Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oortjes plakken
Moderator: moderatorteam
oortjes plakken
ik had al gezocht of ik ergens dit onderwerp kon vinden ,maar dat ging vooral over staande oortjes en dat is hier niet het geval..
ik heb hier een pup van 11 weken oud,die mooie flappers heeft,alleen sinds 2 dagen knikken zijn flappers in,nu knik ik tig keer per dag zijn oortjes in de goede stand maar hij is erg blij en dan staan zijn oren meteen in pret stand en dan weer die knik erin,die er niet meer uit gaat...
nu weet ik dat je dat kan plakken,maar hoe??
en hoelang moet dat dan blijven zitten??en is 11 weken niet te oud om te plakken,of zijn er andere methodes om die oortjes niet steeds in die knik te laten gaan??
niet dat ik heel erg van het uiterlijk ben,maar zou het bij hem toch best zonde vinden als ie straks van die geknikte flappers heeft...
ik heb hier een pup van 11 weken oud,die mooie flappers heeft,alleen sinds 2 dagen knikken zijn flappers in,nu knik ik tig keer per dag zijn oortjes in de goede stand maar hij is erg blij en dan staan zijn oren meteen in pret stand en dan weer die knik erin,die er niet meer uit gaat...
nu weet ik dat je dat kan plakken,maar hoe??
en hoelang moet dat dan blijven zitten??en is 11 weken niet te oud om te plakken,of zijn er andere methodes om die oortjes niet steeds in die knik te laten gaan??
niet dat ik heel erg van het uiterlijk ben,maar zou het bij hem toch best zonde vinden als ie straks van die geknikte flappers heeft...
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: oortjes plakken
Nala had ook hele mooie flappers. (zie onderschrift) en ook telkens zon lelijke knik erin.
Bij haar was het ook als ze rustig (en lief) was dan waren haar oren mooi. Als ze evil was dan kreeg ze die knik.
Ik bleef ze god masseren en terug hangen.
Nu is ze 15maanden en staan ze zoals op het onderschrift.
Maar ik was ook even bang dat er die knik in bleef zitten.
Bij haar was het ook als ze rustig (en lief) was dan waren haar oren mooi. Als ze evil was dan kreeg ze die knik.
Ik bleef ze god masseren en terug hangen.
Nu is ze 15maanden en staan ze zoals op het onderschrift.
Maar ik was ook even bang dat er die knik in bleef zitten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
ja bij mijn hondje zit nu ook als ie lief en rustig is zo'n rare knik in zijn oor...ik doe ze wel steeds die knik eruit halen,maar hij is dan zo blij dat je aan hem zit dat ie meteen in 'pret-oor' stand gaat en dus zit die knik er weer in...
ik weet dat ik vroeger eens een website had waar het helemaal omschreven stond hoe je moest plakken,maar waar die is,en welke dat was..
en ik heb wel gegoogled,maar tot nog toe vind ik vooral hoe oortjes omhoog te plakken,en dat hoeft nu weer niet
,ik hoop eigenlijk ook dat het tijdelijk is en dat zijn oortjes alsnog gewoon gaan staan zoals bij Nala...tot een paar dagen geleden had ie eigenlijk zijn oortjes in gewone vorm...

ik weet dat ik vroeger eens een website had waar het helemaal omschreven stond hoe je moest plakken,maar waar die is,en welke dat was..

en ik heb wel gegoogled,maar tot nog toe vind ik vooral hoe oortjes omhoog te plakken,en dat hoeft nu weer niet

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Als ze gaan wisselen gaan de oren ook nog alle kanten op. Maar dat is misschien nog een beetje jong....
Gewoon eigenwijs blijven masseren.
Bij Nala stonden ze alleen mooi als ze rustig was
hahaha andersom dus dan bij jou!
Gewoon eigenwijs blijven masseren.
Bij Nala stonden ze alleen mooi als ze rustig was

Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
ja dat zocht ik! dank je wel
weet iemand ook hoelang zoiets moet blijven zitten??
weet iemand ook hoelang zoiets moet blijven zitten??
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Meestal plak je oren tot ze uitgewisseld zijn...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
oww dat vind ik wel zielig zolang,dacht dat het maar een paar dagen zou zijn...
vrees dat ik maar moet gaan wennen aan een Red met zijn oren op pretstand...

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie heeft "tussenin" oren. Ze stonden eerst (nu nog als ze speelt/alert is) maar zijn gaan hangen.Kimmie schreef:oww dat vind ik wel zielig zolang,dacht dat het maar een paar dagen zou zijn...![]()
Ze zijn best dik/stug en doordat er vouwen tegen elkaar aan schuren heeft ze altijd wondjes op die punten.
Rozenoortjes staan haar wel lief, maar heb er daarom best een beetje spijt van dat ik haar oren niet heb geplakt.
Maakt het hem minder lief?
Ik heb de oren van mijn herders nog nooit geplakt hoewel ik ook wel eens vreesde dat die nooit recht kwamen.Maar het veranderen van oorstand kan wel 8 maanden duren.
Mijn nakert kreeg ik met geplakte oren,maar hij krabte er iedere keer aan,dus ik heb het los gemaakt.Nu heb ik een naakthond met flappers.Hij heeft er geen nacht minder om geslapen,en naar een show gaan doe ik ook niet.
Ik heb de oren van mijn herders nog nooit geplakt hoewel ik ook wel eens vreesde dat die nooit recht kwamen.Maar het veranderen van oorstand kan wel 8 maanden duren.
Mijn nakert kreeg ik met geplakte oren,maar hij krabte er iedere keer aan,dus ik heb het los gemaakt.Nu heb ik een naakthond met flappers.Hij heeft er geen nacht minder om geslapen,en naar een show gaan doe ik ook niet.
- Mutt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Retrievermixen
Ik hou er van, Boef heeft een knikoor en een flapoor 
Verder geen zinnig advies

