Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Die neus!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Die neus!

Ongelezen bericht door marian* »

Kiki heeft een goed werkende neus, en dat bewees ze vanmiddag weer eens.
Ik was net op de hei aangekomen met haar en we liepen het bos in. Ze liep een klein stukje voor me en ineens stond ze stil en ving denk ik de geur van een zwijn op want ze werd héél alert maar ging niet het bos in.
Een meter of wat verder wel maar ook daar was ze heel alert en druk. Ineens kwam ze weer op het pad lopen en sloeg linksaf recht op de weg af die naar boven loopt. Ik neem haar daar altijd bij me; ze luistert dan ook altijd en komt vanzelf naast me lopen tot we de weg over zijn.
Samen.
Maar vandaag was ze met geen 10 paarden bereid om naar me toe te komen en ik kreeg haar pas aangelijnd toen ik net deed alsof ik naar het andere stuk bos (niet losloop) liep.
Eenmaal de weg over was het een poos hetzelfde liedje en hoorde ik zelf ook lawaai in het stukje bos links van ons.
Pas zo'n 100 meter verderop was ze geruster (en ik ook) en liep ze verder gewoon mee enzo. Tsja, wandelen aan de Veluwezoom is soms best spannend :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”