Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het even niet meer... *update + vraag pag 3

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ik weet het even niet meer... *update + vraag pag 3

Ongelezen bericht door Judith »

Ik weet het, het is al mijn 2e bench vraag, maar ik wordt er lichtelijk moedeloos van. :ugh:

Dux vindt de bench maar mwoah, hij ligt liever op het kleed, op Dana's dekentje, op de mat enz. Het alleen zijn ging af en toe redelijk, 15 minuten en hij lag lekker te slapen. Nu is dit niet meer mogelijk, hij is gister avond 50! minuten uitgeweest (gespeeld enz) en ik ga met Dana 5 minuten naar buiten, hij heeft het op een gillen/krijsen gezet.
Nu net wilde ik een vuilniszak weggooien in de container buiten, ik was de deur nog niet uit of hij begon al.
Ik zal vast wat fout doen, maar ik wordt ik moedeloos van en ik raak ook gewoon geïrriteerd. :ugh:

Aan de ene kant heb ik zoiets van ik doe het wel zonder bench, maar er is hier op puppy hoogte best wel wat sloopgevaar... (snoeren ed.)
Aan de andere kant heb ik zoiets van hij moet het ook gewoon in de bench kunnen.
's avonds gaat hij zonder morren zijn bench in, gaat er inliggen en gaat slapen, hij heeft nu al meerdere nachten 10 uur geslapen. Ook is het zo dat als ik hem om 6.00 uit heb gelaten en mijn vriend ligt boven nog te slapen. Dat hij tot 9/10 uur gewoon verder slaapt zonder ook maar een piep te geven.
Zodra het overdag is en ik hem in de bench doe om boven de was te doen, gaat hij piepen.
Kauwen op een bot of op zijn kong, wilt hij alleen maar op de achterdeur mat doen en hij gaat ook piepen met het eten in zijn mond in de bench. HIj krijgt verder zijn eten in zijn bench, als hij in slaap valt stoppen wij hem in zijn bench enz.

Ik weet het inmiddels niet meer, ik ga regelmatig naar boven om "iets" te doen, om hem maar alleen te leren zijn. Zelfs als ik op 1,5 meter afstand op mijn laptop zit gaat hij zitten piepen :hmmm:
Mijn vriend is hier wat moelijker in en is hier nogal panisch in. HIj zit dus bijna de hele tijd bij Dux als hij thuis is behalve als Dux slaapt.

Tips/advies?
Dux is 17 weken oud
Laatst gewijzigd door Judith op 26 sep 2014 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Inger1993
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russell en een Shiba Inu x Keeshond
Contacteer:

Re: Ik weet het even niet meer...

Ongelezen bericht door Inger1993 »

O herkenbaar zo'n pup met verlatingsangst....
We zijn al 5 a 6 maanden bezig en maken traag maar gelukkig toch vooruitgang.

'S nachts hebben we het gewoon altijd volledig genegeerd.
We namen ook geen afscheid als we naar bed gingen en de hondjes bleven gewoon alleen in de woonkamer!
Na 2 weken ging dit helemaal goed!
(We hebben natuurlijk we de eerste 2 a 3 nachten rustig opgebouwd.)

Echter als wij weggaan, al is het maar naar de WC.
Eerst negeerden we ze, maar ze mochten wel voor de deur van de WC zitten, bij onze voeten liggen en bij ons op de bank.
De puppyschool zei dat we hierdoor de honden 'klein' hielden, en dat ze hierdoor niet zelfstandig konden worden.
Nu gaan wij dus elk uur even bij hun zitten, op de grond, bij hun bench etc.
Niet meer aan onze voeten, en niet meer op de bank.
Ook blijven ze nu in de woonkamer als we naar de WC moeten.
Deze methode gebruiken we nu bijna een maand en het gaat echt met grote sprongen vooruit, ze accepteren heel snel en ze vinden de bench vele malen prettiger dan geen bench. (Wij hadden eerst geen bench)

Nu nog het alleen thuis blijven... met benches en met een difuser gaat het al zoveel beter.
Natuurlijk houden we de radio aan en we geven ze een lekkere kauwsnack. Ook komen we alleen binnen als we stil zijn.
Hierdoor gaat het ook eindelijk vooruit.

