Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andermans hond(en) achter je aan, wat doe jij?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Andermans hond(en) achter je aan, wat doe jij?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Afgelopen vrijdag ging ik eind van de middag een rondje in het bos lopen met Luna. Vriend was klaar met werken (en op de fiets), dus afgesproken aan het eind van het bos zodat we samen met Luna terug konden lopen. Luna ook weer blij, niets leuker dan met beide baasjes door het bos lopen. Ik was op de heenweg, balletje mee, werpstok mee en een heel blije hond om me heen springend. Ik passeer twee mannen, een op de fiets met zijn DH (kom hem wel vaker tegen) en een man met een Amerikaanse bulldog gekruist met een Deen ofzo en een breedbekkikker stafford. Dacht eerst dat het een kruising was met een Sharpei, maar van dichtbij bleek hij/zij gewoon een heel blije bek te hebben.

Nou ja, zoals verwacht laat Luna gewoon haar balletje afpakken door de staff die vervolgens als een idioot de bal begint te vermoorden. Baasje was de beroerdste niet en pakt de bal weer af. Ik ben verder gelopen, heb Luna even moeten teleurstellen, even geen bal gooien met zo’n hyperdepieper achter me. Ik loop flink door, ben inmiddels een heel stuk verwijderd van die mannen en besluit de bal maar weer te gooien voor Luna. Luna blij, rent er achteraan, ik merk dat mijn veter los zit, buk om te strikken en hoor ineens kataklopkataklop achter me. Oh nee he! Breedbekkikker stuift langs me heen, ik werp een blik achter me en zie 2 stipjes in de verte kletsen. Daar hoef ik dus niets van te verwachten, dus ik haast me naar Luna die haar kop al laag houdt en die kop spreekt boekdelen. Ik houd er totaal niet van om andermans honden te corrigeren, maar nood breekt wet dus met een ferme ‘nee’ en ‘uhuh’ krijg ik de aandacht van de staff en pluk het balletje uit Luna haar bek. Wachten is niet echt mijn ding als ik geen ‘....naam hond….’ hoor dus ik loop stug door, hopende dat de hond toch maar terug gaat naar de baas. Maar nee hoor, breedbekkikker blijft vrolijk om me heen springen, Luna doet hetzelfde, springt zelfs meerdere keren tegen me aan (en dat is uitzonderlijk). Ik twijfel nog steeds, is die staff nou een (gecastreerde) reu of een teef? Ik kan het niet zien en begin me zwaar ongemakkelijk te voelen op het moment dat ik opmerk dat die staff een stroomband omheeft. Ik heb de bal, Luna wil de bal en de staff wil die bal ook. Ik werp nog een blik achter me, maar de stipjes zijn nog even klein en die hond wordt niet geroepen. Godverdegodver.

Inmiddels sta ik aan het eind van het bos waar ik afgesproken heb met mijn vriend, met een stuiterende Luna een een stuiterende staff. Die stroomband zit me echt niet lekker en ik weet nog steeds niet of ik nou met een reu of teef te maken heb, Luna springt nog erger dan eerst tegen me aan en ik zie die staff af en toe focussen op Luna. Wil ik niet, wil ik niet en ik besluit de staff maar het commando ‘zit’ te geven. En gelukkig, hij of zij gaat zitten, Luna gaat er naast zitten, maar die bal he. Ik wil hem niet gooien en beide honden willen die bal. Ik hoor ineens een vreemd gezoem, huh? Die staff kijkt achterom en vervolgens weer naar mij. Aha, stroomband op standje trillen. Werkt goed joh. Dat heb je echt heel goed aangeleerd.
Baas van de staff komt inmiddels dichterbij en ik sta een beetje schaapachtig te kijken als hij zijn hond na meerdere pogingen aangelijnd krijgt. ‘Ja, als er een balletje in het spel is luistert hij (oh, het is een hij) niet meer.’

Even later komt mijn vriend aan, ik was inmiddels weer alleen (gelukkig, want ik heb nog even lekker een balletje kunnen gooien voor Luna) en vertel mijn verhaal. Mijn vriend verklaart me voor gek dat ik er niets van gezegd heb en hij heeft nog gelijk ook denk ik.

