Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennels schoonmaken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Kennels schoonmaken?

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hoe doen jullie dat?

Wij spoelen elke keer dat er BARF gegeten wordt even de etensplek schoon. Eigenlijk betekent dat dat we de hele tuin en een klein stukje kennel afspoelen met heet water. Af en toe schrob ik de hele kennel, met nachthok. Wel gaat er regelmatig de bezem doorheen, aangezien Tay nog wel eens wat sloopt en een zooi achterlaat. ;) Ik heb nu een citronella kennelreiniger oid, maar die is bijna op. Is zo'n speciale reiniger echt nodig? Waar halen jullie het en welke? :D
kipo
Zeer actief

Re: Kennels schoonmaken?

Ongelezen bericht door kipo »

TessaThomas schreef:Hoe doen jullie dat?

Wij spoelen elke keer dat er BARF gegeten wordt even de etensplek schoon. Eigenlijk betekent dat dat we de hele tuin en een klein stukje kennel afspoelen met heet water. Af en toe schrob ik de hele kennel, met nachthok. Wel gaat er regelmatig de bezem doorheen, aangezien Tay nog wel eens wat sloopt en een zooi achterlaat. ;) Ik heb nu een citronella kennelreiniger oid, maar die is bijna op. Is zo'n speciale reiniger echt nodig? Waar halen jullie het en welke? :D
Ik snap dat je dat na een BARF-maaltijd nodig vindt, maar ik vind dat wel een enorme verspilling van water. Een speciale reiniger lijkt me niet nodig als je honden niet standaard plassen/poepen in hun kennels. Onze kennels vroeger werden met geschrobd met chloor (ook erg milieuvriendelijk :schrik: ) eens in de zoveel tijd en nagespoeld met koud water.
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Hangt er wat van af wat ik eerst vastkrijg... Meestal javel (bleekwater) met dennengeur, of Rubec D. Wisselt af.
Mijn man kuist meestal met citronella reiniger, maar ik vind die geur vreselijk :ugh: .

Werpkennel nooit met javel...
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niets... ze zijn zindelijk dus daar al geen last van. Ik veeg wekelijks voor de losse haren met name na t zwemmen maar dat is 'droog' vegen.
Alleen als t nodig is na overgeven of diarree maar dat kun je op 1 hand tellen van al die jaren met alle honden.
En dan met dettol... ( mocht dat op zijn dan chloor)
Maar van eten blijft niks liggen, geen kruimel en geen druppel bloed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

We hebben stoeptegels op de grond liggen en over een tijdje beton. We vegen ook gewoon droog. Tay eet en drinkt in de kennel en ligt daar 's nachts en als wij weg zijn. Schrobben is ook als er één gespuugd heeft of diarree. Tessa plast heel soms in de tuin, die blijft lastig om 100% zindelijk te krijgen buiten de tuin. Die heeft voordat ze bij ons kwam altijd in de tuin geplast en gepoept en soms zijn er dagen dat ze met uitlaten niks wil doen.
Kells schreef:Ik heb geen kennels en voer geen barf, maar tegen een beetje bacteriën moeten honden toch kunnen? Ik bedoel, tijdens de uitlaat zie ik mijn honden spelen met de grootst mogelijke viezigheid! Ratten, vissen etc. in verregaande staat van ontbinding. :schrik:
Als ik kvv voer, spoel ik ook niet na, maar Tessa sleept haar barf de hele tuin door en daar komen heel veel vliegen op af als ik dat niet schoon spoel. Ze likken het zelf ook schoon, maar blijkbaar niet schoon genoeg.

Maar blijkbaar doe ik het goed genoeg. De meeste doen het dus hetzelfde. ;)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”