Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na een maand nog steeds 's nachts piepen. HELP!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

IloveMischa
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Maltezer
Aantal honden: 1

Na een maand nog steeds 's nachts piepen. HELP!

Ongelezen bericht door IloveMischa »

Hallo allemaal,

Ik ben de trotse eigenaresse van Mischa. Een Maltezer teefje van bijna 12 weekjes. Ik heb haar sinds ze 8 weken is. Een schat van een puppy. Maar er is een heel groot probleem, tenminste ik vind het een groot probleem. Al vanaf de dag dat ze hier is slaapt ze geen enkele nacht. En daardoor kan ik niet slapen. Haar bench is nog steeds in mijn slaapkamer. Op het moment dat ik haar in de bench doe begint ze te janken, piepen en gillen. En dat minimaal een half uur lang. Tot ze uit moeheid in slaap valt.

Voor ze moet slapen gaan we natuurlijk een blokkie om. Ik speel ook met haar zodat ze goed moe word en slaapt, maar nee hoor.

Ik heb van alles geprobeerd, knuffeltje in haar bench leggen, haar speelgoed, een gebruikte shirt van mij, een zacht dekentje. Even bij haar zitten en aaien, of juist compleet negeren. Echt helemaal niks helpt. En dit elke nacht al 4 weken lang! Ik ben echt ten einde raad. Ze kan ook geen minuut alleen blijven. Thuis loopt ze constant achter me aan. Zelfs als ik naar het toilet moet wacht ze voor de deur en gaat ze piepen.

De bench gebruik ik alleen als slaapplek voor haar, dus hij staat altijd boven in mijn kamer. Wie o wie kan mij helpen? Wat heb ik verkeerd gedaan? Of ligt het aan de hond? :denken:
dagmar88
Zeer actief

Re: Na een maand nog steeds 's nachts piepen. HELP!

Ongelezen bericht door dagmar88 »

IloveMischa schreef:Hallo allemaal,

Ik ben de trotse eigenaresse van Mischa. Een Maltezer teefje van bijna 12 weekjes. Ik heb haar sinds ze 8 weken is. Een schat van een puppy. Maar er is een heel groot probleem, tenminste ik vind het een groot probleem. Al vanaf de dag dat ze hier is slaapt ze geen enkele nacht. En daardoor kan ik niet slapen. Haar bench is nog steeds in mijn slaapkamer. Op het moment dat ik haar in de bench doe begint ze te janken, piepen en gillen. En dat minimaal een half uur lang. Tot ze uit moeheid in slaap valt.

Voor ze moet slapen gaan we natuurlijk een blokkie om. Ik speel ook met haar zodat ze goed moe word en slaapt, maar nee hoor.

Ik heb van alles geprobeerd, knuffeltje in haar bench leggen, haar speelgoed, een gebruikte shirt van mij, een zacht dekentje. Even bij haar zitten en aaien, of juist compleet negeren. Echt helemaal niks helpt. En dit elke nacht al 4 weken lang! Ik ben echt ten einde raad. Ze kan ook geen minuut alleen blijven. Thuis loopt ze constant achter me aan. Zelfs als ik naar het toilet moet wacht ze voor de deur en gaat ze piepen.

De bench gebruik ik alleen als slaapplek voor haar, dus hij staat altijd boven in mijn kamer. Wie o wie kan mij helpen? Wat heb ik verkeerd gedaan? Of ligt het aan de hond? :denken:

Dat is niets raars voor een pup van die leeftijd.
Kun je niet gewoon een mandje voor haar neerzetten in plaats van de bench? :mann: Een maltezertje zou ik zelf lekker op bed laten, maar kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft.
IloveMischa
geregistreerd lid

Ik heb liever niet dat ze in bed slaapt. En over het mandje in de kamer is ook geen optie omdat ze nog niet zindelijk is. En ze heeft ook geen regelmatige tijden dat ze moet plassen. Stel dat ik om het uur een wekker zet is de kans groot dat ze 4 keer van de 5 niet gaat plassen buiten
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

In de bench plast ze niet en in een mandje wel?
Heb je de bench wel aangeleerd of haar er de eerste nacht gewoon ingestopt?
Laat je haar 's nachts wel plassen of geeft ze niets aan?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