Achteraf denk ik dat ik best mijn mond open had kunnen doen, maar er is tenslotte niets gebeurd. Ik was op dat moment alleen maar bezig om Luna te beschermen, door die staff op mij te laten focussen ipv op haar. Maar het is toch eigenlijk van de zotte om je bezig te houden met andermans hond? Wat vinden jullie? Zouden jullie wat gezegd hebben?
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Andermans hond(en) achter je aan, wat doe jij?

Ongelezen bericht door Jaap* »

Inez87 schreef:Wat vinden jullie? Zouden jullie wat gezegd hebben?
Om eerlijk te zijn niet denk ik.
Nu hou ik ook totaal niet van balgekke honden, dat scheelt ook, maar ik lees eigenlijk alleen maar dat er een hond een stuk met je mee heeft gelopen. Zonder problemen :19:
Ik zit er niet op te wachten, maar het is me ook teveel moeite om er wat van te zeggen waarschijnlijk. En anders had ik een keer heel hard "Roep die hond even" geschreeuwd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Als ik vind dat het niet leuk gaat schreeuw ik ook 'roep je hond even bij je'. Maar als er niks aan de hand is en de baas onverschillig doet loop ik stug door. Wanneer de baas wel moeite doet maar zijn hond luisterd niet sta ik stil of loop ik een stukje zijn kant op zodat hij de kans krijgt de hond te pakken. De meeste bazen hier doen niet zo moeilijk en de meeste honden zijn sociaal dus ik heb nog wel eens een meeloper, haha.
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:Ik had er wat van gezegd vanwege deze zinsnede:
Inez87 schreef:Luna springt nog erger dan eerst tegen me aan en ik zie die staff af en toe focussen op Luna.
Ik moet dat gefocus van die klapkaken niet. Die hou je maar lekker bij je. Als het een setter was geweest had het me denk ook bitter weinig uitgemaakt.
Dat had ik even gemist, maar ik moet bekennen dat ik daar ook wel een hekel aan zou hebben gehad.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb van de week met de dood in m'n lijf een vage kruising die mij teveel spieren en dwingende ogen had weggestuurd.
Met krachttermen en wapperende armen en een dreigende houding. Ik geef nog wel eens een mep met een riem ook, maar deze trok lippen op. :80:
Goddank ging hij, beest was helemaal gefocussed op mijn teven, gewoon vanwege hun kunne.
En met een Orpa die dat niet mot en een Willemijn die momenteel hormonaal snauwt zag ik al gebeuren dat het fout ging, hij snauwde ook terug.
Ook naar mij, trouwens. En geen baas in zicht.
Maar ik ben daar absoluut niet blij mee, nee (understatement).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Ja wij hadden het van de week met een opdringerige Engelse stafford die in Evert z'n geile vriend zag. Op zich had het beest niet zo veel kwaad in de zin denk ik (op het eerst gezicht gezien), maar hij wilde steeds rijden op Evert. Nou waarschuwt Evert hooguit 2 keer en dan klapt hij er op als ik het laat gebeuren. Baasje was echt heel ver nog weg en na Evert een paar keer 'doorrrrlopen' toegeroepen te hebben was het mij duidelijk dat staffie 1 doel had :-S. Hij had een tuig om en ik heb hem maar even aangelijnd en we hebben gewacht op zn baasje. Die daarop doodleuk zegt, maar hij doet niks hoor. Nee maar die van mij laat zich niet verkrachten en ik wil niet uitproberen wat er dan gaat gebeuren als ik de boel zn gang laat gaan. Nou hij vond het volgens mij allemaal prima.

Maar een normaal sociale hond die meeloopt vind ik niet zo erg. Als de baas moeite doet om Fifi weer terug te roepen, wacht ik wel altijd even. Elke hond moet het uiteindelijk een keer leren.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik had even een stukje terug gelopen en dan heel hard gebruld van haal je hond even, probleem opgelost.
t gebeurt mij ook wel eens dat ik die kleine pleite ben- als ik even afgeleid ben, sommige honden doen dat :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Als honden niet luisteren naar hun roepende baas wil Felix ze nog wel eens wegjagen trouwens :oeps: :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Als honden niet luisteren naar hun roepende baas wil Felix ze nog wel eens wegjagen trouwens :oeps: :mrgreen:
Vind je dat niet eng?
Ik ben altijd bang voor mot. Omdat Orpa daar niet bang van is, neem ik aan :oeps:

Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Inez87 schreef:Maar het is toch eigenlijk van de zotte om je bezig te houden met andermans hond? Wat vinden jullie? Zouden jullie wat gezegd hebben?

