Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tuigje gezocht
Moderator: moderatorteam
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Tuigje gezocht
Jura heeft deze, ik vind dat die de druk goed verdeelt. Beter dan andere tuigen die we hebben (gehad).
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ers/424809

http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... ers/424809

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou helemaal geen tuig online bestellen als ik jou was, maar gewoon ergens gaan passen. Die roze van jouw zou ook de druk moeten verdelen maar als ie niet helemaal strak past doet geen enkel tuig dat.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Ik heb sinds twee weken de ferplast ergo comfort. Ik vind t een superfijn tuig. Je kan het deel voor de borst en op de rug van elkaar halen en dan met skischoensluitingen weer aan elkaar maken. Het deel voor de borst is redelijk groot, maar daardoor kan het tuig niet draaien en verdeelt de druk uitgebreid. De aanlijnring zit op de rug helemaal achteraan, wat voor lola en mij erg goed werkt.
In deze link, zo'n beetje onderaan, staat het tuig. Er staan ook een boel andere tuigen besproken zag ik. Misschien heb je daar ook wat aan.
http://www.allergie-bij-honden.nl/welk- ... dentuigen/
Edit: het tuig zit ruim van lola's oksels af, iets wat met geen ander tuig ooit is gelukt. En bij de kleine, doodgewone, eenvoudige dierenwinkel hier vlakbij verkochten ze hem. Ik heb dus kunnen passen en een rondje lopen voor ik kocht. Online bestellen doe ik niet, dat is met de hurtta een fout geweest en ik wilde niet weer met een verkeerde pasvorm zitten.
In deze link, zo'n beetje onderaan, staat het tuig. Er staan ook een boel andere tuigen besproken zag ik. Misschien heb je daar ook wat aan.
Edit: het tuig zit ruim van lola's oksels af, iets wat met geen ander tuig ooit is gelukt. En bij de kleine, doodgewone, eenvoudige dierenwinkel hier vlakbij verkochten ze hem. Ik heb dus kunnen passen en een rondje lopen voor ik kocht. Online bestellen doe ik niet, dat is met de hurtta een fout geweest en ik wilde niet weer met een verkeerde pasvorm zitten.
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 05 jul 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- runninggirl
- Zeer actief
Ja ik heb toen ook twee maten besteld en eentje teruggestuurd.Jion schreef:Online heb ik een hoop meer keuze en als het niet past kan ik hem altijd ruilen voor een andere maat.

- runninggirl
- Zeer actief
Lizanne schreef:Ik heb sinds twee weken de ferplast ergo comfort. Ik vind t een superfijn tuig. Je kan het deel voor de borst en op de rug van elkaar halen en dan met skischoensluitingen weer aan elkaar maken. Het deel voor de borst is redelijk groot, maar daardoor kan het tuig niet draaien en verdeelt de druk uitgebreid. De aanlijnring zit op de rug helemaal achteraan, wat voor lola en mij erg goed werkt.

Ze bespreken van het Wolters tuig alleen wel de oude versie. Bij de nieuwe zijn de sluitingen hoger geplaatst (staat bij één van de minpunten).
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb een paar weken geleden ook naar die wolters gekeken, ziet er zo op het eerste gezicht goed uit
.

- runninggirl
- Zeer actief
En niet onbelangrijk: zelfs na een jaar intensief dragen (gemiddeld meer dan 3 uur per dag), door de modder rollen, langs muren schrapen, in stinksloten zwemmen, regelmatig in de wasmachine, etc... is ie nog prima. Wel een beetje gebruikssporen maar dat is logisch.Zamunda schreef:Ik heb een paar weken geleden ook naar die wolters gekeken, ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.
Een handige hond kan zich er trouwens wel uit wurmen (achteruit), mocht dat belangrijk zijn om te weten....
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
- -Lilo-
- Zeer actief
Lola weegt ongeveer 10,5 kilo, haar hals is (uit mn hoofd...) 40 cm en haar borst iets van 52 cm. Lola viel precies tussen twee maten in, de S kon op de buitenste stand precies NIET dicht, dus ik heb de M voor haar. Die staat dan op alle vier de sluitingen helemaal aan het eind. Lola heeft dan overal nog wat speling in het tuig zitten en die heeft ze wel nodig als ze de IJssel uitgraaft en/of heel hard hijgt. Het tuig draait niet en Lola trekt er om één of andere reden niet mee. Ik heb alleen de fout gemaakt het tuig er zo om te hangen en hup, lopen. Ze vindt hem dus niet zo leuk, omdat ik hem niet goed aangeleerd heb. Ik ben dus nu met de clicker bezig om hem aan te trekken, aangezien ze tijdens het dragen gewoon normaal doet en niet meer ontsnapt en niet meer haar nek belast.Jion schreef:@ Lizanne: Die ziet er ook comfortabel uit en jouw Lola lijkt qua maat wel een beetje op Rosca. Wat zijn de maten (hals, borst en gewicht) van jouw Lola en welke maat tuigje heb jij, als ik vragen mag?
Hier wat foto's van de eerste keer dat ze 'm aan had.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik gooi 'm er in.. Het perfect fit tuig
Wat een ideaal tuig, ben er compleet weg van. Nooit meer wat anders!

