Hoe krijg ik mijn hondje met het apport aan het zitten terwijl ze het apport beet houdt en wacht tot ik het aan pak.
Ze brengt het apport terug, wil alleen niet gaan zitten, zodra ik een commando zit of naast geef laat ze het blok vallen en voert dat commando uit. Het afgeven gaat ook niet vlekkeloos, in plaats van dat ik het aanpak, slingert ze het in mijn handen. Terwijl als ik haar eerst een zit geef dan het blok aangeef ze het vasthoudt tot ik het aanpak van haar
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apporteren
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie en Rottweiler
- Aantal honden: 5
Apporteren

groetjes jaime en een poot van Charlie, Deejay, Baileys, Indy en Jazz
-
- Actief
- Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Apporteren
Dan kan je van daar uit toch verder gaan?jaime schreef:Hoe krijg ik mijn hondje met het apport aan het zitten terwijl ze het apport beet houdt en wacht tot ik het aan pak.
Ze brengt het apport terug, wil alleen niet gaan zitten, zodra ik een commando zit of naast geef laat ze het blok vallen en voert dat commando uit. Het afgeven gaat ook niet vlekkeloos, in plaats van dat ik het aanpak, slingert ze het in mijn handen. Terwijl als ik haar eerst een zit geef dan het blok aangeef ze het vasthoudt tot ik het aanpak van haar
Geef het blok als ze zit, doe één stapje achteruit, houd je handen tegen je lichaam ruim boven de kop van de hond en laat haar weer vóór komen (kent ze het voor komen zitten, dus het commando vóór?).
En dus de eerste tijd helemaal apart oefenen van het ophalen en terugbrengen van het apport.
In dit G&G hoekje staan diverse topics over apporteren.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Apporteren
Mila had hier ook moeite mee - liet ook het blok vallen zodra ik 'zit' zei.
Die heb ik eerst al zittend leren vasthouden (met de clicker opgebouwd, dus eerst een click voor vastpakken, dan voor één seconde vasthouden, etc.). Toen ze het vasthield tot ik 'los' zei, heb ik daar het commando 'apport' aan gekoppeld, en toen was het geen probleem meer.
Die heb ik eerst al zittend leren vasthouden (met de clicker opgebouwd, dus eerst een click voor vastpakken, dan voor één seconde vasthouden, etc.). Toen ze het vasthield tot ik 'los' zei, heb ik daar het commando 'apport' aan gekoppeld, en toen was het geen probleem meer.