Ja. Maar wat ik er verder mee moet... :U:
Heb een tijd terug een grote rottweiler x teef met Niko en Pjotr mee gehad. Vrouwtje had kennelijk op een bankje aan het begin van het strand een vreselijk interessant telefoongesprek :roll: en maakte geen aanstalten haar hond ook maar terug te roepen.
Hond ging er met de bal vandoor en kwam hem na veel moeite terug ruilen voor wat lekkers. :cool2: Toen vond ze dat ze bij mijn roedel hoorde, veel gezelliger.
Wilde via de andere kant van het strand weg, maar dat leek me niet handig met een onaangelijnde extra hond langs een grote weg.
Helemaal terug gelopen, die hond een dik uur uitgelaten. Mevrouw zat nog te bellen, kwam toen ik 10 meter van haar vandaan was sloom opgestaan, riep kwaad naar de hond "he he, ben je daar eindelijk", lijnde haar aan en liep weg.
Uuuuh, juist. :Q:

Honden die zo vervelend zijn krijgen een scheldkannonade gevolgd door een uithaal, daar zijn mijn honden echt niet van gediend. Heb er geen zin in dat ik het alleen op mag knappen wanneer de honden in elkaar vliegen
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Marjoleine schreef:Ik heb van de week met de dood in m'n lijf een vage kruising die mij teveel spieren en dwingende ogen had weggestuurd.
Met krachttermen en wapperende armen en een dreigende houding. Ik geef nog wel eens een mep met een riem ook, maar deze trok lippen op. :80:
Ik heb ooit voor een vriendin drie witte herderreuen uitgelaten op het Erkemederstrand. Jan, Jaap en Joop :mrgreen:
Toen verscheen er ook uit het niets een tank van een Rottweilerreu die het wel even uit wilde zoeken :schrik:
Die heb ik uit alle macht met drie zware musketonhaken tegelijk op zijn kop geslagen. Hij weifelde even maar ging er toch vandoor. Die hele baas heb ik trouwens nooit gezien.
Nouja, dat bedoel ik, als er geen baas is ben je wel alleen met die mogelijk vechtende bende :schrik:
Dit was ook op ES trouwens.

Afbeelding

eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik had gisteren een soort situatie als dat.. Ik liep in het bos en zag in de verte bij een vijvertje al een vrouw en kind spelen met een hond. Dit was een jonge setter. Ik ben nog aan het oefenen met Sam met loslopen dus ben maar even wat verder gelopen tot we op redelijke afstand waren.. Toen Sam los gedaan want ik zag dat ze de heletijd met de bal bezig was en had de hond ook niet opgemerkt.

Na een paar minuten zie ik de hond achter ons en Sam er op af, ze waren leuk aan het spelen hoor daar niet van.. De vrouw kon ik niet zien maar ze floot, de hond kwam pas na 3 keer fluiten ofzo.. Nou Sam er achteraan, feest dacht ze, lekker rennen!
Ik kon Sam niet meer zien omdat ze achter de hond aan was gerend.. Ik liep er maar achteraan en mijn vriend ook, de vrouw liep gewoon door terwijl haar hond en Sam om haar heen drentelden, niet dat ze even wachtte ofzo tot ik Sam goed kon roepen. Ik dus maar roepen en een keer fluiten, Sam kwam even om het hoekje kijken maar daarna weer naar de hond toe.. Beetje jammer dat ze niet even wachtte, na een minuutje kwam Sam eraan en kon ik haar pakken.
Best jammer want het ging zo goed met loslopen.. Ik praat natuurlijk niet goed dat Sam achter de hond aanrende, en niet luisterde toen ik haar terugriep, maar we zijn nog aan het oefenen en ik was met opzet ver van de vrouw en hond vandaan gaan spelen en toch laat ze die hond lekker onze kant op komen om ons spel en oefening even te komen verstoren..

