Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De gevolgen van..

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Manu

De gevolgen van..

Ongelezen bericht door Manu »

Op de linkerhelft staat een jongen die zijn kleine hondje voor de camera in elkaar mept.
Op de rechterhelft zie je hoe diezelfde jongen in elkaar gemept wordt tot bloedens toe.

Het staat op Facebook als overwinning met heel veel ge-haha.

Laatst waren een aantal topics met de discussie over het wel of niet op Facebook plaatsen van filmpjes waarin een persoon herkenbaar wordt neergezet en een hetze veroorzaakt wordt.

Wel, zie hier het gevolg:

Terecht of niet?
Ik vind beide filmpjes om te kotsen.
Laatst gewijzigd door Manu op 17 jul 2014 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Sanner
Zeer actief

Re: De gevolgen van..

Ongelezen bericht door Sanner »

Zag volgens mij iets wat ik niet wil zien. Gauw weggeklikt.
Manu

Op de linkerhelft staat een jongen die zijn kleine hondje voor de camera in elkaar mept.
Op de rechterhelft zie je hoe diezelfde jongen in elkaar gemept wordt tot bloedens toe.

Het staat op Facebook als overwinning met heel veel ge-haha.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nou bah, wat leuk.
Manu schreef: Ik vind beide filmpjes om te kotsen.
Ben het helemaal met je eens.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Walgelijk. En onder in beeld staat "Funny tv". Nou ik lach me kapot :hmmm:

Maar het lijkt erop of de meneer in het linker filmpje zichzelf heeft gefilmd, waarschijnlijk heeft hij het dan ook zelf op internet gezet. Waarom?
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

phoe...heftig zeg,maar eerlijk gezegd dacht ik toch een beetje : boontje komt om zijn loontje...

slecht van mij ,i know...maar toch...
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

pff gelukkig las ik post nummer 3 voordat ik het aanklikte. :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ga geloof ik maar niet kijken :schrik: naar geen van beiden
Manu

Ik heb het er in de openingspost bij gezet.
Bewust in Dier en Leed gezet omdat daar al in de subtekst staat dat beelden schokkend kunnen zijn ;)
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik bedank maar even voor de beide filmpjes.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

tja shit happens, what goes around comes around en karma is a bitch with a bazooka.
ik heb er geen meelij mee, so shoot me :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Tara schreef:
renee-uk schreef:tja shit happens, what goes around comes around en karma is a bitch with a bazooka.
Ik kan niet zeggen dat ik medelijden heb met zo'n jongen, dat niet.
Maar ik vind dit soort gevolgen gewoon niet zo okee, en ik vind het heel eng dat het via internet tot dit soort wraakacties kan leiden.
maar dat is oorzaak en gevolg: als je dit soort filmpjes niet op het internet zet, krijg je dit soort wraakacties ook niet.
funny vind ik het dan weer niet, trouwens.

ik heb veel meer problemen met heksenjachten die geopend worden vanwege vage aantijgingen en beschuldigingen die nergens op gestoeld zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef: ik heb veel meer problemen met heksenjachten die geopend worden vanwege vage aantijgingen en beschuldigingen die nergens op gestoeld zijn.
Die man zijn broer of iemand die er op lijkt (ik noem maar even wat) had toch ook op hetzelfde adres aanwezig kunnen zijn?
Ik vind het link, voor je het weet raken er mensen bij betrokken die er niets mee te maken hebben.
renee-uk
Zeer actief

dagmar88 schreef:
renee-uk schreef: ik heb veel meer problemen met heksenjachten die geopend worden vanwege vage aantijgingen en beschuldigingen die nergens op gestoeld zijn.
Die man zijn broer of iemand die er op lijkt (ik noem maar even wat) had toch ook op hetzelfde adres aanwezig kunnen zijn?
Ik vind het link, voor je het weet raken er mensen bij betrokken die er niets mee te maken hebben.
tja dat is dan de risico van het vak cq van het plaatsen van dit soort filmpjes.
het mishandelde hondje had er ook niks mee te maken en werd desondanks toch mishandeld
Afbeelding

Manu

dagmar88 schreef:
Dit.

En uiteraard moest ik gelijk aan Iones haar uitspraken denken :mrgreen: Vandaar ook hier geplaatst.
Ik vind het doodeng. Die jongen is er echt slecht aan toe. Hoe afschuwelijk ik het ook voor het hondje vind maar ik geloof niet dat het hierdoor zal stoppen en vind dit dan ook zinloos geweld.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

dagmar88 schreef:
Inderdaad. Las een tijd geleden een nieuwsbericht over een heksenjacht op een pedofiel in Amerika, hadden ze de verkeerde persoon in elkaar geschopt...
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. :denken:
Afbeelding
NadiaBabs
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Babs!

