Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijkheids-issue pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hamster-007
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer x Terriër
Klikootje
Aantal honden: 2

Zindelijkheids-issue pup

Ongelezen bericht door Hamster-007 »

Dank voor uw reacties.
Hopen dat uw wijsheid hulpvaardig zal zijn voor Munchkin en mij ^^.

Een pup van 5 maanden heb ik in huis en hij drijft me tot wanhoop!

Eigenlijk gaat alles best goed. Hij (Munchkin) luistert prima, komt als ik hem roep, dringt zich niet op wanneer de volwassen honden eerst hun lekkers krijgen, gaat mooi zitten voor het oversteken, speelt leuk met andere honden zowel volwassen als jong, respecteerd de grenzen die er tussen honden nu eenmaal gelden... alleen hij zeikt het hele huis onder.
Munchkin is nu bijna 5 maanden. Dat er dan zo nu en dan nog eens een ongelukje is dat kan ik begrijpen.
Munchkin piest echter iedere dag 2-3 maal zeker op mijn (pas verschoonde) bed, op de vloer, op een kussen, in de hondenmand, in de bench. Soms laat-ie ook een drol achter.
Iedere keer voer ik het mantra op dat "plassen thuis foei is". "Plassen thuis, FOEI! Plassen buiten brááááf. Plassen mand foei! Plassen uit brááááf.
Munchkin plast ook buiten hoor. Meteen aan het begin van een wandeling plast en poept-ie en dan zeg ik hem toch dat-ie braaf is. Zeker drie maal op een dag loop ik met hem in het bos en zeker twee-drie maal ga ik met hem naar de bosrand (30 meter verderop) waar ik hem een plas laat doen. Dan doet-ie ook meteen een plas. Hij begrijpt dus in ieder geval dat er van hem verlangd wordt dat-ie een plasje doet wanneer hij mee naar buiten mag. Zo was ik bijv. vanavond om half negen-negen uur nog met de hondjes in het bos. Omhalf twaalf ging hij mee naar de bosrand en ik héb hem daar een plas zien doen. Daarna liet ik de pup op de stoel liggen (daar plast-ie dan weer niet op). Héél even is-ie van de stoel af. Ik stuur hem terug en "whallah" daar ligt weer een plas in de bench (waar-ie trouwens 's nachts in slaapt).

Ik moet iets verkeerd doen. Ik weet niet wat maar er moet een reden zijn waarom-ie maar niet lijkt te willen begrijpen dat het plaaen toch echt buiten moet.
Het drijft me nu een beetje tot wanhoop. Dit brengt veel frustratie met zich mee wat natuurlijk ook niet goed is richting de pup. Maar ik ben er echt een beetje klaar mee...

Any help please?
Laatst gewijzigd door Hamster-007 op 28 aug 2014 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Zindelijkheids-issue pup

Ongelezen bericht door renee-uk »

honden plassen in huis omdat het ze nog niet helemaal duidelijk is dat dat buiten moet gebeuren of omdat ze het nog niet zo lang kunnen ophouden.
5 maanden is helemaal nog niet zo oud en er zijn legio honden die op die leeftijd hun blaas nog niet onder controle hebben.

ik zou, om een blaasontsteking uit te sluiten, wat urine opvangen en die bij de da laten onderzoeken en los daarvan de zindelijkheidstraining vanaf het begin weer opppaken.
vaker naar buiten dus, na het eten, na het slapen, na het spelen en ook nog een heleboel keren tussendoor.
niet vergeten te belonen voor het buiten plassen en ongelukjes binnen zonder wat te zeggen opruimen.

hij doet het niet expres en als je er teveel nadruk op legt, of hem ervoor gaat straffen, heb je kans dat ie het op plekken gaat doen waar je het helemaal niet ziet.
hij zal het mopperen of de straf in verband brengen met het plassen, niet met het feit dat je wil dat ie dat buiten doet en dat zal het zindelijk worden alleen maar bemoeilijken.

