Inge O schreef:
maar dan is het toch gewoon een zindelijkheidsprobleem? blijkbaar snapt hij nog niet eens dat het de bedoeling is dat het buiten gebeurt, tja, dan zal hij het toch ergens moeten doen en achter het waarom dan juist op jouw voeten kom je natuurlijk nooit.
ik zou hem gewoon veel vaker even alleen mee naar buiiten nemen naar een saaie plek en niet eerder terug naar binnen gaan dan dat hij geplast heeft en ja, dat zal geduld vragen, véél geduld.
Dat weet ik niet. Normaal gesproken trekt hij aan de bel wanneer hij tussendoor moet en hij weet dat het niet binnen hoort.
Het lijkt er op dat hij bij de vorige baas heel weinig buiten kwam en het daar zijn hele puppytijd achterom heeft gedaan.
Ik loop regelmatig lange wandelingen met hem en Niko samen, maar ook na drie uur gaat hij liever achterom.
Na een hele tijd is hij het wel redelijk acceptabel gaan vinden in zee te poepen en plassen. Met Niko er bij of in de uitlaatgroep doet hij eerder wat dan alleen.

Pjotr is de enige die ik overal mee naartoe kan nemen, dus heb hem vaak alleen bij en fiets veel met hem.
Naast de fiets heeft hij geen keus, dat werkt te veel op z'n darmen en blaas om het op te houden. Maar hij háát het. Voor een plas wil hij niet stoppen (rent wijdbeens verder) en poepen probeert hij weg te sprinten
Heb geprobeerd om hem aangelijnd te laten en hem ipv op het balkon te laten weer naar buiten naar de stukken gras en park om het huis te gaan, maar dan gebeurt er alsnog niets terwijl het echt hoge nood is.
Uiteindelijk vorige maand maar een hogedrukspuit gekocht