Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond los op het terras
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Hond los op het terras
Zoals de titel al zegt, wat vinden jullie van honden los op een terras? Gister naar Beach Inn gelopen in IJmuiden en daar lekker op het terras gezeten met Noah. Maar wat schetst mijn verbazing? Er liepen gewoon vele honden los! Met name grote honden, oa een Duitse Dog. Zelf heb ik met mond open zitten kijken naar dit tafereel, serveersters moesten echt uit kijken waar de honden liepen om niet te vallen.
- Melody
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo x Podenco
- Aantal honden: 1
Re: Hond los op het terras
Praktisch is anders ja.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik vind het niet kunnen. Boomer kan dat prima, maar ik wil het gewoon niet.
Een ander hoeft er niets van te merken als mijn hond ergens mee op ene terrasje is en dat betekent dus aangelijnd, aan de kant of onder tafel.
Rondlopen en rennen doen ze maar op losloopgebied.
Een ander hoeft er niets van te merken als mijn hond ergens mee op ene terrasje is en dat betekent dus aangelijnd, aan de kant of onder tafel.
Rondlopen en rennen doen ze maar op losloopgebied.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Zolang de hond bij de eigenaar blijft is dat geen probleem. Gaan ze rond struinen zonder dat er iemand op let, wordt het al een ander verhaal.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Los onder tafel vind ik wat anders dan los op het terrasTara schreef:Nou, mijn honden zijn meestal ook los op een terras hoor. Maar dat is gewoon puur om praktische redenen, dan kunnen ze allemaal een plekje onder de tafel zoeken zonder dat zij of wij last hebben van vier in de knoop rakende lijnen.
Het lijkt me evident dat de honden wel gewoon bij ons moeten blijven, en niet mogen gaan scharrelen.

Boomer zit dan wel altijd aan de lijn als we op het terras zijn, maar die lijn heb ik niet altijd vast zeg maar. Wel is hij dan altijd onder mijn tafel of stoel.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Los en dan niet onder de tafel of aan de kant zodat niemand er last van heeft vind ik niet kunnen. Allerlei honden die over het terras zwalken ook niet. Als een hond los is zonder mens of dier te storen dan heb ik hier geen enkel probleem mee. Op een terras waar meerdere honden los lopen te buurten It ik met mijn honden niet op mijn gemak, dus daar kom ik niet.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ga een terrasje verder als er honden in het rond lopen.
ik heb geen hond die met buurtende honden overweg kan en ik zit toch echt wel voor mijn lol op een terras, niet om andere honden bij de mijne weg te houden.
ik heb geen hond die met buurtende honden overweg kan en ik zit toch echt wel voor mijn lol op een terras, niet om andere honden bij de mijne weg te houden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ook van Bo als de bezoekende hond een reu betreft die even bij de dames wil komen kijkenTara schreef:Ik zie het al gebeuren: zit ik lekker met mijn kopje thee op het terrasje met de honden, komt er ineens *Hallauw moppie* een vreemde hond buurten. Ik kan me wel een voorstelling maken hoe Tara reageert...

En los onder te tafel of in elk geval bij de baas vindt ik wat anders.
Als Bo eenmaal plat op zn zij ligt, leg ik de riem naast hem neer, hij zal dan niet meer zo snel reageren op voorbijlopende personen en honden.

