Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Belletje
Moderator: moderatorteam
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Belletje
Wie kan mij helpen aan DE plek om (jacht) belletjes voor mijn honden te krijgen?
Ik vind het fijn dat als mijn honden los lopen ik ze toch kan horen als ik ze niet zie. Kattenbelletjes zijn niet hard genoeg en dat type belletjes gaan toch snel stuk. Ik heb voor Vedette 1x de juiste soort bel gehad, maar deze is ook snel gebroken helaas. Te groot is niet praktisch, want ze hangen de hele dag aan de halsband die ze om hebben en dat moet wel te doen zijn ook qua geluid. Online bestellen ben ik ook nog niet iets tegengekomen (geitenbel) omdat ik bang ben dat je de bellen niet goed genoeg kan horen.
Heeft iemand een adres of wat dan ook waar ze het type bel die ik zoek hebben?
Ik vind het fijn dat als mijn honden los lopen ik ze toch kan horen als ik ze niet zie. Kattenbelletjes zijn niet hard genoeg en dat type belletjes gaan toch snel stuk. Ik heb voor Vedette 1x de juiste soort bel gehad, maar deze is ook snel gebroken helaas. Te groot is niet praktisch, want ze hangen de hele dag aan de halsband die ze om hebben en dat moet wel te doen zijn ook qua geluid. Online bestellen ben ik ook nog niet iets tegengekomen (geitenbel) omdat ik bang ben dat je de bellen niet goed genoeg kan horen.
Heeft iemand een adres of wat dan ook waar ze het type bel die ik zoek hebben?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: Belletje
Geen idee maar ik ben blij dat ik jou hond niet ben, zou er gek van worden
Is een geitenbel niet iets?
http://schapenhoeve.nl/schapen-en-geite ... ssing.html

- lijn
- Zeer actief
Zie OP. De geitenbel is groot en klinkt niet alsof ik mijn honden ga horen.Paisley schreef:Geen idee maar ik ben blij dat ik jou hond niet ben, zou er gek van worden![]()
Katten hebben ook vaak een bel om, dus wat is het probleem? Ben ook blij dat jij mijn hond niet bent hoor

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Mijn hond heeft per toeval twee penningen (1vd chip, 1vh merk van het bandje), dat geen idee? Ik heb het bandje buiten wandelingen wel altijd af.
- lijn
- Zeer actief
Jaaaa Jion! Dat is wat ik bedoel! Dank je wel!
Dat is inderdaad ook een optie, maar vraag me af of je dat wel hoort op een afstandje. Altijd iets om uit te proberen! Dank voor de tipLizanne schreef:Mijn hond heeft per toeval twee penningen (1vd chip, 1vh merk van het bandje), dat geen idee? Ik heb het bandje buiten wandelingen wel altijd af.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik had voor weg-sluip-schotse-terrier Anna een bundeltje kleinere bellen aan haar band. Volgens mij op de markt bij de fournituren gekocht.
- lijn
- Zeer actief
Wat voor soort belletjes had jij Rosita? Formaat kattenbel of zo? Binnenkort de markt maar eens op dus!Rosita Compagner schreef:Ik had voor weg-sluip-schotse-terrier Anna een bundeltje kleinere bellen aan haar band. Volgens mij op de markt bij de fournituren gekocht.
Ik heb voor Lutèce ook een bundeltje kleine belletjes gehad van één of ander armbandje inderdaad. Deze waren te klein en inmiddels ook weer verloren, dus ik kan daar inderdaad ook nog verder naar kijken. Ik zag ook losse kattenbelletjes te koop in een dierenwinkel heel leuk ook met de vormen van geitenbelletjes. Ik twijfelde daaraan of ze wel hard genoeg klonken, dus heb ze laten hangen, maar mogelijk een combi van een kattenbel en de geitenbel vorm dat het goed klinkt.
De man van deze dierenwinkel gaat allemaal beurzen af en houdt dit ook voor me in de gaten. Beurs één was helaas pindakaas. Volgende maand weer een volgende kans en zelf op zijn vakantie in Frankrijk zou hij voor me gaat kijken.
Ik word blij van al deze behulpzaamheid!

