Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench training

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Magdalena1905
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spinone italiano
Aantal honden: 1

Bench training

Ongelezen bericht door Magdalena1905 »

Hebben jullie tips voor mij om Bertus stil in de bench te krijgen met het deurtje dicht?
Ik geef hem al zijn eten en lekkere dingen in de bench ,zolang hij open staat geen probleem ,al blijft hij niet in de bench hij eet zijn eten en loopt er meteen weer uit ..
Ook als ik hem een pensstaafje geef haalt hij die uit de bench en eet hem liefst bij mijn voeten op ..
S nachts ligt hij in een bench naast mijn bed en zolang ik naast hem in bed lig geen probleem ,als ik moet plassen begint hij meteen met piepen ,blaffen ....
Hij plast ook maar 1 keer in de nacht en dan kan ik hem gewoon terug leggen en slaapt hij weer verder als ik weer naast hem in bed kruip natuurlijk :roll:
De keren dat ik hem met de bench dicht gehad heb was hij heel moe ,eten gegeven in de bench en iets te kauwen erbij ,maar zodra hij door heeft dat de deur dicht is begint hij ...en ik weet dat ik het deurtje pas open mag doen zodra hij stil is ....
Gisteren ochtend in de auto naar het tuincentrum geweest dus veel indrukken gehad ,eenmaal thuis was hij moet ,eten gegeven en benchdeur dichtgedaan :ugh:
Dat heb ik geweten 3 kwartier later was hij stil toen pas kon ik de deur openmaken dat hij stil was :19:
Eenmaal stil deur open gedaan en hij er meteen weer uit natuurlijk :ugh: om daarna twee uur op de grond aan mijn voeten in slaap te vallen ..
Nu is Bertus niet vaak alleen maar als ik volgende week maandag naar het ziekenhuis moet is hij toch wel een uur alleen ,en ik zal toch ook soms even naar de winkel moeten ...
Wat is wijsheid ,hoe kan ik Bertus stil in de bench krijgen ,en nogmaals alleen voor een boodschap oid dus nooit langer dan een uur ..
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Bench training

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik had te snel gepost. Las in je andere topic dat hij 9 weekjes oud is.
Je moet, als je je hond echt in een bench wilt hebben, rustig aan beginnen en niet gelijk met een uur dat is voor zon hummel vaak veel te lang zonder "mama".
Daarnaast zeg je dat je hem eerst eten geef. Zo'n jonge hond moet vaak meteen na het eten poepen of plassen dus dat zou ik zo niet doen.
Ga lekker actief met hem iets doen, lekker spelen en als hij moe is dan zonder eten in de bench, deurtje dicht en na 5 minuten er weer uit mocht hij wakker blijven. Blijf er zelf desnoods eerst even bij zitten. Hij is nog zo jong en ineens helemaal alleen, dat is eng natuurlijk. Logisch dat hij gaat piepen.

Edit: heb je de bench verder wel een gezellig knus plekje gemaakt met ook een deken over de bench heen?
Afbeelding
Afbeelding
Magdalena1905
Vaste gebruiker

Ja de bench heb ik met een fleecedeken eroverheen en er staat een mandje in en de helft met kranten .
Voor dat ik hem gisteren in de bench deed heeft hij geplast gepoept en hij was moe van de ochtend naar het tuincentrum (uurtje weggeweest met hem)
En even voor de duidelijkheid ik was niet weg gisteren ik liep door de kamer of zat naast zijn bench achter de computer hem te negeren tot hij stil was .....
Het ging me aan het hart, maar had ik gisteren toe gegeven was het hek van de dam denk ik ,en hij is te jong om hem uit de bench in de kamer te laten als ik weg moet ...
Magdalena1905
Vaste gebruiker

Vergeet nog te zeggen dat ook zijn knuffel die hij van de fokker mee had gekregen ook bij hem ligt ...
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

och jemig, je laat een pup van 9 weken die er net is toch geen 3 kwartier in die bench gillen?
benchtraining is er voor om je hond met de bench vertrouwd te maken en om er een voor je hond veilige plek van te maken.
door hem zo lang te laten gillen lukt geen van tweeën, dat gaat echt zo niet werken hoor :?