Hiervoor hadden we al geprobeerd om het weg zijn op te bouwen en binnen te komen als ze stil zijn, etc.
Alle basisoefeningen.
Dit werkte echter gewoon niet bij ons!

x succes
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik denk dat je vriend zijn manier, jouw manier tegenwerkt.
Is hij ook constant met Dux bezig?
Judith
Zeer actief

Dee schreef:Ik denk dat je vriend zijn manier, jouw manier tegenwerkt.
Dat weet ik niet, want het is op de momenten dat ik niet thuis ben. Op de momenten dat ik wel thuis ben valt het wel mee, ik zeg ook dat als hij uit de bench komt hij hem even moet negeren.
Ik heb wel tegen hem gezegd dat hij meer moet gaan doen, dus desnoods 5 minuten boven gaan zitten en weer naar beneden komen en de was uit de wasmachine halen, onder de douche enz.

Ik probeer nu zelf zoveel mogelijk dat als hij eenmaal slaapt het deurtje van de bench dicht te doen, dan voordat hij weer wakker wordt het deurtje open te doen. Als hij dan wakker is, loopt hij rond, laten we hem even plassen of laten we hem uit, maar hij blijft toch in eerste instantie liever ergens anders liggen dan in de bench.

Hij zit nu as we speak met het deurtje open te piepen... :denken:
Laatst gewijzigd door Judith op 29 jul 2014 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dee schreef:Ik denk dat je vriend zijn manier, jouw manier tegenwerkt.
Dat zou goed kunnen ja. Coda is ook zo'n hond die altijd bij je wil zijn, eigenlijk wil ze nog mee naar de WC. Zolang dit niet verminderd blijft het alleen kunnen zijn ook een drama. Zo'n hond gaat denken dat jij zijn enige veiligheid bent, zonder jou/jullie is er gevaar en dus paniek. Ik zou dus eerst subtiel wat meer afstand creëren. Niet wegsturen, dat maakt alleen maar onzekerder. Maar doe wel meer je eigen ding, niet zoveel met hem bezig zijn en hem ook gewoon negeren.

Coda heeft een bench nooit geaccepteerd trouwens, dat was een drama op zich en maakte het alleen blijven alleen maar lastiger. Kun je geen kamer voor hem inrichten waar hij wel los kan blijven zonder dat er gevaar is dat hij iets sloopt?

Edit: Dat hij flipt als je met Dana weg gaat snap ik wel touwens. Coda kan inmiddels alleen blijven, maar als ik Nilo wel meeneem is ze ook not amused. Dan komt er ook nog eens een soort jaloezie om de hoek kijken, plus dat Dux misschien juist Dana ziet als zijn andere "veilige factor." Als je die dan ook meeneemt is hij wel héél alleen. En hij weet van te voren niet dat het maar 5 minuten duurt natuurlijk.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Hij is dus wel rustig in de bench avond en nacht ,maar overdag niet ik denk dat dit komt dat hij overdag meer prikkels krijgt en vaak weet dat er overdag leuke dingen gebeuren.
Dit maakt dat hij overdag een probleem heeft met bench.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Sloopgevaar weghalen en de bench opgeven? Dat zou ik doen.
En verder veel minder aandacht aan je hond geven als je thuis bent dan nu gebeurt.

Ik geef hier nul aandacht tenzij er wat fout gaat. Ik werk thuis dus daar kan ik niet aan beginnen.
Dinthe is een vreselijke klit, die zit elke seconde dat je stilstaat direct op je voeten. Nouja, dan loop ik dus door haar heen, het is niet anders :19:
Ik stuur haar niet (zelden althans) weg maar ik negeer en duw wel.

Niet te veel willen afdwingen en aanleren ook, laat het gewoon maar gebeuren allemaal en reageer niet op alles wat hij doet.
Maar dat negeren is het moeilijkste hoor, zeker voor je vriend als ik het zo lees.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Judith
Zeer actief

Marjoleine schreef:Sloopgevaar weghalen en de bench opgeven? Dat zou ik doen.
En verder veel minder aandacht aan je hond geven als je thuis bent dan nu gebeurt.