IloveMischa schreef:Ik heb liever niet dat ze in bed slaapt. En over het mandje in de kamer is ook geen optie omdat ze nog niet zindelijk is. En ze heeft ook geen regelmatige tijden dat ze moet plassen. Stel dat ik om het uur een wekker zet is de kans groot dat ze 4 keer van de 5 niet gaat plassen buiten
Wat is daar dan het probleem van? Geeft ze niets aan, of merk je het niet?
IloveMischa
geregistreerd lid

In de bench plast ze niet nee omdat het haar eigen slaapplek is en honden maken die niet vies. En wat betreft het mandje, als ze moet plassen heeft ze genoeg ruimte om in de kamer te plassen en dat doet ze wel ja. En als ze in haar bench is word ze snachts wakker en begint ze te piepen en dan weet ik dat het tijd is om te plassen. Maar buiten haar bench geeft ze het nooit aan
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

IloveMischa schreef:In de bench plast ze niet nee omdat het haar eigen slaapplek is en honden maken die niet vies.
Niet te hard roepen hoor. Ik ken zat honden die daar geen moeite mee hadden, waaronder mijn eigen hond. En die heeft wekenlang gegild in een bench en 's nachts niet geslapen :schrik: Dus op zich vind ik het niet zo heel raar als ze nog zo jong is. Vooral omdat ze alleen 's nachts in de bench ligt.

Misschien een gek idee, maar als je een stukje van de slaapkamer afzet en daar haar mandje in zet? Net zo groot als een bench, maar misschien krijgt ze een minder opgesloten gevoel.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben de eerste paar nachten de bench echt tegen ons bed aangezet en als Skye begon te piepen heb ik mijn hand in de bench gestopt om hem te kalmeren. Verder niets gezegd. Toen dat goed ging de bench een stukje verder weg gezet en weer een paar dagen later de bench in de andere kant van de kamer en na anderhalve week beneden in de bench laten slapen.

Ook scheelt het misschien dat wij beneden ook een bench hadden waar we hem door de dag heen regelmatig in deden zodat hij meerdere malen per dag de kans kreeg om er aan te wennen. Beneden gingen we eerst naast de bench zitten, vervolgens een meter verderop op een stoel, daarna even snel drinken pakken, even naar de wc, stofzuigen. Dus steeds wat vaker alleen laten in de bench.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Of je stopt haar "beneden" mandje in de bench als het tukkie tijd is.
Ik sleepte in puptijd elke dag de bench mee naar beneden, zodat ze daar er ook aan went.

En tsja kleine hondjes kleine plasjes, weet je zeker dat ze niks in de bench doet?
De mijne deed het in ieder geval wel hahaha.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

TessaThomas schreef:
IloveMischa schreef:In de bench plast ze niet nee omdat het haar eigen slaapplek is en honden maken die niet vies.
Niet te hard roepen hoor. Ik ken zat honden die daar geen moeite mee hadden, waaronder mijn eigen hond.
Hier nog 1 :schrik: Als ik ook maar een halfuur te laat was met opstaan, frotte ze er gewoon een keutel uit zodra ik de woonkamer binnen kwam lopen.

12 Weken is trouwens nog echt een baby. De 1 is wat sneller, de ander wat langzamer. Ik zou, ook al moet ik echt geen hond in bed hebben, er ook voor kiezen om haar tijdelijk dan tóch maar in bed te pakken. Al is het maar om d'r een paar nachten te ondersteunen. Daarna maar verder kijken.
IloveMischa
geregistreerd lid

Bedankt voor de tips. Ik weet zeker dat ze niet plast in haar bench. Haar mandje doe ik ook elke avond in haar bench als ze moet slapen. Dat voor een vertrouwde omgeving en geur. En wel zo comfortabel. In bed slapen is echt geen optie, ook niet voor een paar nachtjes want daar zal ze heel snel aan wennen.

En de eerste 2 weken zat haar bench naast mijn bed, nu ligt de bench aan de andere kant van de kamer. Ughh helemaal niks helpt. Voor zover ik heb gelezen is een puppy na een week toch wel er aan gewend om alleen te slapen in de bench?
dagmar88
Zeer actief

IloveMischa schreef: En de eerste 2 weken zat haar bench naast mijn bed, nu ligt de bench aan de andere kant van de kamer. Ughh helemaal niks helpt. Voor zover ik heb gelezen is een puppy na een week toch wel er aan gewend om alleen te slapen in de bench?

