Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als een dolle in het bos
Moderator: moderatorteam
-
Gijsstabij
Als een dolle in het bos
Regelmatig als we met Gjs in het bos lopen dan is hij helemaal door het dolle heen
dan wil hij alleen maar racen racen rennen rennen
Als je op een breed zandpad loopt, zo een waar dan ook sporadisch een tractor over gaat,
dan is er niks aan de hand en loopt hij naast/achter/voor me en snuffelt hij lekker
Maar als je op een smal bospaadje loopt, waar alleen wandelaars komen en dan zon 40cn breed is,
dan is hij helemaal gek aant doen
Soms moet hj dan naar de wc en gunt hij zichzelf de tijd niet om rustig te gaan zitten
Maar soms doet hij ook gewoon zo debiel,
als ik de allerlekkerste worst meeneem krijg ik het niet voor elkaar hem te laten stoppen met trekken
(zodra we dan van het smalle paadje af zijn lijkt het een totaal andere hond en is er niks aan de hand ineens)
We hebben al geprobeerd
- lekkerste voer
- stoppen en wachten tot hij rustig is,maar als hij even rustig heeft gezeten en als je dan weer 1 stap zet dan trekt hij je arm er zo ongeveer uit
- stukje optillen om te kalmeren, zelfde verhaal als hierboven
Uiteindelijk komt het erop neer dat hij het stuk op een smal paadje de hele tijd trekt en zodra je eraf bent is hij weer de normale...
Iemand goede tips?
of zou het een kwestie van wennen aan de nieuwe prikkels zijn?
Groetjes
Als je op een breed zandpad loopt, zo een waar dan ook sporadisch een tractor over gaat,
dan is er niks aan de hand en loopt hij naast/achter/voor me en snuffelt hij lekker
Maar als je op een smal bospaadje loopt, waar alleen wandelaars komen en dan zon 40cn breed is,
Soms moet hj dan naar de wc en gunt hij zichzelf de tijd niet om rustig te gaan zitten
als ik de allerlekkerste worst meeneem krijg ik het niet voor elkaar hem te laten stoppen met trekken
(zodra we dan van het smalle paadje af zijn lijkt het een totaal andere hond en is er niks aan de hand ineens)
We hebben al geprobeerd
- lekkerste voer
- stoppen en wachten tot hij rustig is,maar als hij even rustig heeft gezeten en als je dan weer 1 stap zet dan trekt hij je arm er zo ongeveer uit
Uiteindelijk komt het erop neer dat hij het stuk op een smal paadje de hele tijd trekt en zodra je eraf bent is hij weer de normale...
Iemand goede tips?
Groetjes
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Als een dolle in het bos
pom deed dit ook toen ze jong was.. maar die liep dan wel los. Rennenrennenrennen.. Aan de lijn zou ik het niet accepteren, ik denk dat ik in dit geval stil zou gaan staan omdat omdraaien waarschijnlijk niet al te veel effect heeft. Wachten tot hij rustig is en contact maakt en dan weer een pas. Kan wel erg lang duren, ik waarschuw je maar vast
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Op smalle bospaden zijn meer "lekkere luchten" die in zijn neus komen denk ik.
Heb je hem nooit los op die bospaden?
Heb je hem nooit los op die bospaden?
-
Gijsstabij
We hadden hem een keer los maar toen rende hij ervandoor en kwam niet terug met hier
Als ik zn naam riep dan keek hij wel om vervolgens weer een sprint te nemen
Op een gegeven moment was hij bij een groepje mensen die stilstonden en toen kon ik hem weer aanlijnen
We doen hem alleen stukjes los, niet in het bos, als hij daarvoor eerst netjes naast ons heeft gelopen
Zat later te denken dat hij op die smalle paden ook trekt omdat je dan niet zover vooruit kan kijken en hij wil zien/ruiken wat er komt?
op zo'n breed pad kun je natuurlijk tientallen meters vooruit kijken, bij zo'n smalle niet...