geduld is een schone zaak en dat geldt zeker met de zindelijkheidstraining ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Eens met Renee-uk. Ik ga met Izzy ook nog bekant elk uur naar buiten, just to be sure dat het duidelijk is. Sowieso niet straffen, maar negeren en Munchkin gelijk mee naar buiten nemen. Er past maar zoveel aan plas in een hondje, als je vaak genoeg naar buiten gaat, ligt er als het goed is niks in je huis :wink: Als ik het goed lees, ga je per dag ongeveer 6x per dag naar buiten. Dat klinkt misschien veel, maar als zo'n kleintje het nog niet kan ophouden is dat te weinig.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Met onze opvanger (volwassen) stond ik in het begin ook minimaal 10x per dag buiten.
Na de korte nacht, na het eten, na het slapen, na het knuffelen etc. en dat zo de hele dag door. Onze dame kende het concept van buiten plassen niet, maar met geduld, veel oefenen en niet boos worden als ze binnen had geplast/gepoept komt het echt goed.

5 maanden is nog erg jong. Je hebt pups die op die leeftijd zindelijk zijn, er zijn er ook genoeg die dat niet zijn.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Eens met bovenstaande reacties. Binnen plassen zeker niet bestraffen, gewoon zonder wat te zeggen opruimen. Vaker naar buiten en héél enthousiast worden als er geplast wordt. En geduld, het komt echt wel goed :wink: Vijf maanden is nog jong.

Toen ik Luna net had was ze 15 maanden. Binnen plassen deed ze niet, maar poepen daarentegen vond ze niet zo'n probleem, zelfs niet in de bench. Ook had ze het concept 'poepen en plassen op het gras en niet op straat' duidelijk niet begrepen. Bij een ongelukje ruimde ik het gewoon op, zei hooguit; ach meissie toch, moest te poepen? Met uitlaten was het aan de riem, zo snel mogelijk naar het gras en bij ieder poepje en zelfs plasje stond ik te kirren als een of andere :piew: Want dan was ze natuurlijk de aller aller aller braafste hond van de wereld. Het duurde even, toch zeker wel 6 maanden (maar Luna was al wat ouder natuurlijk), maar uiteindelijk kreeg ze het door.
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Luna87 schreef: Ook had ze het concept 'poepen en plassen op het gras en niet op straat' duidelijk niet begrepen.
Hihi, herkenbaar :mrgreen: Truus vond het totaal niet boeiend waar ze poepte. Als je moet, dan moet je! Al is dat midden op een drukke straat :pffff:
Inmiddels wil ze niet eens meer plassen als er geen gras is :denken:
Miran1971
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing uit Griekenland.
Vroeger 2 super labrador reuen gehad.

Ongelezen bericht door Miran1971 »

Hi, hoe vaak laat je haar totaal uit?
En is dat ook s nachts?

Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit hoor, vervelend maar bijna altijd komt het goed.

Deed ze het laatst vrij snel na het wandelen om half 12 s avonds nadat ze in de stoel had gelegen?
Miran1971
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruizing uit Griekenland.
Vroeger 2 super labrador reuen gehad.

Ongelezen bericht door Miran1971 »

Ow las je vraag nog even terug en als ik me niet vergis a je 3x het bos in en 2 a 3 x nar de bosrand?
Dan zou ze 5 a 6 x uitgelaten worden als ik het goed lees.
Zo ja, dan is dat voor haar nog te weinig vrees ik.
Ik zat bij mijn vorige honden tijdens de zindelijkheidstrining op zo' n 12x op die leeftijd incl s nachts.

