Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoelang blijven vlooien in huis
Moderator: moderatorteam
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hoelang blijven vlooien in huis
Ben er net via mijn vader achtergekomen dat Kuda vlooien heeft, dat is vervelend voor hem vooral omdat ze kennelijk erg hardnekkig zijn en ze niet kwijt raakt dus daar gaan we maar even niet op bezoek.
Maar nu hoor ik dat ze die vlooien ook had toen ze nog bij mijn moeder bleef (dat was een week vanaf 11 september tot 17 september) wat mijn moeder niet wist. Nu heeft mijn moeder wel het huis gestofzuigt en schoongemaakt voor dat ze weg ging op vakantie.
Nu is de vraag.. zullen die vlooien zo lang ook daar nog geleefd hebben/leven of zijn die inmiddels al dood?
Ik ga denk ik sowieso maar een vlooienband halen voor hem, just in case.
Maar nu hoor ik dat ze die vlooien ook had toen ze nog bij mijn moeder bleef (dat was een week vanaf 11 september tot 17 september) wat mijn moeder niet wist. Nu heeft mijn moeder wel het huis gestofzuigt en schoongemaakt voor dat ze weg ging op vakantie.
Nu is de vraag.. zullen die vlooien zo lang ook daar nog geleefd hebben/leven of zijn die inmiddels al dood?
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Hoelang blijven vlooien in huis
Hailfall schreef:Ben er net via mijn vader achtergekomen dat Kuda vlooien heeft, dat is vervelend voor hem vooral omdat ze kennelijk erg hardnekkig zijn en ze niet kwijt raakt dus daar gaan we maar even niet op bezoek.
Is ze nog steeds op vakantie?
- Hailfall
- Zeer actief
Nee mijn moeder is inmiddels al weer thuis en zegt "er zijn geen vlooien, ik heb voordat ik wegging goed gestofzuigt". Wij blijven het weekend daar ivm de renbaan en wil natuurlijk ook niet dat Loki vlooien krijgt of dan andere mensen aansteekt.
- dagmar88
- Zeer actief
Hailfall schreef:Nee mijn moeder is inmiddels al weer thuis en zegt "er zijn geen vlooien, ik heb voordat ik wegging goed gestofzuigt". Wij blijven het weekend daar ivm de renbaan en wil natuurlijk ook niet dat Loki vlooien krijgt of dan andere mensen aansteekt.
Ik zou voor de zekerheid wel met omgevingsspray spuiten.
Wij hebben één keer een vlooienplaag gehad; als ze er zitten en zich terwijl je op vakantie bent lekker kunnen vermenigvuldigen wacht je een warm eeeh zwart welkom

- Hailfall
- Zeer actief
Ik ga het doorgeven, mijn moeder zal kijken, ze ging sowieso nochmaals goed schoonmaken voordat wij komen, maar zij gaat er eigenlijk vanuit dat de vlooien echt weg zijn.
Heb voor de zekerheid gewoon een vlooienhalsband besteld voor Loki, die komt morgen en kunnen we dan gewoon meenemen dan.
Heb voor de zekerheid gewoon een vlooienhalsband besteld voor Loki, die komt morgen en kunnen we dan gewoon meenemen dan.
- sybertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermix
En anders na het bezoek even met een netenkam door zijn vacht. Vang je er ook heel wat mee uit. Meteen in water met wat zeepsop doen en dood zijn ze.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Echt maanden, de hond van mijn buren was zeker een half jaar dood, in hun vakantie zou ik even planten water geven, ik liep het huis binnen en had mijn benen tot mijn knieen zwart in eerste instantie had ik niet door wat het was, ik ben echt gillend het huis uitgerend.

- dagmar88
- Zeer actief
yodi schreef:Echt maanden, de hond van mijn buren was zeker een half jaar dood, in hun vakantie zou ik even planten water geven, ik liep het huis binnen en had mijn benen tot mijn knieen zwart in eerste instantie had ik niet door wat het was, ik ben echt gillend het huis uitgerend.

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Als ik het goed heb kunnen de poppen 2 jaar zonder voedsel en komen ze bij trillingen tot leven.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Ik kan het nog sterker vertellen: bij ons komen boven na vijf jaar elke zomer nog eitjes/poppen (?) uit van een vlooienplaag. Geen idee hoe dat kan, maar het kan. Boven komen geen honden, daarbij krijgen die stipt elke maand een vlooienpil, al jarenlang.