Later kwam ik haar nog een keer tegen (Sam had ik inmiddels aangelijnd), de hond rende even lekker door een plas en kwam even tegen mij aanspringen mij helemaal goor makend :)! Zij floot een keer en na enig twijfel van de hond kwam die naar haar toe..
Ik heb verder maar niks gezegd, maar een beetje jammer is het wel.

Kwam ook een keer een kruising staff tegen, geen baasje te bekennen. Hond rende met een vaart op Sam af (ik had haar toen aan de lijn) en begon helemaal over haar heen te staan. Ik heb de hond toen geblokt en na een tijdje ging die wel weg, de bocht om en zo'n 100 meter verderop zag ik 2 personen maar die keken niet op of om. Maar de hond hoorde duidelijk bij hen..

Dat soort dingen vind ik een beetje raar.. Ik ben Sam nu ook aan het leren dat als ze losloopt dat ze niet te ver achter of voor me gaat lopen, omdat ik haar dan gewoon niet meer goed onder controle heb, maar ook om dit soort ongemakkelijke situaties te voorkomen..
Laatst gewijzigd door eveliendepien op 06 apr 2014 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik zou, met het balletje in mijn hand, zijn terug gelopen. Kon die ander zijn hond bij zich houden, en wij onze weg vervolgen.
Denk dat ik andere hond dat balletje misschien ook nog had toegeworpen. Hier, heb jij wat te spelen zolang je baasje in gesprek is.

Maar goed. Zal hier nooit gebeuren. Ik doe niet aan ballen-adorerende honden. Krijg je volgens mij altij gedonder mee onderweg.
Luna87
Zeer actief

Nanna schreef:
Jaap* schreef:
Inez87 schreef:Wat vinden jullie? Zouden jullie wat gezegd hebben?
Om eerlijk te zijn niet denk ik.
Nu hou ik ook totaal niet van balgekke honden, dat scheelt ook, maar ik lees eigenlijk alleen maar dat er een hond een stuk met je mee heeft gelopen. Zonder problemen :19:
Ik zit er niet op te wachten, maar het is me ook teveel moeite om er wat van te zeggen waarschijnlijk. En anders had ik een keer heel hard "Roep die hond even" geschreeuwd.
Ik had er wat van gezegd vanwege deze zinsnede:
Inez87 schreef:Luna springt nog erger dan eerst tegen me aan en ik zie die staff af en toe focussen op Luna.
Ik moet dat gefocus van die klapkaken niet. Die hou je maar lekker bij je. Als het een setter was geweest had het me denk ook bitter weinig uitgemaakt.
Dat was ook precies het moment dat ik dacht; en nu vind ik het niet meer leuk. Ik loop met een teef en kan niet zien of ik een reu of teef achter me aan heb. Een intacte (staff)reu vertrouw ik best aardig bij mijn schijterige Luna, maar een teef van dat kaliber? Luna wordt opgevreten als er stront aan de knikker is en dat bespaar ik haar liever.

Overigens zou ik een setter ook heel irritant vinden bij zulks gedrag :pffff: Maar die vind ik iets makkelijker te lezen en die luisteren misschien wat beter naar mijn 'ga naar de baas!'
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