ik zou voorlopig maar even stoppen met die deur dicht doen.
geef hem eten in de bench, gooi er zo nu en dan een lekkertje in dat ie vanzelf tegenkomt als ie er eens gaat kijken en begin over een week of wat eens met dat deurtje dicht en meteen weer open te doen en ga de tijd dat de deur dicht is dan langzaam opbouwen.
voorkom dat ie gaat gillen, als ie wel gilt is de deur te lang dicht, zo makkelijk is het eigenlijk wel.

het heet niet voor niks benchtraining, het is niet iets dat ze al meteen maar moeten kunnen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Ik heb het bij mijn hondje met de minuut opgebouwd. En nu hij een half jaartje is kan hij rustig in de bench verblijven een tijdje. Heeft bij hem wat langer geduurd misschien maar alles op zijn tempo gedaan en daardoor vind hij het nu niet eng.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik heb mijn honden nooit laten gillen in de bench. Nergens voor nodig.

Als ze ergens in slaap vielen legde ik ze in de bench, even kroelen tot ze weer sliepen en deurtje gewoon open laten.
Ook inderdaad eten/lekkers in de bench geven en leuke spelletjes in de bench doen.

Als ze even in de bench moeten wat lekkers geven, muziekje aan en met kleine stukjes opbouwen.
Dus niet ineens een uur, maar eerst 5 minuutjes dan kwartiertje enz.

Bij mijn honden was het zo dat als ik er geen issue van maakte er niks aan de hand was. Hoe meer druk erop komt te staan en hoe langer je ze laat gillen hoe groter de hekel aan de bench wordt.
Zelfs Max die hier met 8 maanden kwam en een hekel had aan de bench heeft het zo probleemloos geleerd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Magdalena1905 schreef:De keren dat ik hem met de bench dicht gehad heb was hij heel moe ,eten gegeven in de bench en iets te kauwen erbij ,maar zodra hij door heeft dat de deur dicht is begint hij ...en ik weet dat ik het deurtje pas open mag doen zodra hij stil is ....
Wat denk je nou te bereiken hiermee dan? Een pup drie kwartier laten gillen omdat je pas mag reageren als hij stil is... dat is niet de beste manier om vertrouwen te kweken bij hem.
Je leert hem nu dat jij hem iets laat doen wat hem beangstigt en dat je hem niet helpt. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Heb je een kamerkennel overwogen? Dat vinden ze vaak lang niet zo beangstigend en het effect is hetzelfde.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Zorg dat je ook de aan de andere kant begint. Daarmee bedoel ik het alleen blijven. Mag hij nu nog continu achter je aan lopen? Als hij gewend is om continu bij je te zijn is het heel erg moeilijk als dat ineens door een bench onmogelijk gemaakt wordt.

Probeer om hem een beetje zelfstandiger te maken, leer hem dat de wereld niet vergaat als hij je een paar minuten (of seconden) uit het oog verliest. Bouw aan zijn zelfvertrouwen, laat hem zien dat hij best even zonder jou kan. Geef hem iets lekkers, verlaat de kamer en kom gelijk weer terug.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Magdalena1905
Vaste gebruiker

Hoe hebben jullie het opgelost als je even weg moet met een jonge pup?
Ik heb hier overdag niemand die even kan oppassen ...
Een boodschap afspraak bij de tandarts bijvoorbeeld?
Ik heb altijd gehoord dat je fout gedrag moet negeren en goed gedrag belonen :19:
In dit geval was het foute dat hij bleef blaffen ,wat ik overal lees is dat je dan als hij blaft en je doet de bench open dat hij dan leert ik moet blaffen dan gaat de deur open ....toen hij stil was heb ik meteen de deur weer open gezet ...
Ik ben geen barbaar hoor ....probeer het goed te doen :19:
Magdalena1905
Vaste gebruiker

Dartel schreef:Zorg dat je ook de aan de andere kant begint. Daarmee bedoel ik het alleen blijven. Mag hij nu nog continu achter je aan lopen? Als hij gewend is om continu bij je te zijn is het heel erg moeilijk als dat ineens door een bench onmogelijk gemaakt wordt.

