Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jet wil een poesje worden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Jet wil een poesje worden

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Daar lijkt het wel eens op, af en toe zeg ik het gekscherend. Ik vroeg me af of ik haar eetprobleem daaraan kan relateren.

Ze is dol op de katten, ze zijn niet altijd even gecharmeerd van haar onstuimigheid, maar het gaat prima. Etenstijd, twee van de vier katten krijgen eten in de keuken, twee op de trap. Daarna de honden: Otto bij de achterdeur [waar de katten ook altijd eten] en Jet in het hoekje bij de oven. Jet weigert sinds een paar dagen weer eten.

Net ook, weigerde ze eten. Ik denk: Ik zet haar bak op de plek waar de katten eten. En ze gaat eten.

:gvd:

Vanaf morgen doe ik dat voorlopig maar elke keer. 's Morgens meng ik haar voer met kattenvoer, 's avonds niet, maar eens kijken hoe ver we komen.
Maar kan het met de katten te maken hebben, dat ze zo slecht eet? Vrijdag komt er hier weer Lotgering in huis, eens kijken of verandering van spijs meewerkt. Normaal krijgt ze 2/3 bak Smuldier, de laatste dagen eet ze die niet helemaal op.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Jet wil een poesje worden

Ongelezen bericht door Hilde »

Is het niet zo dat ze bij de katten wel eet omdat ze denkt dat de katten het anders opeten en ze dus een soort concurrentie voelt?
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Hilde schreef:Is het niet zo dat ze bij de katten wel eet omdat ze denkt dat de katten het anders opeten en ze dus een soort concurrentie voelt?
Daar zou ik ook aan denken idd.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
[Sandra]
Zeer actief

De katten hebben al gegeten als ik de honden eten geef.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

[Sandra] schreef:De katten hebben al gegeten als ik de honden eten geef.
Dat weet Jet natuurlijk niet :mrgreen:
Is ze trouwens intact?
[Sandra]
Zeer actief

Apple schreef:
Is ze trouwens intact?
Nou, daar is ze altijd bij en ze volgt met grote belangstelling hoe ik het voer voor de katten in hun bakjes doe.

En ja, ze is intact... hoezo?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hilde
Zeer actief

Wil niet zeggen dat ze daarna geen concurrentie meer voelt :)
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Hilde schreef:Wil niet zeggen dat ze daarna geen concurrentie meer voelt :)
Met de katten? Dat snap ik even niet?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hilde
Zeer actief

Het kan imo gewoon goed zijn dat ze denkt dat de katten haar eten opeten als zij het laat staan, dat verklaart waarom ze het wel eet als je haar voer in de buurt van de katten zet. Of bedoel je dat de katten al weg zijn, bedenk ik me nu? Het wordt niet echt duidelijk in je OP :)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

[Sandra] schreef:
Apple schreef:
Is ze trouwens intact?
Nou, daar is ze altijd bij en ze volgt met grote belangstelling hoe ik het voer voor de katten in hun bakjes doe.

Maar Jet denkt niet, Oh de kat heeft eten gehad dus die komt niet meer aan mijn eten.

Omdat Apple ook van die periodes van niet eten heeft, die volgens mij gerelateerd is aan cyclus
Geen idee of je dat bij Jet ook kan ontdekken
[Sandra]
Zeer actief

Hilde schreef:Het kan imo gewoon goed zijn dat ze denkt dat de katten haar eten opeten als zij het laat staan, dat verklaart waarom ze het wel eet als je haar voer in de buurt van de katten zet. Of bedoel je dat de katten al weg zijn, bedenk ik me nu? Het wordt niet echt duidelijk in je OP :)
Overdag zitten de katten achter de gangdeur, dan kan de achterdeur lekker open staan. Rond etenstijd doe ik die dicht en doe ik de gangdeur open.
Jet is dan altijd buitengewoon belangstellend naar de katten, het is wat stijfjes kwispelen, stil blijven staan bij de deuropening. Lola en Bela trekken zich daar niet veel van aan, die lopen wel langs haar heen naar de keuken. Jesse en Lara soms. Soms blijft Jet ook op de bank liggen. Dat ik ze overdag gescheiden houd, maakt denk ik voor Jet de katten wel bijzonder. Maar ze doet het ook bij katten buiten op straat. Wil ze, althans, doorgaans loop ik dan gewoon door.