Heb nu een jonge hond van 8 maanden die al zo goed als zindelijk was toen ze bij ons kwam bijna 2 wkn geleden en zij heeft t ook wel nodig nog zo'n 7 a 8 x eruit te gaan in principe.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

na t eten, na t spelen na t slapen, dat zijn de geijkte tijden en js, t kan best lang duren voor een pup echt 100% betrouwbaar zindelijk is- mijn eerste hond deed er bijna een jaar over - voor t echt betrouwbaar was - dus geduld, hou wel in je achterhoofd dat bijna iedere hond zindelijk wordt, t komt dus echt wel goed, maar te snel willen en er druk op leggen is niet de aller beste manier en wekt nogal frustraties op denk ik.
succes ermee
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Enne, als-ie het buiten doet, niet alleen zeggen braaf zo, maar maak er een feest van. Het lekkerste van het lekkerste snoepje. Als-ie binnen doet, niks zeggen, totaal negeren en als het enigszin kan ook opruimen als hij het niet ziet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hamster-007 schreef: Iedere keer voer ik het mantra op dat "plassen thuis foei is". "Plassen thuis, FOEI! Plassen buiten brááááf. Plassen mand foei! Plassen uit brááááf.
(knip)
Ik moet iets verkeerd doen. Ik weet niet wat maar er moet een reden zijn waarom-ie maar niet lijkt te willen begrijpen dat het plaaen toch echt buiten moet.
Het drijft me nu een beetje tot wanhoop. Dit brengt veel frustratie met zich mee wat natuurlijk ook niet goed is richting de pup. Maar ik ben er echt een beetje klaar mee...

Any help please?

:oeps: Knappe hond die die mantra snapt.
Probeer het niet belangrijker te maken dan het is. Het is maar poep en plas en dat hoort nu eenmaal bij een pup. En soms valt het kwartje wat later.
Niko was met 9 maanden net zindelijk en nadat hij als herplaatser bij mij kwam was hij het weer een hele tijd kwijt.
Heb hier een hondje dat doodsbang was als er een ongelukje in huis was gebeurt, ook al had een andere hond dat gedaan.
Hij is erg gevoelig en ondanks dat hij niet is gestraft voor poepen en plassen in huis heeft hij waarschijnlijk wel wat aangevoeld.
Hij is het gaan verstoppen/opeten en door de stress moest hij natuurlijk juist.
Zou weer even een flinke stap terug doen; opnieuw beginnen en proberen het een stuk positiever aan te pakken, ook wanneer het mis gaat.
Ik negeer het overigens niet. Ze vinden het zelf vervelend wanneer er wat in huis is gebeurd en zijn door een luchtige opmerking meteen gerustgesteld.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

soms lijkt het ook alsof die pups het gewoon expres doen.
phoenix is net 14 weken, en 's nachts is ze zindelijk van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens.
maar als ik overdag naar boven moet, ligt er steevast een plas onderaan de trap als ik beneden kom, of mevrouw loopt doodleuk haar bench in om een plas te doen. :LOL: soms plast ze wel 6x op een dag binnen, en op sommige dagen helemaal niet. de deur staat meestal open, en heel vaak loopt ze zelf de tuin in om te plassen of poepen, buiten de keren dat ze uitgelaten wordt.
geduld en herhaling, dat is het enige wat werkt.
o, en wat ik hier geleerd heb, is om niet te jubelen als ze nog aan het plassen is, omdat ze dan meteen ophoudt en niet goed uitplast.
dat helpt echt.
voorlopig zou ik trouwens zorgen dat ze niet op bed kan, als ze daar zo vaak plast.
Hamster-007
Actief
Klikootje

lunaquinty schreef:soms lijkt het ook alsof die pups het gewoon expres doen.
phoenix is net 14 weken, en 's nachts is ze zindelijk van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens.
maar als ik overdag naar boven moet, ligt er steevast een plas onderaan de trap als ik beneden kom, of mevrouw loopt doodleuk haar bench in om een plas te doen. :LOL: soms plast ze wel 6x op een dag binnen, en op sommige dagen helemaal niet. de deur staat meestal open, en heel vaak loopt ze zelf de tuin in om te plassen of poepen, buiten de keren dat ze uitgelaten wordt.
o, en wat ik hier geleerd heb, is om niet te jubelen als ze nog aan het plassen is, omdat ze dan meteen ophoudt en niet goed uitplast.
dat helpt echt.
voorlopig zou ik trouwens zorgen dat ze niet op bed kan, als ze daar zo vaak plast.
Dan is Munchkin nog een makkelijke :roos: .
In geen geval heeft hij het vaker dan een drie maal op sommige dagen gedaan :P.
Dank voor uw reacties.
Lemuria