Probeer om hem een beetje zelfstandiger te maken, leer hem dat de wereld niet vergaat als hij je een paar minuten (of seconden) uit het oog verliest. Bouw aan zijn zelfvertrouwen, laat hem zien dat hij best even zonder jou kan. Geef hem iets lekkers, verlaat de kamer en kom gelijk weer terug.
Dank je die ga ik proberen :ok:
Hij loopt idd de hele dag achter me aan
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat voor jou meespeelt is waarschijnlijk dat de pup volgende week even alleen moet zijn omdat je een uurtje weg moet.
Probeer een oppas te vinden voor dat uurtje (of iets langer, voor als je afspraak uitloopt).
Dan ben je zelf van de stress verlost dat hij het alleen zijn volgende week moet kunnen :wink:

Dat scheelt al een stuk :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

je hondje is 9 weken oud en net een week bij je.
hij komt bij zijn moeder en zijn broertjes en zusjes weg en was dus eigenlijk nooit alleen.
een hond is een roedeldier, die haalt zijn welbehagen én zijn gevoel van veiligheid uit het feit dat ie niet alleen is en zo'n pupje moet er dan ook nog verschrikkelijk aan wennen dat wij van onze honden wat anders verwachten.
laat hem maar lekker achter je aan hobbelen voorlopig want wat nu belangrijk is, is dat je een goede band met je hondje kweekt en dat doe je niet door hem aan zijn lot over te laten of te proberen hem nu al zelfstandig te maken terwijl ie daar nog helemaal niet aan toe is.
hij is niet bezig de macht over te nemen hoor, daar is ie nog veel te klein voor en zo'n kleine pup negeren terwijl ie alleen maar -op de enige manier dat ie dat kan- vertelt dat ie zich niet fijn voelt is ook niet nodig.
doe veel samen met je hondje, bouw dingen langzaam op, kijk naar je hond en ga niet verder dan dat wat ie aan kan; op die manier bereik je veel meer dan met een hoop druk en dwang ;)

oh en inderdaad, wat ranetje zegt, zoek een oppas voor volgende week ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Magdalena1905 schreef:Hoe hebben jullie het opgelost als je even weg moet met een jonge pup?
Ik heb hier overdag niemand die even kan oppassen ...
Een boodschap afspraak bij de tandarts bijvoorbeeld?
Ik heb altijd gehoord dat je fout gedrag moet negeren en goed gedrag belonen :19:
In dit geval was het foute dat hij bleef blaffen ,wat ik overal lees is dat je dan als hij blaft en je doet de bench open dat hij dan leert ik moet blaffen dan gaat de deur open ....toen hij stil was heb ik meteen de deur weer open gezet ...
Ik ben geen barbaar hoor ....probeer het goed te doen :19:
Ik begrijp het wel hoor, je probeert ook maar gewoon je best te doen en dit lees je idd erg vaak.. dat je het blaffen moet negeren. Maar jou hondje is nog zo jong en wellicht gewoon bang en dat is niet nodig.

Is er echt niemand die even op je hondje kan passen?
Afbeelding
Afbeelding
sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

Hier begint Sky ook onmiddellijk te piepen zodra de bench dichtgaat. Hij zoekt de bench wel al uit zichzelf op om te gaan slapen/rusten en hij kan er ook al tegen als ik even de kamer uitga. Zodra het heel even stil is maak ik de bench weer open, zonder hem aan te kijken of tegen hem te praten alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zo heb ik ook gelezen dat het moet.

Ik ben er toch aan aan het denken om hem gewoon lekker in de bench met de deur open te laten slapen ('s nachts gaat het al perfekt met de bench dicht) en die bench op een veilige plaats neer te zetten waar hij niks kan slopen als hij alleen is, dan kan hij er toch gewoon in en uitlopen. Ik heb nu nog deze week vrij en daarna hebben de kinderen herfstvakantie, maar hij moet toch een keer een paar uurtjes alleen blijven, en ik merk dat haasten geen zin heeft in deze.
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Gijs ging altijd een paar minuten protesteren en daarna werd het stil
gingen we eerst een kwartiertje weg en zo steeds langer
nu kan hij er wel een paar uurtjes alleen in, gaat gewoon slapen

Uit zichzelf gaat hij er echt niet in, hij gaat liever in de keuken (en tegenwoordig de gang) slapen en dat vinden we prima tenzij we weg moeten
we doen hem er dus alleen s nachts in of als we even weg zijn

Ik zou een oppas regelen voor wanneer je die afspraak hebt, dan ben je er zelf gerust op en kun je daarna verder oefenen
Zou inderdaad zon puppyren (van die hekjes) proberen
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben het een beetje via twee wegen gedaan. We hebben benchtraining gedaan en geoefend met hem alleen laten en dit later samengevoegd.

