Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik wordt er niet wijs uit..HELP

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Devel

Ik wordt er niet wijs uit..HELP

Ongelezen bericht door Devel »

Misschien denk ik wel verkeerd, ben ik te onzeker? Voelt hij dat?

Ik zal even kort Diesel zijn verhaal qua aanschaf vertellen.
Diesel is vorig jaar maart aangeschaft omdat de vorige Rottweiler is ingeslapen omdat hij helemaal op was na een beroerte, hij kon niet meer op staan en reageerde nergens meer op, zo tot keuze om Devel de Rottweiler in te laten slapen.

Diesel stond op marktplaats, de reden waarom hij weg moest is omdat ze niets meer met hem konden doen, hij luisterde niet.
Diesel is natuurlijk nog erg jong, hij wordt in maart pas 2 als wij zijn paspoort moeten geloven, zijn geboorte datum is namelijk doorgekrast. Naja goed wij houden het er maar op dat hij die datum geboren is. Maarja, mijn schoonouders waren natuurlijk Devel gewend die was al wat ouder en de drukte was er al helemaal vanaf, dus veel ruimte had hij opzich niet meer nodig, het liefste lag hij te slapen en te genieten van zijn oude dagen, alleen met nieuw bezoek was het even gek doen, maar na 5 minuten was dat ook afgelopen.

Diesel niet.

Diesel heb ik altijd als ik een dag vrij had opgehaald en hier regelmatig in de tuin laten rond lopen, onze tuin is zeker 10 keer zo groot dus hij kan zijn energie goed kwijt. Mijn schoonouders heb ik wel eens foto's en filmpjes laten zien hoe het er aan toe ging, lekker dollen, lekker racen en gek doen zie filmpje :

Naja goed, omdat wij zoveel ruimte hebben en dus eigenlijk ook wel plaats hebben voor een hond, hebben hun na gedacht, hun huis is eigenlijk best wel klein, en hun tuin is ook niet groot.... hun hebben ons aangeboden om Diesel over te nemen omdat hij hier zijn energie veel beter kwijt kan, lekker gek doen hoort bij hem, en plek genoeg. Gingen wij mee akkoord, aangemeld op een hondenvereniging en aan de slag, voor als het zover was ik hem prima onder controle heb wanneer ik wil en dat is tot nu toe eigenlijk ook geen probleem. Diesel is een hele lieve hond, kan goed met kinderen, is waaks wanneer nodig. en knuffelt graag waar ik ook erg van houdt. Alleen het volgende probleem is, Diesel kan niet alleen zijn als je thuis bent, lees ik ben boven douchen of naar de WC, hij gaat piepen en janken, en dat houdt hij best lang vol tot je weer beneden bent. Ik heb dit geprobeerd verschillende manieren op te bouwen, maar niks helpt, het opbouwen niet, het afbouwen niet, helemaal niks. bot in zijn bench, en lekker laten smullen werkt ook niet, hij laat zijn bot vallen en wil mee, desnoods onder de douche, maar dat kan gewoon niet altijd.

Het gekke is, als je hem in zijn bench doet en je gaat naar de winkel o.i.d. hij gewoon gaat liggen slapen, dus alleen zijn kan hij dus wel (wij hebben een camera dus ik kan zien wat hij doet). Hij ligt zo diep te ronken dat hij je niet eens hoort aankomen.

Er moet toch een mogelijkheid zijn om hem gewoon even beneden te kunnen laten zonder dat hij de deuren kapot krabt om bij je te kunnen zijn? dat hij gewoon gaat slapen als wij ook willen slapen?

Daarnaast is er nog een probleem, misschien heb ik het verkeerd aangepakt, ik weet het allemaal niet meer, zodra ik een poot binnenzet bij schoonouders, gaat Diesel helemaal door het dolle, tegen je op springen, hijgen, hij wordt gewoon echt helemaal knettergek, zo gek dat hij aan de schijt raakt of begint te kotsen. Na een uur is hij nog niet rustig en hij wil alleen maar bij je zijn.

