Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heupgordel zooplus
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Heupgordel zooplus
Heeft iemand deze heupgordel??
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ijn/190197
Ik wil denk ik een heupgordel voor Nala. Alleen ik vertrouw dat klik ding niet. Ben bang dat ie los schiet ook al weegt ze maar ze helft van het gewicht wat deze aan zou moeten kunnen....
Ben benieuwd of er ervaringen zijn.
Edit: Als iemand nog andere linkjes heeft graag want ik kom er niet uit. En geef liever wat meer uit voor een goede...
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ijn/190197
Ik wil denk ik een heupgordel voor Nala. Alleen ik vertrouw dat klik ding niet. Ben bang dat ie los schiet ook al weegt ze maar ze helft van het gewicht wat deze aan zou moeten kunnen....
Ben benieuwd of er ervaringen zijn.
Edit: Als iemand nog andere linkjes heeft graag want ik kom er niet uit. En geef liever wat meer uit voor een goede...
Laatst gewijzigd door Sanne!! op 12 mar 2014 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Re: Heupgordel zooplus
Hij lijkt heel handig, maar het gedeelte wat om de heup zelf gaat rekt ook mee, wat ikzelf erg ongemakkelijk vond.. Ik heb hem hier nog liggen, mocht je hem uit willen proberen. Ik gebruik hem niet meer.
- Sanne!!
- Zeer actief
Je bedoelt wat je zelf om je middel doet? Dat dat ook mee veert?Ayronna schreef:Hij lijkt heel handig, maar het gedeelte wat om de heup zelf gaat rekt ook mee, wat ikzelf erg ongemakkelijk vond.. Ik heb hem hier nog liggen, mocht je hem uit willen proberen. Ik gebruik hem niet meer.
Link is gemaakt idd. En die bedoel ik. Maar jou flinke honden lopen dus ook eraan. Geven die ook wel eens ineens een rukKells schreef:Je bedoelde deze? http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ijn/190197
Die hebben wij en dat bevalt prima! Mijn wederhelft loopt met 2 honden aan 1 gordel.
Edit: Ik zie dat je de link gefikst hebt.

Want Nala weegt dus 24kg ongeveer. En ik ben bang als ze de kolder in de kop krijgt en ze geeft een ruk dat die klikker open schiet.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
http://www.dfoutdoor.be/canicross/joggi ... 22-canadog
Deze heb ik momenteel en zeer tevreden, mijn beide honden lopen er aan, samen goed voor 85-90 kg
Deze heb ik momenteel en zeer tevreden, mijn beide honden lopen er aan, samen goed voor 85-90 kg

- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
Ik heb die van Zooplus ook. Hij rekt inderdaad wel wat mee wat ik een nadeel vind, maar vind hem tot nu toe wel goed genoeg voor waar ik hem voor gebruik.
Heb hem vorig jaar ook gebruikt toen ik op krukken liep en dat ging ook prima! Morris heeft wel wat vreemde sprongen gemaakt en de heupgordel is nog heel. De 'klikker' is wel aardig stevig. Die heeft hij niet meteen kapot.
Heb hem vorig jaar ook gebruikt toen ik op krukken liep en dat ging ook prima! Morris heeft wel wat vreemde sprongen gemaakt en de heupgordel is nog heel. De 'klikker' is wel aardig stevig. Die heeft hij niet meteen kapot.
- Sanne!!
- Zeer actief
Nou Nala trekt ook niet. Maar ik wil hem gebruiken op workshops dat ik af en toe ff mijn handen vrij heb. Maar juist op die momenten is ze nogal eens gek hahaha.
Ik ga er gewoon nog eens over denken.
Ik ga er gewoon nog eens over denken.
-
- Zeer actief
Ik heb hem ook gehad, maar vond het een onding. Zat niet lekker en alles rekte mee. Die riem die erbij zit is helemaal waardeloos, beetje hond die trekt en hij is twee keer zo lang...
Ik heb mijn heupgordel op maat laten maken bij http://www.floys.nl/catalog/product_inf ... ucts_id=95. Heel erg tevreden over. Zowel met de wintersport diverse lange wandelingen ermee gemaakt en ook met hardlopen gebruik ik deze. Erg licht en zit comfortabel en is ook nog stevig.
Ik heb mijn heupgordel op maat laten maken bij http://www.floys.nl/catalog/product_inf ... ucts_id=95. Heel erg tevreden over. Zowel met de wintersport diverse lange wandelingen ermee gemaakt en ook met hardlopen gebruik ik deze. Erg licht en zit comfortabel en is ook nog stevig.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Sanne!!
- Zeer actief
Maar hoe maak je je eigen riem eraan vast. Of zit die erbij?Sita schreef:Ik heb hem ook gehad, maar vond het een onding. Zat niet lekker en alles rekte mee. Die riem die erbij zit is helemaal waardeloos, beetje hond die trekt en hij is twee keer zo lang...
Deze ziet er wel wat degelijker uit.
Want je hebt aan je riem natuurlijk een handvat en een musketon maar die moet aan de hond.
Of ben ik nu zo dom

