Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Twee Amstaffs of Am. Buldogs
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Twee Amstaffs of Am. Buldogs
Lees ik gisteren in de krant dat twee Amstaffs een meisje van elf hebben aangevallen en zijn geëuthanaseerd!
Heb ik me weer dik gemaakt! Ik kan zo woest worden van zulke zaken!
Wat is er gebeurd : (volgens de krant) de twee honden waren op pension, eigenaars dus niet erbij, en tante van kind (die in dat pension werkt) vind niet beter dan de twee honden op de speelweide te laten en het kind ermee te laten spelen. Ze werden opgewonden en begonnen het kind lastig te vallen, tante gaat helpen, wordt ook gebeten, politie komt erbij en honden krijgen een spuitje!
Als ik eigenaar was, kreeg iedereen die ermee te maken had een proces aan zijn broek, waar ie niet goed van was! Die honden moeten niet inslapen omdat er iemand zo stom is om een kind met vreemde honden te laten spelen, die in handen van een (zo wordt verondersteld) professional worden gegeven om te verzorgen, zonder dat er ook maar iets wordt gevraagd aan de eigenaren (volgens krant).
Ik kon wel ontploffen toen ik het las! Grrrrr.....
Heb ik me weer dik gemaakt! Ik kan zo woest worden van zulke zaken!
Wat is er gebeurd : (volgens de krant) de twee honden waren op pension, eigenaars dus niet erbij, en tante van kind (die in dat pension werkt) vind niet beter dan de twee honden op de speelweide te laten en het kind ermee te laten spelen. Ze werden opgewonden en begonnen het kind lastig te vallen, tante gaat helpen, wordt ook gebeten, politie komt erbij en honden krijgen een spuitje!
Als ik eigenaar was, kreeg iedereen die ermee te maken had een proces aan zijn broek, waar ie niet goed van was! Die honden moeten niet inslapen omdat er iemand zo stom is om een kind met vreemde honden te laten spelen, die in handen van een (zo wordt verondersteld) professional worden gegeven om te verzorgen, zonder dat er ook maar iets wordt gevraagd aan de eigenaren (volgens krant).
Ik kon wel ontploffen toen ik het las! Grrrrr.....
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Twee Amstaffs of Am. Buldogs
stomme actie van die mevrouw, maar ALS het staffords zijn en ze gaan mensen en mensjes bijten dan had ik ze alsnog ingeslapen als de politie dat nog niet gedaan had.

-
- Zeer actief
NIET zonder dat de eigenaar dit weet, en in deze zaak vind ik dat de eigenaar moet beslissen. Die dieren zitten in een pension en zijn zowiezo al uit hun doen en die vrouw was gewoon oerdom. Je laat geen kind van 11 met onbekende honden spelen!M@scha schreef:stomme actie van die mevrouw, maar ALS het staffords zijn en ze gaan mensen en mensjes bijten dan had ik ze alsnog ingeslapen als de politie dat nog niet gedaan had.
Je wil dus zeggen dat als het bv. labradors of chihuahua's waren, ze niet zouden moeten inslapen?
Die redenatie volg ik niet...
- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Nu is het gebeurt op een speelweide van een pension. Voor hetzelfde geld gebeurt het op een voetbalveldje bij een woonwijk.
Die honden zijn duidelijk gevaarlijk en de eigenaar had gelijk met ze in te laten slapen.
Laat onverlet dat het pension in gebreke is gebleven. Dat kind had inderdaad nooit toegestaan moeten worden 'met de hondjes te gaan spelen'.
klopt, maar dat fixen we daarna wel. eerst die honden regelen. maar volgens mij zijn wij het daarin wel eens