Ik hoop dat je in ieder geval van een stukje frustratie af bent. De pup kan er immers niets aan doen en het zal na verloop van tijd echt wel goed komen :wink: Heeft geen zin om jezelf op te naaien hierover.
lunaquinty
Zeer actief

Hamster-007 schreef:
dat helpt echt.
Dank voor uw reacties.
hahaha, en ik vond phoenix dan weer meevallen. ze slaapt 's nachts naast me in bed, maar heeft daar nog nooit geplast of gepoept.
Hamster-007
Actief
Klikootje

lunaquinty schreef:
Hamster-007 schreef:
dat helpt echt.
Dank voor uw reacties.
hahaha, en ik vond phoenix dan weer meevallen. ze slaapt 's nachts naast me in bed, maar heeft daar nog nooit geplast of gepoept.
Dát geluk heb ik dus helaas niet...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hamster-007 schreef:Dank voor uw reacties.
Hopen dat uw wijsheid hulpvaardig zal zijn voor Munchkin en mij ^^.

Een pup van 5 maanden heb ik in huis en hij drijft me tot wanhoop!

Eigenlijk gaat alles best goed. Hij (Munchkin) luistert prima, komt als ik hem roep, dringt zich niet op wanneer de volwassen honden eerst hun lekkers krijgen, gaat mooi zitten voor het oversteken, speelt leuk met andere honden zowel volwassen als jong, respecteerd de grenzen die er tussen honden nu eenmaal gelden... alleen hij zeikt het hele huis onder.
Munchkin is nu bijna 5 maanden. Dat er dan zo nu en dan nog eens een ongelukje is dat kan ik begrijpen.
Munchkin piest echter iedere dag 2-3 maal zeker op mijn (pas verschoonde) bed, op de vloer, op een kussen, in de hondenmand, in de bench. Soms laat-ie ook een drol achter.
Iedere keer voer ik het mantra op dat "plassen thuis foei is". "Plassen thuis, FOEI! Plassen buiten brááááf. Plassen mand foei! Plassen uit brááááf.
Munchkin plast ook buiten hoor. Meteen aan het begin van een wandeling plast en poept-ie en dan zeg ik hem toch dat-ie braaf is. Zeker drie maal op een dag loop ik met hem in het bos en zeker twee-drie maal ga ik met hem naar de bosrand (30 meter verderop) waar ik hem een plas laat doen. Dan doet-ie ook meteen een plas. Hij begrijpt dus in ieder geval dat er van hem verlangd wordt dat-ie een plasje doet wanneer hij mee naar buiten mag. Zo was ik bijv. vanavond om half negen-negen uur nog met de hondjes in het bos. Omhalf twaalf ging hij mee naar de bosrand en ik héb hem daar een plas zien doen. Daarna liet ik de pup op de stoel liggen (daar plast-ie dan weer niet op). Héél even is-ie van de stoel af. Ik stuur hem terug en "whallah" daar ligt weer een plas in de bench (waar-ie trouwens 's nachts in slaapt).

Any help please?
Als je nu ophoudt met FOEI in huis en bij het brááf buiten ook nog een snoepje geeft bereik je misschien meer.
Negeer elke plas in huis en let op hem.
Je kunt vast wel zien wanneer hij plannen heeft.
En ik zou bepaalde plekken onbereikbaar maken voor hem zoals het bed.

Als je dat nog niet deed zou ik vanaf nu na elk slaapje en spelen en na het eten de hond even buiten zetten zodat er geplast kan worden.
Meteen brááf en een stukje worst na de plas kan wonderen doen.

Let op, op een gegeven moment kan hij zelf bij de deur gaan zitten om aan te geven dat hij buiten wil gaan plassen.
Dat zou super zijn.