Het ritueel is da: Katten naar de keuken, ik voer de katten. Meestal roep ik Jet dan even bij me, omdat ik niet wil dat ze Jesse en Lara blockt. Dan mag ze in de keuken naast me zitten en als ik het kattenvoer in de bakjes heb gedaan, mag Jet een stukje daarvan als ze braaf is blijven zitten. Ik geef Lola en Bela eten, ik neem de bakjes voor Jesse en Lara mee naar de gang, zij eten op de trap. Ik nodig Jet altijd uit om mee te gaan, maar ze blijft vrijwel altijd in de kamer. Is ook goed. Ik zet de bakjes op de trap en dan nodig ik Jet nogmaals uit, dan komt ze een knuffel halen en kijkt ze even bij de katten, die dan zitten te eten.

Ik geef niet altijd direct daarna de honden eten. Soms zit daar nog wel een half uur tussen en dan zijn de katten alweer vertrokken. Tot dusver zette ik eerst Otto zijn bak neer bij de deur en dan Jet haar bak bij de oven aan de andere kant van de keuken. Zet ik hun bakken naast elkaar, dan denk ik dat Otto Jet opzij schuift en aan haar bak begint wanneer hij hapschrok zijn eten gehad heeft. Dus die besjoer ik dan meestal even de kamer in, kan de freule ook een rustig tafelen. Ze is een trage eter ook. Dit is het ritueel nu.

Ik weet niet of het met de katten te maken heeft, ik heb wel vaker topics geopend over haar slechte eten, andere poedeleigenaren hebben wel dezelfde ervaringen, maar ik probeer ook maar te verzinnen waar het dan in kan zitten. Als ze haar bak leeg eet, geef ik haar altijd een complimentje. Eet ze haar bak niet leeg, dan spoor ik haar nog wel eens aan, dan blijf ik er even bij staan. 'Nog een paar hapjes.'
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

Apple schreef:
[Sandra] schreef:
Apple schreef:
Is ze trouwens intact?

Maar Jet denkt niet, Oh de kat heeft eten gehad dus die komt niet meer aan mijn eten.

Omdat Apple ook van die periodes van niet eten heeft, die volgens mij gerelateerd is aan cyclus
Jet is net vorige maand loops geweest. Toen heeft ze redelijk goed gegeten. Maar daaraan voorafgaand... anorexiapoedel, echt :ugh:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Je schrijft dat je Jet voerde op de plek van de katten. Zette je het toen op de trap? Kan zijn dat ze liever heeft dat haar voerbak wat hoger staat. Rufus heeft zijn bak ook liever wat hoger, want met die lange poten van hem moet hij zo ver bukken dat hij soms staat te eten zoals een giraffe drinkt. Met gespreide voorpoten. Of hij ligt erbij. Zijn bak staat nu ergens op en ik heb het idee dat hij dat prettiger vindt.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

[Sandra] schreef:
Apple schreef:
[Sandra] schreef:
Apple schreef: Dat weet Jet natuurlijk niet :mrgreen:
Is ze trouwens intact?

Jet is net vorige maand loops geweest. Toen heeft ze redelijk goed gegeten. Maar daaraan voorafgaand... anorexiapoedel, echt :ugh:
Dana is ook net loops geweest en heeft nu ook weer bedacht om niet meer te eten.
Ik kijk het nog even aan en anders wordt het weer een ritje dierenarts om te kijken of ze toch niet een BMO zit te kweken. Ik zou vooral als het zo hormonaal gerelateerd is (wat het bij Dana dus nu wel is) haar laten helpen. Dana wordt over 2/3 maanden ook geholpen, dat hele loops zijn inclusief achterlijke schijnzwanger en verhoogde kans op BMO vind ik genoeg reden.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Schijnzwangerschap heb ik bij Jet denk ik nog niet meegemaakt. Ik ga me even verdiepen daarin, hoe dat zich manifesteert. Ik dacht altijd een soort nesteldrift, maar dat heeft ze niet echt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Judith
Zeer actief