Ik weet het niet meer.. Ik hou zo van dit mannetje, alles al geprobeerd, maar hoe krijg ik dit goed? Volgende week is vriendlief waarschijnlijk de hele week weg, en dan wil ik hem voor een week ophalen, maar ik hoop wel rustig te kunnen slapen... hoe pakken jullie dit aan? Op de slaapkamer slaapt hij trouwens wel rustig, maar ik wil hem niet op de slaapkamer houden.
dagmar88
Zeer actief

Re: Ik wordt er niet wijs uit..HELP

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Devel schreef: Ik weet het niet meer.. Ik hou zo van dit mannetje, alles al geprobeerd, maar hoe krijg ik dit goed? Volgende week is vriendlief waarschijnlijk de hele week weg, en dan wil ik hem voor een week ophalen, maar ik hoop wel rustig te kunnen slapen... hoe pakken jullie dit aan? Op de slaapkamer slaapt hij trouwens wel rustig, maar ik wil hem niet op de slaapkamer houden.

Zet je er de bench tijdelijk neer; heel normaal met een herplaatser en dus ook in een huis dat (nog) geen thuis is.
Verder lekker achter je aan laten kachelen tot het vertrouwd genoeg is om zelf rustig te gaan liggen.
Denk alleen niet dat dat gaat lukken wanneer hij steeds heen en weer gaat...
Devel

De bench staat hier altijd open en klaar beneden, daar gaat hij meestal zelf al in liggen, zo ook slapen, maar alleen als ik er ook ben, anders is hij er weer uit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

op de slaapkamer
Devel

Dat snap ik, maar hoe lang is tijdelijk? Een nachtje? 2 nachtjes? week? Weken? bij mijn schoonouders slaapt hij wel gewoon beneden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

woont ie nou bij jullie of bij je schoonouders?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Devel

Nu nog bij schoonouders. Zaterdag is hij hier wel standaard, omdat ik met hem train.
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Maar is de hond van jou of van jou schoonouders?

Als hij van jou is en bij jou schoonouders woont, maar af en toe bij jou, dan zorg je wel voor veel stress bij de hond die een herplaatser is.
De hond is zijn houvast kwijt.
Denk dat de hond bij jou helemaal opnieuw moet gaan wennen, denk ook dat je bench training van voor aan af moet gaan aanleren.
Maar het allerbelangrijkste is, de hond moet eerst vertrouwen krijgen en met heen en weer verhuis, krijg je dat niet voor elkaar!
Hoop dat er snel duidelijkheid komt voor Devel, een pracht hond trouwens en een heerlijke spring in het veld.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Gezien zijn gedrag lijkt het me eigenlijk zaak om hem op 1 plaats te huisvesten en dus niet meer op 2 plaatsen met 2 verschillende routines en gewoontes in huis. Ik denk dat dat voor hem, zijn karakter en ondergrond te heftig is, waardoor hij zo neurotisch kan doen als hij bij je schoonouders is, en geen rust kan vinden als jij wel thuis bent maar niet in zijn buurt.
Laatst gewijzigd door LongFields op 29 jan 2014 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Devel

De hond is van ons.. Wij hebben hem gekregen omdat hij hier meer ruimte heeft. Toen wij hem kregen zaten wij nog volledig in de verbouwing, geen vloer geen gestuckte muren enz. Nu wordt alles gelukkig langzaam af.

Waarom moet ik de bench training opnieuw aanleren? Hij kent de bench, hij kent dit huis, hij komt hier namelijk al een jaar. Als wij voor de deur staan en de klep van de auto open doen, springt hij erin zonder problemen, dus negatieve stress is het gelukkig niet. Vertrouwen heeft hij ook, hij is dol op ons, liefste ligt hij de hele dag bij je, echt een troetelbeer, alleen hij wil zoveel bij je zijn, dat als ik naar de WC ga hij begint te piepen, als ik op de slaapkamer ben begint hij ook te piepen.

Is hij alleen en ik ben naar de winkel voor een kwartiertje ligt hij te slapen in zijn bench.

Devel is het trouwens niet, maar Diesel.
Devel

LongFields schreef:Gezien zijn gedrag lijkt het me eigenlijk zaak om hem op 1 plaats te huisvesten en dus niet mer op 2 plaatsen met 2 verschillende routines en gewoontes in huis. Ik denk dat dat voor hem, zijn karakter en ondergrond te heftig is, waardoor hij zo neurotisch kan doen als hij bij je schoonouders is, en geen rust kan vinden als jij wel thuis bent maar niet in zijn buurt.
Maar geen rust, zou betekenen dat hij helemaal niet slaapt of rustig is. Als ik thuis ben, dus gewoon bij hem ligt hij op de bank te ronken of in de bench, dat zoekt hij zelf op.. Dus rust moet hij dan toch wel hebben lijkt me?