Ik las een advies om blaasontsteking uit te sluiten door een plasje bij de DA te laten controleren.
Lijkt me ook een goed idee :ok:

Een de plekken in huis waar hyij heeft geplast wel goed schoonmaken
Biotex groen werkt daarbij heel goed.
Breekt de eiwitten af die de geur leveren (in ieder geval voor de hond nog ruikbaar als is het voor ons niet meer te ruiken).
Plekken die naar plas ruiken kunnen uitnodigen om er nog eentje overheen te doen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hamster-007
Actief
Klikootje

Pfft het is ook een kunst om naar m'n pup te luisteren :).

Voor een plasje ging ik met Munchkin naar de bosrand, de andere twee meteen mee (Rakker en Mikkie).
Kwamen we een boevier-pup (zijn maatje Sam) en een duitse herder (Tara) tegen met menselijke aanhang.
Munchkin wisat niet meer waar-ie het zoeken moest, zoveel lieve vriendjes en mensen er waren.
Ontzettend leuk, hij was dol van enthousiastme maar daardoor issie niet aan plassen toe gekomen.
Terug thuis komende continueerde ik de film die ik met iemand aan het kijken was en Munchkin wilde maar niet rustig worden. Beetje water gegeven, dronk-ie op, maar bleef onrustig.
Dan maar naar de bench gestuurd (kom maar effe tot rust) deed-ie daar de grote plas waar-ie tijdens de wandeling niet aan toe kwam...
Eigen schuld, ik :19: . Had ik maar beter moeten luisteren.
Ook in de verste verte geen frustratie-gevoel; dit was voor mij te begrijpen. En het geeft me wel weer een lesje in het leren begrijpen van - en luisteren naar mijn pup :roos: .
En zo leren we steeds weer bij :balon:
NiN
Actief

Ongelezen bericht door NiN »

Dan heeft 'ie toch nog aardig zijn best gedaan om het op te houden :wink:
Olaf zeek meteen bij binnenkomst al van zich af :mrgreen:
Zo'n pup moet je ook een beetje leren kennen hoor, elk hondje is weer anders.
Bij Olaf duurde het zindelijk worden ook langer dan ik gewend was.
lunaquinty
Zeer actief

Inge O schreef:
Hamster-007 schreef:Pfft het is ook een kunst om naar m'n pup te luisteren :).

Voor een plasje ging ik met Munchkin naar de bosrand, de andere twee meteen mee (Rakker en Mikkie).
Kwamen we een boevier-pup (zijn maatje Sam) en een duitse herder (Tara) tegen met menselijke aanhang.
Munchkin wisat niet meer waar-ie het zoeken moest, zoveel lieve vriendjes en mensen er waren.
Ontzettend leuk, hij was dol van enthousiastme maar daardoor issie niet aan plassen toe gekomen.
Terug thuis komende continueerde ik de film die ik met iemand aan het kijken was en Munchkin wilde maar niet rustig worden. Beetje water gegeven, dronk-ie op, maar bleef onrustig.
Dan maar naar de bench gestuurd (kom maar effe tot rust) deed-ie daar de grote plas waar-ie tijdens de wandeling niet aan toe kwam...
Eigen schuld, ik :19: . Had ik maar beter moeten luisteren.
Ook in de verste verte geen frustratie-gevoel; dit was voor mij te begrijpen. En het geeft me wel weer een lesje in het leren begrijpen van - en luisteren naar mijn pup :roos: .
En zo leren we steeds weer bij :balon:
sorry maar daar snap ik nu echt niks van :ugh: . je wéét dat het allemaal nog niet zo vlot loopt qua zindelijkheid en toch neem je hem terug mee naar binnen voor hij buiten geplast heeft - dat doe je toch niet :oohja: ? leuk dat er vriendjes waren maar dan blijf je daar toch gewoon met hem nadat die weer weg zijn tot hij wel heeft geplast? jij bent degene die er moet om denken dat hij plast, hij kan het nog niet.

nu begrijp ik ook veel beter waarom pup het er zo lastig mee heeft om zindelijk te worden.
dat leren luisteren naar je pup herken ik wel. als ik haar in de bench zette, begon ze te piepen. ze had dan wel net geplast buiten voor ze in de bench ging, dus ik dacht dat ze er alleen uit wilde. nu weet ik dat als ze piept in de bench, ze even moet plassen.
Lemuria