Misschien proberen om wat kortere stukjes op die smalle paden te doen
zodat hij het meer leert en dan goed oefenen
Vind het wel heeel typisch dat zodra je eraf bent hij gelijk weer naast je loopt
Als ik zn naam riep dan keek hij wel om vervolgens weer een sprint te nemen
Op een gegeven moment was hij bij een groepje mensen die stilstonden en toen kon ik hem weer aanlijnen
We doen hem alleen stukjes los, niet in het bos, als hij daarvoor eerst netjes naast ons heeft gelopen
Zat later te denken dat hij op die smalle paden ook trekt omdat je dan niet zover vooruit kan kijken en hij wil zien/ruiken wat er komt?
op zo'n breed pad kun je natuurlijk tientallen meters vooruit kijken, bij zo'n smalle niet...
Misschien proberen om wat kortere stukjes op die smalle paden te doen
zodat hij het meer leert en dan goed oefenen
Vind het wel heeel typisch dat zodra je eraf bent hij gelijk weer naast je loopt
-
Gijsstabij
Dat is waar, maar de angst dat hij helemaal niet terugkomt was op dat moment groter dan het logisch nadenken gedeelte in mijn brein
haha
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
en wat doet hij als je hem laat racen met een lange lijn, totdat hij ''klaar'' is?Gijsstabij schreef:Regelmatig als we met Gjs in het bos lopen dan is hij helemaal door het dolle heen
We hebben al geprobeerd
- lekkerste voer
Iemand goede tips?
Groetjes
Hij moet toch een keer moe worden
-
Gijsstabij
Leek mij ook wel wat om een lijn van 20m ofzo te kopen dan kan hij zn gang gaan
of hij is dan zo moe dan gaat hij daarna liggen en kunnen we hem naar huis tillen, haha
Moet zeggen dat ik verder heel trots op hem ben met lopen aan de lijn
In de woonwijken, park en brede bospaden loopt hij gewoon naast me
even snuffelen af en toe, dan loopt hij daarna zelf weer verder of ik zeg gijs kom je en dan loopt hij weer
Soms probeert hij een sprintje naar voren, maar rennen doen we alleen op mijn initiatief dus daar verras ik hem altijd mee
Ik denk dat ik een keer ga proberen om 5m zo'n paadje in de lopen en dan écht naast me, er weer uit en dan over het gewone pad weer een stukje
dan weer 10m het paadje in en zo steeds verder
of hij is dan zo moe dan gaat hij daarna liggen en kunnen we hem naar huis tillen, haha
Moet zeggen dat ik verder heel trots op hem ben met lopen aan de lijn
In de woonwijken, park en brede bospaden loopt hij gewoon naast me
even snuffelen af en toe, dan loopt hij daarna zelf weer verder of ik zeg gijs kom je en dan loopt hij weer
Soms probeert hij een sprintje naar voren, maar rennen doen we alleen op mijn initiatief dus daar verras ik hem altijd mee
Ik denk dat ik een keer ga proberen om 5m zo'n paadje in de lopen en dan écht naast me, er weer uit en dan over het gewone pad weer een stukje
dan weer 10m het paadje in en zo steeds verder
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ik heb geen idee hoe oud je hond is, maar blijkbaar krijgt hij op de singletracks te veel prikkels ( of in ieder geval meer dan op andere plekken). Waarom maak je hem niet eerst moe en laat je hem lekker rauzen (evt aan de lange lijn) en dan als de ergste energie er uit is weer oefenen op aandacht op de singletracks. En inderdaad kort beginnen en uitbouwen in het tempo dat hij aankan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lekker loslaten. Roepen en contact houden, belonen als ie komt (maar NIET vastdoen) en af en toe verstoppen.
En pas na tien keer roepen vastmaken, niet de eerste keer. Wel altijd belonen als hij langs komt zeilen, zodat hij leert zich te melden. Dan leert hij ook contact houden namelijk.
Zo bouw je een band op.
Als je hem niet loslaat leert ie niks.
O, en als je echt wilt dat hij komt maar hij doet het niet: de andere kant uitlopen. En NIET voortdurend roepen.
En pas na tien keer roepen vastmaken, niet de eerste keer. Wel altijd belonen als hij langs komt zeilen, zodat hij leert zich te melden. Dan leert hij ook contact houden namelijk.
Zo bouw je een band op.
Als je hem niet loslaat leert ie niks.
