Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Je vraagt je af...
Moderator: moderatorteam
- nadine-lea
- Actief
Re: Je vraagt je af...
Wow dit is wel heel extreem!
Zonde van je paard, beetje opvoeding doet ook veel
Zonde van je paard, beetje opvoeding doet ook veel
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zag hem ook al op FB, waanzin dit...
Van een aantal dingen weet ik niet eens wat het is, maar dat het onnodig is en het dier ongemak en zelfs pijn bezorgt is me wel duidelijk.
Van een aantal dingen weet ik niet eens wat het is, maar dat het onnodig is en het dier ongemak en zelfs pijn bezorgt is me wel duidelijk.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
heeft ie nou een touw om zijn onderkaak om zijn tong onder het bitt e houden? en dat bovenste gedeelte, wat is dat nou weer...
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik ken het ook niet maar vind het echt schandalig. Alsof een hengstenketting al niet genoeg is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ken die katrol ook niet. Ziet er in elk geval erg onaangenaam uit.
- kipo
- Zeer actief
Is dit het paardenequivalent van dit + zo'n pinnen-slipketting???

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Lijkt wel of er een soort extra "bit" of een stuk ijzer in ieder geval voor de boventanden onder de lip zit en naar achteren wordt getrokken.
En dat touw om zijn onderkaak lijkt er voor te zorgen dat het gewone bit niet verschoven kan worden?
Buitengewoon onaangenaam lijkt me

En dat touw om zijn onderkaak lijkt er voor te zorgen dat het gewone bit niet verschoven kan worden?
Buitengewoon onaangenaam lijkt me

Blijkbaar scheuren ze liever het tandvlees aan gort of hoe heet dat wat wij onder onder boven lip hebben? Lijkt wel of het onderste stuk onder de tong ligt, arm dier.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Die kop ernaast kan dezelfde versiering wel gebruiken.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat een verschrikkelijkheid, zo zou ik echt niet willen rijden..
- Miepmiept
- Zeer actief
- kipo
- Zeer actief
Als dat paard werkelijk niet te hanteren zonder al dat ijzerwerk, wat moet je er dan mee 

- Miepmiept
- Zeer actief
Bedankt voor de aanvulling!
Lijkt me hetzelfde idee van een praam...
Lijkt me hetzelfde idee van een praam...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat wilde ik idd eerst nog zeggen, is het niet een soort praam... maar dat leek me nogal vreemd 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Oke, ik heb er te weinig verstand van om dat te zien. Ik heb alleen maar Western gereden en dat zag er heel anders uit, een stuk vriendelijker. Ik gebruikte ook nooit een bit.Inge O schreef:ik denk niet dat hij zo gereden wordt (hier toch niet) maar 'alleen maar' voorgebracht (de teugels zitten zelfs onder het halster door).Gollum schreef:Wat een verschrikkelijkheid, zo zou ik echt niet willen rijden..
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
In de wei gooien....kipo schreef:Als dat paard werkelijk niet te hanteren zonder al dat ijzerwerk, wat moet je er dan mee
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Gezien jij er naast woont en Inge niet eens in NL lijk jij me de juiste persoon het aan hem te vragenTara schreef:Dat zou je mijn buurjongen eens kunnen vragen natuurlijk:Inge O schreef:tja....dan zal een neusring bij stieren vast ook wel prettige sensaties geven zeker?

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
sbientje schreef:dat wilde ik idd eerst nog zeggen, is het niet een soort praam... maar dat leek me nogal vreemd
Een praam is ook niet vriendelijk, tis maar net wat voor verhaaltje je erbij zet... Er wordt altijd gezegd dat een praam zorgt voor endorfine ofzo, volgens een da die ik erover sprak blijft een paard staan omdat het gewoon een akelig gevoel is..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Kit schreef:sbientje schreef:dat wilde ik idd eerst nog zeggen, is het niet een soort praam... maar dat leek me nogal vreemd
Een praam is ook niet vriendelijk, tis maar net wat voor verhaaltje je erbij zet... Er wordt altijd gezegd dat een praam zorgt voor endorfine ofzo, volgens een da die ik erover sprak blijft een paard staan omdat het gewoon een akelig gevoel is..
Ik zou ook blijven staan met al die zooi aan mijn hoofd en in mijn mond, geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om ook maar een beweging te maken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dr ook niks diervriendelijks aan, als je naar de site gaat zie je ook een veulentje helemaal in touw gewikkeld, ik meen om hem te leren stilstaan...
Rare jongens, die amerikanen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dr ook niks diervriendelijks aan, als je naar de site gaat zie je ook een veulentje helemaal in touw gewikkeld, ik meen om hem te leren stilstaan...Dit ziet er een beetje uit als de Double Dutch van een paard meenemen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Kit schreef:sbientje schreef:dat wilde ik idd eerst nog zeggen, is het niet een soort praam... maar dat leek me nogal vreemd
als je getatoeëerd wordt maak je ook endorfines aan. en getatoeëerd worden is inderdaad akelig

- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Als een praam goed gebruikt word dan geeft dat inderdaad een ontspannende werking, vaak word een praam verkeerd gebruikt en blijft een paard echt niet rustig staan, al helemaal niet omdat dat een vervelend gevoel geeft. Heb zelf ook met normale pramen gewerkt bij hoog in het bloed staande paarden en je weet wel wanneer je het goed gebruikt als je veel met zulke paarden werkt. Maar goed er gebeuren wel meer niet leuke dingen in de paardenwereld, overal wel en meer dan mensen zo zullen zien. Ik had dit trouwens nog nooit gezien, hoewel het er niet fijn uitziet zie je nou ook geen doodsbang paard als je in extreme situaties terecht gaat komen snap ik de keuze dan wel, het is een vluchtdier die toch al snel 600 kg weegt, in drukte wil je de schade beperken (ben ook niet voor al die dingen erom en heb genoeg met bange paarden gewerkt zonder al die rommel)
- iones
- Zeer actief
Als je een paard aan een situatie blootstelt die niet echt nodig is, maar waardoor je hem heel die toestand aan z´n kop moet hangen, dan haakte ik af. Als het moet omdat hij een noodzakelijke medische behandeling niet toestaat, dan wordt het wat anders.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje - Aantal honden: 2
leuk te zien dat het niet altijd hoeft te zijn wat het lijkt.Tara schreef:Wat is de De Stableizer®?
Een kalmerend hulpmiddel dat de acupunctuurdrukpunten G.V. 26 en T.H.17 beïnvloedt.
Het drukpunt G.V. 26 bevindt zich in de bovenste tandvleesrand tussen de twee voortanden onder de bovenlip. Bij stimulatie van dit punt wordt adrenaline geproduceerd. Druk en overdruk op dit punt veroorzaken blokkade van de afgifte van adrenaline met als gevolg een kalmerend effect.
Wanneer de gewenste kalmering/controle is bereikt, ervaart het paard uitwendige prikkels niet meer als stress. Behandelingen of trainingsarbeid e.d. worden meer als prettig dan als pijnlijk ervaren. Als later dezelfde arbeid of behandeling opnieuw worden uitgevoerd, dan voelt het paard een plezierige associatie.
Klikklik
- Wicky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Golden Retriever x Labrador
Goed afgekeken van de Buckstopper van Monty Roberts maar al net zo onvriendelijk en pijnlijk voor het paard
Groet,
Marjolein
Marjolein
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Hoe bedoel je?Hamster-007 schreef: leuk te zien dat het niet altijd hoeft te zijn wat het lijkt.

- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Ik zie eerlijk gezegd liever een paard wat zo "begeleid" wordt tijdens een prijsuitreiking die 10 minuten dan een paard wat 23 uur per dag op stal staat te weven en kribbenbijten, met een vrouwtje met van die rammelende sporen met losse vellen eraan rond wandelt en weer even flink dat bit door dat paard zijn mond sjort. Uiteraard met stang en trens, zonder warming up beginnen en zonder cooling down paardje weer 23 uur per dag op stal zetten. Dag in, dag uit, jaar in, jaar uit.
Dit aanzicht is schokkender maar als je eens om je heen kijkt in dat oh zo ontspannende paardenwereldje zul je versteld staan van de verbogen dierenmishandeling.
Dit aanzicht is schokkender maar als je eens om je heen kijkt in dat oh zo ontspannende paardenwereldje zul je versteld staan van de verbogen dierenmishandeling.