Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ook al Zoys, maar dan de B1 medium

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ook al Zoys, maar dan de B1 medium

Ongelezen bericht door Jacksel »

Cara en ik hadden afgelopen zaterdag ons debuut in de B1. Het was een thuiswedstrijd, wat erg lekker was, en ik had wel wat spanning, maar was eigenlijk nauwelijks echt zenuwachtig. We zijn een stuk verder dan dat we waren toen we vorig jaar Augustus de A uitkwamen, dus ik zag het wel zitten. Misschien nog niet goed genoeg voor P'tjes, maar niets om me voor te schamen, is mijn idee.

Maar toen verkende ik het eerste parcours, de jumping. En ik vond hem toch wel errug moeilijk... En schoot dus spontaan gigantisch in de zenuwen... Ik was als 5e aan de beurt. Degene voor me was klaar, dus ik zet Cara alvast neer, riem af, laat haar alvast zitten en neem vast afstand. Zonder op de keurmeester te letten :oohja: . Normaal gesproken kijk ik dan voordat ik Cara laat gaan even of ik mocht starten. Maar Cara besloot dit keer niet te blijven zitten. Na het 2 keer op afstand hersteld te hebben ging ze vervolgens, nog steeds voor het startsein, al onder de eerste sprong door. Toen hadden we dus onze disk al te pakken... En vervolgens hebben we het rondje, wat ik zo pittig vond, natuurlijk foutloos gelopen :jank:

Bij het VP was ik een stuk minder zenuwachtig, daar zat maar 1 echt pittig punt in, je moest voor of na de palen wisselen, en geen van beide plaatsen was handig. Ik had gekozen om het voor de palen te doen, maar blokkeerde Cara daarin, was even onduidelijk naar haar, waardoor zij ook twijfelde, onzeker werd, en alle snelheid verloor. Ik ben haar dus gaan aanmoedigen, wat hielp om haar weer tempo te laten krijgen, maar ik raakte de weg kwijt, wat ik net op tijd wist te herstellen om een fout parcours te voorkomen. De conclusie: 1 fout, ze vond het namelijk nodig om de breed als raakvlaktoestel te behandelen, waarom zou je ook springen ;) . Daarnaast ruim 5 seconden over de SPT heen.

Vervolgens het spel. We houden het er maar op dat ze alle raakvlakken goed had :engel:

Mijn conclusies van de dag: het niveau kunnen we best aan, dus het is onzin om zo zenuwachtig te worden als een parcours er pittig uitziet. Daarnaast moet ik niet de optie kiezen die de makkelijkste/beste looplijn geeft, maar ik moet de optie kiezen waarmee ik Cara het beste kan steunen, ook al maakt dat het voor mij misschien soms iets lastiger.

Mijn knappe meisje:
Afbeelding
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ook al Zoys, maar dan de B1 medium

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Klinkt als een zeer geslaagd debuut met hele nuttige leerpuntjes. :-)
Nog gefeliciteerd met je promotie.

Volgende wedstrijd gaat het vast veel beter.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Gaat helemaal goedkomen zo te horen! Veel plezier nog dit seizoen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Altijd handig om dit soort verbeterpuntjes bij jezelf te herkennen zodat je daar de volgende keer mee aan de gang kunt gaan. Lekker ervaring opdoen samen in de B1-parcoursen, en dan gaat het ongetwijfeld helemaal goedkomen met jullie!
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”