Ik geef hier nul aandacht tenzij er wat fout gaat. Ik werk thuis dus daar kan ik niet aan beginnen.
Dinthe is een vreselijke klit, die zit elke seconde dat je stilstaat direct op je voeten. Nouja, dan loop ik dus door haar heen, het is niet anders :19:
Ik stuur haar niet (zelden althans) weg maar ik negeer en duw wel.

Niet te veel willen afdwingen en aanleren ook, laat het gewoon maar gebeuren allemaal en reageer niet op alles wat hij doet.
Maar dat negeren is het moeilijkste hoor, zeker voor je vriend als ik het zo lees.
Het negeren is iets wat ik sowieso doe, als ik iets irritant vindt is het een hond die me overal achtervolgt. Dus bij binnenkomst smiddags (uit werk) negeer ik de honden en praat ik eerst met vriendlief, bij het uit de wc/keuken/boven enz. loop ik eerst naar binnen ga "iets" doen en loop dus ook door Dux heen, je ziet hem bij mij ook kijken van mmmm ik krijg geen aandacht.

Ik denk dadt vriendlief ook teveel "aandacht" geeft. Dux is soweiso echt heel erg gefixeerd op vriendlief.
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Judith schreef:
Ik denk dadt vriendlief ook teveel "aandacht" geeft. Dux is soweiso echt heel erg gefixeerd op vriendlief.
Daar wou ik heen met mijn vraag. :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dan moet ie leren negeren. En dat valt verdomd niet mee.

Honden opvoeden is niet zo moeilijk. De mensen opvoeden die met die honden omgaan, dát is het probleem ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Judith
Zeer actief

Marjoleine schreef:Dan moet ie leren negeren. En dat valt verdomd niet mee.

Honden opvoeden is niet zo moeilijk. De mensen opvoeden die met die honden omgaan, dát is het probleem ;)
Ohh dat ben ik helemaal met je eens!

Hij vindt mij daarom waarschijnlijk ook een stuk minder interessant. A omdat ik strenger ben, van mij mag hij dingen gewoon niet punt! en B omdat ik hem de helft van de dag dat hij achter me kont aanloopt negeer, alsof ik ineens geen dalmatierpupje in huis heb haha

Ik ga vriendlief een mooi to do list geven,
- negeren in de dagelijkse bezigheden (vooral als hij achtervolgd wordt)
- meer dingen doen in en rond het huis, voor een paar minuten en gewoon weer terug komen

moet ik hem dingen te kauwen geven in zijn bench om het toch de bench te laten associeren met lekkers? of gewoon de bench achterwege laten?
Afbeelding
NiN
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door NiN »

