Mijn oudste hond van ruim 14 valt de laatste tijd flink af. Ik ben bij de DA geweest, en het bloed is nagekeken. Alle waardes waren prima in orde.
Ze heeft 's ochtends niet zo'n honger, dan eten ze brokken. Maar 's avonds loopt ze heel erg om haar voer te drammen. Ze eten dan verschillende soorten KVV. Het probleem is nu alleen dat ze dat KVV praktisch onverteerd weer uitpoept.
Ik heb het idee dat ze de brokken beter verteerd, dus daar krijgt ze nu wat meer van. Ik doe er dan wat warme KVV met water overheen zodat ze het beter eet. En 's avonds door haar KVV doe ik nu wat extra rijst/groentemix van Fokker.
Kennen jullie dit probleem en hoe lossen jullie dat op?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Senior voer
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Senior voer
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- hewi
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Senior voer
Ik verwen mijn oude opa van 15 gruwelijk, wil hij kvv dan krijgt hij dat en vaak met wat pasta
er bij, stukje koekje hier, iets lekker daar.
Hij blijft mager { rent en speelt ook nog vrij veel} maar hij mag op deze leeftijd eten wat hij wil.
Ik heb weleens gehoord van speciale satin balls om aan te zetten dan zou je jacq1970 even een pbtje moeten sturen
die weet daar meer van.
er bij, stukje koekje hier, iets lekker daar.
Hij blijft mager { rent en speelt ook nog vrij veel} maar hij mag op deze leeftijd eten wat hij wil.
Ik heb weleens gehoord van speciale satin balls om aan te zetten dan zou je jacq1970 even een pbtje moeten sturen
die weet daar meer van.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Mijn oudje krijgt naast brokken gemengd met kvv 's ochtends nog (senior) diner met kvv erdoor 's middags, dat is ook nog eens iets zachter doordat het is geweekt in warm water, lijkt een beetje op een dikke soep en ze vindt het heerlijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Klopt, de spiermassa is natuurlijk afgenomen. Maar daarnaast begon ook het laatste beetje vlees op haar ribben te verdwijnen. Het zijn hier nooit grote eters geweest, afwisseling is hier het toverwoord.
Ik geef haar nu soms ook een witte boterham door haar KVV 's avonds, en een extra stukje brood voor het slapen gaan. Het lijkt wel of het nu wat stabiliseert. En ja, ze is ook gewoon oud aan het worden, maar dat mag als je ruim 14 bent
Ik geef haar nu soms ook een witte boterham door haar KVV 's avonds, en een extra stukje brood voor het slapen gaan. Het lijkt wel of het nu wat stabiliseert. En ja, ze is ook gewoon oud aan het worden, maar dat mag als je ruim 14 bent

Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- dagmar88
- Zeer actief
Niko is moeilijk op gewicht te houden. Als hij weer magerder is krijgt hij 's ochtends (high energy) brokken met een flinke eetlepel schapen of koeienvet en wat heet water er over. 's Avonds puree van zoete aardappel door de kvv.