Zaterdags is hij hier vaak de hele dag, als vriendlief weg is voor zijn werk, nog langer vaak, meestal een dag of 3.
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Devel schreef:De hond is van ons.. Wij hebben hem gekregen omdat hij hier meer ruimte heeft. Toen wij hem kregen zaten wij nog volledig in de verbouwing, geen vloer geen gestuckte muren enz. Nu wordt alles gelukkig langzaam af.

Waarom moet ik de bench training opnieuw aanleren? Hij kent de bench, hij kent dit huis, hij komt hier namelijk al een jaar. Als wij voor de deur staan en de klep van de auto open doen, springt hij erin zonder problemen, dus negatieve stress is het gelukkig niet. Vertrouwen heeft hij ook, hij is dol op ons, liefste ligt hij de hele dag bij je, echt een troetelbeer, alleen hij wil zoveel bij je zijn, dat als ik naar de WC ga hij begint te piepen, als ik op de slaapkamer ben begint hij ook te piepen.

Is hij alleen en ik ben naar de winkel voor een kwartiertje ligt hij te slapen in zijn bench.

Sorry van de naamsverwarring.

Hij kent het wel, hij kent jullie ook wel, maar hij is bij jullie nog niet vertrouwd, dat kan met de verbouwing en de daarmee veroorzaakte onrust te maken hebben, wie zal het zeggen.
Denk dat het tijd nodig heeft en misschien waren jou schoonouders iets rustiger van bv karakter of waren ze heel consequent, terwijl tot nu bij jou een feestje betekende?
Kijk het is moeilijk om advies te geven, wij lezen hier maar een klein stukje :wink:
Afbeelding
Devel

Rita schreef:
Devel schreef:De hond is van ons.. Wij hebben hem gekregen omdat hij hier meer ruimte heeft. Toen wij hem kregen zaten wij nog volledig in de verbouwing, geen vloer geen gestuckte muren enz. Nu wordt alles gelukkig langzaam af.

Sorry van de naamsverwarring.

Hij kent het wel, hij kent jullie ook wel, maar hij is bij jullie nog niet vertrouwd, dat kan met de verbouwing en de daarmee veroorzaakte onrust te maken hebben, wie zal het zeggen.
Denk dat het tijd nodig heeft en misschien waren jou schoonouders iets rustiger van bv karakter of waren ze heel consequent, terwijl tot nu bij jou een feestje betekende?
Kijk het is moeilijk om advies te geven, wij lezen hier maar een klein stukje :wink:
Ik weet het niet. Hun zeggen als hij piept dat hij gewoon stil moet zijn en het afgelopen is als ze dat zeggen. Hier heb ik dat ook wel geprobeerd maar dat werkt averechts. Hij hoeft niet persee in de bench, hij kan ook gewoon los, want hij sloopt verder niks. Maar dat gaat me mijn deuren kosten.

Pff.. :jank:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Devel schreef:
LongFields schreef:Gezien zijn gedrag lijkt het me eigenlijk zaak om hem op 1 plaats te huisvesten en dus niet mer op 2 plaatsen met 2 verschillende routines en gewoontes in huis. Ik denk dat dat voor hem, zijn karakter en ondergrond te heftig is, waardoor hij zo neurotisch kan doen als hij bij je schoonouders is, en geen rust kan vinden als jij wel thuis bent maar niet in zijn buurt.
Maar geen rust, zou betekenen dat hij helemaal niet slaapt of rustig is. Als ik thuis ben, dus gewoon bij hem ligt hij op de bank te ronken of in de bench, dat zoekt hij zelf op.. Dus rust moet hij dan toch wel hebben lijkt me?