O, en als je echt wilt dat hij komt maar hij doet het niet: de andere kant uitlopen. En NIET voortdurend roepen.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Hahaha woezel zetten het ook altijd op een racen bij smalle bospaadjes. Soms zag ik hem ook pas weer op het grote pad, maar vaak kwam hij nog 5 keer rakelings langs je voorbij racen. En elke keer een koekje, zodat ie iets dichterbij bleef. Of zoals al is genoemd ff verstoppen zodat ie je beter in de gaten houdt.
Ik vond het altijd geweldig om te zien!
Ik vond het altijd geweldig om te zien!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou hem ook lekker los laten lopen. Jonge pups luisteren natuurlijk nog niet altijd naar "HIER" maar het is juist een leuke uitdaging om dat te oefenen en dat gaat niet aan een lijn. Je moet het ook een beetje los kunnen laten - gewoon lekker laten struinen en in de gaten houden dat hij je niet kwijt raakt. Die van mij kon nog wel eens in haar enthousiasme mij uit het oog verliezen maar daar heeft ze van geleerd. Ze raakt me nu nooit meer kwijt.
In een bos vol prikkels, nieuwe geurtjes, etc vind ik het voor een jonge pup nog wel erg veel gevraagd om niet te trekken aan de lijn.
In een bos vol prikkels, nieuwe geurtjes, etc vind ik het voor een jonge pup nog wel erg veel gevraagd om niet te trekken aan de lijn.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou hem ook gewoon los laten. Wel grappig dat mensen dat hier adviseren maar dat elders op het forum dan weer geen tolerantie is voor loslopende honden die komen buurten bij aangelijnd honden. Dat gaat deze nog niet luisterende hond dan natuurlijk wel lekker doen en terugkomen zal hij niet direct verwacht ik.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Kwestie van excuses en melden dat ie in training is.laeken schreef:Ik zou hem ook gewoon los laten. Wel grappig dat mensen dat hier adviseren maar dat elders op het forum dan weer geen tolerantie is voor loslopende honden die komen buurten bij aangelijnd honden. Dat gaat deze nog niet luisterende hond dan natuurlijk wel lekker doen en terugkomen zal hij niet direct verwacht ik.
Daarna zo snel mogelijk aanlijnen en verder lopen.
Zal voor mij voldoende zijn.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat veel mensen die vinden dat je met een hondagressieve hond aangelijnd overal mag lopen hier heel anders over denken.Roxywoezel schreef:Kwestie van excuses en melden dat ie in training is.laeken schreef:Ik zou hem ook gewoon los laten. Wel grappig dat mensen dat hier adviseren maar dat elders op het forum dan weer geen tolerantie is voor loslopende honden die komen buurten bij aangelijnd honden. Dat gaat deze nog niet luisterende hond dan natuurlijk wel lekker doen en terugkomen zal hij niet direct verwacht ik.
Zal voor mij voldoende zijn.
Hier wordt eigenlijk gewoon tegen iemand gezegd, laat je jonge hond maar los, zie maar wat hij doet en probeer maar wat. Je kan hem ophalen bij andere mensen dus het is prima. Zo zou het ook in mijn ideale wereld zijn maar als die hond rond rent in het bos en er lopen meer mensen en mensen met honden dan delen die deze mening vast en zeker helemaal niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En als het losloopgebied is hebben die mensen gewoon pech.laeken schreef: Hier wordt eigenlijk gewoon tegen iemand gezegd, laat je jonge hond maar los, zie maar wat hij doet en probeer maar wat. Je kan hem ophalen bij andere mensen dus het is prima. Zo zou het ook in mijn ideale wereld zijn maar als die hond rond rent in het bos en er lopen meer mensen en mensen met honden dan delen die deze mening vast en zeker helemaal niet.
- Paisley
- Zeer actief
Precies zo doe ik het, en heb nooit een vervelende situatie meegemaakt. De plekken waar ik mijn hond los laat lopen, komen geen aangelijnde hondagressieve honden. Die zie ik alleen in de stad en stadsparken.laeken schreef:Hier wordt eigenlijk gewoon tegen iemand gezegd, laat je jonge hond maar los, zie maar wat hij doet en probeer maar wat. Je kan hem ophalen bij andere mensen dus het is prima. Zo zou het ook in mijn ideale wereld zijn maar als die hond rond rent in het bos en er lopen meer mensen en mensen met honden dan delen die deze mening vast en zeker helemaal niet.