-
- Zeer actief
Die honden moeten niet loslopen op een voetbalveldje in een woonwijk. Een verantwoordelijke eigenaar weet wat kan en wat niet kan. Wie zegt dat deze mensen geen verantwoordelijke eigenaars waren? Niemand weet wat er op dat speelveld gebeurd is en ik zou zéker NIET akkoord gaan dat dat inslapen gebeurt zonder dat ik er iets van weet.
Mijn honden zullen NOOIT alleen met kinderen spelen, het is zelfs zo dat ik kinderen mijn honden laat aaien als ik erbij ben en voor de rest blijft iedereen van mijn honden af, zonder dat ik toestemming heb gegeven. En het is niet zo dat ik gevaarlijke honden heb, ze houden van alle mensen, maar mijn honden zijn geen speelgoed en geen knuffeldiertjes die kan nemen wanneer jij zin hebt.
Maar als je nog niet gerust kan zijn dat je hond bij een professional in goede handen is en dat je dan nog niks te zeggen hebt als die dwaas het verknalt, neen, dat gaat er bij mij niet in.
Sorry dat mijn toon agressief klinkt, ik bedoel het niet zo tegen jullie, ik stel me alleen mijn ontreddering voor als dit bij mij moest gebeuren, en ik kan je vertellen dat ik onmiddellijk een advocaat zou raadplegen en als het kon liet ik de schuldigen bloeden (figuurlijk dan). Ik zou er persoonlijk kapot van zijn...
Mijn honden zullen NOOIT alleen met kinderen spelen, het is zelfs zo dat ik kinderen mijn honden laat aaien als ik erbij ben en voor de rest blijft iedereen van mijn honden af, zonder dat ik toestemming heb gegeven. En het is niet zo dat ik gevaarlijke honden heb, ze houden van alle mensen, maar mijn honden zijn geen speelgoed en geen knuffeldiertjes die kan nemen wanneer jij zin hebt.
Maar als je nog niet gerust kan zijn dat je hond bij een professional in goede handen is en dat je dan nog niks te zeggen hebt als die dwaas het verknalt, neen, dat gaat er bij mij niet in.
Sorry dat mijn toon agressief klinkt, ik bedoel het niet zo tegen jullie, ik stel me alleen mijn ontreddering voor als dit bij mij moest gebeuren, en ik kan je vertellen dat ik onmiddellijk een advocaat zou raadplegen en als het kon liet ik de schuldigen bloeden (figuurlijk dan). Ik zou er persoonlijk kapot van zijn...
- M@scha
- Zeer actief
Vitalia schreef:Die honden moeten niet loslopen op een voetbalveldje in een woonwijk. Een verantwoordelijke eigenaar weet wat kan en wat niet kan. Wie zegt dat deze mensen geen verantwoordelijke eigenaars waren? Niemand weet wat er op dat speelveld gebeurd is en ik zou zéker NIET akkoord gaan dat dat inslapen gebeurt zonder dat ik er iets van weet.
ik zou inderdaad ontredderd zijn en volledig over de zeik. om het feit dat mijn honden een kind en vrouw gebeten hebben. een ras dat gefokt is op mensvriendelijkheid en een hoge bijtdrempel naar mensen toe. ontredderd en boos dat ik er niet voor gezorgd heb dat ze goed zaten en dit nooit zou kunnen gebeuren. verdrietig dat ik er niet bij was om iets te kunnen voorkomen.
en ja. ook verdrietig om het verlies van mijn honden, maar wel met een heel dik "het is niet anders want een mensagressieve stafford mag niet" rand.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
zo is dat, hup weg ermee en vooral bijven lachenM@scha schreef:Nanna schreef:Nu is het gebeurt op een speelweide van een pension. Voor hetzelfde geld gebeurt het op een voetbalveldje bij een woonwijk.
Die honden zijn duidelijk gevaarlijk en de eigenaar had gelijk met ze in te laten slapen.
Laat onverlet dat het pension in gebreke is gebleven. Dat kind had inderdaad nooit toegestaan moeten worden 'met de hondjes te gaan spelen'.
klopt, maar dat fixen we daarna wel. eerst die honden regelen. maar volgens mij zijn wij het daarin wel eens

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Weer zo'n rotverhaal
Wat een idioot mens zeg van dat pension 

