Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokkenvraag (update 21/8)
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Brokkenvraag (update 21/8)
Sonic is afgespeend op KVV en vond bij de fokker brok al niet lekker. Wij willen hem wel graag brok gaan voeren, voor een gedeelte omdat dit financieel wat beter haalbaar is (50-50 met KVV - daar krijgen ze Carnibest en Alaska van). En het is praktischer om brokkenmaaltijden mee te nemen dan KVV.
We hebben Farmfood Mini brokjes meegekregen van de fokker. Die kreeg hij daar volgens mij ook en vond hij dus niet zo lekker. Van Kenji hadden we nog Proplan brokken over, ook dit blieft meneer niet. Ik zat nu te kijken naar Orijen of ToTW maar een hele zak bestellen zonder te weten of hij het lust vind ik best een risico. Wel fijn van die twee merken vind ik dat ze meerdere smaken hebben.
Dus nu de vragen:
- Weet iemand hoe groot de brokjes van ToTW/Orijen zijn?
- Kan ik Kenji (5 maanden) evt. ook nog de Orijen/ToTW puppybrok geven? Hij staat nu op DLG normale brok omdat ik z'n groei wat wilde afremmen, dat ging wel heel hard.
- Weet iemand waar we van verschillende soorten brokken proefzakjes kunnen krijgen?
En alle andere suggesties wat betreft brokken die ze lekker kunnen vinden zijn welkom. Het moet wel een brok zijn die samen kan met KVV (niet in dezelfde maaltijd, wel op dezelfde dag)
We hebben Farmfood Mini brokjes meegekregen van de fokker. Die kreeg hij daar volgens mij ook en vond hij dus niet zo lekker. Van Kenji hadden we nog Proplan brokken over, ook dit blieft meneer niet. Ik zat nu te kijken naar Orijen of ToTW maar een hele zak bestellen zonder te weten of hij het lust vind ik best een risico. Wel fijn van die twee merken vind ik dat ze meerdere smaken hebben.
Dus nu de vragen:
- Weet iemand hoe groot de brokjes van ToTW/Orijen zijn?
- Kan ik Kenji (5 maanden) evt. ook nog de Orijen/ToTW puppybrok geven? Hij staat nu op DLG normale brok omdat ik z'n groei wat wilde afremmen, dat ging wel heel hard.
- Weet iemand waar we van verschillende soorten brokken proefzakjes kunnen krijgen?
En alle andere suggesties wat betreft brokken die ze lekker kunnen vinden zijn welkom. Het moet wel een brok zijn die samen kan met KVV (niet in dezelfde maaltijd, wel op dezelfde dag)
Laatst gewijzigd door Eilfy op 21 aug 2014 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
Re: Brokkenvraag
alle brokken kunnen samen met KVV, lood om oud ijzer en ja t kan ook in de zelfde maaltijd, de brokjes die je noem zijn allemaal heel klein geperst, niet veel groter dan een platte geitenkeutel zeg maar
en ze zijn volgens mij in kleine zakjes te bestellen zodat je ze uit kunt proberen
dus gewoon uitproberen dus.
en anders toch mengen, kan geen last

en anders toch mengen, kan geen last
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 19 aug 2014 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Dit voer is van vergelijkbare kwaliteit en ze hebben een gemengd probeerpakket; 400 gram x drie smaken.
Ik voer de lam en vis. De vis variant ruikt veel sterker dan totw pacific en de kieskeurigere eters vinden het veel lekkerder.
Ik doe wel altijd wat heet water over de brokken en laat ze even staan. Ruikt lekkerder en is niet zo'n droge hap om weg te werken.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... og/purizon
Ik voer de lam en vis. De vis variant ruikt veel sterker dan totw pacific en de kieskeurigere eters vinden het veel lekkerder.
Ik doe wel altijd wat heet water over de brokken en laat ze even staan. Ruikt lekkerder en is niet zo'n droge hap om weg te werken.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou die pup ook gewoon dlg geven. Mijn honden krijgen nooit puppybrokken
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
dubbel
Laatst gewijzigd door fes/lou op 19 aug 2014 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn, dat scheelt een hoop!
Nu nog even kijken waar ik proefzakjes kan bestellen of kopen. Heb wel proefzakjes Purizon gevonden bij Zooplus (zag er ook wel goed uit)
Nu nog even kijken waar ik proefzakjes kan bestellen of kopen. Heb wel proefzakjes Purizon gevonden bij Zooplus (zag er ook wel goed uit)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Hier bevalt Purizon goed. Kleine brokjes die vreselijk stinken, maar zelfs door Tessa lekker gevonden worden. (die eet geen brok, maar verhongert liever)
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Zag deze later pas, heel erg bedankt voor de tips!dagmar88 schreef:Dit voer is van vergelijkbare kwaliteit en ze hebben een gemengd probeerpakket; 400 gram x drie smaken.
Eet hij niet, al geprobeerd. Kenji staat er nu wel op, voor hem vond ik de puppybrok niet meer nodig.fes/lou schreef:Ik zou die pup ook gewoon dlg geven. Mijn honden krijgen nooit puppybrokken
- Eilfy
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Brokkenvraag (update 21/8)
De Purizon is binnen en dit is de eerste brok die hij opeet zonder dat we ze hoeven te weken! Hij moest wel heel erg wennen dat hij op iets moet kauwen, alhoewel hij toch kauwspullen genoeg heeft (botjes e.d.).
De ProPlan hebben we geweld in warm water en dit eet hij ook op.
Bedankt voor alle tips!
Bedankt voor alle tips!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Hier hebben we een aantal weken geleden ook purizon geprobeerd omdat de twee pups het niet zo goed deden op de brokken die ze toen kregen. Ze vonden het alle twee hartstikke lekker, maar na 2 weken hadden ze nog steeds hele dunne ontlasting. Jammer maar nu zitten ze weer op de oude brokken. (ook jammer voor de ruim 13 kg brokken die we nu nog over hebbenEilfy schreef:De Purizon is binnen en dit is de eerste brok die hij opeet zonder dat we ze hoeven te weken! Hij moest wel heel erg wennen dat hij op iets moet kauwen, alhoewel hij toch kauwspullen genoeg heeft (botjes e.d.).
Bedankt voor alle tips!

Ik hoop dat sonic het er beter op doet, want het lijken me geen verkeerde brokken.

-
- Zeer actief
Puppybrokken ook?Inge O schreef:die kan je toch aan fenne geven?Caat* schreef:(ook jammer voor de ruim 13 kg brokken die we nu nog over hebben)

-
- Zeer actief
Ik denk dat zij ze wel lekker zal vinden, dus dan kunnen we ze wel mengenInge O schreef:tuurlijk wel, zo'n kleine hoeveelheid. als je nou zou zeggen dat je wil wil overstappen op puppybrokken zou ik het niet slim vinden, maar voor pakweg een maandje maakt dat echt niet uit hoor. door de gewone brokken mengen kan ook, dan doet ze er wel langer mee maar is het effect ook gespreider.Caat* schreef:Puppybrokken ook?Inge O schreef:die kan je toch aan fenne geven?Caat* schreef:(ook jammer voor de ruim 13 kg brokken die we nu nog over hebben)
of je doneert ze gewoon aan de huppelhoeve, ik doe daar maar een paar dagen mee![]()
.

De pups hebben zo'n zak ook in ong. 10 dagen leeg, dus dat zal met jouw zevental inderdaad heel snel op zijn......