Mijn honden hebben in de winter/jachtseizoen deze banden om. De band en de bel zijn los te koop. Zelfs in dikke mist hoor ik nog waar ze zijn.

Ik (en mijn honden) jaag niet, maar alle jachthonden hier hebben ook zulke bellen (of grotere zie link hieronder) om, en dus zijn die bellen bij mijn honden ook voor de veiligheid: zodat de jagers weten dat er hondjes lopen

Als meneer van de dierenwinkel op vakantie gaat naar Frankrijk dan hoeft ie voor die belletjes echt niet naar de beurs. Elke tuin/bouw winkel staat sinds begin september alweer stampvol met jachtspullen. Als je heel graag wilt haal ik een belletje bij onze boerenbondachtige winkel en stuur ik het naar je op (kan wel even duren want we komen niet dagelijks in de grote stad

Online kun je ze vast ook bestellen, ik heb niet gezocht naar een winkel die ook in Nederland bezorgt maar als je zoekt op cloche pour chien vind je ongetwijfeld iets.
Hier een voorbeeld van wat er zoal te koop is
http://www.son-nay.com/index.php?store/pour-votre-chien
Overigens hebben mijn honden maar een kleintje vergeleken bij de 'echte' profs. Die honden dragen vaak toch echt wel zo'n geitenbel. En overigens twee, mijn honden geven geen lor om die rinkelende bel, ik ben er niet eens zeker van of ze het zelf wel horen. Last hebben ze er in ieder geval helemaal niet van.
Edit: ik zie nu de link van Jion pas. Als ik jou was zou ik die gewoon meteen bestellen. Ik weet niet wat de kwaliteit is want ik denk niet dat een gemiddelde geleidehond door het struikgewas rauscht maar de bellen in Frankrijk zijn over het algemeen duurder. (Ik weet niet meer precies wat ik betaalt heb maar volgens mij kwam het geheel (band plus bel) algauw boven de 15 euro, en dat was dan meteen ook het duurste dat ik ooit voor mijn hond(en) aangeschaft heb

- lijn
- Zeer actief
Wat mooi ook die van jou! Deze heb ik op de jachthondenshow alleen maar in maatje gigantisch groot gezien.Jokkebrok schreef:
Mijn honden hebben in de winter/jachtseizoen deze banden om. De band en de bel zijn los te koop. Zelfs in dikke mist hoor ik nog waar ze zijn.![]()
Ik (en mijn honden) jaag niet, maar alle jachthonden hier hebben ook zulke bellen (of grotere zie link hieronder) om, en dus zijn die bellen bij mijn honden ook voor de veiligheid: zodat de jagers weten dat er hondjes lopen![]()
Als meneer van de dierenwinkel op vakantie gaat naar Frankrijk dan hoeft ie voor die belletjes echt niet naar de beurs. Elke tuin/bouw winkel staat sinds begin september alweer stampvol met jachtspullen. Als je heel graag wilt haal ik een belletje bij onze boerenbondachtige winkel en stuur ik het naar je op (kan wel even duren want we komen niet dagelijks in de grote stad). Ik vond ze trouwens niet goedkoop
![]()
Online kun je ze vast ook bestellen, ik heb niet gezocht naar een winkel die ook in Nederland bezorgt maar als je zoekt op cloche pour chien vind je ongetwijfeld iets.
Hier een voorbeeld van wat er zoal te koop is
http://www.son-nay.com/index.php?store/pour-votre-chien
Overigens hebben mijn honden maar een kleintje vergeleken bij de 'echte' profs. Die honden dragen vaak toch echt wel zo'n geitenbel. En overigens twee, mijn honden geven geen lor om die rinkelende bel, ik ben er niet eens zeker van of ze het zelf wel horen. Last hebben ze er in ieder geval helemaal niet van.
Edit: ik zie nu de link van Jion pas. Als ik jou was zou ik die gewoon meteen bestellen. Ik weet niet wat de kwaliteit is want ik denk niet dat een gemiddelde geleidehond door het struikgewas rauscht maar de bellen in Frankrijk zijn over het algemeen duurder. (Ik weet niet meer precies wat ik betaalt heb maar volgens mij kwam het geheel (band plus bel) algauw boven de 15 euro, en dat was dan meteen ook het duurste dat ik ooit voor mijn hond(en) aangeschaft heb)
Ik ga eerst wel voor één van deze opties en mocht dat niet werken weet ik je hier te vinden! Bedankt voor je aanbod in ieder geval!
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
http://www.gundogsonline.nl/c-2329220/h ... et-klokje/
Geen idee of het wat is, maar ik ken alleen deze!
Geen idee of het wat is, maar ik ken alleen deze!
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Of deze? Te koop in 4 verschillende maten.
http://www.euregio-gundogs.com/gundog-t ... ellen.html
http://www.euregio-gundogs.com/gundog-t ... ellen.html

