Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppybrok of adult brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

S@nne123

Puppybrok of adult brok?

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Mijn pup is nu net 5 maanden en ik vermoed dat ze "iets"mist in haar voeding van Carnibest.Want ze eet echt continu aarde en likt ook aan aarde.We proberen dit uiteraard steeds te voorkomen maar even een sec niet opletten en ze staat alweer met een zwarte aardesnoet te kauwen.Ik wil daarom 1 van de 3 maaltijden vervangen door brokjes om te kijken of het een beetje zou helpen.Maar moet ze nu nog pupbrok of al adult?
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Puppybrok of adult brok?

Ongelezen bericht door samantha! »

Als je complete versies van carnibest geeft heeft ze echt geen tekorten hoor, ik denk dat ze het gewoon leuk vindt om met die aarde te klooien :wink:
Natuurlijk kan je er altijd voor kiezen een maaltijd voor brok te vervangen maar ik zou dat niet als oplossing zien voor je "probleem".
Ik doe trouwens niet aan puppybrok, hier krijgen ze van pup af aan adult brokken als ik brok geef (dat is niet zo vaak).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Volwassenbrok gewoon, in de antuur is er ook geen aparte voediing voor babywolfjes.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
S@nne123

samantha! schreef:Als je complete versies van carnibest geeft heeft ze echt geen tekorten hoor, ik denk dat ze het gewoon leuk vindt om met die aarde te klooien :wink:
Natuurlijk kan je er altijd voor kiezen een maaltijd voor brok te vervangen maar ik zou dat niet als oplossing zien voor je "probleem".
Ik doe trouwens niet aan puppybrok, hier krijgen ze van pup af aan adult brokken als ik brok geef (dat is niet zo vaak).
Ja misschien wel. :mrgreen: Maar ik kan het altijd proberen dacht ik.Maar dan word het dus adult. :ok:
S@nne123

fes/lou schreef:Volwassenbrok gewoon, in de antuur is er ook geen aparte voediing voor babywolfjes.
Ja dat is waar maar heb momenteel even een beetje last van onzekerheid :roll: :mrgreen: en hoop dat ik het allemaal goed doe.Want dit is voor mij ook de allereerste pup die ik op CB grootbreng en soms slaat even de twijfel toe zoals nu dat ik bang ben dat ze tekorten heeft.Maar ik zal morgen wel een zak brokjes gaan halen en vervang 1 maaltje voor brokjes en wie weet helpt het.Zoniet dan hebben we een grote kliko of kunnen we het gebruiken als snoepjes. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maar wáárom zou ze tekorten hebben? Een pup eet toch altijd alles... :wink:
CB is een compleet voer, dus krijgt ze alles binnen wat ze nodig heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@nne123

malinois schreef:Maar wáárom zou ze tekorten hebben? Een pup eet toch altijd alles... :wink:
Weet ik veel! :jank: :mrgreen: :wink: Dit is mijn eerste pup en ik ben dit dus niet gewend en als ik google dan lees ik dat honden die vreemde dingen eten tekorten kunnen hebben. :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@nne123 schreef:
malinois schreef:Maar wáárom zou ze tekorten hebben? Een pup eet toch altijd alles... :wink:
Weet ik veel! :jank: :mrgreen: :wink: Dit is mijn eerste pup en ik ben dit dus niet gewend en als ik google dan lees ik dat honden die vreemde dingen eten tekorten kunnen hebben. :19:
:engel: :F: Als je kijkt op google welke bijwerkingen een paracetamol kan hebben durf je er niet eens meer naar te kijken laat staan ooit nog eentje te nemen :cool2: Ze heeft er voldoende aan :wink: natuurlijk kun je een brokmaaltijd proberen al is het maar voor je gevoel maar nodig is het niet gok ik maar zo.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Mijn huidige honden vreten nu vrij veel jong gras. Mijn vorige hond zou nu de aarde omwoelen naar kleine worteltjes van grassen.
Veel honden hebben in het voorjaar de neiging om jonge aanwas van planten te gaan eten. Zelf denk ik dat ze dat doen omdat ze dat lekker vinden en niet omdat ze iets missen.
Als ze echt iets in de voeding zouden missen, zouden ze het hele jaar door wel op zoek gaan naar aanvulling, maar dat doen ze dus niet :19: :denken: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
S@nne123

Oke er zijn dus meer honden die dit doen en niks tekort komen.Hmmm,nou ja ik kijk het anders nog wel even aan.Bedankt voor jullie feedback. :E:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Toch zou ik het wel proberen, veranderen van voeding. Aarde eten is nou niet echt goed, lijkt me.
Dat het goed voer is en andere honden het er goed op doen betekent natuurlijk nog niet dat dat voor jouw hond ook goed voer is.