Nee hoor, daar staat geen standaard leeftijd op.
Een bench is en wordt simpelweg geen fijne veilige plek op het moment dat ze jankt en gilt tot ze in slaap valt.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

IloveMischa schreef:Bedankt voor de tips. Ik weet zeker dat ze niet plast in haar bench. Haar mandje doe ik ook elke avond in haar bench als ze moet slapen. Dat voor een vertrouwde omgeving en geur. En wel zo comfortabel. In bed slapen is echt geen optie, ook niet voor een paar nachtjes want daar zal ze heel snel aan wennen.

En de eerste 2 weken zat haar bench naast mijn bed, nu ligt de bench aan de andere kant van de kamer. Ughh helemaal niks helpt. Voor zover ik heb gelezen is een puppy na een week toch wel er aan gewend om alleen te slapen in de bench?
Hier duurde het bijna 2 maanden. Iedere pup is anders. Waarom heb je eigenlijk de bench verplaatst als ze nog niet stil was?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Gewoon weer naast je bed. Hier staan de laatste pups ook best lang naast bed. (bij de eerste was ik nog zo lomp om naar de broodfokker te luisteren en de pup beneden te laten en te laten gillen... stomstomstom)
Maar goed, lekker naast bed, hand er af en toe bij. Ze worden écht vanzelf zelfstandig is mijn ervaring.
Onze laatste pups zijn met een maand of 7 naar buiten gegaan en nooit problemen gehad met alleen zijn.
Niet te snel willen.

En ja, ik heb ook een malloot gehad die er totaal NIETS om gaf om zijn behoefte in de kennel te doen, nét zo makkelijk. Als je moet dan moet je, haha. Maar ook die is gewoon zindelijk geworden.
IloveMischa
geregistreerd lid

Ah oke, ik zal vanavond dan de bench maar weer naast mijn bed leggen. Hopen dat het dan wat beter gaat
dagmar88
Zeer actief

IloveMischa schreef:Ah oke, ik zal vanavond dan de bench maar weer naast mijn bed leggen. Hopen dat het dan wat beter gaat

Wat doe je als ze piept/gilt?
IloveMischa
geregistreerd lid

dagmar88 schreef:
IloveMischa schreef:Ah oke, ik zal vanavond dan de bench maar weer naast mijn bed leggen. Hopen dat het dan wat beter gaat

Wat doe je als ze piept/gilt?

Ik probeer van alles. Even aaien tot ze rustig word, negeren, of even me stem laten horen dat ik er nog ben maar ze word er niet stil van
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Gaat ze wel rustig en uit zichzelf de bench in? Of moet je haar er echt in zetten en dan gelijk deurtje dicht zodat ze er niet uit loopt?
Afbeelding
IloveMischa
geregistreerd lid

DaniBanani schreef:Gaat ze wel rustig en uit zichzelf de bench in? Of moet je haar er echt in zetten en dan gelijk deurtje dicht zodat ze er niet uit loopt?
Ze gaat er wel uit zich zelf in als ik er naast zit. Zoals ik al zei wilt ze de hele tijd bij me zijn en loopt ze constant achter me aan. Ik hoop dat dit minder zal worden in de loop van de tijd. Het achter me aanlopen en altijd bij me willen zijn
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

IloveMischa schreef:
DaniBanani schreef:Gaat ze wel rustig en uit zichzelf de bench in? Of moet je haar er echt in zetten en dan gelijk deurtje dicht zodat ze er niet uit loopt?
Ze gaat er wel uit zich zelf in als ik er naast zit. Zoals ik al zei wilt ze de hele tijd bij me zijn en loopt ze constant achter me aan. Ik hoop dat dit minder zal worden in de loop van de tijd. Het achter me aanlopen en altijd bij me willen zijn
Dat doen de meeste puppen, ze willen gewoon bij je zijn.
Dat wordt vanzelf minder als ze ouder worden.
Afbeelding
IloveMischa
geregistreerd lid

TessaThomas schreef:
Niet te hard roepen hoor. Ik ken zat honden die daar geen moeite mee hadden, waaronder mijn eigen hond. En die heeft wekenlang gegild in een bench en 's nachts niet geslapen :schrik: Dus op zich vind ik het niet zo heel raar als ze nog zo jong is. Vooral omdat ze alleen 's nachts in de bench ligt.

Misschien een gek idee, maar als je een stukje van de slaapkamer afzet en daar haar mandje in zet? Net zo groot als een bench, maar misschien krijgt ze een minder opgesloten gevoel.

