Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench of niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

BorisPP
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelse herder x Bouvier
Aantal honden: 1

Bench of niet

Ongelezen bericht door BorisPP »

Wat is het handigste in onze situatie?

Wij halen woensdag onze pup op van dan bijna 9 weken. Het is een kruising mechelaar/witte herder.

De plek voor de hond komt in de gang. Deze is met deuren af te sluiten, maar bevat wel een open trap. Aan de zijkant van de trap zitten spijlen waar de pup wellicht net door kan (of net niet met alle gevolgen van dien).
Voor de trap komt een traphekje.

Wij hebben verder 2 kleine kinderen en 100% garantie dat deuren dicht blijven is er dus niet. Ook moeten de kinderen door de gang naar de wc (wij ook uiteraard, maar wij kunnen de hond makkelijker laten rusten als hij slaapt).

In verband met de trap spijlen en de rust voor de hond denk ik aan een bench, maar aan de andere kant wil ik ook gewoon dat de hond zelf in de gang kan blijven.

Wat zouden jullie doen?

-Bench aanleren en bench houden
-Eerste weken een bench gebruiken en als hij zeker weten te groot is voor de spijlen dan de bench weglaten
-Gelijk zonder bench
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Re: Bench of niet

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Bedoel je nou dat de hond eigenlijk standaard in de gang komt te zitten? Of dat de gang alleen zijn rustplek wordt waar hij rustig kan slapen zonder gestoord te worden?
Afbeelding
BorisPP
Vaste gebruiker

Uiteraard dat laatste. De gang wordt zijn rustplek.
BorisPP
Vaste gebruiker

Ik lees net over een puppyren. Zou dat ook een optie kunnen zijn voor de 1e weken?
Die kunnen wij daarna gebruiken voor de konijnen als het niet meer nodig is.

Ik denk dat we de kinderen in een paar weken ook niet beter weten dan dat een slapende hond moet blijven slapen.
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik vind zelf een bench handig als ze nog zo jong zijn. Daar kunnen ze dan lekker rustig in slapen en een holletje van maken (dekentje er over doen). En als je het deurtje dicht doet kunnen de kinderen er ook niet bij en kan hij goed zijn rust krijgen
Afbeelding
Afbeelding
BorisPP
Vaste gebruiker

Hylos schreef:Ik vind zelf een bench handig als ze nog zo jong zijn. Daar kunnen ze dan lekker rustig in slapen en een holletje van maken (dekentje er over doen). En als je het deurtje dicht doet kunnen de kinderen er ook niet bij en kan hij goed zijn rust krijgen
En dan alleen de eerste maanden? Of tot na de puberteit ofzo?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is bij iedere hond verschillend. Gewoon zo lang totdat jij denkt dat het niet meer nodig is. Hier bij Lotje is de bench blijven staan, wel open dan, want dat is de plek gebleven waar ze slaapt.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben wel voor een bench gekozen en Skye is nu een half jaar en zijn er nog steeds blij mee. Waar zijn bench staat is zijn veilige plek. Wij gebruiken de bench ook meestal in de auto en als je dan even snel een boodschap moet doen vind ik het wel fijn dat hij gewoon rustig in de auto kan blijven. Ook zijn wij al meerdere malen op vakantie geweest en het maakt niet uit waar hij slaapt, zijn veilige slaapplek heeft hij bij zich.

Je kan ook altijd gewoon een bench neerzetten en dan niet perse het deurtje dicht doen. Wij hebben hier de regel in huis dat als Skye in de bench gaat we hem met rust laten, dat is zijn eigen plekje.

Ook ivm zindelijk maken hebben wij er veel aan gehad. In de bench is hij van het begin af aan helemaal zuiver geweest. In de bijkeuken waar we hem ook wel eens laten als we weg gaan niet. Dan is de bench wel handig om te gebruiken om hem te leren dat er steeds meer tijd tussen de plasjes komt te zitten.
BorisPP
Vaste gebruiker

Ok dan gaat het in ieder geval een bench worden.
Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Shanelle »

Ik ben het helemaal eens met Skye.

Onze çay, nu 10 dagen bij ons, kruipt ook zeer regelmatig vanzelf in de bench als hij moe is. Het deurtje staat altijd open als we thuis zijn, alleen dit weekend was het even 'paniek' want dan gingen zijn dekentjes in de was om geurtjes tegen te gaan. Hij ging de hele tijd maar in die bench staan draaien en keren en snapte er geen snars van. Toen deurtje dus eventjes toe gedaan omdat het zo'n kabaal maakte zonder bodembedekking, ging hij toch wel aan de buitenkant van de bench liggen thv waar hij gewoonlijk gaat slapen... :I:

Wij hebben trouwens boven op het vetbedje 2 oude hoofdkussens gelegd in een korte kant van de bench. Hij gaat eigenlijk altijd daar op liggen, tenzij het te warm is. Misschien kan je ook zoiets doen? Vinden ze heerlijk!
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier hebben we ook een bench gebruikt, ik vond het ideaal en hij staat er nu nog steeds omdat ze er heel graag in slaapt. Deurtje gaat niet meer dicht, dat hoefde na een paar maanden al niet meer.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Gittje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gittje »

Wij hebben voor onze drukke rott x lab kruising ook een bench gebruikt tot na z'n puberteit.

Het was de enige manier om hem te verplichten om z'n rust te nemen. Hij geraakt(e) gemakkelijk in overdrive en als pup hebben ze toch op regelmatige tijdstippen hun rust nodig.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Kun je niet een ander traphekje gebruiken om een bepaald deel van de gang af te sluiten? Moet maar net kunnen natuurlijk. Maar ik heb zo een afgesloten halletje, en daarna (achter het hekje) begint de gang pas.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”