Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ipv gemalen vlees, grotere stukken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Nath
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
Aantal honden: 2

ipv gemalen vlees, grotere stukken?

Ongelezen bericht door Nath »

Mijn jonge hond staat al vanaf dat ik haar heb op kvv. Op het moment krijgt ze Carnibest en Rodi Compleet ( die schijven zijn zo makkelijk)
Ik heb al een en ander uitgeprobeerd maar Carnibest bevalt me nog steeds het beste, vind het alleen wat duur. Ik heb laatst ook HAVO geprobeerd bijvoorbeeld en dan snijd ik zo'n worst open en komt er een soort natte pap van vlees uit, ik vind Carnibest juist lekker wat droger.
Na weer wat gelezen te hebben in deze voeding rubriek ben ik weer gaan kijken op internet en zit nu op de site van Naturis.nu. Ik wil daar weer het een en ander bestellen waaronder ook degomeat.
Ik zie dat ze daar ook onder het kopje spiervlees, vlees hebben dat niet gemalen maar gewoon in stukken is. Het lijkt mij wel een leuke afwisseling om eens erbij te geven..
Maar mijn hond is een vreselijke schrokkop, zou ze zich hier niet in verslikken? Ik zou het ook leuk vinden om eens wat barf erbij te geven zodat ze ook lekker wat te knagen heeft, maar dit houdt mij wel tegen omdat ik bang ben dat ze stikt of iets heel doorslikt en verstopt raakt.. :schrik:
Iemand tips?? Of moet ik me gewoon niet zo aanstellen? :mrgreen:
Safari

Re: ipv gemalen vlees, grotere stukken?

Ongelezen bericht door Safari »

Als mijn Mopsen Barf weg kregen dan zeker jouw hondjes :engel: Ik ben begonnen met kipkarkassen en hertenribben, zelfs voor een geitennek draaiden ze hun poot niet om.

Ik was heel tevreden over de enkelvoudige varianten van degomeat. Ik liet ze een uurtje (meteen na levering) uit de vriezer en sneed er dan plakken van, zo kon ik het per portie weer in de vriezer stoppen.
Nath
Actief

Haha ik ben ook niet bang OF ze het opkrijgt maar HOE :Q:
Zo had ik bij mijn vorige bestelling hele haringen gekocht maar nog niet durven geven hahaha
Naja ik ga het proberen met idd kippennekken oid en die tip van dat washandje is ook een goeie :ok:
Nath
Actief

Ja dat spiervlees kan dan inderdaad geen kwaad dan behalve dat het zonde zou zijn als ze t zonder kauwen doorslikt :wink:

Denk dat eerst eten geven weinig helpt want ze werkt alles weg wat waar of wanneer dan ook voor haar neus verschijnt haha

Maar goed, gewoon maar eens proberen dus
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kruimel53 schreef: Het is ook ff een truc, echt eten eten. Wijlen Taartje keek bij de eerste keer halve kip ook wat moeilijk 'moet ik daar nou mee?' 'ik krijg vieze handjes :boos: ' maar ze had het heel snel door.

:mep: Pjotr heeft pas sinds vandaag door dat je met een bek meer kunt dan geluid maken :cheer:
Nath
Actief

dagmar88 schreef:
Kruimel53 schreef: Het is ook ff een truc, echt eten eten. Wijlen Taartje keek bij de eerste keer halve kip ook wat moeilijk 'moet ik daar nou mee?' 'ik krijg vieze handjes :boos: ' maar ze had het heel snel door.

:mep: Pjotr heeft pas sinds vandaag door dat je met een bek meer kunt dan geluid maken :cheer:

Haha go Pjotr :cheer:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb mijn honden wel geleerd om het vlees te kraken en niet in één keer naar binnen te schrokken :mrgreen: Met bijvoorbeeld eendennekken, die hield ik dan aan een uiteinde vast en liet pas los als ze goed hadden gekraakt. Dat heb ik twee of drie keer gedaan en nu kraken ze zelf :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”