Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw bijt oor af van pitbull die dochtertje aanvalt

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Vrouw bijt oor af van pitbull die dochtertje aanvalt

Ongelezen bericht door Marco88 »

Afbeelding
video link:

bron: http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/kind ... alt__.html
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Vrouw bijt oor af van pitbull die dochtertje aanvalt

Ongelezen bericht door renee-uk »

fijn he, dat internet, zo kun je nog eens wat met je klapkakenfobie :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Is dat, of kan dat, een verklaring zijn waarom een hond een kind aanvalt? Dat hij een andere hond rook?
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hilde schreef:Is dat, of kan dat, een verklaring zijn waarom een hond een kind aanvalt? Dat hij een andere hond rook?
Ik vind het wel aannemelijk, mijn honden reageren ook direct wanneer ik naar andere honden ruik.. Nu worden ze er niet agressief van omdat ze haast nooit agressief op andere honden reageren maar ik kan me voorstellen dat als je wel een heetgebakerd typje hebt ze ook zo op een geur kunnen reageren.
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Gollum schreef:
Hilde schreef:Is dat, of kan dat, een verklaring zijn waarom een hond een kind aanvalt? Dat hij een andere hond rook?
Ik vind het wel aannemelijk, mijn honden reageren ook direct wanneer ik naar andere honden ruik.. Nu worden ze er niet agressief van omdat ze haast nooit agressief op andere honden reageren maar ik kan me voorstellen dat als je wel een heetgebakerd typje hebt ze ook zo op een geur kunnen reageren.
Ik denk het niet. Tjika kan absoluut niet met andere honden, maar als ik bij iemand ben geweest met honden en dan thuis kom is ze gewoon enorm blij om mij te zien. Natuurlijk snuffelt ze aan mn kleding, maar ze trekt niet ineens mn kleding aan gort :piew: :piew:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Melissa schreef:
Gollum schreef:
Ik denk het niet. Tjika kan absoluut niet met andere honden, maar als ik bij iemand ben geweest met honden en dan thuis kom is ze gewoon enorm blij om mij te zien. Natuurlijk snuffelt ze aan mn kleding, maar ze trekt niet ineens mn kleding aan gort :piew: :piew:
:wink: Charlie is altijd bijzonder geïnteresseerd als ik een andere hond heb geaaid. :mrgreen: Iedere vierkante cm wordt met haar neus in me gedrukt geïnspecteerd terwijl haar hele lijf kwispeld.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Melissa schreef:
Gollum schreef:

Ik denk wel dat het kan, bij jou zijn het je eigen honden. Die moeder paste op een hond van een ander.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Gelukkig heeft het kindje het overleeft, en aan de verbonden handen van mams te zien is zij er ook niet helemaal heel vanaf gekomen.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Runar durft ook grommen als hij ruikt dat ik bij een andere hond ben geweest.
Hij doet maar, hij mag nog steeds op beide oren slapen :wink:

vraag me wel af waar dat moederinstinct vandaan komt om over te gaan tot het afbijten van een oor als verweringstactiek.
Kind ziet er wel belabberd uit :ugh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wauw, een wanhopige daad, maar wel heel kordaat! Ik hoop dat het kind niet bedorven is voor honden voor de rest van haar leven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Eigenlijk alleen mijn onderschrift. Staan wij zo hoog op de ladder,als je oog om oog hanteert ?
Natuurlijk zou ik ook kind beschermen, maar daar zijn al menige signalen aan vooraf gegaan voor de hond uit ging vallen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ja dat kan.
Ik stond eens bij iemand die net als wij een hond had in de lift, en de honden konden elkaar niet luchten of zien.
De man had zijn hond bij zich en ik niet, maar de hond rook aan mijn kleding en was me aangevlogen als de eigenaar niet razendsnel een hijs aan de riem had gegeven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

storm kan niet met andere honden, maar behalve snuffelen wat ze allebei doen gebeurt er niets.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

maart schreef: vraag me wel af waar dat moederinstinct vandaan komt om over te gaan tot het afbijten van een oor als verweringstactiek.
Moeder heeft The World according to Garp waarschijnlijk meerdere keren gelezen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

marian* schreef:

Ja dat kan.
Ik stond eens bij iemand die net als wij een hond had in de lift, en de honden konden elkaar niet luchten of zien.
De man had zijn hond bij zich en ik niet, maar de hond rook aan mijn kleding en was me aangevlogen als de eigenaar niet razendsnel een hijs aan de riem had gegeven.
Het is de hond van haar vriend. Lijkt me heel straf dat het een gevalletje "doet ie anders nooit" is.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Toen Gollum gebeten was door een stel herders was ze daarna ook bang voor de bazen van die honden, ook al hadden ze de honden niet bij zich. Mijn veronderstelling was dat de bazen naar hun honden roken..
Mike30
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door Mike30 »

M'n vorige Franse bull had wel wat jaloerse trekjes als ik bij andere honden geweest was. M'n ouders konden binnenkomen met een andere hond in hun armen bij wijze van spreken,maar als ik bij een andere hondwas geweest en hij rook het werd hij helemaal gek. Heel druk ruiken en als de irritatie een toppunt bereikte zeg maar soort van bijten in m'n hand. Niet door maar hard genoeg om het goed te voelen. Hij bleef het ook gewoon doen als ik m corrigeerde.
Ik kreeg een hoop met hem gedaan en hij luisterde op zich goed naar me, maar als ik bij andere honden geweest was ging het luisteren op de
lange baan zeg maar.
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

Ik wil niet beweren dat de telegraaf een sensatiekrant is, maar wat is de nieuwswaarde van dit bericht? Er zijn vorig jaar 19 645 moorden gepleegd in amerika waar geen melding van gemaakt wordt, maar dit moet vermeld worden.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Dinos schreef:Eigenlijk alleen mijn onderschrift. Staan wij zo hoog op de ladder,als je oog om oog hanteert ?
Natuurlijk zou ik ook kind beschermen, maar daar zijn al menige signalen aan vooraf gegaan voor de hond uit ging vallen.

Die ze dus klaarblijkelijk gemist of gewoon niet gezien heeft. Dus? Denk dat je als ouder zijnde alles doet (zonder daarbij na te denken) om een hond van je kind af te trekken. Denk eerlijk gezegd niet dat de moeder (zo komt jouw reactie nu op mij over) "gedacht" heeft, jij bijt oor van mijn dochter af, dus ik bijt jouw oor af :hmmm:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

petertje schreef:Ik wil niet beweren dat de telegraaf een sensatiekrant is, maar wat is de nieuwswaarde van dit bericht? Er zijn vorig jaar 19 645 moorden gepleegd in amerika waar geen melding van gemaakt wordt, maar dit moet vermeld worden.
Alles wat een hond doet is 1000x erger dan wat een mens doet. Kennelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Gollum schreef:
Fay die kon ik ook niet bij Kaz laten in het begin omdat Kaz nog helemaal naar moeders rook.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

petertje schreef:Ik wil niet beweren dat de telegraaf een sensatiekrant is, maar wat is de nieuwswaarde van dit bericht? Er zijn vorig jaar 19 645 moorden gepleegd in amerika waar geen melding van gemaakt wordt, maar dit moet vermeld worden.
Nou .......... daar heb ik een ander idee over :wink: :engel:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

ik denk ik hou het maar ff netjes :P
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”