Ik lees even mee want ik heb hier een ventje van die 's nachts heerlijk in zijn bench slaapt (weliswaar naast mijn bed maar goed) Overdag vindt hij het dus ook vreselijk in de bench beneden.
Ik wilde eigenlijk graag een pup opvoeden zonder bench, maar dit bleek al gauw best lastig ivm zindelijk maken en slopen.
De bench staat er wel maar ik gebruik hem nauwelijks. Het is voor mij even meer opletten nu en ik heb nu best een kaal huis omdat ik alles waar hij bij kan weg heb gestopt. Ik merk dat Olaf veel relaxter is zonder bench, hij gaat heerlijk uren liggen pitten terwijl hij in de bench hooguit een uurtje slaapt, er vervolgens in plast en de hele boel bij mekaar gilt. 's Nachts is hij volkomen droog en slaapt lekker door.
Nu denk ik ook dat het wel enigszins met mijn katten te maken heeft want sinds ik een bench op mijn slaapkamer heb slaapt hij door, en daarvoor werd hij altijd wakker op de momenten dat mijn katten actief werden. Overdag lopen ze ook vaak voor de bench te klieren en te kijken.
Negeren doe ik ook, alleen is het inderdaad vervelend dat andere mensen dat soms niet kunnen begrijpen.
Wat betreft het alleen zijn; zou het niet een fase kunnen zijn, net zoals kinderen zo'n verlatingsangst periode kunnen hebben?
Ik probeer met een pup alles altijd heel nonchalant te doen. Net zoals jij beschrijft eigenlijk, gewoon je dingen doen, even weglopen hondje negeren alsof het de normaalste zaak van de wereld is allemaal etc.etc.
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik lees ook even mee.... Hier slaapt hij snachts in de bench (in de woonkamer) en zit in de auto in de bench en gaat regelmatig zelf in de bench liggen overdag om wat te kauwen of te gaan slapen. Maar als ik naar wc ga of slaapkamer dan is meneer het daar niet mee eens.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Oh pfff ik heb er met Nala ook zoveel moeite mee gehad.
Wat bij mij hielp was inderdaad niet meer overal laten volgen. Want ging ik naar de schuur mocht ze mee. Ging ik naar de WC lag ze in de gang. Hup gewoon in de kamer blijven.
Ik had ook rituelen. Altijd eten, wandelen kwartier zitten totdat de rust in Nala was en dan zonder teveel poespas vertrekken.
Bij thuiskomst eerst negeren tot ze ook weer rustig was. Sinds ze 8 of 9 maanden was ging ineens de knop om en ging het goed.
Nu is ze alleen thuis, ligt los in de kamer zonder dat ze wat sloopt en ze is stil.

Nu ben ik alleen zelf zon neuroot dat ik nog steeds die rituelen heb terwijl Nala dat volgens mij al niet meer nodig heeft.
Maar ik heb nu vakantie dus proberen andere routines te doen en dan weg te gaan. Dan rij ik rond en loop via het pad naar ons huis om te controleren of ze stil is.
(neuroot die ik ben)
Maar het gaat gelukkig heel goed.

Hoop dat jij over een tijdje ook opgelucht kan zijn. Ik werd er echt letterlijk ziek van als ik van huis moest.
's nachts deed Nala het overigens ook altijd super.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Dee
Zeer actief

Judith schreef: - meer dingen doen in en rond het huis, voor een paar minuten en gewoon weer terug komen
Dat kan sowieso geen kwaad :tongue:

Ik deed hetzelfde bij Figo, in het begin. Hij kreeg constant aandacht van mij, omdat ik constant op hem aan het letten was.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zal wel weer een rare zijn maar ik laat honden die er net of nog niet zo lang zijn (herplaatsers of puppen) gewoon gezellig achter me aanhobbelen.
mijn ervaring is dat ze daar vanzelf ook wel weer mee ophouden en ik denk dat dat is omdat ik er juist geen punt van maak.
de enige die zijn hele leven als een schaduw aan me vastgeplakt heeft gezeten was jan, de rest van de puppen of de herplaatsers hadden al heel gauw in de gaten dat ik heus wel weer terugkwam als ik naar de wc ging of onder de douche en het veel makkelijker was om dan maar gewoon te blijven liggen slapen dan om elke keer op staan om me te achtervolgen.
honden kennen nogal eens gauw de routine in een huishouden.

ik laat ze ook niet gauw alleen, wil graag dat ze eerst gesetteld zijn voordat ik dat doe en dat is me tot nu toe ook altijd prima bevallen.
ik heb twee herplaatsers met verlatingsangst gehad, waarvan het bij de een van de ene op de andere dag over was toen er een hond bijkwam en het bij de andere haar hele bijna 12-jarige leven geduurd heeft.
ironisch genoeg was zij nou net een hond die niet achter me aan liep, terwijl plakschaduw jan uitstekend alleen kon zijn vanaf het moment dat ik dat ging invoeren.