-
laeken
- Zeer actief
Daar ben ik het wel en niet mee eens maar dat doet er niet toe. Zoals de TS geadviseerd wordt heeft iedereen inderdaad pech die daar straks loopt. Hond rent op groepen mensen af en blijft daar wat rotzooien tot hij gehaald wordt. En als die mensen een hond bij zich hebben dan hebben ze er maar mee te dealen dat er een drukke hond bij ze is tot de baas er is. Dat kan natuurlijk eigenlijk niet. Maargoed, het is de normale gang van zaken. Dat weet ik. Ik ga ook niet naar het bos in het weekend want dan wordt Bas ook uitgesmeerd door los rennende jachthonden en daar zit ik niet op te wachten. Dan is het bos van de mensen die geen controle over hun honden hebben. Helaas, maar de realiteit. De laatste keer dat ik er in het weekend liep kwam er een RR die de aarde deed rammelen aan gestormd. Een werkelijk KALF van een hond die in niks iets met zijn baasjes had. Beest deed wat hij deed en rende van de ene naar de andere groep mensen en hond. Mijn god wat een griezel. Bas lag op haar rug, hij schoof met haar door het zand. De mensen achter mij hebben die hond zelfs moeten trappen omdat hun jachthondje bijna gekeeld in de riem hing te gillen, klaar om voor zijn leven te rennen. Wat een teringzooi is het als mensen hun honden het bos geven. Ga maar Fik en wij zien wel wat je doet en hoe het gaat.....Marjoleine schreef:En als het losloopgebied is hebben die mensen gewoon pech.laeken schreef: Hier wordt eigenlijk gewoon tegen iemand gezegd, laat je jonge hond maar los, zie maar wat hij doet en probeer maar wat. Je kan hem ophalen bij andere mensen dus het is prima. Zo zou het ook in mijn ideale wereld zijn maar als die hond rond rent in het bos en er lopen meer mensen en mensen met honden dan delen die deze mening vast en zeker helemaal niet.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een pup van 15 weken!laeken schreef:Daar ben ik het wel en niet mee eens maar dat doet er niet toe. Zoals de TS geadviseerd wordt heeft iedereen inderdaad pech die daar straks loopt.Marjoleine schreef:En als het losloopgebied is hebben die mensen gewoon pech.laeken schreef: Hier wordt eigenlijk gewoon tegen iemand gezegd, laat je jonge hond maar los, zie maar wat hij doet en probeer maar wat. Je kan hem ophalen bij andere mensen dus het is prima. Zo zou het ook in mijn ideale wereld zijn maar als die hond rond rent in het bos en er lopen meer mensen en mensen met honden dan delen die deze mening vast en zeker helemaal niet.
Dat beest moet het ergens leren, hoor. Zoals elke hond het nou eenmaal ergens moet leren.
-
laeken
- Zeer actief
Ja, dat snap ik. Maar ga maar even rondvragen of zoeken op dit forum in andere topics hoe mensen met een stafford ed dit vinden. Het is dus niet mijn mening maar ik ventileer even de gedachte van veel mensen over de redenatieMarjoleine schreef:Het is een pup van 15 weken!laeken schreef:Daar ben ik het wel en niet mee eens maar dat doet er niet toe. Zoals de TS geadviseerd wordt heeft iedereen inderdaad pech die daar straks loopt.Marjoleine schreef:En als het losloopgebied is hebben die mensen gewoon pech.laeken schreef: Hier wordt eigenlijk gewoon tegen iemand gezegd, laat je jonge hond maar los, zie maar wat hij doet en probeer maar wat. Je kan hem ophalen bij andere mensen dus het is prima. Zo zou het ook in mijn ideale wereld zijn maar als die hond rond rent in het bos en er lopen meer mensen en mensen met honden dan delen die deze mening vast en zeker helemaal niet.
Dat beest moet het ergens leren, hoor. Zoals elke hond het nou eenmaal ergens moet leren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik weet het.
Er zijn vast wel plekken genoeg waar dat pupje los kan lopen. Overigens kom ik hier in losloopgebieden nooit staffs en zo tegen eigenlijk.
Dat kan dus ook nog.
Er zijn vast wel plekken genoeg waar dat pupje los kan lopen. Overigens kom ik hier in losloopgebieden nooit staffs en zo tegen eigenlijk.