- iones
- Zeer actief
Op een terras hoor je mensen rustig te laten zitten, geen onnodige onrust te veroorZaken d.m.v. Geluid of beweging. Niet rondwandelen en zo. Dat geldt voor mensen, kinderen en dus ook voor honden. En je kunt het ook niet maken t.a.v. Het personeel. Die breken er hun nek over.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Op het strand zit er zo'n terras, waar de honden lekker los rond wandelen.
Toen ik daar met pup zat kwam er een dikke Labrador aan hossen die zich op hem stortte en daarna nog een drietal Pinchers met een hoop geblaf en ontblote tandjes. Ik vond het helemaal niks. Eigenaren waren nergens te bekennen.
De Franse Bulldog van mijn vriendin werd op gereden, toen we eindelijk de eigenaresse vonden zei ze "ach hij doet verder niks hoor" en ging lekker verder met haar ice tea.
Ik vind het best kunnen als je toezicht houdt en het is echt een restaurant of koffietent voor mensen met honden. Maar houd dan wel je hond een beetje in de buurt.
Toen ik daar met pup zat kwam er een dikke Labrador aan hossen die zich op hem stortte en daarna nog een drietal Pinchers met een hoop geblaf en ontblote tandjes. Ik vond het helemaal niks. Eigenaren waren nergens te bekennen.
De Franse Bulldog van mijn vriendin werd op gereden, toen we eindelijk de eigenaresse vonden zei ze "ach hij doet verder niks hoor" en ging lekker verder met haar ice tea.
Ik vind het best kunnen als je toezicht houdt en het is echt een restaurant of koffietent voor mensen met honden. Maar houd dan wel je hond een beetje in de buurt.
- krullie
- Zeer actief
ik vind het not done en zal er dus ook niet gaan zitten.
mika mag ook niet los lopen, die gaat gelijk zijn territorium uitbreiden en
dat gaan we maar niet doen.
gewoon een plekje zoeken, liggen en kop houden (dan hebben we meestal wel al
een lange wandeling achter de rug en ik zorg voor een ligplek en water).
mika mag ook niet los lopen, die gaat gelijk zijn territorium uitbreiden en
dat gaan we maar niet doen.
gewoon een plekje zoeken, liggen en kop houden (dan hebben we meestal wel al
een lange wandeling achter de rug en ik zorg voor een ligplek en water).
-
- Zeer actief
Het gekke is dat het zich eigenlijk altijd wel regelt. Ik zit er ook met mijn hond en dan niet in de drukte maar om de hoek (L vorm heeft het terras). Mensen houden hun hond wel uit de buurt over het algemeen. Hoogzomer zit ik daar niet
Het gebeurd zelden dat er een knokpartij is (moet wel zeggen dat mensen daar niet gaan zitten als hun hond er wel problemen mee hebben) die gaan verderop zitten waar honden toegestaan zijn maar aangelijnd

Het gebeurd zelden dat er een knokpartij is (moet wel zeggen dat mensen daar niet gaan zitten als hun hond er wel problemen mee hebben) die gaan verderop zitten waar honden toegestaan zijn maar aangelijnd
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ben ik nou raar?
Als we gaan wandelen heb ik altijd een hapje en een slokje bij mij. Herman heeft nog nooit een terrasje gezien.
Als ik op een terras zit, is dat hondloos. Hij is ook nog nooit in het winkelcentrum geweest. Wel eens mee naar de buurtwinkel voor een vergeten boodschap, als we toch een ommetje maken.
Genieten de honden echt van deze mensenaktiviteiten?
Als we gaan wandelen heb ik altijd een hapje en een slokje bij mij. Herman heeft nog nooit een terrasje gezien.
Als ik op een terras zit, is dat hondloos. Hij is ook nog nooit in het winkelcentrum geweest. Wel eens mee naar de buurtwinkel voor een vergeten boodschap, als we toch een ommetje maken.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Net zoals Ita denk ikTara schreef:Ik zie het al gebeuren: zit ik lekker met mijn kopje thee op het terrasje met de honden, komt er ineens *Hallauw moppie* een vreemde hond buurten. Ik kan me wel een voorstelling maken hoe Tara reageert...

-
- Zeer actief
Daar zat ik nu ook. Moet zeggen dat ik ook geen knokpartij heb gezien, maar wel meerdere keren een bijna gestruikelde serveerster. Je kreeg bijna je eten/drinken in je schoot geworpenchrico schreef:Het gekke is dat het zich eigenlijk altijd wel regelt. Ik zit er ook met mijn hond en dan niet in de drukte maar om de hoek (L vorm heeft het terras). Mensen houden hun hond wel uit de buurt over het algemeen. Hoogzomer zit ik daar niet![]()

Toch vind het asociaal al die loslopende honden. Straks mogen er daar ook geen honden meer komen en dan zijn die mensen nog verbouwereerd ook

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou er met Mila niet hoeven te gaan zitten. Die zit helemaal niet te wachten op onbekende buurtende honden als wij ergens rustig gaan zitten.
Dus ik zou op een ander terrasje gaan zitten.
Op zich prima als er ook terrasjes zijn waar de honden wel los mogen/kunnen lopen, alleen dus niets voor ons. En ik zou het zelf ook niet willen dat mijn hond het bedienend personeel of andere klanten voor de voeten ging lopen.