ik vind het altijd wat sneu's hebben om een hond de nabijheid van de baas te ontzeggen.
riet bijvoorbeeld, is helemaal geen plakker maar ligt -zowel binnen als op het moment met dit mooie weer buiten- wel erg graag bij me op haar bed (ja ze heeft vanwege de ouwe artrosebotjes ook een hondenbed in de tuin) en dat mag ze ook gewoon.
ik denk altijd maar dat, als we zo graag de belangrijkste figuur in het leven van onze hond(en) willen zijn, daar ook wel iets tegenover mag staan. ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nala heeft het van mij ook gemogen. Maar toen zij moeite kreeg/bleef houden met alleen thuis blijven ben ik dat toch gaan veranderen.
Even niet fijn voor haar maar ook zeker niet voor mij want ik had er een enorm rot gevoel over.
Maar nu zijn we erdoorheen en gaat het super goed.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik heb ooit hier op het forum de tip gelezen om net zo lang je huis in en uit te lopen tot het niet meer interessant is.

Enfin, dat ben ik dus op een zekere dag gaan doen, voordeur uit, achterdeur weer in en zo maar door, mijn vriend andersom, rondjes rondom het huis (of in ons geval het hele blok huizen). In het begin liep hondlief steeds vrolijk af op degene die binnenkwam om er bij de volgende deur achter te komen dat ie niet verder mee mocht als tot daar. Daarna verbaasde blikken, hij begreep er geen snars van maar bleef inmiddels midden in de kamer staan kijken naar het tafereel. Dit hebben we drie uur volgehouden (volslagen idioot haha) toen geloofde hij het wel en ging lekker liggen slapen.

De dag erna zijn we opnieuw begonnen en was het na een half uurtje klaar, de dag daarna na 2 rondjes en sindsdien nooit meer een probleem geweest.
Als ik weg ga zeg ik altijd hetzelfde zinnetje tegen ze en dan zie je ze denken, oh ze gaat weg en wij gaan niet mee, prima.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

YvetteJ schreef:Ik heb ooit hier op het forum de tip gelezen om net zo lang je huis in en uit te lopen tot het niet meer interessant is.

Enfin, dat ben ik dus op een zekere dag gaan doen, voordeur uit, achterdeur weer in en zo maar door, mijn vriend andersom, rondjes rondom het huis (of in ons geval het hele blok huizen). In het begin liep hondlief steeds vrolijk af op degene die binnenkwam om er bij de volgende deur achter te komen dat ie niet verder mee mocht als tot daar. Daarna verbaasde blikken, hij begreep er geen snars van maar bleef inmiddels midden in de kamer staan kijken naar het tafereel. Dit hebben we drie uur volgehouden (volslagen idioot haha) toen geloofde hij het wel en ging lekker liggen slapen.

De dag erna zijn we opnieuw begonnen en was het na een half uurtje klaar, de dag daarna na 2 rondjes en sindsdien nooit meer een probleem geweest.
Als ik weg ga zeg ik altijd hetzelfde zinnetje tegen ze en dan zie je ze denken, oh ze gaat weg en wij gaan niet mee, prima.
Heb dat ooit ergens geschreven.
Weg terug weg terug weg terug.................Daar word je kop even gereset van weg eng weg eng naar eng = terug.

Ik meen mij nog te herinneren dat je ook zo onzeker was met Dana opvoeden Judith en dat bleek helemaal niet nodig te zijn want je bent veel beter en inventiever alsdat je zelf denkt. Dana is een leuke hond geworden ,ook natuurlijk omdat zij dat gewoon is maar ook omdat jij haar netjes hebt opgevoed.
Gaat bij deze jongen ook lukken ook al moet je iets harder aan de stutten trekken gezien het ras en zijn karakter . Maar gaat je wel lukken. En zeg maar tegen je vent dat hij naar jou moet luisteren omdat jij het beter weet. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
YvetteJ schreef:Ik heb ooit hier op het forum de tip gelezen om net zo lang je huis in en uit te lopen tot het niet meer interessant is.

En zeg maar tegen je vent dat hij naar jou moet luisteren omdat jij het beter weet. :W:

Hahaha, dan zegt mijn man dat het allemaal boekenwijsheid is.

