Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zelfgemaakte teken/vlo poeder

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

zelfgemaakte teken/vlo poeder

Ongelezen bericht door Romy_ »

http://www.naturalcuresnotmedicine.com/ ... -pets.html

Hoe denken jullie hierover? werken deze dingen? iemand ervaring ermee?

Iemand anders zelfgemaakte receptjes die werken? Ben benieuwd of er meer natuurlijke oplossingen zijn ipv advantix bijv.
dagmar88
Zeer actief

Re: zelfgemaakte teken/vlo poeder

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik geloof in de eerste plaats niet dat het werkt.
In de tweede plaats staat natuurlijk niet gelijk aan ongevaarlijk.
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inger1993 »

Ik heb het artikel niet gelezen.
Maar wij hebben hier 3 a 4 mensen in de buurt die hun hond dagelijks één knoflookteen voeren en die honden hebben allemaal nog nooit luizen, teken en wormen enzo gehad....

Of het echt daardoor komt weet ik natuurlijk niet.
dagmar88
Zeer actief

Heb ik ook gedaan. Met of zonder, geen verschil.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

dagmar88 schreef:Ik geloof in de eerste plaats niet dat het werkt.
In de tweede plaats staat natuurlijk niet gelijk aan ongevaarlijk.
Nou dat dus eigenlijk :wink:
Inger1993 schreef:Maar wij hebben hier 3 a 4 mensen in de buurt die hun hond dagelijks één knoflookteen voeren en die honden hebben allemaal nog nooit luizen, teken en wormen enzo gehad....
Mijn oudje heeft ook nooit luizen, teken of wormen gehad in zijn 10 jaar bij mij en die heeft én geen chemische middelen én geen knoflook gehad.

Sjuun daarentegen lijkt ze aan te trekken :schrik:
Afbeelding
Romy_
Zeer actief

Die van mij krijgt dus steeds Advantix, en heeft nog nooit een teek gehad.

Prima toch zou je zeggen :P Maar ik vraag me dus af of dit niet te sterk / chemisch / slecht is. En aangezien zij zo weinig last ervan heeft met minder/natuurlijker kan? Vandaar dat ik eens naar dit soort dingen zocht.

Knoflook eten kan helaas niet, ze zit op een eliminatie dieet dus het moet een smeerseltje worden ^^
dagmar88
Zeer actief

Romy_ schreef:Die van mij krijgt dus steeds Advantix, en heeft nog nooit een teek gehad.

Prima toch zou je zeggen :P Maar ik vraag me dus af of dit niet te sterk / chemisch / slecht is. En aangezien zij zo weinig last ervan heeft met minder/natuurlijker kan? Vandaar dat ik eens naar dit soort dingen zocht.

Knoflook eten kan helaas niet, ze zit op een eliminatie dieet dus het moet een smeerseltje worden ^^
Niets en kijken wat er gebeurt? Mijn honden hebben zo zelden vlooien/teken dat ik preventief behandelen geen nut vind hebben.
Seresto band schijnt ook goed te zijn.
Winston
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Winston »

Misschien ligt het ook aan de locatie waar je woont hoe snel honden last krijgen van teken en vlooien. Hier in Rotterdam hebben mijn honden echt zeer zelden een teek en ik heb nog nooit vlooien gezien op 1 van mijn honden.

Toen ik laatst was wezen wandelen op de veluwe had mijn Rottweiler 4 teken.
Romy_
Zeer actief

Ik wandel veel op de Veluwe en hier in de buurt hebben andere honden wel vaak teken. Dus waarom zij niet weet ik niet. Ze rent ook door hoog gras en al. Weet niet of toevallig een plukvacht minder teken heeft dan een dunne vacht?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Romy_ schreef:Ik wandel veel op de Veluwe en hier in de buurt hebben andere honden wel vaak teken. Dus waarom zij niet weet ik niet. Ze rent ook door hoog gras en al. Weet niet of toevallig een plukvacht minder teken heeft dan een dunne vacht?
Mijne ene hond was heel duidelijk lekkerder voor teken dan mijn andere hond. En ze liepen dezelfde paadjes. Hetzelfde geldt trouwens voor ons, want wij lopen ook diezelfde paadjes. Ook gewoon met blote benen en armen. Pieter heeft nog nooit een teek op zijn lijf gehad, en ik een paar keer. Muggen vinden mij 's nachts ook lekkerder dan Pieter.
Vorig jaar heb ik voor het eerst druppels moeten gebruiken tegen vlooien, en ik moet het nu bij Miep ook in de gaten houden. Maar goed, Miep reageert minder heftig op dat spul dan Saar, dus bij haar jas ik er zo weer een pipet in als dat nodig is.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Eucalyptus kan zeker als een repellent gebruikt worden. Het doodt echter geen teken of vlooien. De geur is erg sterk en kan slijmvlies irritaties opwekken, zeker bij een hond.
Er is geen enkel bestrijdingsmiddel dat een teek of vlo onmiddellijk dood. Daar gaat een tijdje overheen terwijl het kwaad al geschied is.
Bij vlooien grijp ik pas in als ik ze op me voel.
Is wel allemaal lastig te zien op een zwartharige hond. Mijn vorige, een witharige zag je alles gemakkelijker.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”