Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare hond (auto's en andere honden)

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Rare hond (auto's en andere honden)

Ongelezen bericht door moosje »

Zoals een aantal van jullie weten doet Jade soms nogal achterlijk naar andere honden.
Voornamelijk aan de riem of als we ergens wandelen en ze losloopt en we een hond tegen komen.
In een groep is er 9 van de 10 keer niets aan de hand, hier in huis, of bij een ander in huis gaat het na een half uurtje ook prima.
Ze claimt mij wel als ze de kans krijgt, maar verder is er weinig aan de hand. Het maakt ook niet uit of we eerst hebben gewandeld of niet.

Het was me al een aantal keer opgevallen dat ze in de auto eigenlijk met iedere hond samen kan, er valt dan geen onvertogen woord. Alleen bij Willemijn, die was het er niet zo mee eens dat Jade in haar auto zat. Wildvreemde honden, het boeit haar niks, zolang ze maar in de auto zitten. Als we daarna gaan wandelen gaat het eigenlijk meteen goed. Dan is de hond goedgekeurd of zo. Ze vindt autorijden zo ongeveer het leukste wat er is, dus dat zal ook wel meespelen. Zodra er ergens een autodeur open staat moet ik opletten dat ze er niet in springt. Liever zo dan een hond die de auto niet in wil.

Afgelopen week met een kennisje afgesproken om met hem en zijn hond naar het Erkemederstrand te gaan. Zijn hond is een Dalmatiërteefje van 13, en niet meer zo heel goed ter been, dus ik vond het best spannend met die, soms onbehouwen, mormels van mij. Op straat met de kennismaking deed Jade zoals gewoonlijk weer achterlijk, maar vervolgens sprong ze in de auto bij Kaya en was er niets aan de hand, tijdens het wandelen, en vooral rondhangen, ook niet. Ze mocht niet te dicht bij mij in de buurt komen, maar ze heeft geen seconde geprobeerd om te herderen. Als de 'vreemde' hond eerst in de auto zit is het sowieso geen probleem, als Jade eerder in de auto zit dan de vreemde hond, dan wil ze nog wel eens sneppen op het moment dat de hond de auto in springt, maar als deze eenmaal in de auto zit/ligt/staat is het ook meteen goed.

Voortaan doen we de kennismakingen dus maar in de auto. :LOL:

Heeft iemand hier een logische verklaring voor?
Waarom ze het gedrag wel aan de riem vertoond en als ze losloopt (een op een), maar niet in een groep, of in een auto? Terwijl in het laatste geval de ruimte toch wel heel erg klein is. En juist omdat ze behoorlijk bezitterig kan zijn zou ik verwachten dat een auto eerder een probleem zou zijn dan de andere gevallen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Rare hond (auto's en andere honden)

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zoals je zegt ,te kleine ruimte voor een grote bek en niet weg kunnen. In een groep een grote bek kan je ook je kop kosten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

bouvierpoedel schreef:Zoals je zegt ,te kleine ruimte voor een grote bek en niet weg kunnen. In een groep een grote bek kan je ook je kop kosten.
Dit inderdaad. Zo stoer is ze eigenlijk niet.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cornelia »

Zelfde principe ongeveer als dat wij een hondje hadden die aangelijnd nogal eens overwaardige ideeen kreeg betreffende zijn status richting andere reuen. Als hij los liep waren die ideeen een heel pak nederiger van aard.
Ongeveer als volgt;
Aangelijnd; "....geef die bal maar eens ff snel aan mij stelletje watjes".
Niet aangelijnd; "...... tenzij U allen er mischien zelf mee willen spelen. Dan ga ik hier even liggen bibberen en wacht ik verder wel af".
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”