Dus ik zou op een ander terrasje gaan zitten.
Op zich prima als er ook terrasjes zijn waar de honden wel los mogen/kunnen lopen, alleen dus niets voor ons. En ik zou het zelf ook niet willen dat mijn hond het bedienend personeel of andere klanten voor de voeten ging lopen.
- renee-uk
- Zeer actief
als ik met de honden naar het strand geweest was wilde ik best wel een koud drankje in de zomer of een lekkere beker chocomel mét heul veul slagroom in de winter voordat we weer terugreden naar brabant.j.werkman schreef:Ben ik nou raar?
en dan gingen de honden gewoon mee het terras op, kregen water en mochten onder het tafeltje of mijn stoel gaan liggen.
geen kip, hond of mens die last van ze had, dus waarom zou dat niet kunnen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In het buitenland is het me wel overkomen dat mijn hond (zowel Rana als vroeger de teckels) er bij was op een terras.j.werkman schreef:Ben ik nou raar?
Gewoon omdat ik haar niet in de hotelkamer wilde laten.
Rana vond het altijd wel genoegelijk.
Aandacht van de bediening inclusief stukjes worst en een eigen bak met water waar ze altijd wat uit dronk.
Ook als ze geen dorst had, dus puur voor de beleefdheid

Ita is geloof ik nog maar een keer op een terras geweest aan het strand in de rustpauze van een strandwandeling

Ik ben nog geen loslopende honden op een terras tegen gekomen.
edit: Ik vind het overigens niet raar als je dat nooit is overkomen

Laatst gewijzigd door ranetje op 03 mar 2014 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- iones
- Zeer actief
Ja. Honden gaan in het algemeen graag overal mee naartoe met hun baasje. Maar als ze als ze ouder zijn en ze zijn het nooit gewend geweest kunnen ze het wel als stressvol ervaren. Die van mij echter niet, die vinden het geweldig.j.werkman schreef:Ben ik nou raar?
Een terras mag misschien een mensending zijn, deel uit maken van de roedel dus met het baasje mee gaans echtdes honds. Ook als het zich afspeelt op het terras.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Dat is toch waar ik met Beau en Akira ook heen kwam? Ik moet zeggen dat ik totaal geen last van opdringerige honden heb gehad, wij zaten inderdaad toen om het hoekje zodat de honden vanaf het strand zo bij ons konden komen.chrico schreef:Het gekke is dat het zich eigenlijk altijd wel regelt. Ik zit er ook met mijn hond en dan niet in de drukte maar om de hoek (L vorm heeft het terras). Mensen houden hun hond wel uit de buurt over het algemeen. Hoogzomer zit ik daar niet![]()
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
Ik moet zeggen dat Beau als Akira echt wel genoten hebben van deze dagen aan het strand. (Beau was toen niet meer de kleine klerelijer die hij altijd is geweest anders had ik het met hem nooit gedaan)Inge O schreef:sommige honden zeker wel en een andere groep geniet er niet echt van maar zit er ook niet mee dus ja, die doen dan maar even waar ik zin in heb, het leven kan niet altijd een feestje zijn.j.werkman schreef: Genieten de honden echt van deze mensenaktiviteiten?
een derde (maar ik denk kleinste) groep vindt dit soort dingen echt een ramp dus die houd je daar dan beter weg.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
- Zeer actief
PreciesInge O schreef:bij mijn honden variëert het tussen genieten en 'ach ja, hoort erbij' en dat laatste vind ik dus ookTiny schreef:Ik moet zeggen dat Beau als Akira echt wel genoten hebben van deze dagen aan het strand. (Beau was toen niet meer de kleine klerelijer die hij altijd is geweest anders had ik het met hem nooit gedaan)Inge O schreef:sommige honden zeker wel en een andere groep geniet er niet echt van maar zit er ook niet mee dus ja, die doen dan maar even waar ik zin in heb, het leven kan niet altijd een feestje zijn.j.werkman schreef: Genieten de honden echt van deze mensenaktiviteiten?
een derde (maar ik denk kleinste) groep vindt dit soort dingen echt een ramp dus die houd je daar dan beter weg.![]()
.