Zaterdags is hij hier vaak de hele dag, als vriendlief weg is voor zijn werk, nog langer vaak, meestal een dag of 3.
Ja, rust omdat hij weet dat je bij hem bent en hij dus niet hoeft te verkassen. Zodra jij in huis bent maar niet in het zicht wordt hij wèl onrustig toch? Het lijkt me niet ondenkbaar dat dat is omdat hem niet duidelijk is of er iets staat te gebeuren en hij weer bij jullie thuis weg moet. Als jij zonder hem de deur uitgaat is het voor hem duidelijk dat hij niet weg hoeft en kan hij rustig thuis afwachten tot jij er weer bent.
En dat hij bij je schoonouders tot het neurotische af is als jullie er ook zijn. Zal denk ik dezelfde achtergrond hebben: onduidelijkheid of hij nu daar moet blijven of weer met jullie mee gaat naar jullie huis.
Let wel: ik ben geen gedragsdeskundige dus het kan prima dat ik er naast zit met deze theorie, maar ik vindt zijn gedrag wel verklaarbaar met mijn uitleg erbij, dus wie weet is het dat wel?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik snap het niet. Hebben jullie hem nu wel of niet al definitief en of is alles wat je hier zegt gebaseerd op dáár?
Devel schreef:k weet het niet meer.. Ik hou zo van dit mannetje, alles al geprobeerd, maar hoe krijg ik dit goed? Volgende week is vriendlief waarschijnlijk de hele week weg, en dan wil ik hem voor een week ophalen, maar ik hoop wel rustig te kunnen slapen... hoe pakken jullie dit aan? Op de slaapkamer slaapt hij trouwens wel rustig, maar ik wil hem niet op de slaapkamer houden.
Mijn hond is hoe vertrouwd zij ook bij mijn moeder is héél anders dan dat hij hier "thuis" is :19:

De honden van haar zijn hoe vertrouwd ze hier ook zijn heel anders dan dat ze "thuis" zijn :19:

Edit"

Vanaf dat jullie hem straks "echt" thuis hebben en het ook "echt" jullie hond is direct aanleren wat jullie hem daar bij jullie (bij hem thuis) aangeleerd willen hebben :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Devel

Hoe moeilijk is het te begrijpen Smoekie?

Toen wij hem kregen, dus zijn papieren enz. waren wij nog vol op in verbouwing van ons huis. Er lag GEEN vloer er zat GEEN stuck op de muren, er was geen verwarming, dus die hond kon op dat moment niet hier heen. Langzamer hand, nogmaals, raakt de boel hier klaar en is het de bedoeling dat hij hier komt wonen. Ik dacht dat als ik hem zoiezo elke week een dag mee zou nemen hij wel zou wennen. We zijn er achter gekomen dat hij alleen piept als wij thuis zijn. Dat piepen doet hij trouwens ook als ik bij mijn schoonouders naar de WC ga en krabt dan ook aan de deur om bij me te komen.

De uitleg van Longfields klinkt trouwens wel logisch. Hij verwacht inderdaad dat er iets gaat gebeuren, wss dat hij mee in de auto mag zoals elke zaterdag dat ik hem kom op halen om te gaan trainen. Zou hij die link elke keer leggen als hij mij ziet vertrekken? of uit beeld ben? Hij hoort mij wel gewoon.
smoekie
Zeer actief

Devel schreef:Hoe moeilijk is het te begrijpen Smoekie?

Toen wij hem kregen, dus zijn papieren enz. waren wij nog vol op in verbouwing van ons huis. Er lag GEEN vloer er zat GEEN stuck op de muren, er was geen verwarming, dus die hond kon op dat moment niet hier heen. Langzamer hand, nogmaals, raakt de boel hier klaar en is het de bedoeling dat hij hier komt wonen. Ik dacht dat als ik hem zoiezo elke week een dag mee zou nemen hij wel zou wennen. We zijn er achter gekomen dat hij alleen piept als wij thuis zijn. Dat piepen doet hij trouwens ook als ik bij mijn schoonouders naar de WC ga en krabt dan ook aan de deur om bij me te komen.

De uitleg van Longfields klinkt trouwens wel logisch. Hij verwacht inderdaad dat er iets gaat gebeuren, wss dat hij mee in de auto mag zoals elke zaterdag dat ik hem kom op halen om te gaan trainen. Zou hij die link elke keer leggen als hij mij ziet vertrekken? of uit beeld ben? Hij hoort mij wel gewoon.