Ongelezen bericht door NadiaBabs »

Ik kan toch geen medelijden met die jongen hebben
Vond t wel een beetje naar filmpje om te zien dat wel :ugh:
Afbeelding
Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Dipsy20 schreef:Op mijn fb kwam ook zo iets voorbij
En later stond erbij dat fake was die foto van die jongen in elkaar geslagen is
En het hondje is herplaats

het is alleen geen foto maar een filmpje waarin overduidelijk iemand een pak slaag krijgt,weinig fake aan....
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik vond het eerlijk gezegd erger om te kijken naar het hondje dat mishandeld werd dan naar de jongen die klappen kreeg, sorry :(
What comes around goes around. Alleen dat filmen snap ik niet zo goed, wie gaat het nou staan filmen als een hondje zo geslagen wordt? :ugh:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Tara schreef:
renee-uk schreef:tja shit happens, what goes around comes around en karma is a bitch with a bazooka.
Ik kan niet zeggen dat ik medelijden heb met zo'n jongen, dat niet.
Maar ik vind dit soort gevolgen gewoon niet zo okee, en ik vind het heel eng dat het via internet tot dit soort wraakacties kan leiden.
Mee eens, medelijden heb ik niet.. Maar boontje komt om zijn loontje liever gewoon via een andere weg.

Door dit soort enge acties hebben we bijna geen politie meer nodig. Eng als gestoorde lui andere gestoorde lui 'hun verdiende loon' gaan geven.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Mee eens, medelijden heb ik niet.. Maar boontje komt om zijn loontje liever gewoon via een andere weg.

Door dit soort enge acties hebben we bijna geen politie meer nodig. Eng als gestoorde lui andere gestoorde lui 'hun verdiende loon' gaan geven.
Nou ja, aan de politie hadden we toch al niet zoveel :tongue:

Maar Fafo, wat zie ik nou in je onderschrift staan..
Ήυs
Zeer actief

Maryanne schreef:Ik vond het eerlijk gezegd erger om te kijken naar het hondje dat mishandeld werd dan naar de jongen die klappen kreeg, sorry :(
What comes around goes around. Alleen dat filmen snap ik niet zo goed, wie gaat het nou staan filmen als een hondje zo geslagen wordt? :ugh:
Je bent toch sowieso al niet in orde als je een hondje zo in elkaar mept? Dan sta ik er niet van te kijken dat je dat zelf dan ook filmt.
Ήυs
Zeer actief

Maryanne schreef:

Nou ja, aan de politie hadden we toch al niet zoveel :tongue:

Maar Fafo, wat zie ik nou in je onderschrift staan..
De waarheid :pffff:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Heb deze filmpjes niet bekeken. Heb van de week een filmpje gezien waarin een pupje of een kitten in een emmer lag, kon het niet goed zien omdat ik eigenlijk niet goed wilde kijken, maar ze gooide iets over dat beestje heen en dat vloog gelijk in de fik, die gasten lachen niet normaal heb ook het eind even bekeken maar na het blussen bewoog dat beestje nog.

Wat zijn mensen toch gemeen en zo te zien was het gewoon in hun eigen tuin daar zeg je toch wat van als ouders?

Ga deze filmpjes dus niet bekijken.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Ήυs
Zeer actief

Ik moet wel eerlijk bekennen dat als ik zo iets zou zien, dus op straat of in ieder geval in het 'echt' dat ik zo iemand denk ik ook wel in elkaar zou timmeren..

En dan vraag ik me nu wel af, wat zou mij dan beter maken dan die man die die jongen in elkaar slaat..

Misschien doe ik het niet hoor maar mezelf kennende gaat er iets mis in mijn hoofd als mensen dieren mishandelen :mrgreen:

Als kind heb ik een jongen een bloedneus geslagen omdat hij expres over naaktslakken heen aan het fietsen was terwijl ik netjes gevraagd had of hij dat niet wilde doen.

En een jongen in prikkelbosjes geduwd omdat hij de poten van een langpootmug eruit trok..

En zo stoer was en ben ik niet. Maar mishandeling en pesten raakt een verkeerde snaar bij mij denk ik :mrgreen:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Tja, als je een hondje hebt, zo'n beestje kiest er niet voor om bij jou te wonen, daar kiest de baas voor.
Verder is een hond 100% afhankelijk van z'n baasje,,
En als het baasje het dan grappig vind om dat hondje expres in elkaar te stompen, terwijl het zich niet eens kan verdedigen, en dan doodleuk erover op te scheppen en op internet te zetten,
Tja dan verdien je het gewoon om ook zelf in elkaar gestompt te worden.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Je vraagt meningen in dit topic.
Maar mijn mening is niet gewenst. Dus waarom vraag je het dan eigenlijk? Je wilt alleen maar instemming horen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Geen meedelijden mee... eigen schuld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

renee-uk schreef:
ik heb veel meer problemen met heksenjachten die geopend worden vanwege vage aantijgingen en beschuldigingen die nergens op gestoeld zijn.
Dat zeker.

Voor mij moet er overduidelijk schuld zijn, en niet een bewering. Ik ben heel voorzichtig geworden in het delen van dergelijke filmpjes.

Maar deze jongen krijgt gewoon wat hij verdient.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”