Heb ook zo man, sinds hij niet meer werkt kunnen de honden niet meer alleen zijn, tenminste Jarah niet meer en die steekt met haar geblaf Nikkie aan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gonnie schreef:
bouvierpoedel schreef:

En zeg maar tegen je vent dat hij naar jou moet luisteren omdat jij het beter weet. :W:

Heb ook zo man, sinds hij niet meer werkt kunnen de honden niet meer alleen zijn, tenminste Jarah niet meer en die steekt met haar geblaf Nikkie aan.
Komt natuurlik omdat jij de boevrouw bent en ze het niet erg vonden dat je weg bent en bij hem waar ze zo van houden willen ze graag bij hem zijn. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Tara schreef: Hoe meer punt je ergens van maakt, hoe spannender het ook weer wordt. :wink:
Dat denk ik ook wel. Nila is hier net pas een week maar ik doe gewoon mijn ding. Naar boven om de was te halen, buiten op te hangen en zij moet even binnen blijven. Heb haar zelfs al een minuut of 10 alleen gelaten, dan wel met Enzi. Maar alles zonder 'moeilijk' te doen en gewoon alsof het de normaalste zaak vd wereld is. Ik geloof dat ze het vrij snel doorhebben. Helemaal als je hondje een beetje gevoelig is voor dat soort dingen pikken ze het al heel gauw op dat het anders dan anders gaat.

Nila loopt me trouwens nu ook achter na, maar dat vind ik niet erg. Als ik naar de wc ga, gaat ze voor de deur liggen. Als ik naar de keuken loopt waggelt ze ook mee. Nu heeft ze inmiddels al een beetje door dat het niet zoveel bijzonders is wat ik allemaal doe en gaat ze netjes liggen slapen. Ik denk dat het ook wel helpt dat Enzi niet op of omkijkt als ik wat doe in huis dus ze heeft een goed voorbeeld.
Judith
Zeer actief

Ik heb de instructies doorgegeven aan vriendlief, hij vindt het erg moeilijk.
Maar ik merk wel dat het inderdaad het probleem is.
Ik heb Dux net uitgelaten omdat we zo weggaan met alleen Dux is vriendlief alleen even met Dana een rondje aan het lopen. En wat doet meneer, achter de voordeur zitten piepen.
Ik heb hem daar weggehaald en hij loopt nu onrustig door het huis heen en weer. En dat terwijl vriendlief bijna iedere dag rond 17.30 gaat werken, en hij dan dus niet reageert...
Ik loop gewoon van hot naar her door het huis en doe gewoon mijn dingetjes, als hij achter mij aanloopt prima maar ik negeer gewoon. Maar vriendlief was inderdaad alleen achter de computer gaan zitten en meer niet. Dus Dux heeft weer de gehele ochtend vriendlief bij zich gehad.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
gonnie schreef:
bouvierpoedel schreef:

Komt natuurlik omdat jij de boevrouw bent en ze het niet erg vonden dat je weg bent en bij hem waar ze zo van houden willen ze graag bij hem zijn. :engel:

Hahaha. Daar zal het vast door komen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

De hond van vrienden van ons kon als pup ook de hele nacht in de bench slapen. Maar als ze overdag of 's avonds even weg gingen blafte hij de boel bij elkaar in de bench. Uiteindelijk hebben ze hem gewoon los in de kamer gelaten met boodschappen doen enz. Nooit meer een probleem geweest en hij heeft ook nooit wat kapot gemaakt. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet zeker met een pup. Maar misschien is het mogelijk dat uit te proberen en zoveel mogelijk alles opruimen?
Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Le Grand »

Zou het misschien helpen als je de bench overdag een beetje afdekt, met een kleedje ofzo? Of op een rustiger plekje zet? Ik ken de situatie natuurlijk niet maar als er wat minder afleiding is, is het misschien makkelijker voor je pup.
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

bij onze pup is het hetzelfde op de slaapkamer is het goed, dan is ze stil ook als we even wegmoeten, dan gaat ze slapen.(het rolluik is dan dicht)
van de week geprobeerd om haar beneden te doen, zolang het donker is is alles goed. Maar beneden hebben wij luxaflex, dus dat maakt het overdag niet donker genoeg en dan gaat madam dus jammeren. Ook 's morgens rond half 6 is ze dus wakker want dan is het niet meer donker.
Ze gaat met ons dus nog even een poosje mee naar boven en we proberen het over een poosje weer opnieuw als ze wat ouder is. Beppie is nu 18 weken :wink:
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Judith
Zeer actief

Re: Ik weet het even niet meer... *moedeloos...