Zoek jij het lekker uit met "jullie" Diesel met je "hoe moeilijk is het te begrijpen" :ok:

Jullie huis is nog steeds niet "zijn thuis" dusse toedeloe :zwaai
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Devel

Bye bye... :zwaai
renee-uk
Zeer actief

jullie kunnen wel papieren hebben en er van overtuigd zijn dat hij van jullie is, maar je hond is daar duidelijk nog niet van overtuigd, die heeft geen idee waar thuis nou eigenlijk is :idea:
ik zou ophouden met dat geleur met dat beest en eens uitmaken waar hij gewoon kan blijven zodat hij zich wel ergens thuis kan voelen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
smoekie
Zeer actief

renee-uk schreef:jullie kunnen wel papieren hebben en er van overtuigd zijn dat hij van jullie is, maar je hond is daar duidelijk nog niet van overtuigd, die heeft geen idee waar thuis nou eigenlijk is :idea:
ik zou ophouden met dat geleur met dat beest en eens uitmaken waar hij gewoon kan blijven zodat hij zich wel ergens thuis kan voelen.

Dit dus :ok:
:80: Oh stik :LOL: ik was weg :lol1:
Devel

Jammer hoor Smoek.
@ Renee, dat zijn we ook vast wel van plan hoor. Het is niet dat hij hier om de dag is, en dan steeds het zelfde is. Maar wat als hij hier volledig is, en ik thuis kom van een paar uur weg, is er kans dat dit gedrag blijft?
smoekie
Zeer actief

Devel schreef:Jammer hoor Smoek.

Ja zeker Duivel. Niks geleerd hier al die jaren ook nog :roll:
Devel

Jammer dat je weer naar je niveau daalt, ver onder 0. Kun je nu weer onder je steen verdwijnen? Aan jouw heb ik toch niks. Houd je eens aan je woord.
smoekie
Zeer actief

Devel schreef:Jammer dat je weer naar je niveau daalt, ver onder 0. Kun je nu weer onder je steen verdwijnen? Aan jouw heb ik toch niks. Houd je eens aan je woord.

Jij moet gewoon eens leren te lezen en bij tijd en wijle die grote asociale rotsmoel van je te houden. Misschien steek jij er ook eens wat van op.

Heb je in mijn eerste post kort en duidelijk uitgelegd hoe en wat. De hond heeft bij jullie (nog) geen "thuis" :19: Waarom jij dan direct zo reageert zoals je deed prima maar kom bij mij niet aan met "niveau" want "niveau" heb jij nog minder dan een schoenzool :ok: Tis de toon die de muziek maakt he. Misschien iets minder geluid maken :ok:
Devel

smoekie schreef:
Devel schreef:Jammer dat je weer naar je niveau daalt, ver onder 0. Kun je nu weer onder je steen verdwijnen? Aan jouw heb ik toch niks. Houd je eens aan je woord.

Jij moet gewoon eens leren te lezen en bij tijd en wijle die grote asociale rotsmoel van je te houden. Misschien steek jij er ook eens wat van op.

Heb je in mijn eerste post kort en duidelijk uitgelegd hoe en wat. De hond heeft bij jullie (nog) geen "thuis" :19: Waarom jij dan direct zo reageert zoals je deed prima maar kom bij mij niet aan met "niveau" want "niveau" heb jij nog minder dan een schoenzool :ok: Tis de toon die de muziek maakt he. Misschien iets minder geluid maken :ok:
Zucht puffffff, niet zo schelden hoor Smoek, dat is nergens voor nodig. Ben je nu klaar?
renee-uk
Zeer actief

als ie nu bij je schoonouders gewoon normaal in de kamer kan blijven zonder de boel op stelten te zetten, zal ie dat bij jullie ook wel kunnen leren neem ik aan.
dat zal alleen niet van de ene dag op de andere gaan en een eerste vereiste is dat ie dan ook echt bij jullie woont en dat ook beseft.
hoe meer je nu met hem heen en weer blijft slepen, des te langer zal het duren voordat ie straks begrijpt dat hij in feite een ander huis heeft gekregen.
je maakt hem aardig in de war met dat dan weer hier en dan weer daar zijn en persoonlijk zou ik daar mee ophouden tot ie volledig bij jullie komt wonen.
Afbeelding

Rita
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik in het hele verhaal niet snap is, waarom haal je een hond in huis, terwijl je deze geen thuis kan bieden?