De benchtraining hebben we op zijn eigen tempo gedaan. Hij sliep de eerste anderhalve week op de slaapkamer, iedere keer een stukje verder van het bed vandaan. Na anderhalve week sliep hij aan de andere kant van de slaapkamer en piepte hij helemaal niet meer. We hebben ook iedere keer pas de volgende stap genomen als hij er aan toe was. Toen hebben we de bench naar beneden gedaan 's nachts en dat ging prima.
Overdag ging hij in het begin minimaal 4x per dag in de bench. 3x pd kreeg hij er zijn eten in en 1 of 2 keer per dag even voor zijn rust. Ook legde we onverwachts lekkere dingen in zijn bench en zijn bot mocht hij alleen in de bench en dan lieten we het deurtje ook gewoon open staan.
De eerste tijd heb ik letterlijk tegen de bench naast hem gezeten, daarna op de stoel een meter van de bench vandaan. Daarna een paar keer opstaan en een rondje door de kamer lopen, ging dat goed even snel wat drinken pakken in de keuken (dan was ik ook echt uit zicht). Echt iedere keer maar hele kleine stapjes. Daarna naar de wc, was ophangen enz.

Daarnaast hebben we het alleen laten geoefend en dan hebben wij de gok genomen om hem los in de kamer te laten, Skye is geen sloper en dit is nooit fout gegaan. Ik ben begonnen met even snel naar de wc. Daarna even snel naar boven een was ophangen. De vuilnisbak buiten zetten. Iedere keer kleine stapjes. De eerste anderhalve week had ik oppas als ik even een boodschap ging doen, maar daarna heb ik hem voor de eerste keer een half uur alleen gelaten in de bijkeuken en de buren aan allebei de kanten hebben hun oren goed open gehouden. Dit heb ik langzaam opgebouwd.

Na een tijdje hebben we het samengevoegd. In de bench als we weg gingen en toen ging dit ook prima. Skye gaat nu altijd in de bijkeuken als we weg gaan of 's nachts. We hebben een IP cam dus kunnen hem in de gaten houden en het gaat heel goed. Van de week (hij is nu bijna 10 maanden) heb ik hem in de woonkamer gelaten toen ik wegging. Dat vond hij helemaal niets. Hij heeft de hele tijd lopen blaffen en piepen. Ik zit nu nog even te bedenken of hij het wel perse moet leren, want als hij zich fijner voelt in de bijkeuken is het ook helemaal prima en dan lopen we sowieso geen risico op een verbouwing van Skye ;)

Heb geduld en zet hem op! Weet niet waar je woont? Misschien woont er wel een aardige hondenforummer in de buurt die een uurtje kan oppassen?
Magdalena1905
Vaste gebruiker

*Skye* schreef:Wij hebben het een beetje via twee wegen gedaan. We hebben benchtraining gedaan en geoefend met hem alleen laten en dit later samengevoegd.

De benchtraining hebben we op zijn eigen tempo gedaan. Hij sliep de eerste anderhalve week op de slaapkamer, iedere keer een stukje verder van het bed vandaan. Na anderhalve week sliep hij aan de andere kant van de slaapkamer en piepte hij helemaal niet meer. We hebben ook iedere keer pas de volgende stap genomen als hij er aan toe was. Toen hebben we de bench naar beneden gedaan 's nachts en dat ging prima.
Overdag ging hij in het begin minimaal 4x per dag in de bench. 3x pd kreeg hij er zijn eten in en 1 of 2 keer per dag even voor zijn rust. Ook legde we onverwachts lekkere dingen in zijn bench en zijn bot mocht hij alleen in de bench en dan lieten we het deurtje ook gewoon open staan.
De eerste tijd heb ik letterlijk tegen de bench naast hem gezeten, daarna op de stoel een meter van de bench vandaan. Daarna een paar keer opstaan en een rondje door de kamer lopen, ging dat goed even snel wat drinken pakken in de keuken (dan was ik ook echt uit zicht). Echt iedere keer maar hele kleine stapjes. Daarna naar de wc, was ophangen enz.

Daarnaast hebben we het alleen laten geoefend en dan hebben wij de gok genomen om hem los in de kamer te laten, Skye is geen sloper en dit is nooit fout gegaan. Ik ben begonnen met even snel naar de wc. Daarna even snel naar boven een was ophangen. De vuilnisbak buiten zetten. Iedere keer kleine stapjes. De eerste anderhalve week had ik oppas als ik even een boodschap ging doen, maar daarna heb ik hem voor de eerste keer een half uur alleen gelaten in de bijkeuken en de buren aan allebei de kanten hebben hun oren goed open gehouden. Dit heb ik langzaam opgebouwd.