eveliendepien schreef:Ik had gisteren een soort situatie als dat.. Ik liep in het bos en zag in de verte bij een vijvertje al een vrouw en kind spelen met een hond. Dit was een jonge setter. Ik ben nog aan het oefenen met Sam met loslopen dus ben maar even wat verder gelopen tot we op redelijke afstand waren.. Toen Sam los gedaan want ik zag dat ze de heletijd met de bal bezig was en had de hond ook niet opgemerkt.
Na een paar minuten zie ik de hond achter ons en Sam er op af, ze waren leuk aan het spelen hoor daar niet van.. De vrouw kon ik niet zien maar ze floot, de hond kwam pas na 3 keer fluiten ofzo.. Nou Sam er achteraan, feest dacht ze, lekker rennen!
Ik kon Sam niet meer zien omdat ze achter de hond aan was gerend.. Ik liep er maar achteraan en mijn vriend ook, de vrouw liep gewoon door terwijl haar hond en Sam om haar heen drentelden, niet dat ze even wachtte ofzo tot ik Sam goed kon roepen. Ik dus maar roepen en een keer fluiten, Sam kwam even om het hoekje kijken maar daarna weer naar de hond toe.. Beetje jammer dat ze niet even wachtte, na een minuutje kwam Sam eraan en kon ik haar pakken.
Best jammer want het ging zo goed met loslopen..
Later kwam ik haar nog een keer tegen (Sam had ik inmiddels aangelijnd), de hond rende even lekker door een plas en kwam even tegen mij aanspringen mij helemaal goor makend :)! Zij floot een keer en na enig twijfel van de hond kwam die naar haar toe..
Ik heb verder maar niks gezegd, maar een beetje jammer is het wel.

Kwam ook een keer een kruising staff tegen, geen baasje te bekennen. Hond rende met een vaart op Sam af (ik had haar toen aan de lijn) en begon helemaal over haar heen te staan. Ik heb de hond toen geblokt en na een tijdje ging die wel weg, de bocht om en zo'n 100 meter verderop zag ik 2 personen maar die keken niet op of om. Maar de hond hoorde duidelijk bij hen..

Dat soort dingen vind ik een beetje raar.. Ik ben Sam nu ook aan het leren dat als ze losloopt dat ze niet te ver achter of voor me gaat lopen, omdat ik haar dan gewoon niet meer goed onder controle heb, maar ook om dit soort ongemakkelijke situaties te voorkomen..
Ik heb in t verleden ook wel gestaan en maar roepen en Baco vond t spelen veel leuker en die mensen maar doorlopen :oeps:
dat is gewoon niet leuk,.......
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Ik voelde me best lullig inderdaad en baalde ook nogal omdat we vorige week al 2 successen hadden toen ik andere honden tegenkwam en Sam na even spelen lekker weer met mij mee liep :cheer: .. Helaas dit keer geen succes en ik had het op prijs gesteld als mevrouw gewoon even had gewacht in plaats van gewoon door te lopen..
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Marion. schreef:Ik doe niet aan ballen-adorerende honden. Krijg je volgens mij altij gedonder mee onderweg.
Zelden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik doe niks. Als ik zie dat mijn honden het niet leuk vinden dan zal ik misschien de baas even roepen.
Wacht wel altijd tot de bazen komen maar als die gewoon de andere kant op blijven lopen dan loop ik ook door. Dan zien ze maar dat ze hun hond terug krijgen.

En anderen honden slaan dat doe ik nooit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

dagmar88 schreef:
Marion. schreef:Ik doe niet aan ballen-adorerende honden. Krijg je volgens mij altij gedonder mee onderweg.
Zelden.

Gelukkig zijn mijn honden niet gek op ballen, want als een andere hond een bal af zou willen pakken van mijn meiden dan krijgt hij wel voor 5 stuivers. Wat mijn meiden hebben is van hun en wee degene die het van hen afpakt. Daarom heb ik nooit zelf balletjes mee, Jarah vindt er weleens een en dan speelt ze er een poosje mee maar na een poosje legt ze hem weer neer.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Luna87
Zeer actief

eveliendepien schreef:Ik had gisteren een soort situatie als dat.. Ik liep in het bos en zag in de verte bij een vijvertje al een vrouw en kind spelen met een hond. Dit was een jonge setter. Ik ben nog aan het oefenen met Sam met loslopen dus ben maar even wat verder gelopen tot we op redelijke afstand waren.. Toen Sam los gedaan want ik zag dat ze de heletijd met de bal bezig was en had de hond ook niet opgemerkt.

Best jammer want het ging zo goed met loslopen.. Ik praat natuurlijk niet goed dat Sam achter de hond aanrende, en niet luisterde toen ik haar terugriep, maar we zijn nog aan het oefenen en ik was met opzet ver van de vrouw en hond vandaan gaan spelen en toch laat ze die hond lekker onze kant op komen om ons spel en oefening even te komen verstoren..

