Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chow Chow Loops vraagje?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chow Chow
- Aantal honden: 1
Chow Chow Loops vraagje?
Hallo,
Onze Chow Chow is zojuist loops geworden voor de 2e keer, maar dit keer bloed ze een stuk meer niet dat dat erg is maar haar vacht daar zit helemaal onder wat niet erg fijn is voor haar we hebben al babydoekjes om het schoon te houden maar werkt niet echt. Nou had ik een vraagje ken ik der gewoon onder de douche schoonmaken zonder shampoo en gewoon lau water en dat om de paar dagen doen zodat het in iedergeval schoon blijft zo goed mogelijk?
Onze Chow Chow is zojuist loops geworden voor de 2e keer, maar dit keer bloed ze een stuk meer niet dat dat erg is maar haar vacht daar zit helemaal onder wat niet erg fijn is voor haar we hebben al babydoekjes om het schoon te houden maar werkt niet echt. Nou had ik een vraagje ken ik der gewoon onder de douche schoonmaken zonder shampoo en gewoon lau water en dat om de paar dagen doen zodat het in iedergeval schoon blijft zo goed mogelijk?
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Chow Chow Loops vraagje?
Ja hoor, gewoon schoonmaken.
Ik geloof dat ik de haren daar rondom wat zou wegknippen maar dat komt uit het toetsenbord van een kortharige-honden bezitter
Ik geloof dat ik de haren daar rondom wat zou wegknippen maar dat komt uit het toetsenbord van een kortharige-honden bezitter

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Waarom niet?
Kan ook best elke dag, als je maar zorgt dat haar vacht goed droog wordt. En dat het dus niet gaat broeien met dit weer.
Succes
Kan ook best elke dag, als je maar zorgt dat haar vacht goed droog wordt. En dat het dus niet gaat broeien met dit weer.
Succes
-
- Vaste gebruiker
Broeien? Hoe bedoel je dat sorry als het een domme vraag is. En ken ik het gewoon onder de douche met een nat was handje schoonmaken?kleine2758 schreef:Waarom niet?
Succes
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
He, wat leuk een Chow, die hebben wij vroeger ook gehad.
Als je een Chow wast dan kan haar vacht (in dit geval aan de achterkant; de broek) doornat worden, b.v. tot op de huid.
Als je dit niet goed droogt maar alleen de bovenvacht dan valt de droge bovenvacht over de nog natte ondervacht en dan word het daar allemaal warm en klef en kan dat gaan "broeien". Denk b.v. dat jij met dit weer je haar wast en dan over je natte haar een plastic zak trekt en zo gaat rond lopen. Dan krijgt je vreselijke jeuk etc. etc.
Dus goed de vacht drogen. Als je alleen voorzichtig wat afspoelt dan blijft de ondervacht meestal wel droog. Oppervlakkig met een nat washandje kan.
Als je een Chow wast dan kan haar vacht (in dit geval aan de achterkant; de broek) doornat worden, b.v. tot op de huid.
Als je dit niet goed droogt maar alleen de bovenvacht dan valt de droge bovenvacht over de nog natte ondervacht en dan word het daar allemaal warm en klef en kan dat gaan "broeien". Denk b.v. dat jij met dit weer je haar wast en dan over je natte haar een plastic zak trekt en zo gaat rond lopen. Dan krijgt je vreselijke jeuk etc. etc.
Dus goed de vacht drogen. Als je alleen voorzichtig wat afspoelt dan blijft de ondervacht meestal wel droog. Oppervlakkig met een nat washandje kan.
- cornelia
- Zeer actief
Wat heb je. Wij hadden vroeger een rode teef en een zwarte reu. De rode was 1 van de geweldigste honden die ik ooit gekend heb en de zwarte was voor ons heel lief maar voor de buitenwereld niet.
-
- Vaste gebruiker
Heb een Chow Chow een witte, ze kan absoluut niet los lopen helaas haha, ze valt vogels en katten aan honden training geweest etc. maar had geen nut. Dus we hebben nu een riem van 9m, zodat ze in iedergeval ver kan lopen.cornelia schreef:Wat heb je. Wij hadden vroeger een rode teef en een zwarte reu. De rode was 1 van de geweldigste honden die ik ooit gekend heb en de zwarte was voor ons heel lief maar voor de buitenwereld niet.
Hm, dus ik ken het gewoon afspoelen zolang ik het maar goed droog. Dat word nog wat haha maar dankjewel voor de tips.cornelia schreef:He, wat leuk een Chow, die hebben wij vroeger ook gehad.
- cornelia
- Zeer actief
Onze rode kon goed loslopen maar was een echte Chow; als ze b.v. het wandelen niet meer leuk vond ging ze gewoon naar huis. Ze was de rust zelve, raakte nergens van onder de indruk, paste zich overal aan, kon overal mee naar toe. Maar je moest haar niet kwaad maken of als andere hond veel spatjes hebben want ze ging echt niet opzij. Ze heeft nooit gevochten maar wist met haar houding menig kwaaie hond het hazenpad te doen kiezen of een toontje lager te zingen.
Heb je foto's ?
Heb je foto's ?
-
- Vaste gebruiker
Haha, prachtig! Ja, bij ons is regen altijd een probleem.... Zodra het regent buiten, en ik laat der uit doet ze plassen en rent ze snel weer naar binnen! De onze kan met alle mensen opschieten gelukkig, eerst blaft ze stoer en dan als ze er 5 minuten zijn laat ze ze niet meer rust en gaat der staartje heen en weer haha. Onze kan alleen met grote honden helaas, ze speelt te ruw met kleine hondjes kent der eigen kracht niet. Maarja ze weegt ook 40k haha.cornelia schreef:Onze rode kon goed loslopen maar was een echte Chow; als ze b.v. het wandelen niet meer leuk vond ging ze gewoon naar huis. Ze was de rust zelve, raakte nergens van onder de indruk, paste zich overal aan, kon overal mee naar toe. Maar je moest haar niet kwaad maken of als andere hond veel spatjes hebben want ze ging echt niet opzij. Ze heeft nooit gevochten maar wist met haar houding menig kwaaie hond het hazenpad te doen kiezen of een toontje lager te zingen.
Heb je foto's ?
Toen hadden we der net.