Nou het vordert dus voor geen meter. Dux kan nog steeds niet alleen zijn, overdag in de bench is nog steeds een hel.
We zijn er achter dat het een deel door Dana komt (en dus niet door vriendlief). Het negeren doen we nog steeds, als hij piept negeren we hem sowieso.
Hij is van de week 1 uur alleen geweest, eerste half uur heeft hij om de 4/5 minuten een piep gegeven en je zag hem echt wachten op een reactie. Het laatste half uur is hij gaan slapen, dus we hadden goede hoop.
Helaas de dag erna ben ik 17 minuten weggeweest en hij heeft zitten gillen :ugh:

Vanmorgen is hij om half 9 uit gelaten, heeft eten gehad en ik ben even gauw naar de winkel gelopen (vriendlief lag nog in bed, geen probleem dus). Ik kom thuis en maak een lekker ontbijtje voor vriendlief. Ik loop naar boven om hem wakker te maken en wat gaat Dux zitten doen beneden aan de trap? het op een gillen zetten, dus echt schreeuwen :ugh: :hmmm: :boos:

Ik weet het echt niet meer, hij krijgt als we weg gaan (en dat is dus nu 1x in de week een half uurtje voor de boodschappen) iets te kauwen, hij wordt zeer ruim uitgelaten, dus echt moe gemaakt en we doen geen afscheidsrituelen gewoon in de bench kauwmateriaal erbij en weg. Verder is er altijd iemand thuis of hij is bij de oppas (mijn ouders of schoonouders).

Echt wat doe ik fout?
We zitten er nu aan te denken om hem maar gewoon te laten gillen. Gewoon doen, gewoon een uur weggaan en hem maar laten gaan. We hebben echt het idee dat we het moeten doorbreken. Dan maar een paar keer laten gillen, in de hoop dat hij het opgeeft???
Er is geen touw ana vast te knopen, dan kan hij wel alleen zijn, dan kan hij alleen maar gillen, dan gaat hij slapen, dan loopt hij de hele dag achter je aan
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje, kan me voorstellen dat je daar moedeloos van wordt ja. Is hem buiten de bench laten als je niet te lang weg bent geen optie? Dat doe ik hier in,iddels met Mojo, niet omdat hij niet stil is in de bench maar om hem te laten wennen aan de situatie zoals die als hij groter is altijd zo zal zijn, de bench is hier alleen in de eerste tijd van de pup/ jonge hond en daarna mogen ze gewoon op de hele benedenverdieping als we weg zijn. Mojo kan zonder slopen al een paar uur samen met de meiden los in de kamer zijn als ik weg ben om bijvoorbeeld mijn paard te doen. Hij is gelukkig geen sloper, dus dat scheelt. Misschien als je hem thuislaat met wat kranten of een kartonnen doos die hij kan versnipperen en alle zaken die los op tafel en op hondhoogte staan uit de buurt?

Laten gillen is ook een optie, maar ik weet niet of jullie buren dat erg zullen waarderen en je weet natuurlijk altijd pas achteraf of dat inderdaad het ei van Columbus is.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar als ik het nu goed lees, is hij maar 1x per week 30 min alleen? Als je dat nu eens iedere dag gaat doen? En als je er nu wel rituelen aan vast maakt, zodat hij weet dat als jij dat gaat doen, ben ik dadelijk even alleen, dan weet hij dat. Ligt hij ergens rustig te liggen of te kauwen als jij weggaat, of loopt hij je achterna?

Maar ik zou het alleen laten echt iedere dag doen.

Wat ik hier wel merk dat ik beter één keer 3 uur weg kan gaan, dan 2 keer 1,5 uur. De tweede keer Lotje echt wel mee (en dat wilde Yentle en Tirsa ook).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”