- M@scha
- Zeer actief
renee-uk schreef:zo is dat, hup weg ermee en vooral bijven lachenM@scha schreef:Nanna schreef:Nu is het gebeurt op een speelweide van een pension. Voor hetzelfde geld gebeurt het op een voetbalveldje bij een woonwijk.
als jij dat zo wil lezen dan vind ik dat op deze mooie vrijdag helemaal goed!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Deze honden werden wel geprovoceerd. Dat lijkt me iets wat je normaal best kan voorkomen? Je verwacht toch ook als baasje niet dat je hond samen met een andere hond en een jong kind alleen gelaten wordt? En er staat ook niks over hoe dat meisje met de honden omging, niet elk kind heeft daar gevoel voor. Het is afschuwelijk wat er is gebeurd maar ik vind het erg voorbarig om te concluderen dat deze honden voor altijd een gevaar zouden zijn en dat inslapen de enige optie is. Het lijkt me namelijk best mogelijk om te voorkomen dat je hond op een vervelende manier benaderd wordt door vreemden - of het baasje dat wil is een tweede, maar die keuze moet je wel mogen maken, vind ik. Het zou voor mij anders zijn als de honden van afstand op iemand waren afgegaan. Dán zijn ze echt onbetrouwbaar. Dit kan ook een vreselijk uit de hand gelopen stoeipartij zijn met een tante die ongelukkig ingrijpt waardoor de vlam echt in de pan slaat, en dat is een dieptrieste situatie maar wél eentje die je in het vervolg kan voorkomen. Of zeg ik dan iets heel geks? 

- renee-uk
- Zeer actief
dat zal ongetwijfeld en aangezien dat ook niks nieuws is ben ik daar niet eens verbaasd overM@scha schreef:renee-uk schreef:zo is dat, hup weg ermee en vooral bijven lachenM@scha schreef:Nanna schreef:Nu is het gebeurt op een speelweide van een pension. Voor hetzelfde geld gebeurt het op een voetbalveldje bij een woonwijk.
als jij dat zo wil lezen dan vind ik dat op deze mooie vrijdag helemaal goed!

ben wel godseblij dat jij niks te regelen hebt met mijn honden en al helemaal niks te fixen hebt met mij als eigenaar.
je had als pensionhouder van een erg koude kermis thuisgekomen bij dat laatste als het mijn honden waren geweest en waarschijnlijk was er aan jou ook wel wat te fixen daarna

misschien het forum maar omdopen in anti-hondenforum, dat komt wat dichter bij de werkelijkheid inmiddels!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
ach donder toch op haatzaaierNanna schreef:De honden hebben laten blijken gevaarlijk te zijn want ze vielen een kind van elf aan en hebben de vrouw die dat kind kwam redden het ziekenhuis ingebeten met zware hoofdwonden.
Die spoorden dus niet. Want zoals Mascha al zei: klapkaken horen JUIST mensvriendelijk te zijn.
En horen DUS niet thuis in een maatschappij als de onze, óók niet als de eigenaar verzekert dat hij ze toch echt goed vasthoudt hoorrrr.
Opruimen is dus de boodschap.
elke hond is te provoceren tot bijten, jij bent er helemaal niet bijgeweest dus je weet ook niet wat er gebeurd is.

-
- Zeer actief
Maar stel dat deze honden alléén aanvallen bij duidelijke provocatie. Dat het kind wilde stoeien met de honden en ze bleef duwen en knijpen, en zo. Dat is toch een situatie die je makkelijk kan voorkomen? Lijkt mij zelfs gemakkelijker dan contact met andere honden voorkomen.Nanna schreef: Ik had het een andere zaak gevonden als ze een medepensionhond hadden doodgebeten. Dat is uiterst kut, maar je weet dat dat met dit type hond kan gebeuren.
Een aanval openen op mensen vind ik niet goed te praten. Zo'n hond is dan ronduit gevaarlijk.
Kijk, stel dat het kindje gewoon rustig die hond zat te aaien en ineens duiken die honden bovenop haar, dan ben ik het helemaal met je eens. Maar dat weten we helemaal niet, en de politie wist dat vast ook niet meteen. Als een kind Dexter zou gaan uitdagen - duwen, overheen hangen, achterna lopen - zou het zomaar kunnen dat hij na verloop van tijd in frustratie van zich afbijt. Hij zou lang niet zo heftig reageren als deze honden hoor, maar ik denk wel dat hij uiteindelijk iets zal doen als signalen niet worden opgepikt. Dat maakt hem toch ook niet gevaarlijk en algeheel mensagressief? Het betekent alleen dat ik hem niet in die situatie moet brengen.