- -Lilo-
- Zeer actief
oh dan moet die s wel lukken lijkt me. Ben benieuwd! Post je even een update/foto's als je m hebt?Jion schreef:Dank je wel Lizanne.![]()
Ik ga de sprong gewoon wagen en het tuigje in S bestellen (Rosca is net wat smaller en lichter dan Lola, en anders ruil ik hem wel om).
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Ik zie dat je al wat besteld hebt maar wou toch nog even mijn ervaring vertellen;
Ik heb voor Semmy dit model tuigje en vind het een heel fijn ding.

Ik heb voor Semmy dit model tuigje en vind het een heel fijn ding.

- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Lola weegt ongeveer 10,5 kilo, haar hals is (uit mn hoofd...) 40 cm en haar borst iets van 52 cm. Lola viel precies tussen twee maten in, de S kon op de buitenste stand precies NIET dicht, dus ik heb de M voor haar. Die staat dan op alle vier de sluitingen helemaal aan het eind. Lola heeft dan overal nog wat speling in het tuig zitten en die heeft ze wel nodig als ze de IJssel uitgraaft en/of heel hard hijgt. Het tuig draait niet en Lola trekt er om één of andere reden niet mee. Ik heb alleen de fout gemaakt het tuig er zo om te hangen en hup, lopen. Ze vindt hem dus niet zo leuk, omdat ik hem niet goed aangeleerd heb. Ik ben dus nu met de clicker bezig om hem aan te trekken, aangezien ze tijdens het dragen gewoonLizanne schreef:Jion schreef:@ Lizanne: Die ziet er ook comfortabel uit en jouw Lola lijkt qua maat wel een beetje op Rosca. Wat zijn de maten (hals, borst en gewicht) van jouw Lola en welke maat tuigje heb jij, als ik vragen mag?
normaal doet en niet meer ontsnapt en niet meer haar nek belast.
Hier wat foto's van de eerste keer dat ze 'm aan had.
[url=http://s1347.photobucket.com/user/Lizan ... %20Uploads
WP_001640_zps2dbfe5a1.jpg.html]

[url=http://s1347.photobucket.com/user/Lizan ... 20Uploads/
WP_001641_zps33e92843.jpg.html]

dit tuig heb ik ook gehad voor Suus, ca 1 jaar gebruikt, beviel goed. Was alleen naar een
jaar wat opgerekt, waardoor Suus eruit stapte en het tuig onderste boven aan had.
Heb nu een preponti tuig, zo'n simpel model, bevalt ook goed.
Groetjes,
Kristel
Kristel
- -Lilo-
- Zeer actief
Wat een leuke update
ik was al steeds bang dat je t helemaal niks vond en daarom niet meer schreef in dit topic, maar dat valt dus mee
veel wandelplezier gewenst met de nieuwe tuigen!

- runninggirl
- Zeer actief
Wat fijn dat er echt een heel goed passende bij zat! 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Leuk, die heb ik ook. En ben er ook erg over te spreken. Mooie pasvorm, goede verdeling van druk als ze mag trekken, en makkelijk aan te trekken. Door de snelsluitingen kun je het tuig ook makkelijk voor twee honden gebruiken zonder dat je hem steeds moet verstellen.
Enige nadeel - Mayke zit altijd in het water en het foam is dan permanent nat. Daarom doe ik hem vaak af als ze los loopt.
Enige nadeel - Mayke zit altijd in het water en het foam is dan permanent nat. Daarom doe ik hem vaak af als ze los loopt.

- -Lilo-
- Zeer actief
Ja, dat nat blijven is wel echt een nadeel. Af en toe zit lola dus aan de halsband, loslopen/zwemmen zonder iets vind ik ook weer niks ivm adrespenning.
- -Lilo-
- Zeer actief
Nice
Ik vind dat andere tuigje ook mooi
wat is dat voor één?

- runninggirl
- Zeer actief
Jion schreef:Dat is die van Zooplus, die getipt werd door Runninggirl. De kleur is prachtig en de druk wordt prima verdeeld, maar bij mijn honden is het stuk om de nek te ruim ten opzichte van het stuk achter de voorpoten, waardoor het schuift en Rosca er soms met één poot uitstapt.
Het lijkt als ik van jouw foto uit ga ook alsof het bandje dat over de rug loopt, een heel stuk korter is in verhouding dan bij de grote maat die Jura heeft. En ook op de borst zie ik een soort loszittende lus? Weet je zeker dat je een goede maat hebt? Of zijn ze gewoon zo anders gebouwd onze hondjes...