De hond krijgt van alles op zijn dak wat het gedrag betreft, maar jullie zijn zelf de oorzaak van het gedrag, niet de hond.
De hond weet niet waar hij thuis hoort, de hond bouwt geen vertrouwens band op, de hond heeft geen eigen stekkie en geen rust in zijn lijf.
Dat gek in de kop zijn is volgens mijn bescheiden mening alleen maar stress dat er uit moet.
Maar dit alles heeft te maken met het feit dat hij heen en weer gesleurd wordt.
Beter was het geweest dat je pas aan een hond was begonnen als je huis af was.

Maar goed het is anders gelopen, doe wat goed is voor jou hond, stop met de training, blijf weg bij jou schoonouders, zorg dat je huis op orde komt en haal dan de hond op en geef deze een aantal weken de tijd om aan de nieuwe situatie te wennen, dus het dagelijkse ritueel, ga daarna de trainingen weer oppakken, heb de indruk dat je veel teveel tegelijk wilt en dat gaat ten koste van de hond die straks blijkt niet de hond te zijn die jij je gewenst had.
Afbeelding
Devel

Hij krijgt niet op zijn dak hoor. Ik probeer zijn gedrag te begrijpen. En na de uitleg van Longfields kan ik me er prima in bevinden, dus daar moet gewoon aan gewerkt worden. Hij heeft een prima thuis daar ook hoor, hij hoeft daar echt niet weg, als wij hem niet wilden hebben omdat er hier prima een hond past en genoeg ruimte had hij daar ook wel gelukkig geworden, voor hun huis ligt een bos en daar vermaakt hij zich prima in, dus hij hoeft echt niet weg.

Wij hebben 450 m2 grond, en omdat ik altijd dik ben geweest met de vorige rottie, die helaas hier niet meer heen kon omdat hij blind werd en ik Diesel graag bij me heb, hadden we dus bedacht als de verbouwing klaar is hij hier kon gaan wonen.

Weg blijven bij mijn schoonouders gaat helaas niet. Lijkt me ook totaal onlogisch, als ik daar kom moet ik hem daar gewoon laten, of terug brengen naar het trainen, dan zal de stress hopelijk minderen en hij de link leggen dat hij niet weg hoeft?
Devel

Ik krijg trouwens het idee dat er gedacht wordt dat de hond elke dag heen en weer gezeuld wordt. Dat is absoluut niet zo. De hond wordt 1x per week opgehaald voor een hele dag en die avond gaat hij ook gewoon weer terug. Net als een dagje oppassen. Niks meer niks minder eigenlijk.
smoekie
Zeer actief

Devel schreef:
smoekie schreef:

Zucht puffffff, niet zo schelden hoor Smoek, dat is nergens voor nodig. Ben je nu klaar?

Schelden? Omdat ik zeg dat je eens een x moet lezen ipv zo snel je asociale grote rotsmoel open te trekken? Dat is geen schelden hoor. Da's een vaststaand feit. Doe daar je voordeel mee. Heb je namelijk al eerder uitgelegd dat daar waar jij (en je "frind") woont voor Diesel geen "thuis" is. Dat moet straks zijn "thuis" worden. Maar zolang hij niet 24-7 bij jullie woont kan je daar niks over zeggen. Dan zul je hem datgene moeten gaan aanleren wat jij voor ogen hebt. Niks meer niks minder.

Dat weet je best wel aangezien je hier lang genoeg rondzwerft. Gelul over niveau zullen we maar niet verder over doorgaan. Heb het liever over je (hehe, eindelijk dan eens een keer) hond die je nu zelf daadwerkelijk gaat krijgen :ok:

Nu kun je eindelijk alle adviezen die je in de loop der tijd her en der gegeven hebt over het gedrag van en ombuigen van gedrag van (rotties) zelf eens in de praktijk gaan brengen.

Is toch nog niet zo makkelijk he nu je het "eindelijk" na al die tijd zelf moet gaan meemaken en in de praktijk moet brengen :ok:

Succes!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”