Als ik jou tegen zou komen tijdens te wandelen zou ik gerust even wachten en eventueel een stukje terug lopen zodat jij je hond bij je kan roepen. Geen probleem, ik weet ook wel het verschil tussen een hond 'in opleiding' of 'je kijkt maar wat je doet want je luistert toch niet' :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

gonnie schreef:
dagmar88 schreef:
Zelden.

Gelukkig zijn mijn honden niet gek op ballen, want als een andere hond een bal af zou willen pakken van mijn meiden dan krijgt hij wel voor 5 stuivers. Wat mijn meiden hebben is van hun en wee degene die het van hen afpakt. Daarom heb ik nooit zelf balletjes mee, Jarah vindt er weleens een en dan speelt ze er een poosje mee maar na een poosje legt ze hem weer neer.
Voor Niko is een leven zonder bal onvoorstelbaar :mrgreen:
Wist ik niet vooraf, bij de vorige mensen was dat niet zo en ik heb het niet aangemoedigd. Maar die laat zich toch de pis niet lauw maken.
In het bos dropt hij hem bij afpakkerds snel stiekem in de struiken :tongue:
Hij moet (behalve z'n grote bewonderaar) echt geen vreemde staffords, die worden straal genegeerd. Hij komt als hij er één spot zelf naar me toe zodat ik ze weg kan sturen.
Als ik dat niet doe kunnen ze na een hele tijd wel een snauw geven en zo ver wil ik het met dat soort honden niet laten komen.
Niko is gewoon erg relaxed en veel stafford reuen zien heb voor watje aan waar ze wel even lelijk tegen kunnen doen.
Luna87
Zeer actief

Marion. schreef: Maar goed. Zal hier nooit gebeuren. Ik doe niet aan ballen-adorerende honden. Krijg je volgens mij altij gedonder mee onderweg.
Ik vind het gewoon heel, heel irritant dat honden zich met de bal van mijn hond moeten bemoeien en de baas daar niets van zegt. Mijn hond mag ook geen ballen van ander honden afpakken (doet ze ook niet trouwens), maar als ze het wel zou doen kreeg ze echt een grote mond.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief

gonnie schreef:Ik doe niks. Als ik zie dat mijn honden het niet leuk vinden dan zal ik misschien de baas even roepen.
Wacht wel altijd tot de bazen komen maar als die gewoon de andere kant op blijven lopen dan loop ik ook door. Dan zien ze maar dat ze hun hond terug krijgen.
Dat doe ik ook meestal, maar alleen bij honden waarvan ik zeker weet dat ze vrolijk mee blijven huppelen en geenszins van plan zijn mijn hond op te vreten als het ze niet zint. En dit dan alleen met bazen die ook geen moeite doen hun hond terug te roepen he :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inez87 schreef:
Marion. schreef: Maar goed. Zal hier nooit gebeuren. Ik doe niet aan ballen-adorerende honden. Krijg je volgens mij altij gedonder mee onderweg.
Ik vind het gewoon heel, heel irritant dat honden zich met de bal van mijn hond moeten bemoeien en de baas daar niets van zegt. Mijn hond mag ook geen ballen van ander honden afpakken (doet ze ook niet trouwens), maar als ze het wel zou doen kreeg ze echt een grote mond.
Miep sjouwt wel eens een speeltje mee. En dan kun je er donder opzeggen dat een passant dat speeltje ook wil hebben. Daar lach ik om, ik laat de hond en zeg tegen Miep iets van 'dat krijg je ervan, tut!'
En op de terugweg ligt het speeltje weer klaar en kan ze als een blij ei haar eigenste speeltje weer naar huis dragen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik wacht altijd even als er een vreemde hond meehuppelt, tot de baas de hond kan ophalen. Vind het gewoonweg onbeschoft om weg te lopen terwijl iemand moeite doet om zijn/haar hond op te halen.
Omgekeerd zou ik het ook niet op prijs stellen als ik mijn hond probeerde terug te halen en de ander loopt gewoon door.

