Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blaffend eropaf
Moderator: moderatorteam
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Blaffend eropaf
Mijn Markiesje, dat tot even geleden alleen kwispelend op mensen afliep, heeft iets nieuws bedacht.
Een aantal keer is hij blaffend (en soms zelfs met een verdwaalde grom) op iemand afgerend. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij vrienden op het terrein (een vreemde was daar in de bosjes aan het plassen), en bij mij in de straat. Vanmorgen rende hij daar op een postbode af die hij niet vertrouwde. Het gebeurde ook een keer bij iemand die in het park vreemde yoga-bewegingen aan het maken was. En dan nog een keer in het stille bos toen er ineens tegenliggers de hoek omkwamen. Hij rent niet helemaal naar iemand toe, maar blijft op zeker 10 meter afstand staan.
Hij is sowieso de laatste tijd wat angstiger of onzekerder geworden. Sinds de verhuizing (december) is hij iets waakser geworden en hij is een paar maanden geleden op straat aangevallen door een hondje, wat zijn zelfvertrouwen denk ik geen goed heeft gedaan. Maar mensen hebben hem nooit kwaad gedaan.
Wat kan ik doen in zo'n situatie?
Als ik hem terugroep komt hij wel, maar dit duurt langer dan normaal en dan heeft hij iemand natuurlijk al erg laten schrikken. Als ik hem bij me hou of hij aangelijnd is gebeurt het niet, dus ik kan het grotendeels voorkomen, maar niet altijd. Het gebeurt maar zelden, maar ik vind het erg vervelend.
Een aantal keer is hij blaffend (en soms zelfs met een verdwaalde grom) op iemand afgerend. Dit gebeurde bijvoorbeeld bij vrienden op het terrein (een vreemde was daar in de bosjes aan het plassen), en bij mij in de straat. Vanmorgen rende hij daar op een postbode af die hij niet vertrouwde. Het gebeurde ook een keer bij iemand die in het park vreemde yoga-bewegingen aan het maken was. En dan nog een keer in het stille bos toen er ineens tegenliggers de hoek omkwamen. Hij rent niet helemaal naar iemand toe, maar blijft op zeker 10 meter afstand staan.
Hij is sowieso de laatste tijd wat angstiger of onzekerder geworden. Sinds de verhuizing (december) is hij iets waakser geworden en hij is een paar maanden geleden op straat aangevallen door een hondje, wat zijn zelfvertrouwen denk ik geen goed heeft gedaan. Maar mensen hebben hem nooit kwaad gedaan.
Wat kan ik doen in zo'n situatie?
Als ik hem terugroep komt hij wel, maar dit duurt langer dan normaal en dan heeft hij iemand natuurlijk al erg laten schrikken. Als ik hem bij me hou of hij aangelijnd is gebeurt het niet, dus ik kan het grotendeels voorkomen, maar niet altijd. Het gebeurt maar zelden, maar ik vind het erg vervelend.
- Leonie.
- Zeer actief
Re: Blaffend eropaf
Maar corrigeer ik hem dan door streng 'nee' te roepen en wordt de situatie dan niet juist nog spannender voor hem?
Of moet ik hem meer afleiden of laten zien dat het niet eng is?
Edit: tnx voor het snelle antwoord trouwens
Of moet ik hem meer afleiden of laten zien dat het niet eng is?
Edit: tnx voor het snelle antwoord trouwens
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ik volg mee, normaal gezien kan ik Ras prima afleiden met een trainingssnoepje of als het wederzijds goed is laat ik hem gewoon snuffelen maar er is 1 teckel die het duistere in hem wakker maakt en hij vliegt er op af alsof die teckel dood moet en wel onmiddelijk 
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Leonie.
- Zeer actief
Ok, dat zal ik doen. Het lastige is wel dat het zelden voorkomt en hij 99% van de mensen enthousiast begroet of negeert. Dus er zijn maar weinig situaties waarin ik hem kan corrigeren.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou er niet te zwaar aan tillen en mijn schouders erbij optrekken en terug roepen. De kans zit er ook dik in dat mijn hond een paar keer blaft als iemand in een Yoga pose in het veld wordt gespot. Ze vind dat gek, had het niet verwacht en tja, ik ook niet
Door het terugroepen weet je hond dat het niet de bedoeling is, maar maak je het niet extra spannend door meteen te corrigeren en met een beetje geluk waait het gewoon over. Hij is ook nog jong toch?
Ik vind het ook niets an om met een hond aan een lange lijn te moeten lopen, omdat de kans is dat hij gaat blaffen mochten we yogi tegen komen...
Door het terugroepen weet je hond dat het niet de bedoeling is, maar maak je het niet extra spannend door meteen te corrigeren en met een beetje geluk waait het gewoon over. Hij is ook nog jong toch?
Ik vind het ook niets an om met een hond aan een lange lijn te moeten lopen, omdat de kans is dat hij gaat blaffen mochten we yogi tegen komen...

- Leonie.
- Zeer actief
Hij is ruim 2 jaar.
Ik vind het nu niet dramatisch hoor, maar het moet niet erger worden. Ik weet nu niet welke kant het opgaat, dus ik moet het niet laten gaan denk ik. Straks doet hij het bij een kind omdat hij schrikt of iets dergelijks.
Ik vind het nu niet dramatisch hoor, maar het moet niet erger worden. Ik weet nu niet welke kant het opgaat, dus ik moet het niet laten gaan denk ik. Straks doet hij het bij een kind omdat hij schrikt of iets dergelijks.
-
Dinos
Ik wil best in een bosje plassen hoor haha, nee laat eens een bekende uit een bosje komen en die als hij braaf is die hem een beloning laten geven. Dit houdt in oh niks engs leuk ik krijg zelfs een brokje.
Zodra hij dit door heeft ga jij belonen ,want anders denkt hij dat iedere vreemde een brokje voor hem heeft.Puur voor even om hem over onzeker gedrag heen te helpen een ander laten belonen.
Zodra hij dit door heeft ga jij belonen ,want anders denkt hij dat iedere vreemde een brokje voor hem heeft.Puur voor even om hem over onzeker gedrag heen te helpen een ander laten belonen.
- Leonie.
- Zeer actief
Ja misschien moet ik het zien als hierkomen, maar dan in een moeilijkere situatie. Maar inderdaad lastig om zulke situaties te creëeren.
-
Dinos
Wat Nanna zegt kan heel goed werken een lange lijn, maar het is voor iedereen makkelijk vanaf de zijlijn.
Alleen jij kan je hond beoordelen op gedrag en houding, wij staan er allemaal ver van weg.
Het belangrijkste is dat je hond komt als je roept, dus dat is tip Nanna zeker als hij dit al goed doet.
Angst aanpakken is zeker goed en ten eerste voor hond zelf, maar is tweede stap.
Maar zou eerst oefenen met gelijk komen als je roept en dat dit fijn is voor hem.
Alleen jij kan je hond beoordelen op gedrag en houding, wij staan er allemaal ver van weg.
Het belangrijkste is dat je hond komt als je roept, dus dat is tip Nanna zeker als hij dit al goed doet.
Angst aanpakken is zeker goed en ten eerste voor hond zelf, maar is tweede stap.
Maar zou eerst oefenen met gelijk komen als je roept en dat dit fijn is voor hem.