Inge O schreef: sorry maar daar snap ik nu echt niks van :ugh: . je wéét dat het allemaal nog niet zo vlot loopt qua zindelijkheid en toch neem je hem terug mee naar binnen voor hij buiten geplast heeft - dat doe je toch niet :oohja: ? leuk dat er vriendjes waren maar dan blijf je daar toch gewoon met hem nadat die weer weg zijn tot hij wel heeft geplast? jij bent degene die er moet om denken dat hij plast, hij kan het nog niet.

nu begrijp ik ook veel beter waarom pup het er zo lastig mee heeft om zindelijk te worden.
Voor ons rete-logisch, maar voor een nieuwe puppen-eigenaar kan ik me voorstellen dat je het soms even niet meer "ziet". Ze gaat er mee aan de slag, het zal vast binnenkort helemaal goedzitten met de zindelijkheid :ok:
Lemuria

Inge O schreef: juist, als het een nieuwe puppeneigenaar zou zijn zou ik het tot op bepaalde hoogte nog kunnen begrijpen maar dat is ze niet.
Ja, maar als ik het goed heb, was z'n (het is kennelijk geen vrouw, zie ik nou :mrgreen:) vorige hond 3 jaar terug al 12. Dus dan zou hij 15 jaar terug een pup hebben gehad. Misschien was dat wel een heel makkelijke qua zindelijkheid. Sowieso was de algemene opinie toen nog dat je de pup met z'n snoet in z'n plas moest drukken, toch?
Lemuria

Inge O schreef: sowieso is dat voor mij geen echte verklaring want het is nu ook niet zo dat 15 jaar terug iedereen die zijn eerste pup had zo onlogisch deed om ze mee naar buiten te nemen voor een plas en vervolgens weer naar binnen te gaan zonder dat er geplast is, daarbij nog wetende dat de pup echt heel regelmatig moét plassen omdat het anders geheid fout gaat.

en daarbij had haar oudere hond ook zindelijkheidsproblemen en daar zijn toen ook massa's tips over gekomen - totdaar 'onwetend'.
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik lees niet ieders berichtenhistorie terug en de naam kwam me niet bekend voor :-) Maar in dat geval is het wel apart ja.
Hamster-007
Actief
Klikootje

Mijn hond van 15 was al 10 toen hij onder mijn hoede kwam en hij is zindelijk. Hij leed enkel aan een urineweg infectie waardoor hij in huis plaste.
DA miste dit feit (stripje was goed dus microscoop kwam er niet bij kijken), waardoor er geen medische reden leek te zijn.
Pas bij een dubbel-check bij een andere DA bleek dat hij deze urineweg infectie had. Dit hebben we toen opgelost en sindsdien is Rakker weer zo zindelijk als maar kan.
Deze pup is de eerste hond die ik als pup heb dus het opvoeden en zindelijk maken is voor mij nieuw.

@Inge, baasje mist ook wel eens iets hoor. Ik zag pup poepen en normaliter heeft-ie dan al een plasje gedaan, en altijd helemaal aan het begin van een wandeling. Ditmaal dus niet en dat werd niet door mij gezien. Kan gebeuren :roll: .

Sowieso denk ik dat het minder stupide is om in jouw ogen dom over te komen omdat ik een keer teveel advies van forumleden en anderen in win in plaats van aan te blijven modderen met wat niet lijkt te werken omdat ik niet dom over wil komen.
Laatst gewijzigd door Hamster-007 op 30 aug 2014 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Hamster-007
Actief
Klikootje

Inge O schreef:
Hamster-007 schreef:@Inge, baasje mist ook wel eens iets hoor. Ik zag pup poepen en normaliter heeft-ie dan al een plasje gedaan, en altijd helemaal aan het begin van een wandeling. Dit maal dus niet en dat werd niet gezien door me. Kan gebeuren :roll:
als je het niet gezien had maar dacht dat hij wel geplast had is het inderdaad anders.
Even goede vrienden.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”