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Het is gewoon verschrikkelijk wat er is gebeurd.
Zowel voor degene die het overkwam als voor de baasjes.
En ontzettend DOM van de "ervaren" pension medewerkster!!
Of het nou 2 staffs of 2 am bulldogs ware , je laat zoiezo geen kind alleen met 2 (vreemde) honden (ook geen andere rassen, het zijn en blijven honden)
Zowel voor degene die het overkwam als voor de baasjes.
En ontzettend DOM van de "ervaren" pension medewerkster!!
Of het nou 2 staffs of 2 am bulldogs ware , je laat zoiezo geen kind alleen met 2 (vreemde) honden (ook geen andere rassen, het zijn en blijven honden)
- renee-uk
- Zeer actief
wie zegt dat deze honden dat niet konden?Nanna schreef:Ik vind bijten wat anders dan zodanig losgaan dat je met zware hoofdwonden het ziekenhuis in moet.renee-uk schreef:ach donder toch op haatzaaierNanna schreef:De honden hebben laten blijken gevaarlijk te zijn want ze vielen een kind van elf aan en hebben de vrouw die dat kind kwam redden het ziekenhuis ingebeten met zware hoofdwonden.
Die spoorden dus niet. Want zoals Mascha al zei: klapkaken horen JUIST mensvriendelijk te zijn.
En horen DUS niet thuis in een maatschappij als de onze, óók niet als de eigenaar verzekert dat hij ze toch echt goed vasthoudt hoorrrr.
Opruimen is dus de boodschap.
elke hond is te provoceren tot bijten, jij bent er helemaal niet bijgeweest dus je weet ook niet wat er gebeurd is.
Maar ja, ik vind mensenlevens belangrijker dan hondenlevens. Dus als je je als hond (en helemaal als klapkaak) niet binnen de afgesproken fatsoenskaders kunt bewegen dan trek je aan het kortste eind.
En zware agressie van dit type hond naar mensen vind ik al helemaal niet recht te praten.
jij bent er net zomin bijgeweest als iemand anders, maar staat zoals gewoonlijk wel weer vooraan met je conclusies en je klapkakenhaat.
lekker makkelijk vanaf je favoriete plekje, de zijlijn.
maar ja ook dat is niks nieuws natuurlijk!

- M@scha
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik had het een andere zaak gevonden als ze een medepensionhond hadden doodgebeten. Dat is uiterst kut, maar je weet dat dat met dit type hond kan gebeuren.DaniBanani schreef:Deze honden werden wel geprovoceerd. Dat lijkt me iets wat je normaal best kan voorkomen? Je verwacht toch ook als baasje niet dat je hond samen met een andere hond en een jong kind alleen gelaten wordt? En er staat ook niks over hoe dat meisje met de honden omging, niet elk kind heeft daar gevoel voor.
Een aanval openen op mensen vind ik niet goed te praten. Zo'n hond is dan ronduit gevaarlijk.
precies dit.

- renee-uk
- Zeer actief
je wéét niet wat er gebeurd isNanna schreef:Dan nog vind ik een buitenproportionele aanval, en nogmaals: JUIST van dit type hond, niet goed te praten.DaniBanani schreef: Maar stel dat deze honden alléén aanvallen bij duidelijke provocatie. Dat het kind wilde stoeien met de honden en ze bleef duwen en knijpen, en zo.
Deze honden zijn altijd gefokt op exceptionele mensvriendelijkheid. Je kunt ze bij wijze van spreken hun wonden hechten zonder verdoving, ik hèb het meegemaakt in de DAP. Nooit ook maar een piep. Keihard.
En dan zullen ze bij een meisje van elf vol in de aanval gaan als ze wat duwt? Kom nou toch.

oh wacht jij wel natuurlijk, je hebt even in je glazen bol gekeken

- renee-uk
- Zeer actief
oh jij was er ook bij?M@scha schreef:precies dit.Nanna schreef:Ik had het een andere zaak gevonden als ze een medepensionhond hadden doodgebeten. Dat is uiterst kut, maar je weet dat dat met dit type hond kan gebeuren.DaniBanani schreef:Deze honden werden wel geprovoceerd. Dat lijkt me iets wat je normaal best kan voorkomen? Je verwacht toch ook als baasje niet dat je hond samen met een andere hond en een jong kind alleen gelaten wordt? En er staat ook niks over hoe dat meisje met de honden omging, niet elk kind heeft daar gevoel voor.
wel sneu voor die honden dan, twee van die enorme hondenkenners aanwezig en dan nog de honden de fout in laten gaan.
zo onnodig