Dat vind ik een slim idee! Laat ik dat maar eens proberen
Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Je hebt beneden dan geen bench? Ik zou ook voor beneden een bench gebruiken om te oefenen. Misschien denkt ze nu oh we gaan naar boven daar word ik opgesloten. Hier heeft Bruce het ook heel lang vol gehouden janken in de bench ik heb heb hem gewoon genegeerd.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Shari schreef:Je hebt beneden dan geen bench? Ik zou ook voor beneden een bench gebruiken om te oefenen. Misschien denkt ze nu oh we gaan naar boven daar word ik opgesloten. Hier heeft Bruce het ook heel lang vol gehouden janken in de bench ik heb heb hem gewoon genegeerd.
Dat denk ik ook.
Als de hond alleen maar in de bench kan en moet snachts maakt dat het er niet leuker op.
Zou dus ook bench beneden neerzetten en overdag haar daar ook toegang tot geven en aanleren dat dat haar plekje is.
En anders hele bench weg
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

En niet teveel verschillende dingen proberen. Zet de bench naast je bed zodat je er je hand in kan doen en verder niets zeggen. Sleep de bench ook naar beneden en oefen daar met haar. Even heel kort erin (als ze uit zichzelf erin is gegaan) met deurtje dicht, weglopen om iets te pakken en weer terug en deurtje weer open (mits ze stil is).
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Die van mij heeft daar ook heeeel lang over gedaan. Was ook zo'n typ die mee naar de wc en in de douche wilde ;)
Uiteindelijk kon hij 's nachts wel goed doorslapen in de bench. Maar hij is de bench nooit leuk gaan vinden en na een jaar heb ik hem er nooit meer in gehad. Het lijkt me voor zo'n hondje inderdaad wel belangrijk om de bench goed aan te leren en te zorgen dat ze er overdag ook regelmatig in gaat. Bench naar beneden, wat lekkers erin, etc.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

IloveMischa schreef:Hallo allemaal,

Gaat het om dat halve uur of jankt en piept ze later in de nacht weer op dezelfde manier?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is een gezelschapshond. Natuurlijk kan ze slecht aleen blijven. Zulke hondjes zijn gefokt om altijd bij je te zijn en zo gedragen ze zich dus ook. Alleen zijn is voor dit type hond vele malen lastiger dan voor andere honden. Dus loopt ze achter je aan, dus wil ze bij je zijn en dus wil ze dat ook 's nachts. Neem dat beest nou gewoon in/op bed, dan is het klaar. Dan leert ze vertrouwen in je hebben namelijk en is de kans dat ze alleen leert zijn ook een stuk groter.
Want neem maar van mij aan dat je dat niet kunt afdwingen met dit type honden. Alle bichon-achtigen zijn enorme klitten, dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik heb zelf een Havanezer, die heeft ook weken op bed geslapen. Wel zes of zeven geloof ik (is al weer even geleden). Na verloop van tijd ernaast, was dat ook weer opgelost. Op bed plassen ze niet en als ze bij je mogen zijn, zijn ze zielsgelukkig.
Dit soort hondjes verhaart niet en als je het bijhoudt zijn ze schoon. Wat is het probleem?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
carina58
Actief
Mijn ras(sen): Gordon Setter

Ongelezen bericht door carina58 »

Ik zou ook zorgen voor een bench beneden.
Speeltjes erin. Even in de bench zetten met iets heel lekkers. Zodat de bench een leuke plek wordt en niet alleen om te slapen. Hoeft bijv. Maar 5 minuutjes. Ga boven iets doen.
Zou wel proberen om pas binnen te komen als ze even stil is. Wel opletten natuurlijk dat ze niet in paniek is. Hoor je wel aan het soort piepje/blafje. Deurtje open en even lekker knuffelen.
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

geef ook het eten in de bench dan is deze iik vele malen leuker voor je hond
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind het echt nogal gek dat iedereen het altijd reuze logisch vindt dat een jachthond wil werken en een herder wil drijven, en dat een waker ook waakt.
Maar als een gezelschapshondje moeite heeft (op zeer jonge leeftijd nog wel) met niet bij de baas zijn moeten ze dat maar met alle geweld zo snel mogelijk leren?
Ik begrijp daar eerlijk gezegd echt niks van. En ik vind het niet erg realistisch ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”