Ik heb overigens over het algemeen geen moeite met buurtende honden omdat mijn meiden dat wel prima vinden. Alleen bij onbesuisde stuiterbalreuen blok ik hen richting Kyra en Lyndie. Die kunnen niet tegen al dat geweld en ik heb niet zo veel zin om hun krakkemikkige botjes bij elkaar te rapen na een woeste begroeting.
Meestal werkt het wel om Bonnie vooruit te sturen, die leidt dergelijke honden wel af. En anders ga ik er tussen staan. Al ga ik niet meppen of zo want ik heb niet zoveel zin om zelf gebeten te worden.
Verder op in de buurt is er een flat waar het houden van staffjes, pitbulls en aanverwante rassen zeer in de mode is. Leuke beesten, hoor, maar niet in de buurt van mijn honden.
Degenen die nog jong zijn, zijn verschrikkelijk wilde stuiterballen, degenen die volwassen zijn vertrouw ik voor geen meter bij mijn honden.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Ik wacht altijd even als er een vreemde hond meehuppelt, tot de baas de hond kan ophalen. Vind het gewoonweg onbeschoft om weg te lopen terwijl iemand moeite doet om zijn/haar hond op te halen.
Omgekeerd zou ik het ook niet op prijs stellen als ik mijn hond probeerde terug te halen en de ander loopt gewoon door.
Maar als die baas geen moeite doet, wat dan?
Of als die hond jouw honden fixeert en de baas elders is/kijkt en niet oplet, wat dan?

Ik kan er niet mee lachen als er een hond mijn honden lastig valt, zodat bij mij de hele groep het wil gaan regelen.
Overigens, als ik dan een lel met een riem (nee, niet de musketon) moet geven om hem weg te krijgen, doe ik dat.
Dat lijkt me echt beter dan het beest in onderdelen terugbezorgen.

Afbeelding

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Marjoleine schreef:
lieke schreef:Ik wacht altijd even als er een vreemde hond meehuppelt, tot de baas de hond kan ophalen. Vind het gewoonweg onbeschoft om weg te lopen terwijl iemand moeite doet om zijn/haar hond op te halen.
Maar als die baas geen moeite doet, wat dan?
Of als die hond jouw honden fixeert en de baas elders is/kijkt en niet oplet, wat dan?

Ik kan er niet mee lachen als er een hond mijn honden lastig valt, zodat bij mij de hele groep het wil gaan regelen.
Overigens, als ik dan een lel met een riem (nee, niet de musketon) moet geven om hem weg te krijgen, doe ik dat.
Dat lijkt me echt beter dan het beest in onderdelen terugbezorgen.

Eerlijk gezegd heb ik dat nog maar één of twee keer meegemaakt. En dan ook nog met een hitsige labradorreu die prima reageerde op ´KSSSTTT´van mijn kant. :mrgreen:
Fixerende honden heb ik ook zelden meegemaakt. Ik geloof dat mijn meiden zulks niet eens opmerken.
Aan de andere kant heb ik toen ik Cody had wel eens met geknepen billen gelopen omdat ik problemen verwachtte. Gelukkig kan ik érg hard lopen als het nodig is. :tongue:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik loop gewoon door, zeker als ik zie dat de ander geen moeite doet. Anders ben ik dubbele tijd kwijt omdat hun honden niet opgevoed zijn. Dank je feestelijk...
Als ik zie dat iemand erg veel moeite doet wil ik best even wachten, maar meestal is dat niet zo
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik denk dat ik richting de baas had geroepen, of naar hem toe had gelopen met twee honden. Heb weinig zin iemand anders hond te vermaken maar voor mijn eigen gemak lever ik zo'n hond dan liever af (mocht er wat gebeuren).

Ben een een keer een patsende Appenzeller reu tegen gekomen zónder baas. Moest nog een kilometer terug lopen.
Halverwege ging de reu mij fixeren en gromde als ik maar iets in zijn richting zei. :ugh: Nou, die neem ik niet in de auto naar het asiel.
Vragen bij een school en Staatsbosbeheer leverde niks op. Gelukkig nooit weer gezien. Was op het laatst bang dat hij naar me uit zou vallen, kon hem niet lokken met lekkers.
Ben je daar aan het kloten met dit tafereel :gvd: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

tja, die baas van zo`n hond zal me jeuken, maar die hond moet toch terug wil hij onderdak houden...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”