Lekker slapen.

Geweldig vond ze de sneeuw eerste keer!

Na het douchen!

Naar buiten staren!

Naar buiten staren! 2e.

Door deur staren naar ons!

Door deur staren naar ons! 2e.

Verliefd op het balkon zitten! Wat is het toch allemaal interessant!

Lekker slapen.

Voor het eerst in de duinen in Wijk Aan Zee.

Lekker slapen op me rug.

Ze is nu bijna 2 jaar, zal later wat foto's plaatsen van hoe ze er nu uitziet.
- cornelia
- Zeer actief
Als puppy zijn ze toch zo schattig.
Maar het zal nu vast ook wel een hele mooie hond zijn.
Ik heb nog nooit echt een witte gezien. In onze tijd was een zwarte al een hele bijzonderheid.
Enfin, veel plezier met haar en ik hoop nog eens foto's van nu te zien.
Maar het zal nu vast ook wel een hele mooie hond zijn.
Ik heb nog nooit echt een witte gezien. In onze tijd was een zwarte al een hele bijzonderheid.
Enfin, veel plezier met haar en ik hoop nog eens foto's van nu te zien.
Als ze dat aanhoudt, inderdaad de beste oplossing. Lotje is ook net loops geweest en bij haar heb ik haar achterkantje gewoon iedere dag gewassen met een shampoo die je niet hoeft uit te spoelen. Dat doe ik dan gewoon met een washandje.Tara schreef:Ik zou ze denk ik een loopsheidbroekje aantrekken. Met dit warme weer die vacht zo vies laten worden trekt vliegen aan misschien, en dan heb je straks misschien gevolgen waar je maar helemaal niet aan moet denken.