Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vis -/zalmolie
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Vis -/zalmolie
Hier krijgen ze doordeweeks kvv en in t weekend barf.
Nu hoor ik van een aantal mensen dat ze er standaard dagelijks visolie of zalmolie overheen doen. Is dit nodig en waarom wel of niet?
Nu hoor ik van een aantal mensen dat ze er standaard dagelijks visolie of zalmolie overheen doen. Is dit nodig en waarom wel of niet?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Vis -/zalmolie
Ik geef het ook elke dag over hun eten.
Ze gaan er meer van glanzen en mijn honden poepen er iets beter van.
Hun drollen lijken wel klinkers en als ik olie geef komen ze er iets makkelijker uit.
Mijn honden krijgen overigens Smuldier.
Ze gaan er meer van glanzen en mijn honden poepen er iets beter van.
Hun drollen lijken wel klinkers en als ik olie geef komen ze er iets makkelijker uit.
Mijn honden krijgen overigens Smuldier.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Goed tegen allergische reactie,s huidontstekingen, huidschilfers, goed voor immuunsysteem ,glanzende vacht , bloedvaten.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Het hangt er vanaf wat je voert denk ik. Hier krijgen ze wekelijks verse vis dus ik vind het verder niet nodig om extra vis- of zalmolie toe te voegen.
Dinos eet met pot mee + pens en wat brokken lam rijst! en ziet er goed uit maar blinkt er wel van denk ik. Scheutje zonnebloemolie kan daarvoor ook natuurlijk.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
rita krijgt zalmolie op de dagen dat ze geen vis krijgt, omdat het ook een goede uitwerking heeft op de gewrichten.
met haar verteringsproblemen en haar verrotte maag kan ze niet aan de ontstekingremmers/pijnstillers en ik hoop op deze manier haar artrose, of in elk geval de last die het veroorzaakt, een beetje in de hand te kunnen houden.
met haar verteringsproblemen en haar verrotte maag kan ze niet aan de ontstekingremmers/pijnstillers en ik hoop op deze manier haar artrose, of in elk geval de last die het veroorzaakt, een beetje in de hand te kunnen houden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zat het ook voor Xena te bedenken, wordt toch een dagje ouder....
Welke gebruiken jullie dan? Iets speciaal voor honden in een pompflacon of gewoon de capsules van de drogist?
Welke gebruiken jullie dan? Iets speciaal voor honden in een pompflacon of gewoon de capsules van de drogist?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
arthrofit werkt ook geweldig, ik bestel het bij zooplus.renee-uk schreef:rita krijgt zalmolie op de dagen dat ze geen vis krijgt, omdat het ook een goede uitwerking heeft op de gewrichten.
- renee-uk
- Zeer actief
daar zit glucosamine in toch?lunaquinty schreef:arthrofit werkt ook geweldig, ik bestel het bij zooplus.renee-uk schreef:rita krijgt zalmolie op de dagen dat ze geen vis krijgt, omdat het ook een goede uitwerking heeft op de gewrichten.
daar kan ze ook niet tegen

ik durf ook niet zo erg meer te experimenteren met rietje, dat heeft nogal eens vervelende gevolgen en de zalmolie verdraagt ze goed.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
ik heb >>deze<< voor rita, is ook gewoon voor mensen.malinois schreef:Ik zat het ook voor Xena te bedenken, wordt toch een dagje ouder....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik haal de zalmolie bij de dierenarts met een pompje.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Merk Anipro pompflaconmalinois schreef:Ik zat het ook voor Xena te bedenken, wordt toch een dagje ouder....
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik geef Dolly visolie capsules van de Hema..kost iets van 3,50. Ik geef ook zeealgenmeel van Beafhar.

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo nu & dan een zalmkop of lijf of mix 

- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
net ff gekeken, en nee, geen glucosamine. wel groenlipmossel of zoiets.renee-uk schreef:daar zit glucosamine in toch?lunaquinty schreef:arthrofit werkt ook geweldig, ik bestel het bij zooplus.renee-uk schreef:rita krijgt zalmolie op de dagen dat ze geen vis krijgt, omdat het ook een goede uitwerking heeft op de gewrichten.
ik durf ook niet zo erg meer te experimenteren met rietje, dat heeft nogal eens vervelende gevolgen en de zalmolie verdraagt ze goed.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat je die in de capsule zitten of prik je die lek?renee-uk schreef:ik heb >>deze<< voor rita, is ook gewoon voor mensen.malinois schreef:Ik zat het ook voor Xena te bedenken, wordt toch een dagje ouder....

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik geef 's avonds schapenvet en 's morgens zalmolie.
Van het schapenvet meer tevreden trouwens.
Beide van Euro Joe
Beide van Euro Joe
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik prik hem lekmalinois schreef:Laat je die in de capsule zitten of prik je die lek?renee-uk schreef:ik heb >>deze<< voor rita, is ook gewoon voor mensen.malinois schreef:Ik zat het ook voor Xena te bedenken, wordt toch een dagje ouder....