Na een tijdje hebben we het samengevoegd. In de bench als we weg gingen en toen ging dit ook prima. Skye gaat nu altijd in de bijkeuken als we weg gaan of 's nachts. We hebben een IP cam dus kunnen hem in de gaten houden en het gaat heel goed. Van de week (hij is nu bijna 10 maanden) heb ik hem in de woonkamer gelaten toen ik wegging. Dat vond hij helemaal niets. Hij heeft de hele tijd lopen blaffen en piepen. Ik zit nu nog even te bedenken of hij het wel perse moet leren, want als hij zich fijner voelt in de bijkeuken is het ook helemaal prima en dan lopen we sowieso geen risico op een verbouwing van Skye ;)

Heb geduld en zet hem op! Weet niet waar je woont? Misschien woont er wel een aardige hondenforummer in de buurt die een uurtje kan oppassen?
Bedankt ik ga hiermee aan de slag :ok:
Magdalena1905
Vaste gebruiker

*Skye* schreef:Wij hebben het een beetje via twee wegen gedaan. We hebben benchtraining gedaan en geoefend met hem alleen laten en dit later samengevoegd.

Rimpeltje81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door Rimpeltje81 »

Wij gaan donderdag onze pup ophalen en hebben van onze dierenarts vernomen het piepen en janken in de bench te gaan negeren en alleen te reageren wanneer hij stil is. Hij geeft ook gedrags-therapie. Dus ik snap het bovenste bericht prima. Ik zit me ook al te bedenken hoe we dat na de herfstvakantie gaan doen. Ik werk namelijk een aantal uurtjes per dag en dan werk ik 8 dagen en ben daarna twee weken vrij. In die acht dagen komt er tussendoor wel een vriendin met de pup spelen, lopen en knuffelen, maar ze kan ook niet contstant in huis zitten. En de pup al los in huis lijkt me ook niet echt een optie! Maar lees al wel wat handige tips waar ook wij straks wat mee kunnen!
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Magdalena1905 schreef:

Succces!! :)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Rimpeltje81 schreef:Wij gaan donderdag onze pup ophalen en hebben van onze dierenarts vernomen het piepen en janken in de bench te gaan negeren en alleen te reageren wanneer hij stil is. Hij geeft ook gedrags-therapie. Dus ik snap het bovenste bericht prima. Ik zit me ook al te bedenken hoe we dat na de herfstvakantie gaan doen. Ik werk namelijk een aantal uurtjes per dag en dan werk ik 8 dagen en ben daarna twee weken vrij. In die acht dagen komt er tussendoor wel een vriendin met de pup spelen, lopen en knuffelen, maar ze kan ook niet contstant in huis zitten. En de pup al los in huis lijkt me ook niet echt een optie! Maar lees al wel wat handige tips waar ook wij straks wat mee kunnen!
Betekent dat dat de pup na anderhalve week al meerdere uren alleen moet blijven elke dag? Dat vind ik wel erg snel hoor. Ik zou ofwel vrij vragen als dat kan, ofwel voor oppas zorgen voor die acht dagen.
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Rimpeltje81 schreef:Wij gaan donderdag onze pup ophalen en hebben van onze dierenarts vernomen het piepen en janken in de bench te gaan negeren en alleen te reageren wanneer hij stil is. Hij geeft ook gedrags-therapie. Dus ik snap het bovenste bericht prima. Ik zit me ook al te bedenken hoe we dat na de herfstvakantie gaan doen. Ik werk namelijk een aantal uurtjes per dag en dan werk ik 8 dagen en ben daarna twee weken vrij. In die acht dagen komt er tussendoor wel een vriendin met de pup spelen, lopen en knuffelen, maar ze kan ook niet contstant in huis zitten. En de pup al los in huis lijkt me ook niet echt een optie! Maar lees al wel wat handige tips waar ook wij straks wat mee kunnen!
Dat begrijp ik echt niet. Op die manier zorgt hij wel voor toekomstige klandizie, allemaal hondjes met verlatingsangst.
Waarom is los in huis geen optie? Heb ik wel gedaan. Begonnen met af en toe eens de deur uitlopen of het de gewoonste zaak ter wereld is. Ik heb wel wat meubels met schade, maar ach, wel hondjes die goed alleen thuis kunnen blijven :D. Als je mooie spulletjes hebt, die je heel wilt houden, zou je ook een bepaalde ruimte van je kamer af kunnen zetten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Belle schreef:Waarom is los in huis geen optie? Heb ik wel gedaan. Begonnen met af en toe eens de deur uitlopen of het de gewoonste zaak ter wereld is. Ik heb wel wat meubels met schade, maar ach, wel hondjes die goed alleen thuis kunnen blijven :D. Als je mooie spulletjes hebt, die je heel wilt houden, zou je ook een bepaalde ruimte van je kamer af kunnen zetten.
Doe ik ook altijd. Gewoon een puppenren maken, dan hebben ze ruimte, een krantje om te plassen, een bak water, een mand en ook wat lekkers.
Daar begin je dan mee als je zelf thuis bent en dan ga je eens naar de wc, je gaat de was doen, je doet er eens wat langer over, je loopt eens naar de schuur... Zo bouw je het dan op.
Nooit problemen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
renee-uk
Zeer actief

