Dux is vanaf het begin af aan al niet onder de indruk van andere honden. Hij loopt overal parmantig op af met een staart omhoog en gaat als een volleerd volwassen hond aan de hond snuffelen, soms bij echt grote honden en honden met een bepaald air over zich kwispelt hij wat lager en heeft hij zijn oren in de nek.
Als een hond gromt of snauwt schrikt hij wel en loopt hij weg, maar heel vaak wilt hij toch nog even terug. Met name kleinere honden kunnen van zich af snauwen tot ze een ons wegen, hij blijft er op af gaan. Hij denkt joepie leuk spelen..
Ik haal hem overigens dan uit de situatie want ik wil dat niet hebben! Er zijn tot nu toe 3 honden geweest die hem hebben "gecorrigeerd". Een ervan heeft hem echt op de rug gelegd, de rest heeft hem duidelijk gemaakt dat hij NU moest kappen. Wat hij dan ook wel deed.
Ik kwam vandaag een pup tegen van Dux zijn leeftijd, ook een reu (x DH). Deze hond ging bij het zien van andere honden al op de rug liggen. Dux is echt nog nooit onder de indruk geweest en heeft dan ook nog nooit zich op zijn rug geworpen of "onderdanig" gedrag vertoont.
Kan ik hiermee concluderen dat hij een grotere kans heeft op minder sociaal gedrag (met name naar andere reuen)? Of zit ik mij weer eens zorgen te maken om niets en zie ik beren op de weg die er totaal niet zijn.
Het andere is aandacht op straat. Als hij andere honden/mensen ziet wil hij erop af. Maar nu komt het gekke, wij zijn al 3x op het strand geweest, zoals je weet zijn daar mensen en honden. Op het strand bleef hij onzettend braaf bij ons, hij rende niet naar voorbij lopende mensen, niet naar voorbij lopende honden, ging niet buurten bij andere mensen enz. Maar op straat, moet hij naar andere mensen toe. En dit is iets wat ik echt al vanaf dag 1 train, maar er zit geen verschil in. ALsof hij de link tussen mens/hond en koekje niet ziet?
Iemand tips?
Schiet me maar af op mijn onzekere gedrag, ik hoop gewoon dat ik de opvoeding van Dux net zo goed doe als Dana.