Dat kan dus ook nog.
- Paisley
- Zeer actief
Tjonge ben je een kalf van een hond nu aan het vergelijken met een stabijtje van 15 week? Als je daar bang voor bent, begin je echt oud te worden.
Ik ben blij dat hier geen zuur volk rondloopt. Toen ik met mijn pup aan kwam lopen, was het altijd "oetsie koetsie wat schattig" waarbij ze uitgebreid werd aangehaald en ik nog onhandig sta te stamelen dat ze eigenlijk niet mag opspringen.
Ik ben blij dat hier geen zuur volk rondloopt. Toen ik met mijn pup aan kwam lopen, was het altijd "oetsie koetsie wat schattig" waarbij ze uitgebreid werd aangehaald en ik nog onhandig sta te stamelen dat ze eigenlijk niet mag opspringen.

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Dat is het ook. Een pup, ook van een groot ras hihi, vind ik heel wat anders als een volwassen of jong volwassen hond die niet luistert. Elke pup moet het leren. Ik zou het alleen niet op een drukke zonnige zondagmiddag doen, maar op een rustigere dag in een rustig gebied.Paisley schreef:Tjonge ben je een kalf van een hond nu aan het vergelijken met een stabijtje van 15 week? Als je daar bang voor bent, begin je echt oud te worden.
-
laeken
- Zeer actief
Wie is waar bang voor als ik vragen mag? Ga zo door en reken op begrip.ben komt een dag dat je dat niet krijgt.Paisley schreef:Tjonge ben je een kalf van een hond nu aan het vergelijken met een stabijtje van 15 week? Als je daar bang voor bent, begin je echt oud te worden.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Mijn mening is nog altijd, die hond die de schade maakt, is de boosdoener, aangelijnd of niet.laeken schreef:Ik denk dat veel mensen die vinden dat je met een hondagressieve hond aangelijnd overal mag lopen hier heel anders over denken.Roxywoezel schreef:Kwestie van excuses en melden dat ie in training is.laeken schreef:Ik zou hem ook gewoon los laten. Wel grappig dat mensen dat hier adviseren maar dat elders op het forum dan weer geen tolerantie is voor loslopende honden die komen buurten bij aangelijnd honden. Dat gaat deze nog niet luisterende hond dan natuurlijk wel lekker doen en terugkomen zal hij niet direct verwacht ik.
Zal voor mij voldoende zijn.Mensen met staffords en pitbulls zullen deze mening zeker niet met je delen.
Er zijn genoeg topics waarin naar voren komt dat mensen vinden dat aanlijnen voldoende is en dat mensen met honden die loslopen de rest van de verantwoordelijkheid dragen ondanks dat het niet hun honden zijn die agressief zijn. Die discussies zijn er legio gevoerd hier. Ik vind ook dat een jonge hond los moet en dat moet mogen leren. Maar daar gaat het even niet om.
![]()
Hier wordt eigenlijk gewoon tegen iemand gezegd, laat je jonge hond maar los, zie maar wat hij doet en probeer maar wat. Je kan hem ophalen bij andere mensen dus het is prima. Zo zou het ook in mijn ideale wereld zijn maar als die hond rond rent in het bos en er lopen meer mensen en mensen met honden dan delen die deze mening vast en zeker helemaal niet.
Ik kom ook regelmatig loslopende jonge honden tegen die komen buurten en niet echt bepaald goed luisteren nog, maar ja, ze moeten het toch ergens oefenen, en zolang ze niet bijten of zich behoorlijk misdragen heb ik er ook niet zo moeite mee.
Je druk maken over een hond die even komt snuffelen,maar verder lief is, is net als een storm in een glas water.
- Paisley
- Zeer actief
Ja dat zat ik me nu ook af te vragen. En over het laatste - "heb vertrouwen" wordt me altijd in de kerk toegezegd. Dus dan heb ik dat.laeken schreef:Wie is waar bang voor als ik vragen mag? Ga zo door en reken op begrip.ben komt een dag dat je dat niet krijgt.Paisley schreef:Tjonge ben je een kalf van een hond nu aan het vergelijken met een stabijtje van 15 week? Als je daar bang voor bent, begin je echt oud te worden.