ik zou toch eens vragen wanneer die da voor het laatst een herhalingscursus gevolgd heeft.
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

renee-uk schreef:
ik zou toch eens vragen wanneer die da voor het laatst een herhalingscursus gevolgd heeft.
Bovendien krijgt een DA geen opvoedingscursus tijdens de studie. Heel algemeen over gedrag, maar dat is het wel zo'n beetje.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:
Hij geeft gedragstherapie.
Of hij er ook een cursus voor gevolgd heeft staat er niet bij :tongue: :lol1:

Als die DA ook zegt dat je de pup maar meteen in die bench moet zetten, zonder daar eens wat prettige associaties bij de maken (eten geven in de bench bijvoorbeeld), dan geef ik weinig voor zijn opleiding.
Koop het boekje van Peter Beekman "Spelenderwijs opvoeden van uw pup"
http://www.bol.com/nl/p/de-nieuwe-spele ... 001359107/
Als je het te pakken kunt krijgen.
Helaas daar alleen nog tweedehands te verkrijgen zo te zien.

Bij Kynotrain lijkt het nog wel te koop
http://www.kynotrain.nl/Boeken_Gedrag_pup.php
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef:
renee-uk schreef:
Hij geeft gedragstherapie.
Of hij er ook een cursus voor gevolgd heeft staat er niet bij :tongue: :lol1:
ohja dat is zo, gt is een vrij beroep.
nou ja, dan kan rimpeltje vragen of ie er überhaupt een cursus voor gevolgd heeft :mrgreen:
Afbeelding

sky2014
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Flatcoated retreiver/zwarte labrador

Ongelezen bericht door sky2014 »

OOOO wat issie braaf...we hebben Sky vandaag voor het eerst even alleen in de dichte bench gelaten. Hij is er al zo aan gewend dat hij vanzelf erin gaat liggen als hij wil slapen en nu is de tijd aangebroken dat we hem even alleen kunnen laten. Hij kon al goed alleen in de kamer blijven als ik naar de wc moest of boven stofzuigen of zoiets. Eerst een heerlijke Kong gemaakt met worst en een koekje erin en hem laten aanmodderen, deurtje dichtgemaakt, babyfoon erbij en toen heb ik heerlijk gedouched en me uitgebreid opgetut hihi (en ik heb hem absoluut niet gehoord ). Hij slaapt als een os nu...wat ben ik trots!! Ongelofelijk hoe snel zo'n pup leert hoor.
Rimpeltje81
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer

Ongelezen bericht door Rimpeltje81 »

Belle schreef:
Dat begrijp ik echt niet. Op die manier zorgt hij wel voor toekomstige klandizie, allemaal hondjes met verlatingsangst.
Waarom is los in huis geen optie? Heb ik wel gedaan. Begonnen met af en toe eens de deur uitlopen of het de gewoonste zaak ter wereld is. Ik heb wel wat meubels met schade, maar ach, wel hondjes die goed alleen thuis kunnen blijven :D. Als je mooie spulletjes hebt, die je heel wilt houden, zou je ook een bepaalde ruimte van je kamer af kunnen zetten.
Is uiteindelijk ook de bedoeling! Hebben een traphekje gekocht om een gebied in de kamer af te kunnen zetten. Maar de pup zal over anderhalve week toch zeker twee keer een uurtje alleen moeten zitten. En dat moet ook kunnen. Zolang is dat niet!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”