- M@scha
- Zeer actief
ik heb het over een rasgroep. als er 2 herders hadden gelopen had ik heel anders gereageerd. die hebben als eigenschap dat ze een (relatief) lage bijtdrempel hebben naar mensen. zoals staffords als eigenschap hebben dat ze andere honden bijten.renee-uk schreef:
dat zal ongetwijfeld en aangezien dat ook niks nieuws is ben ik daar niet eens verbaasd over
ben wel godseblij dat jij niks te regelen hebt met mijn honden en al helemaal niks te fixen hebt met mij als eigenaar.
je had als pensionhouder van een erg koude kermis thuisgekomen bij dat laatste als het mijn honden waren geweest en waarschijnlijk was er aan jou ook wel wat te fixen daarna
misschien het forum maar omdopen in anti-hondenforum, dat komt wat dichter bij de werkelijkheid inmiddels!
dat maakt het niet minder erg voor de mensen die gebeten zijn maar in mijn ogen écht anders. raseigenschappen zijn er, dat haal je er niet uit en als een raseigenschap er blijkbaar wel uit is met de mogelijke gevolgen zoals in dit geval is er wat mij betreft geen andere optie. bij sterke rassen mag geen mensagressie voorkomen. dikke vette punt. (en ik heb het niet over lomp een kind omgooien maar over het ziekenhuis in bijten)

- M@scha
- Zeer actief
eens. mijn manier van reageren en volgens mij ook die van nanna gaan echt over als het staffords zijn. niet elke willekeurige hond. staffords.Nanna schreef:Dan nog vind ik een buitenproportionele aanval, en nogmaals: JUIST van dit type hond, niet goed te praten.DaniBanani schreef: Maar stel dat deze honden alléén aanvallen bij duidelijke provocatie. Dat het kind wilde stoeien met de honden en ze bleef duwen en knijpen, en zo.
Deze honden zijn altijd gefokt op exceptionele mensvriendelijkheid. Je kunt ze bij wijze van spreken hun wonden hechten zonder verdoving, ik hèb het meegemaakt in de DAP. Nooit ook maar een piep. Keihard.
En dan zullen ze bij een meisje van elf vol in de aanval gaan als ze wat duwt? Kom nou toch.

- M@scha
- Zeer actief
jij ook toch? jij hebt net zo goed je mening klaar dus je opmerking voegt niks toe behalve persoonlijk worden ipv bij het onderwerp blijven.renee-uk schreef:oh jij was er ook bij?M@scha schreef:precies dit.Nanna schreef:Ik had het een andere zaak gevonden als ze een medepensionhond hadden doodgebeten. Dat is uiterst kut, maar je weet dat dat met dit type hond kan gebeuren.DaniBanani schreef:Deze honden werden wel geprovoceerd. Dat lijkt me iets wat je normaal best kan voorkomen? Je verwacht toch ook als baasje niet dat je hond samen met een andere hond en een jong kind alleen gelaten wordt? En er staat ook niks over hoe dat meisje met de honden omging, niet elk kind heeft daar gevoel voor.
wel sneu voor die honden dan, twee van die enorme hondenkenners aanwezig en dan nog de honden de fout in laten gaan.
zo onnodig

-
- Zeer actief
Het is ook buitenproportioneel. Ik probeer het niet goed te praten hoor, ik vind ook echt niet normaal of acceptabel dat een hond zo reageert. Ik vraag me alleen af of inslapen nou echt de enige optie is als ze aanvallen in een situatie die je als baasje prima kan vermijden in de toekomst. Ik had het in elk geval redelijker gevonden om eerst eens een gedragstest te doen en te kijken hoe die honden individueel reageren op een normale benadering van een vreemde. Blijken ze dan niet te vertrouwen kan inslapen toch altijd nog?

- renee-uk
- Zeer actief
nee niet waar.M@scha schreef:jij ook toch? jij hebt net zo goed je mening klaar dus je opmerking voegt niks toe behalve persoonlijk worden ipv bij het onderwerp blijven.renee-uk schreef:oh jij was er ook bij?M@scha schreef:precies dit.Nanna schreef: Ik had het een andere zaak gevonden als ze een medepensionhond hadden doodgebeten. Dat is uiterst kut, maar je weet dat dat met dit type hond kan gebeuren.
zo onnodig
ik blijf zeggen dat niemand weet wat er gebeurd is en dat ik het haatzaaiend vind zoals hier, zonder enige andere info , de fout altijd bij de honden gelegd wordt.
en als je niet wil dat het persoonlijk wordt zou je je formulering en je smileygebruik wat kunnen aanpassen.
het zal je misschien vreemd in de oren klinken maar er zijn nog een paar mensen hier op dit forum die wel van honden houden en die het 'fixen' van het probleem van eigenaren die door fouten van pensionhouders hun honden kwijtraken niet echt iets vinden om een breeduit lachende smiley bij te plaatsen.