Ik heb Jamie ook weer terug op brokken gezet ipv kvv, vind eigenlijk dat ze het daar beter op doet.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mijn hond vrat als pup op vers ook zo ongeveer de bakstenen uit de straat nog op.lijkt er een beetje bij te horen, ik lees t vaker namelijk :19:
zodra ik brok ging voeren was t over, :wink: Kan toeval zijn natuurlijk :tongue:
maar je zou kunnen porberen af en toe wat brok erbij te geven, kijken of t minder wordt
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En als je t echt zeker wilt weten , doe je ff een bloedtestje bij de dierenarts ;)

Hier krijgen ze sinds kort helaas brok naast hun KVV
Is jaren goed gegaan , maar kwa energie vraag ik heel veel van mijn honden

Kreeg het vnl bij Ziva niet meer bijgevoerd

Nu zijn ze kwa gewicht eindelijk redelijk stabiel zonder al t grote schommelingen
Ziva heeft weer wat vet op de ribben, Kyto net dat beetje meer energie en Moya vreet geen stront meer

Kenji heeft t als huishond niet nodig , die doet t super op alleen KVV
Maar die krijgt dan ook een beetje voor de vorm.
Strooi ik dan door de kamer en dan heeft ze d'r zoekspelletje ook weer gehad ;)

Oja , toen ik jaren terug dezelfde combi voerde , stond Kenji met 4 mnd al op de adult
Toen was de zak pup leeg en die kleine rotbrokjes waren heel goed om ze zich te laten verslikken omdat ze er toch niet op kauwde
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Meike »

Het kan natuurlijk wel, tekorten op kvv. Je zou ook kvv-merken kunnen afwisselen, dan beperk je de risico's op tekorten ook. Als je voor een brok kiest, zou ik wel de puppybrok kiezen, of een brok voor alle leeftijden. In de natuur is er geen apart voor voor wolvenpups, maar brokken eten ze in de natuur ook niet. Goede puppybrokken zijn voedzamer dan de adultbrokken, omdat volwassen honden met minder toekunnen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ah, vandaar dat veel puppen op puppybrok groeipijnen krijgen...nou snap ik het.
Mijn honden krijgen nooit puppybrokken, en zijn altijd goed en gezond opgegroeid, ook toen ik nog alleen volwassenbrokken voerde....
S@nne123

@Angela "even een bloedtestje"kost gewoon 60 euro plus consult,ik ben zeker overtuigd van meten is weten maar ja het geld groeid me helaas niet op de rug.Ze oogt verder niet zwakjes ofzo.Alleen dat aarde eten gaat maar door.Vandaag nog geen tijd gehad om naar de stad te rijden voor brokken.Ik sta ook niet echt te juichen om brok te geven,maar als het zou helpen dan toch maar. :(:

@Meike ik kan hier enkel aan duck,Energique en Carnibest komen.Wel online andere merken maar met 1 Shih is dat niet handig ivm teveel kilo's.Ik vind zelf CB van deze 3 het beste eruit zien.Maar goed het uiterlijk zegt natuurlijk ook niet alles.Energique wel eerder gegeven maar werd minder gretig gegeten.Ik voer wel 3 smaken kip,natuur en lam als afwisseling.Ik geef iedere dan een andere smaak.Ze eet nu 250 gram per dag en weegt ongeveer 5 kilo.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Ah, vandaar dat veel puppen op puppybrok groeipijnen krijgen...nou snap ik het.
Mijn honden krijgen nooit puppybrokken, en zijn altijd goed en gezond opgegroeid, ook toen ik nog alleen volwassenbrokken voerde....
Idd voormalige dober groeide veel en veel te snel door puppybrok. Wat een ellende daarmee gehad.
Afbeelding
S@nne123