- lijn
- Zeer actief
Wauw wat goed zeg! Heel mooi spul en helemaal wat ik zoek ook! Mijn zoek skills zijn duidelijk niet zo best!
Toppers thanks!
Toppers thanks!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik ken een blinde geleidehond die een grote draak is als hij los loopt. Banjert door de tuinen en jaagt de katten van de buren de stuipen op het lijf.Jokkebrok schreef:Ik weet niet wat de kwaliteit is want ik denk niet dat een gemiddelde geleidehond door het struikgewas rauscht maar de bellen in Frankrijk zijn over het algemeen duurder.
Daar gaat mijn vooroordeel dat geleidehondjes van die zoetteke's zijn

- Moos
- Zeer actief
Wat een geniaal idee. Ik heb er meteen eentje besteld voor Saar-ik-loop-graag-achterop-te-struinen-en-neig-dan-te-verdwalen. Ze heeft nu een penning aan haar tuigje die je ook wel hoort, maar niet meer als ze iets verder weg is. Dat gerinkel gebruik ik ook altijd om te horen of ze nog achter me loopt. Maar ja, als ze 20 meter weg is werkt dat dus niet meer omdat het te zacht rinkelt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
roofvogelbelletjes zijn ideaal, bij de kleinste beweging rinkelen die al
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
Je kunt ook een bear bell overwegen, zoals http://www.agradi.nl/coghlans-red-magne ... r-bell.htm. Goed hoorbaar, en kan "uit" gezet worden.
O ja, en het houdt beren op afstand.
- Moos
- Zeer actief
Ik heb deze (n.a.v dit topic) nu voor Saar. Ik denk dat je hem tot een meter of 30-40 nog goed hoort, daarna moet je meer je best gaan doen. Voor Saar prima, maar ik weet niet of dat voor Vedette genoeg is?

- lijn
- Zeer actief
Oohw dat is dan weer jammer. Goed dat je het hier post! Dank daarvoor. Ik weet natuurlijk ook niet hoe de andere bellen klinken, maar mogelijk zijn die toch meer voor verdere afstand gemaaktMoos schreef:Ik heb deze (n.a.v dit topic) nu voor Saar. Ik denk dat je hem tot een meter of 30-40 nog goed hoort, daarna moet je meer je best gaan doen. Voor Saar prima, maar ik weet niet of dat voor Vedette genoeg is?
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Dat is ook best handigElPerroFantástico schreef:Je kunt ook een bear bell overwegen, zoals http://www.agradi.nl/coghlans-red-magne ... r-bell.htm. Goed hoorbaar, en kan "uit" gezet worden.

Groetjes,
Sandra
- lijn
- Zeer actief
Inmiddels zijn we voor de bearbell gegaan. Werkt super. We doen ze alleen om met losloopwandelingen en dat is goed te doen door de bevestiging van klittenband. Alleen één nadeel... Vedette is de hare nu al weer kwijt
Ik had nog bedacht om een extra bevestiging te maken, maar ze leken goed vast te zitten. Die van Lutèce zit nog steeds goed, dus die doerak krijgt hem wel gewoon om. Toch maar weer een stuk of 4 bijbestellen voor reserves.