- ranetje
- Zeer actief
Bij de meesten geldt aardig wat begrip voor pups. .............. in een losloopgebied.laeken schreef:Ik zou hem ook gewoon los laten. Wel grappig dat mensen dat hier adviseren maar dat elders op het forum dan weer geen tolerantie is voor loslopende honden die komen buurten bij aangelijnd honden. Dat gaat deze nog niet luisterende hond dan natuurlijk wel lekker doen en terugkomen zal hij niet direct verwacht ik.
-
laeken
- Zeer actief
Klopt, maargoed, je kent de topics zelf ook wel neem ik aan. Mag ik met een aangelijnde hond die moeilijk is lopen in een losloopgebied. Dan reageren er heel veel mensen met, andere mensen moeten hun hond weghouden bij aangelijnde honden en dat geldt ook in een losloopgebied.ranetje schreef:Bij de meesten geldt aardig wat begrip voor pups. .............. in een losloopgebied.laeken schreef:Ik zou hem ook gewoon los laten. Wel grappig dat mensen dat hier adviseren maar dat elders op het forum dan weer geen tolerantie is voor loslopende honden die komen buurten bij aangelijnd honden. Dat gaat deze nog niet luisterende hond dan natuurlijk wel lekker doen en terugkomen zal hij niet direct verwacht ik.
Ik vind ook dat honden los moeten leren lopen. Maar als ze echt wegrennen en bij mensen gaan lopen rommelen dan moet je wel kijken dat je dat snel weg kan trainen. Immers, losloopgebied is niet meteen alleen wat voor hondenmensen. Een strand bv of een bos. Daar lopen wel meer mensen dan tolerante hondenmensen met lieve honden
-
Gijsstabij
Wij lopen eigenlijk nooit in een losloopgebied, deze zijn niet zoveel bij ons in de buurt
vaak stukken bos wat onderdeel is van een landgoed oid
kan hem daar dus niet als een debiel rond laten rennen
Ik zou het overigens ook niet op prijs stellen als ik in een losloopgebied aan het wandelen was en er komt een hond aan racen waarvan de baas in de verste verte niet te zien is
al is de hond dan nog zo lief en onschuldig
Je weet maar nooit hoe de hond op een andere hond, die misschien wel agressief is, reageert of hoe andere mensen met hem om gaan
Maar daar mag iedereen een andere mening over hebben
Voorlopig word het een lange lijn, oefenen oefenen en niet te lang op dit soort paadjes
vaak stukken bos wat onderdeel is van een landgoed oid
kan hem daar dus niet als een debiel rond laten rennen
Ik zou het overigens ook niet op prijs stellen als ik in een losloopgebied aan het wandelen was en er komt een hond aan racen waarvan de baas in de verste verte niet te zien is
al is de hond dan nog zo lief en onschuldig
Je weet maar nooit hoe de hond op een andere hond, die misschien wel agressief is, reageert of hoe andere mensen met hem om gaan
Maar daar mag iedereen een andere mening over hebben
Voorlopig word het een lange lijn, oefenen oefenen en niet te lang op dit soort paadjes
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik vind loslopen als pup heel belangrijk (aangelijnd ook hoor),
Pup kan ontzettend veel leren, maar nog belangrijker vind ik dat je zelf heel veel leert.
Voordeel van aangelijnd is, dat je de controle hebt.
Voordeel van los is dat je heel goed leert om te kijken naar hoe je hond is, wat hij wel en niet doet en te leren hoe jij reageert op zijn gedrag. ik vind dat je vertrouwen in jezelf en in je hond zich beter ontwikkelt als je regelmatig je hondje vrij laat loslopen.
Natuurlijk zorg je voor veilige omstandigheden, maar die zijn altijd wel te vinden.
Pup kan ontzettend veel leren, maar nog belangrijker vind ik dat je zelf heel veel leert.
Voordeel van los is dat je heel goed leert om te kijken naar hoe je hond is, wat hij wel en niet doet en te leren hoe jij reageert op zijn gedrag. ik vind dat je vertrouwen in jezelf en in je hond zich beter ontwikkelt als je regelmatig je hondje vrij laat loslopen.
Natuurlijk zorg je voor veilige omstandigheden, maar die zijn altijd wel te vinden.
- ranetje
- Zeer actief
j.werkman schreef:Ik vind loslopen als pup heel belangrijk (aangelijnd ook hoor),