Weet iemand(Meike voerwijzer?)die verstand heeft van ingrdienten en analyses of Renske kuipjesvlees meer vitamines en belangrijke dingen bevat dan CB?Anders kan ik dat ook wel geven ipv brokken?Of niet moeilijk doen en gewoon een brokje proberen?Welk makkelijk verkrijgbaar merk kan ik dan het beste geven,dat te koop is bij intratuin,welkoop of petsplace?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Hebben ze niet gewoon smuldier in de supermarkt?
S@nne123

fes/lou schreef:Hebben ze niet gewoon smuldier in de supermarkt?
Bij ah wel en ook rodi maar beide vind ik niet erg geweldig.Rodi lijkt tegenwoordig op bevroren blikvoer vind ik.En Smuldier de rode die ik een keer had dat was bijna wit en weinig roodvlees.Lijkt me dat als er een tekort zou zijn dat ik dan toch juist iets beters moet geven?Blijft lastig hoor al die keuzes er is zoveel te koop. :ugh:
Nero12
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nero12 »

Ik ben ook terug op brokken. Puppybrokken kan wel hoor maar dat is per merk verschillend. Ik geef acana large breed. De vorige pup op barf en kvv laten opgroeien en die vrat ook alles op straat. Nu een pup op brokken en gaat super en eet niet van straat. Kan ook toeval zijn hoor! Mn pup op brok groeit ook super gelijkmatig op. De oudere hond staat ook weer op brok voor een deel omdat hij wat energie tekort kwam.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef mijn pups ook gewoon smuldier en die doen het daar prima op. Niks mis mee.
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Misschien dat je wat meer kunt gaan afwisselen met de kvv merken? Dat doe ik hier ook, vind dat fijner dan één merk voeren, ook als afwisseling voor de honden.
Rodi is inderdaad veranderd, is graanvrij geworden staat op de verpakking en ziet er inderdaad ook wat anders uit, maar hier doen ze het er goed op, afgewisseld met carnibest, smuldier, tinlo, prins en nog meer merken. Daarnaast regelmatig barf hapjes.
Hier eten ze geen aarde maar momenteel wel veel van het jonge gras, vinden ze blijkbaar lekker want de rest van het jaar eten ze maar weinig gras.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@nne123 schreef:
fes/lou schreef:Hebben ze niet gewoon smuldier in de supermarkt?
Bij ah wel en ook rodi maar beide vind ik niet erg geweldig.Rodi lijkt tegenwoordig op bevroren blikvoer vind ik.En Smuldier de rode die ik een keer had dat was bijna wit en weinig roodvlees.Lijkt me dat als er een tekort zou zijn dat ik dan toch juist iets beters moet geven?Blijft lastig hoor al die keuzes er is zoveel te koop. :ugh:
Xavi van mij heeft niets anders dan smuldier gehad van 3 wkn tot 1 jaar... en kan nu niet zeggen dat hij er zo slecht uitziet. ;-)

Afbeelding
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Waarom probeer je lotgering niet icm met cb en smuldier bijv.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Xavi ziet er prachtig uit! :ok:
En dat op een goedkope kvv :wink:
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Ik vind Renske beter van samenstelling dan brokken. Het bevat vlees (geen vleesmeel, zoals in de meeste brokken) en bijna geen koolhydraten. Dus dat zou een goed alternatief zijn voor brokken. Je kunt ook kijken naar K9 Natural of Ziwi Peak, dat is rauwe droogvoeding. Binnen Carnibest kun je ook afwisselen, bijvoorbeeld lam en eend en kalkoen. Je hoeft niet perse een puppymaling te kiezen bij rauwe voeding. Een puppyvariant is wat fijner gemalen, wat fijn kan zijn bij het afspenen bijvoorbeeld. Bij het voeren van rauwe vleesvoeding wordt aangeraden om minimaal 4 diersoorten te voeren, en dit aan te vullen met vette vis. Als je geen rauwe vette vis kunt vinden, dan heeft Renske ook een zalmvariant.

Het hoeft natuurlijk geen voedingsstoffentekort te zijn, maar het is altijd goed om de kans hierop zo klein mogelijk te maken.

Ik wil even benadrukken dat ik het over GOEDE puppybrokken heb. Het probleem bij veel puppybrokken is een te hoog calciumgehalte. Dit zorgt voor groeipijnen bij grote rassen. Een goede puppybrok, of een goede brok voor alle leeftijden, bevat een passend calciumgehalte. Meer hierover kun je lezen in dit artikel: http://www.voerwijzer.com/calcium-puppy ... ote-rassen
S@nne123

Bedankt voor je uitleg Meike ik ga alles eens over denken en dan zie ik wel. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”