[Sandra] schreef:Schijnzwangerschap heb ik bij Jet denk ik nog niet meegemaakt. Ik ga me even verdiepen daarin, hoe dat zich manifesteert. Ik dacht altijd een soort nesteldrift, maar dat heeft ze niet echt.
Dana ook niet, maar ze wordt slomer, snauweriger. Ze krijgt tietjes en wilt alleen maar knuffelen met mij... Soms gaat ze melk geven (is echt minimaal)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

[Sandra] schreef:Schijnzwangerschap heb ik bij Jet denk ik nog niet meegemaakt. Ik ga me even verdiepen daarin, hoe dat zich manifesteert. Ik dacht altijd een soort nesteldrift, maar dat heeft ze niet echt.
Kijk anders even in het topic van mij ook hier bij gedrag.
Apple gaat ook niet verzamelen etc maar heeft echt flinke gedragsveranderingen door cyclus heen.
Waaronder dus ook miepen met eten
[Sandra]
Zeer actief

Oké, bedankt.

Ik heb haar vanmorgen een bak gegeven op een klein tafeltje, met wat kvv gemengd met een kliekje rijst en een maaltijdzakje kattenvoer. De rijst en het kattenvoer ging er wel in, maar het kvv liet ze liggen. Ik haal maar weer even blikvoer voor d'r, geloof ik.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

Haha, vandaag werd de Lotgering bezorgd. Twee smaken kvv en daarnaast eendennekken en lamsribben. Otto had hem al meteen door, die stond zo ongeveer te juichen toen ik het spul in de vriezer legde. Letterlijk: Spring, spring, jottum, ja, da's voor ons, hè? :cheer: :cheer: :cheer:
Ik heb Jet aan alles laten ruiken en vanavond hebben ze een eendennekje gehad. Otto op zijn Otto's: Hapschrokweg en Jet wist even niet wat ze ermee moest, dus Ot even apart gezet en Jet even geholpen. Op een klein stukje na is het hele nekje er met smaak in gegaan. Langzaam peuzelend, maar ze wilde wel graag. Eens kijken of deze verandering van spijs blijft doen eten.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Judith
Zeer actief

[Sandra] schreef:Haha, vandaag werd de Lotgering bezorgd. Twee smaken kvv en daarnaast eendennekken en lamsribben. Otto had hem al meteen door, die stond zo ongeveer te juichen toen ik het spul in de vriezer legde. Letterlijk: Spring, spring, jottum, ja, da's voor ons, hè? :cheer: :cheer: :cheer:
Ik heb Jet aan alles laten ruiken en vanavond hebben ze een eendennekje gehad. Otto op zijn Otto's: Hapschrokweg en Jet wist even niet wat ze ermee moest, dus Ot even apart gezet en Jet even geholpen. Op een klein stukje na is het hele nekje er met smaak in gegaan. Langzaam peuzelend, maar ze wilde wel graag. Eens kijken of deze verandering van spijs blijft doen eten.
Dit doet Dana ook zo, we geven haar een kippennek en laten haar op het balkon. Ze staat er eerst een beetje naar te kijken en aan te ruiken. Dan houden we heel even vast en dan gaat ze al krakend rustig verder.
Maar bij Dana gaat al het eten rustig, ze geniet er gewoon van :engel:
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief