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Sanne!!
- Zeer actief
En daar het handvat dan aan.Jeannettebo schreef:Ik heb een karabiner bij de buitensportzaak gehaald
Dat is wel een beter idee ja!
Bedankt.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik heb 'm ook. Inderdaad moet je 'm om je heupen soms even iets aansnoeren, maar dat kan in een seconde. Verder vind ik 'm ideaal. De sluiting gaat echt niet zomaar los en door het stuk stiek in de lijn lig je niet gelijk onderuit als de hond ineens stilstaat voor een plas of zo. Er zit ook een handvat aan de lijn, dus je kunt de hond gemakkelijk even wat korter pakken. En de hond kan gemakkelijk van links maar rechts naast je komen, dat ding schuift goed over de heupriem.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Heb er ook ergens nog één liggen in de schuur... maar daar ligt zoveel troep op dit moment.
Ik heb vorig jaar een poging gedaan tot hardlopen en gebruikte hem voor Indy. Ik vond het een fijn ding moet ik zeggen. (hardlopen beviel wat minder...)
Ik heb vorig jaar een poging gedaan tot hardlopen en gebruikte hem voor Indy. Ik vond het een fijn ding moet ik zeggen. (hardlopen beviel wat minder...)
- Jeannettebo
- Zeer actief
Karabiner heb ik hier aan vast zitten en dan beide riemen daarin. Op www.natteneuzen.nl kun je ook heupgordels vinden.Jeannettebo schreef:http://www.dfoutdoor.be/canicross/joggi ... 22-canadog

-
- Zeer actief
Met een karabiner maak je de riem aan de ring van de heupgordel vast. Voor het lopen in de bergen gebruik ik een vrij grote die je vast kan draaien:Sanne!! schreef:Maar hoe maak je je eigen riem eraan vast. Of zit die erbij?Sita schreef:Ik heb hem ook gehad, maar vond het een onding. Zat niet lekker en alles rekte mee. Die riem die erbij zit is helemaal waardeloos, beetje hond die trekt en hij is twee keer zo lang...
Deze ziet er wel wat degelijker uit.
Want je hebt aan je riem natuurlijk een handvat en een musketon maar die moet aan de hond.
Of ben ik nu zo dom

Voor het hardlopen een wat lichtere en kleinere versie:

Maar volgens mij kan je er ook een karabiner bij bestellen.