- M@scha
- Zeer actief
DaniBanani schreef:Het is ook buitenproportioneel. Ik probeer het niet goed te praten hoor, ik vind ook echt niet normaal of acceptabel dat een hond zo reageert. Ik vraag me alleen af of inslapen nou echt de enige optie is als ze aanvallen in een situatie die je als baasje prima kan vermijden in de toekomst. Ik had het in elk geval redelijker gevonden om eerst eens een gedragstest te doen en te kijken hoe die honden individueel reageren op een normale benadering van een vreemde. Blijken ze dan niet te vertrouwen kan inslapen toch altijd nog?
zo zal het vaak gaan als het via de officiële kanalen gaat denk ik. ik hou daar niet van. ik doe alles voor mijn honden maar mensagressie is echt mijlenver voorbij de dikke rode lijn en daar doe ik geen concessies.
maar we weten helemaal niet welke rassen het geweest zijn, of en dan wordt het imo nog enger: welke kruising.
even nog enger uitleggen voor de mensen die dat nodig hebben: ik vind dat sterke rassen niet zomaar gekruist moeten worden. het zijn heftige honden met heftige karaktereigenschappen die in balans moeten zijn zoals hier ook al terugkomt in de mensagressie. ga je kruisen waardoor je een ander uiterlijk krijgt en wel de eigenschappen dan kom je bij verkeerde baasjes terecht. ga je kruisen en verander je eigenschappen dan kan het heel eng worden. even als heel duidelijk tot de verbeelding sprekend voorbeeld: stel je kruist een stafford met een mechelse herder en de pups krijgen de hardheid en vasthoudendheid van de staff maar ook de manscherpte van de herder. dat is eng, doodeng.