Judith schreef:
[Sandra] schreef:Haha, vandaag werd de Lotgering bezorgd. Twee smaken kvv en daarnaast eendennekken en lamsribben. Otto had hem al meteen door, die stond zo ongeveer te juichen toen ik het spul in de vriezer legde. Letterlijk: Spring, spring, jottum, ja, da's voor ons, hè? :cheer: :cheer: :cheer:
Dit doet Dana ook zo, we geven haar een kippennek en laten haar op het balkon. Ze staat er eerst een beetje naar te kijken en aan te ruiken. Dan houden we heel even vast en dan gaat ze al krakend rustig verder.
Maar bij Dana gaat al het eten rustig, ze geniet er gewoon van :engel:
Jet ook. Eerst snuffelen en eraan likken, dan in haar bek nemen, en dan zie je dat kwartje vallen: Oh, ik moet dat kraken! Ze gebruikt haar poten er niet bij, misschien komt ze nog eens op het idee dat ze het daarmee ook kan vasthouden :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Zo heeft Hazel gister een gekookt ei in de tuin gehad, in kwarten gesneden.
Voor niet-Poedeleigenaren vast een idiote gewaarwording als je ziet hoe dat naar binnen gaat.
Eerst kijken, dan likken, dan het eigeel eruit zoeken en dan wat hapjes eiwit opeten, mijn hemel, wat een gezeik.
Luna schrokt dat ei gewoon zo hup uit je hand naar binnen en de restjes van Hazel er ook nog even achteraan.
Hopelijk zal de Lotgering Jet echt gaan bevallen Sandra, voor eventjes dan :wink:
[Sandra]
Zeer actief

*Esther schreef:Zo heeft Hazel gister een gekookt ei in de tuin gehad, in kwarten gesneden.
Voor niet-Poedeleigenaren vast een idiote gewaarwording als je ziet hoe dat naar binnen gaat.
Eerst kijken, dan likken, dan het eigeel eruit zoeken en dan wat hapjes eiwit opeten, mijn hemel, wat een gezeik.
Luna schrokt dat ei gewoon zo hup uit je hand naar binnen en de restjes van Hazel er ook nog even achteraan.
Hopelijk zal de Lotgering Jet echt gaan bevallen Sandra, voor eventjes dan :wink:
Nnnnggggg :gvd:

Gotsamme zeg. Otto slikt een gekookt ei volgens mij in z'n geheel door. Ei geef ik ze niet heel veel, een rauw ei gaat er bij Ot wel in, dat hoeft Jet ook weer niet.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Nou ja.....niet om je te demotiveren maar zo gaat dat hier. Ik heb voor die Poedel een aantal zakken met brokken staan en wat Smuldier hier. Brokken krijgt ze ook met nat kattenvoer.
Ze heeft ook graag wat afwisseling. Dus alles is voor een tijdje wel lekker ja :wink:
En verder moet ze maar zien wat ze doet, ik heb haar al ruim twee jaar en ze leeft nog steeds :cheer:
[Sandra]
Zeer actief

*Esther schreef:Nou ja.....niet om je te demotiveren maar zo gaat dat hier. Ik heb voor die Poedel een aantal zakken met brokken staan en wat Smuldier hier. Brokken krijgt ze ook met nat kattenvoer.
Ze heeft ook graag wat afwisseling. Dus alles is voor een tijdje wel lekker ja :wink:
En verder moet ze maar zien wat ze doet, ik heb haar al ruim twee jaar en ze leeft nog steeds :cheer:
Poging 1 met rund, lam en vis is vooralsnog geen succes :ugh:

Ik zet haar zo wel even apart.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dan heb ik hier 5 haaien. :schrik: Gaat van alles in en zonder te kijken wat het is. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
[Sandra]
Zeer actief

Nou, ook in de gang weigerde ze te eten. Toen ik ging afwassen, struinde ze rond in het grasveldje, volgens mij heeft ze op een hazelnoot liggen kauwen.
Omdat ik dat grasveldje ook regelmatig gebruik voor zoekspelletjes, dacht ik: Als ik nou eens plukjes vlees daar neer strooi?
Dat werd hem ook niet. Uiteindelijk heeft ze die plukjes uit mijn hand gegeten.

Maaltijden helemaal overslaan doe ik liever niet, ze woog van de week 15,5 kilo bij de DA en dat vind ik wat te licht. Dan heb ik liever dat ze wat kleinere beetjes eet.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
[Sandra]
Zeer actief

Nu is het bewijs toch wel wettig en overtuigend geleverd dat Jet echt een poesje wil worden.
Ik geef de katten eten, Lara eet op de trap, ik loop terug, hoor wat gestommel en zie Jet op de trap Lara's bakje leegvreten :gvd: :boos: :gvd:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”