- Sanne!!
- Zeer actief
Tot nu toe ziet die van floys er mij nog het beste uit.
Ik denk dat het die gaat worden.
Ik denk dat het die gaat worden.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb zo' n zelfde als uit de link van Sita, alleen heb ik hem bij een andere webshop laten maken. Ik vind een smallere heupgordel persoonlijk prettiger dan een bredere zoals die in de link van Jeannette. Heb wel een bredere gehad maar daar ging ik erg onder zweten bij het wandelen met rugzak in de bergen, en die zat pok een beetje in de weg met de heupband van mijn rugzak. De smallere niet. Ook voor het hardlopen vind ik een wat smallere heupgordel fijner, is ook dan minder warm en zweterig.
- Sanne!!
- Zeer actief
Mij lijkt smaller ook iets fijner dan idd zon brede maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ben al hartstikke blij met de linkjes want die van zooplus lijkt me dan toch net niet.
Ben al hartstikke blij met de linkjes want die van zooplus lijkt me dan toch net niet.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is uiteraard persoonlijk wat je het lekkerst vindt zitten inderdaad. Ik ken meerdere mensen die liever een bredere gordel hebben. Het zal ook wel te maken hebben met je lengte en bouw, en waarvoor je de gordel wil gaan gebruiken.
Ik heb zo'n smalle erg elastische lijn gehad als op jouw link van Zooplus, maar dan van Ruffwear, en die was na 1 x lopen met Tapas al 2x zo lang geworden. Ik gebruik nu de elastische lijnen van Rokstrap en die zijn veel stugger en blijven nagenoeg even lang, ook als de lijn op spanning staat tijdens het gebruik.
Ik heb zo'n smalle erg elastische lijn gehad als op jouw link van Zooplus, maar dan van Ruffwear, en die was na 1 x lopen met Tapas al 2x zo lang geworden. Ik gebruik nu de elastische lijnen van Rokstrap en die zijn veel stugger en blijven nagenoeg even lang, ook als de lijn op spanning staat tijdens het gebruik.
-
- Zeer actief
Heupgordel zooplus
Die rokstrap gebruik ik met wandelen ook inderdaad. Met hardlopen wil ik het zo licht mogelijk hebben en daarvoor gebruik ik nu de riem van ruffwear. Is iets langere riem van touw gemaakt.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik heb die van zooplus, maar gebruik hem voor Cara, daar merk je met haar 6 kilo'tjes niets van (die heeft zelfs moeite met het elastiek uitrekken, lol)

You'll be in my heart... Always...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik loop inmiddels heel wat jaartjes met zo'n 50 kilo of toen Sjefke er nog was 20 kilo meer aan de heupgordel, maar heb dat nog nooit zo ervaren hoor.Kells schreef: Tot dat je hond ergens achteraan schiet, dan is zo'n smalle band aardig pijnlijk.![]()

Mijn gordel is gevoerd met neopreen en er zit ook nog een dun laagje zacht materiaal tussen het band en het neopreen, en dat kan best iets hebben zonder te snijden of pijnlijk te zijn is mijn ervaring.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik had die van zooplus, maar ik vond hem niet heel fijn. Zolang ze niet trekken gaat het wel, maar heel prettig was het niet.
Nu heb ik ook die van Floys en ben er heel tevreden over.
Nu heb ik ook die van Floys en ben er heel tevreden over.

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik had een hele mooie, uitgeleend en niet terug gekregen en weet niet meer aan wie ik hem heb uitgeleend. Baal dus wel, want die was heel fijn, maar weet dus ook het merk niet meer.
Was laatst ook aan het googlen naar een goede heupriem, maar ben er nog niet uit.
Ik kwam op deze site trouwens, die is nog niet genoemd......
www.runwithpride.nl
Was laatst ook aan het googlen naar een goede heupriem, maar ben er nog niet uit.
Ik kwam op deze site trouwens, die is nog niet genoemd......
www.runwithpride.nl

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Briard
Ik gebruik deze http://www.natteneuzen.nl/tuigen-en-lij ... zwart.html nu al 11 jaar dagelijks en nog steeds erg tevreden over.
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Ik heb er een en vind hem heel fijn. En Kaylee loopt er niet zomaar doorheen.
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Sanne!!
- Zeer actief
bedankt allemaal voor de links. het wordt die van floys tot nu toe.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Uitstekende service daar, ik heb er al (veel te veel

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Die van Zooplus had ik gekocht om mee te hardlopen. Ik vind het een afrader en gebruik 'm nauwelijks. Ik weet niet wat voor bouw je hebt, maar ik ben een beetje een peer en dat ding bleef maar opkruipen vanaf mijn heupen naar mijn taille. Hij maakte een rammelend geluid en was ook nog redelijk zwaar. Voor wandelen heb ik het nooit uitgeprobeerd, misschien dat ie daar ideaal voor is, maar voor hardlopende peren in ieder geval niet, haha.

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Kan zo'n heupgordel ook iets wat een broekriem en een stuk elastisch koord van een watersport winkel niet kan?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)