- dagmar88
- Zeer actief

-
- Zeer actief
Ik vind dat je ook rekening moet houden met het feit dat honden héél gemakkelijk gaan "helpen" als een andere hond begint te vechten. Ik vind het een natuurlijk gedrag dat ze dus met zijn twee gebeten hebben. Laat daar dan nog wat gegil en geloop bijkomen en die honden vallen aan. Natuurlijk is een mensenleven meer waard, maar in dit geval zijn dit vreemde honden die met een vreemd kind aan het spelen waren, waar dan een vreemde vrouw waarschijnlijk nog gillend en roepend tussen kwam gelopen. Deze situatie is geheel de fout van dat pension en als eigenaar vind ik dat je ook wat te zeggen hebt in het lot van je hond, als het geen nalatigheid van jou is.DaniBanani schreef:Maar stel dat deze honden alléén aanvallen bij duidelijke provocatie. Dat het kind wilde stoeien met de honden en ze bleef duwen en knijpen, en zo. Dat is toch een situatie die je makkelijk kan voorkomen? Lijkt mij zelfs gemakkelijker dan contact met andere honden voorkomen.Nanna schreef: Ik had het een andere zaak gevonden als ze een medepensionhond hadden doodgebeten. Dat is uiterst kut, maar je weet dat dat met dit type hond kan gebeuren.
Kijk, stel dat het kindje gewoon rustig die hond zat te aaien en ineens duiken die honden bovenop haar, dan ben ik het helemaal met je eens. Maar dat weten we helemaal niet, en de politie wist dat vast ook niet meteen. Als een kind Dexter zou gaan uitdagen - duwen, overheen hangen, achterna lopen - zou het zomaar kunnen dat hij na verloop van tijd in frustratie van zich afbijt. Hij zou lang niet zo heftig reageren als deze honden hoor, maar ik denk wel dat hij uiteindelijk iets zal doen als signalen niet worden opgepikt. Dat maakt hem toch ook niet gevaarlijk en algeheel mensagressief? Het betekent alleen dat ik hem niet in die situatie moet brengen.
Niet elke hond gaat lekker op zijn rugje liggen terwijl dat kind speelt wat niet wil zeggen dat ze onmiddellijk iets zullen doen, maar met meer dan één hond loop je wel de kans dat ze mekaar ophitsen (wat hier ook gebeurd is, want eerst waren ze wel gewoon aan het spelen). Ik vind het maar een makkelijke beslissing : dit past niet in onze gedachtengang, weg ermee dan maar en aan het leed van de eigenaars wordt niet gedacht...
Dexter van hierboven zou misschien niet zo heftig reageren, maar als Dexter vergezeld was van een andere hond en die reageert effe, dan heb je wel snel dat de situatie escaleert.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Waar staat dan dat het honden waren die in het pension zaten en geen honden van bijv. de eigenaar van het pension of van de tante zelf? http://www.telegraaf.nl/buitenland/2229 ... aan__.html
Ik vind het een kwalijke zaak dat honden zo door het lint gaan en een mens zo aanvallen en kan me de beslissing om ze in te slapen wel voorstellen.
Ik vind het normaal als een hond aangeeft van iets niet gediend te zijn door misschien eens een snep, al moet je dan wel ver gegaan zijn. Daarna moet het dan ook klaar zijn.
Heb veel honden meegemaakt, de meesten lopen weg als iets ze niet aanstaat, dan moet je echt heel ver doorgaan willen ze tot bijten komen..
Ik vind het een kwalijke zaak dat honden zo door het lint gaan en een mens zo aanvallen en kan me de beslissing om ze in te slapen wel voorstellen.
Ik vind het normaal als een hond aangeeft van iets niet gediend te zijn door misschien eens een snep, al moet je dan wel ver gegaan zijn. Daarna moet het dan ook klaar zijn.
Heb veel honden meegemaakt, de meesten lopen weg als iets ze niet aanstaat, dan moet je echt heel ver doorgaan willen ze tot bijten komen..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
In belgische nieuws is er niks te vinden over het feit dat de honden zijn ingeslapen.Alleen dat het na een onderzoek van de politie over een spijtig ongeval ging.De honden waren aan het spelen werden onstuimig en grepen het meisje wat op het speelplein aanwezig was.De tante bevrijde het meisje wat naar binnen kon hollen en de honden grepen de tante die even in levensgevaar is geweest.Het pension is verder nooit in slecht daglicht geweest,het ziet er ook netjes uit.
http://www.pento.be/nl/
-
- Zeer actief
Ja, maar wie zegt dat dit niet een pension was waar uitdrukkelijk was afgesproken "geen contact met andere mensen / dieren" en ook wellicht "zonder anderen in de speelweide, wel met elkaar"..Nanna schreef:Ik had het een andere zaak gevonden als ze een medepensionhond hadden doodgebeten. Dat is uiterst kut, maar je weet dat dat met dit type hond kan gebeuren.DaniBanani schreef:Deze honden werden wel geprovoceerd. Dat lijkt me iets wat je normaal best kan voorkomen? Je verwacht toch ook als baasje niet dat je hond samen met een andere hond en een jong kind alleen gelaten wordt? En er staat ook niks over hoe dat meisje met de honden omging, niet elk kind heeft daar gevoel voor.
Als dan zo'n pension zich niet aan die afspraken houdt en ik kom thuis bij 2 dode honden dan waren ze met mij ook nog niet klaar!!
Maar goed, ik was er niet bij, weet de afspraken niet maar in dit geval ga ik toch even voor de redenatie "wat onwijs lomp van de pensionhouder". Nee, honden mogen niet bijten maar goed... als er afspraken zijn gemaakt waar men zich niet aan hield? Moeten die honden dat dan met de dood bekopen? Vind ik niet!
Het zou zomaar kunnen dat bekend was of hoorde te zijn dat deze honden met rust gelaten moesten worden.
Suzanne
- Liesbeth
- Zeer actief
Dan heb je niet goed genoeg gezocht. In meerdere berichten staat dat de pensionhouder de dieren af heeft laten maken, zonder overleg met de eigenaar. De eigenaar was volgens de berichtgeving niet bereikbaar.beatje schreef:In belgische nieuws is er niks te vinden over het feit dat de honden zijn ingeslapen.Alleen dat het na een onderzoek van de politie over een spijtig ongeval ging.De honden waren aan het spelen werden onstuimig en grepen het meisje wat op het speelplein aanwezig was.De tante bevrijde het meisje wat naar binnen kon hollen en de honden grepen de tante die even in levensgevaar is geweest.Het pension is verder nooit in slecht daglicht geweest,het ziet er ook netjes uit.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018