Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vachtverzorging
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
- Aantal honden: 2
Vachtverzorging
Ik zou willen weten wat voor kam of borstel ik moet gebruiken om mijn kortharige hond te kammen.
Het is een kruising jackrussel en heeft heel kort haar dat erg snel in de rui is. Het lijkt een beetje op de vacht van een dwerg pincher.
Ik heb de furminator geprobeerd en een rubberen borstel maar ik krijg er bijna geen haar uit, terwijl er veel haar uitvalt. Heeft iemand ervaring met kortharige vachtverzorging dan hoor ik het graag. Ik heb helaas geen geld om naar een trimmer te gaan. Mijn andere hond is ook een kruising jackrussel maar heeft iets langer haar en dat kan ik met de furminator prima borstelen.
Ik hoop dat mensen tips hebben hier.
Groeten Marieke \ en noa en vinny
Het is een kruising jackrussel en heeft heel kort haar dat erg snel in de rui is. Het lijkt een beetje op de vacht van een dwerg pincher.
Ik heb de furminator geprobeerd en een rubberen borstel maar ik krijg er bijna geen haar uit, terwijl er veel haar uitvalt. Heeft iemand ervaring met kortharige vachtverzorging dan hoor ik het graag. Ik heb helaas geen geld om naar een trimmer te gaan. Mijn andere hond is ook een kruising jackrussel maar heeft iets langer haar en dat kan ik met de furminator prima borstelen.
Ik hoop dat mensen tips hebben hier.
Groeten Marieke \ en noa en vinny

-
- Actief
Re: Vachtverzorging
Ik geef al extra zalmolie voor de vacht en hypo allergeen voer. Ik vind het op zich niet zo super erg, maar ik weet natuurlijk niet of hetr met kammen minder kan worden of niet, vandaar mijn vraag.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
ik zou inderdaad niet te veel borstelen, evt met rubber handschoen...
en wat ik doe ik paar keer per week de borstel vd stofzuiger erover..dus losse haren er afzuigen, wel op de laagste stand natuurlijk
en een keer per week een rauw eitje helpt bij mijn honen ook heel goed
en wat ik doe ik paar keer per week de borstel vd stofzuiger erover..dus losse haren er afzuigen, wel op de laagste stand natuurlijk

en een keer per week een rauw eitje helpt bij mijn honen ook heel goed
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Als Macho heel erg haart dan was ik hem grondig en dan stevig afdrogen, daarmee is het meeste losse haar er wel vanaf.
Laatste rui periode niets gedaan en was ook snel voorbij, gewoon veel aaien
(en zwemmen)
Laatste rui periode niets gedaan en was ook snel voorbij, gewoon veel aaien

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- dagmar88
- Zeer actief
Ik gebruik voor Charlie een roskam en was haar wanneer het heel erg is.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Dit dus, lekker warm water en even goed de shampoo laten intrekken. Niet (teveel) borstelen want daar wordt het alleen erger van.kloesje schreef:Als Macho heel erg haart dan was ik hem grondig en dan stevig afdrogen, daarmee is het meeste losse haar er wel vanaf.
Laatste rui periode niets gedaan en was ook snel voorbij, gewoon veel aaien(en zwemmen)
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Actief
Bedankt voor de tips. Dat extra veel aaien zal Noa niet erg vinden. Het is een echte kroeler.

-
- Actief
Bedankt voor de tips. Dat extra veel aaien zal Noa niet erg vinden. Het is een echte kroeler.

- Hylos
- Zeer actief
Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af. Ik kan bij Xavi nog steeds de plukken haar er zo uit trekken en het ligt overal
Tis natuurlijk tijdelijk, is het dan erg een kam of zo te gebruiken? Wassen helpt niet want hij is pas al 2 keer onder de douche geweest en het blijft nog steeds..

Tis natuurlijk tijdelijk, is het dan erg een kam of zo te gebruiken? Wassen helpt niet want hij is pas al 2 keer onder de douche geweest en het blijft nog steeds..

- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Hier hetzelfde met Evert haha.Nanna schreef: Was laatst op bezoek bij iemand met een Bracco Italiano met veel wit en een zeer aanhankelijk karakter. Ik leek wel een ijsbeer toen ik thuiskwam!
Ik borstel hier stevig met mijn handen er doorheen en als ze heel erg verharen dan was ik hem met witte-honden-shampoo. Laat het sop even intrekken en goed uitspoelen. de 2 dagen erna wat vaker met de handen erdoor heen rossen en hij is door de ergste verharing heen en weer stralend wit

Ik heb voor Dinos rubberen massage borstel die alleen dode haren verwijderd, en inderdaad zalmolie.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
"Erg" is het niet maar je moet opletten dat je het niet te vaak doet omdat je het dan juist gaat stimuleren en dan kom je er dus niet meer vanafHylos schreef:Ik vroeg me eigenlijk hetzelfde af. Ik kan bij Xavi nog steeds de plukken haar er zo uit trekken en het ligt overal![]()

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)