Verder geen zinnig advies

Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
nee túúrlijk is ie niet minder lief met knik oortjes... ,ik heb hier ook een rottweiler met hele erge knik oortjes,alleen zou ik het zonde vinden,als het makkelijk te voorkomen verder is ....maar hem minder lief maken zeker niet...
maar weken lang met ingetapete oortjes laten lopen ga ik sowieso niet doen ...dacht dat het voor een paar dagen zou zijn...
maar weken lang met ingetapete oortjes laten lopen ga ik sowieso niet doen ...dacht dat het voor een paar dagen zou zijn...
Ach hij is toch knap zo als hij is met zijn dikke knuffelkop. Juist foutjes staan zo grappig.Vind het bij mijn nakert ook hoor als ik er mee zou showen of fokken is het wat anders,maar nu mag hij lekker lopen met zijn oorbellen.Het enige nadeel is dat mensen denken dat het een teef is,terwijl de onderdelen er duidelij onderhangen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Bij border collies gebruiken ze ook textiellijm heb ik gehoord. Dat zou plakken aan de vacht en niet aan de huid.
Maar of dat ook bij een korthaar lukt weet ik niet.
Maar of dat ook bij een korthaar lukt weet ik niet.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik heb getapet vanaf 4 maanden tot een jaar en het heeft gewerkt. soms schiet 1 oor verkeerd maar kan ik weer goed vouwen.
ellen
ellen
Ik vind het niks om met tape te klooien aan je hond.
- *Eva*
- Zeer actief
- Contacteer:
Sasha heeft ongeveer een week met een pleister op zijn oor gelopen die onderaan zn kin zat geplakt. En de knik is nooit weer terug gekomen.
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Groetjes Eva
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Komt dat niet gewoon vanzelf goed? 

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
Toch veel leuker zo

Soms staan ze allebei zo paraplu, maar meestal alleen zijn linker oor. Ik vind het wel wat hebben want het past helemaal bij zijn karakter

Soms staan ze allebei zo paraplu, maar meestal alleen zijn linker oor. Ik vind het wel wat hebben want het past helemaal bij zijn karakter

redjes zusje heeft mega vliegtuigoortjes...hij heeft ze eigenlijk niet echt van zijn hoofd afstaan,alleen een knik achterin zijn oren...
ik vouw ze overigens gewoon nog steeds de hele dag weer in normale positie...nog niet geplakt..
ik vouw ze overigens gewoon nog steeds de hele dag weer in normale positie...nog niet geplakt..
-
- Zeer actief
Hier ook een paar foute oren

Sjonnie kan ze wel goed houden

maar geeft de voorkeur om ze verkeerd te houden

Ik doe er niets aan, op shows doe ik ze weleens goed om te laten zien hoe het er dan uitziet maar meestal heb ik zoiets van sja dit is nu eenmaal Sjon met oren die niet helemaal juist hangen nou ja als dat het ergste is
bij Whisper komt het vast nog wel goed die is nog jong en bij Phantom en Bunker en Tank hingen ze ook ineens goed toen ze ouder waren.

Sjonnie kan ze wel goed houden

maar geeft de voorkeur om ze verkeerd te houden

Ik doe er niets aan, op shows doe ik ze weleens goed om te laten zien hoe het er dan uitziet maar meestal heb ik zoiets van sja dit is nu eenmaal Sjon met oren die niet helemaal juist hangen nou ja als dat het ergste is

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn hond kon niet kiezen

bij sommige honden staan die vliegoortjes wel,hier bij buddy staat het ook wel,die heeft al zo'n serieus hoofd,en met gewoon hangende oren wordt dat nog erger..met vliegoortjes kijkt ie nog best leuk zo af en toe 
de stand van zaken bij Redje is inmiddels dat 1 oor weer gewoon hangt de ander zit in een knik...

hoe vaak ik die er ook uitvouw,die schiet meteen weer terug zijn knik in.....

de stand van zaken bij Redje is inmiddels dat 1 oor weer gewoon hangt de ander zit in een knik...

hoe vaak ik die er ook uitvouw,die schiet meteen weer terug zijn knik in.....

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hier nog zo'n 1 die niet kon kiezen:

Nu heeft ze haar oren hier behoorlijk naar voren gericht. Normaal hangt die ene oor echt naar beneden.

Overigens heeft zij er ook hele lange plukken aan, maar dat vind ik niet mooi, dus die haal ik er in de zoveel tijd weer af.

Nu heeft ze haar oren hier behoorlijk naar voren gericht. Normaal hangt die ene oor echt naar beneden.

Overigens heeft zij er ook hele lange plukken aan, maar dat vind ik niet mooi, dus die haal ik er in de zoveel tijd weer af.

- runninggirl
- Zeer actief
Ik snap niet wat jullie bedoelen met een lelijke knik? 

- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan je de knik niet verstevigen met tape?
- runninggirl
- Zeer actief