- renee-uk
- Zeer actief
ik doe de capsule in een beetje voer en heb nog een bolletje voer in mijn andere hand: eerst het bolletje voer mét en meteen daarna het bolletje zonder onder haar neus en in haar haast heeft ze de capsule dan al binnen voor ze er erg in heeft.malinois schreef:Laat je die in de capsule zitten of prik je die lek?renee-uk schreef:ik heb >>deze<< voor rita, is ook gewoon voor mensen.malinois schreef:Ik zat het ook voor Xena te bedenken, wordt toch een dagje ouder....
gina at ze gewoon op, dus die kreeg ze door haar voer en jan kreeg hem achter in zijn strot, maar dat is met rietje niet zo'n goed idee

- renee-uk
- Zeer actief
ik zag hetlunaquinty schreef:net ff gekeken, en nee, geen glucosamine. wel groenlipmossel of zoiets.renee-uk schreef:daar zit glucosamine in toch?lunaquinty schreef:arthrofit werkt ook geweldig, ik bestel het bij zooplus.renee-uk schreef:rita krijgt zalmolie op de dagen dat ze geen vis krijgt, omdat het ook een goede uitwerking heeft op de gewrichten.

het is er ook voor mensen en daar zit wel glucosamine in vandaar dat ik dat dacht

ik hou het in mijn achterhoofd, voorlopig gaat het goed met de zalmolie maar je weet nooit hoe zich dat verder ontwikkelt.

- petertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
hier ook elke dag een schep schapenvet bij zijn vlees, en af en toe een zalmkopmaart schreef:ik geef 's avonds schapenvet en 's morgens zalmolie.
Beide van Euro Joe

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geef nu de visoliecapsules welke op bp voornl aangeraden worden van de hema met borrageolie.

- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Hier krijgen ze dagelijks of zalmolie of verse vis.
Laatst gewijzigd door Shima op 12 mei 2014 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Boef krijgt elke avond een scheutje visolie van agradi (beaphar volgens mij).
Ga eens kijken naar de hierboven genoemde merken.
Ga eens kijken naar de hierboven genoemde merken.

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Als hij geen vis krijgt doe ik er een paar pompjes zalmolie overheen. Hij eet het dan makkelijker, het is een zeikerd
Ik merk ook wel heel veel verschil aan zijn vacht, het leek wel of hij ook wat makkelijker uit zijn wintervacht kwam en zelfs zijn stugge haren zijn zacht, glad en hij glanst. Ik ga het er zeker in houden
Overigens heb ik bij de regionale dierenzaak van hun huismerk gehaald. 15 euro voor een liter en geef 5 pompjes per dag (hond van 30kg).

Ik merk ook wel heel veel verschil aan zijn vacht, het leek wel of hij ook wat makkelijker uit zijn wintervacht kwam en zelfs zijn stugge haren zijn zacht, glad en hij glanst. Ik ga het er zeker in houden

- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Voor honden met gewricht problemen http://www.medpets.nl/doils+joint+arthrosis/
De honden die ik nu heb zijn gezond en krijgen op vette vis of omega 3 capsules van royal green.
Honden krijgen net als mensen meer dan genoeg omega 6 en 9 binnen via voer maar weinig omega 3 vandaar alleen omega 3 bijvoeren.
Tevens help omega 3 de spieren herstellen.
Lijnzaad olie, zalm olie ED voegen niets toe.
Als ik het goed begrepen heb is het zelfs zo dat omega 6 omega 3 afbreekt wat dus nog een rede is om alleen omega 3 te geven. Maar er zijn mensen die beter weten te vertellen hoe het precies zit.
De honden die ik nu heb zijn gezond en krijgen op vette vis of omega 3 capsules van royal green.
Honden krijgen net als mensen meer dan genoeg omega 6 en 9 binnen via voer maar weinig omega 3 vandaar alleen omega 3 bijvoeren.
Tevens help omega 3 de spieren herstellen.
Lijnzaad olie, zalm olie ED voegen niets toe.
Als ik het goed begrepen heb is het zelfs zo dat omega 6 omega 3 afbreekt wat dus nog een rede is om alleen omega 3 te geven. Maar er zijn mensen die beter weten te vertellen hoe het precies zit.
Hier krijgen ze elke vrijdag zalm kvv van naturis.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier x H. Herder (Dirk)
Ben met onderstaande begonnen,
viewtopic.php?f=14&t=277930
daarna 2 flacons Doils skin visolie
nu weer terug naar de zalmolie van Henne
viewtopic.php?f=14&t=277930
daarna 2 flacons Doils skin visolie
nu weer terug naar de zalmolie van Henne