In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- renee-uk
- Zeer actief
zolang het maar samen met mij/ons was vonden mijn honden alles fijn en riet denkt er net zo over 

-
- Zeer actief
Mwah daar hoef je niet bang voor te zijn hoor, dat is hun imago, de vrijheid van honden. De bediening is het gewend en maakt er over het algemeen geen punt van. Soms is het wel lachwekkend de acties maar het is al jaren zoduitse herder schreef:Daar zat ik nu ook. Moet zeggen dat ik ook geen knokpartij heb gezien, maar wel meerdere keren een bijna gestruikelde serveerster. Je kreeg bijna je eten/drinken in je schoot geworpenchrico schreef:Het gekke is dat het zich eigenlijk altijd wel regelt. Ik zit er ook met mijn hond en dan niet in de drukte maar om de hoek (L vorm heeft het terras). Mensen houden hun hond wel uit de buurt over het algemeen. Hoogzomer zit ik daar niet![]()
Het gebeurd zelden dat er een knokpartij is (moet wel zeggen dat mensen daar niet gaan zitten als hun hond er wel problemen mee hebben) die gaan verderop zitten waar honden toegestaan zijn maar aangelijnd![]()
Toch vind het asociaal al die loslopende honden. Straks mogen er daar ook geen honden meer komen en dan zijn die mensen nog verbouwereerd ook

Ja klopt, ook al was het toen al best druk, het gaat meestal gemoedelijkTiny schreef:
Dat is toch waar ik met Beau en Akira ook heen kwam? Ik moet zeggen dat ik totaal geen last van opdringerige honden heb gehad, wij zaten inderdaad toen om het hoekje zodat de honden vanaf het strand zo bij ons konden komen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Waar zit daar een terras waar honden alleen aangelijnd op het terras mogen? Dan kan ik daar volgende keer kijken 

-
- Zeer actief
In de wintermaanden kan je doorlopen richting de pier. Zomers is dat stukje strand verboden voor honden maar ben je wel welkom met je hond op het terras. Bijv Zilt is er 1 van
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Die van mij kennen ieder restaurant waar we ook maar eens gezeten hebben, en reppen zich daar dan snel naar toe.j.werkman schreef:Ben ik nou raar?

Die van mij lopen overigens niet te buurten maar liggen netjes onder tafel. Al vanaf 8 weken oud gedaan, dus ruime ervaring allemaal.

- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Ik werk zelf in de horeca en ik vind het niet kunnen. Tenzij je hond los is en je gewoon zorgt dat deze ergens ligt waar niemand er last van heeft en dan ook blijft liggen. Ben één keer op de staart van een hond gaan staan (een redelijk grote hond), waardoor deze een gil gaf en opstond, ik schrok er ook van en door het hele gebeuren donderde mijn dienblad over een andere tafel. Niet echt fijn dus. Overigens lag de hond niet echt op een handige plek maar vol in het looppad.
Ik vind het geen probleem als er honden zijn hoor, juist integendeel ik vind het leuk en heb lekker wat te kletsen met gasten, honden zijn ook zeker van harte welkom! Maar nee laat ze maar niet in de weg liggen want dan kunnen er nog wel eens onprettige situaties ontstaan.
Ik vind het geen probleem als er honden zijn hoor, juist integendeel ik vind het leuk en heb lekker wat te kletsen met gasten, honden zijn ook zeker van harte welkom! Maar nee laat ze maar niet in de weg liggen want dan kunnen er nog wel eens onprettige situaties ontstaan.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Oh, stressen zal hij niet, dat gebeurt alleen met oudejaarsavond, en misdragen ook niet, dat heb ik hem nooit zien doen, bij voor hem vreemde situaties. Het is een stabiel beest, die even snel de omgeving scant en dan naar mij kijkt wat de bedoeling is.
Het is gewoon, als ik zo'n topic lees, realiseer ik mij dat het nooit in mij opkomt om zulke dingen met Herman te doen. We zijn heel veel samen op pad en doen veel dingen samen, maar zulke dingen dus niet.
Het socialiseren heeft zich beperkt tot de dagelijkse dingen en de direkte omgeving toen hij jong was. De rest dealen we mee als het zich voordoet en dat levert eigenlijk nooit problemen op.
Het is gewoon, als ik zo'n topic lees, realiseer ik mij dat het nooit in mij opkomt om zulke dingen met Herman te doen. We zijn heel veel samen op pad en doen veel dingen samen, maar zulke dingen dus niet.
Het socialiseren heeft zich beperkt tot de dagelijkse dingen en de direkte omgeving toen hij jong was. De rest dealen we mee als het zich voordoet en dat levert eigenlijk nooit problemen op.