervolg een soort Speedy Gonzales gekweekt.
Roepen is komen ............ >voertje snacken ..............> en wegwezen :wink:
Daardoor is het geen beloning meer voor komen, maar voor "langskomen en doorsjezen"
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

Re: Wanneer los laten

Ongelezen bericht door Connie »

ranetje schreef:
Connie schreef:Faye reageert nu erg goed op de fluit Ze komt dan voor en gaat zitten (ik geef dan een heerlijk stukje Frikadel aan haar) maar nu zit ze nog aan de lange lijn

Dat komt vermoedelijk omdat je de beloning identiek hebt gemaakt aan "vrij".

Als je haar beloont voor het komen,......> even aanlijnen,...............> samen spelen,.................> laten zitten, ..........> lijn los maken en dan puur op stem "vrij" geeft, gaat het beter denk ik.
Je hebt door een voertje zonder verder vervolg een soort Speedy Gonzales gekweekt.
Roepen is komen ............ >voertje snacken ..............> en wegwezen :wink:
Daardoor is het geen beloning meer voor komen, maar voor "langskomen en doorsjezen"
Duidelijk dank je :D
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”